Куток

Обкладинка для допису Фільми у житті Коджіми, перші роботи та скандал з Konami
Ростислав
Ростислав

Додано

Фільми у житті Коджіми, перші роботи та скандал з Konami

Вітаю!

"Нещодавно" (майже 3 місяці тому) ми вирішили створити декілька відео про Death Stranding та її творця, цей перший розділ коротко розповість про Хідео Коджіму, його дитинство, перші проєкти та всі інші цікаві події до заснування незалежної студії. Пишіть власні побажання, які недоліки, що незрозуміло, в будь-якому разі перегляну ваші коментарі. Дякую!

Вплив фільмів на творчість Коджіми

Хідео Коджіму можна вважати генієм або ж людиною у якої купа фанатиків та сюжет просто божевільний, але заперечувати факт, що він створив, або принаймні популяризував цілий жанр безглуздо. Хоча це відео не про біографію генія та навіть не пояснення сюжету Metal Gear, а просто розповідь, як саме Хідео дійшов до власної студії з унікальним проєктом – Death Stranding. Багато кому гра видалася нудною, це й не дивно, бо Death Stranding в якійсь мірі справжній фільм, щоправда, не на дві-три години.

Любов до фільмів з’явилася ще у дитинстві, дивовижно для багатьох, але батьки Хідео не дозволяли йти спати доки фільм не закінчиться, і тут я згадав себе в дитинстві, який лежав тихо, як миша, щоб якомога довше дивитися телевізор. Сім’я Коджіма кожного дня переглядала різні повнометражки, але особливо полюбляли неділю, бо саме тоді показували іноземні фільми, здебільшого американські. У десять років Хідео отримував кишенькові гроші, щоб сходити в кінотеатр, але за умови, що вдома разом з батьками обговорить фільм.

Опис картинки
Історичні фотографії японських кінотеатрів у різну добу

Одного разу він переконав своїх друзів взяти участь у шкільному кінофестивалі, їм вдалося обдурити батьків, щоб отримати гроші на чотириденну подорож на острів. Спочатку планувалося зняти фільм про авіакатастрофу і групу старшокласників, яка вціліла, ідея була взята з відомої книги Даніеля Дефо “Робінзон Крузо”. Але прибувши туди, хлопці перші три дні купалися в морі та забули про все, в останній день Коджіма швидко змінив сюжет, бо залишалося зовсім мало часу. Нова ідея все ще була про авіакатастрофу та старшокласників, але до фільму додалися зомбі. Сам фільм Хідео так і не показав батькам.

Опис картинки
Навіть зараз, в шістдесят років митець кожного дня переглядає фільми та ділиться усім з підписниками в своїх соцмережах.

Чи шкодує Коджіма, що не зміг стати кінорежисером, він відповів “Ні”, але сподіваюсь, що його новий проєкт Physint справді зітре грань між кіно та відеоіграми.

Snatcher

Повертаючись до його перших робіт, Snatcher це розповідь про кіберсвіт майбутнього, випущений у 1988 році. Для Коджіми це став третій проєкт під крилом Konami, до цього він займався грою про пінгвінів та першою Metal Gear. Завдяки таким фільмам як: “Той, що біжить по лезу”, “Термінатор” та “Акіра” Хідео зробив Snatcher кінематографічною, настільки дозволяли технології того часу. Події розгортаються у Нео-Кобе-Сіті, в 2047 році, нещодавно виявили роботів, які вбивали людей та замінювали їх у суспільстві. Головний герой Джилліан Сід, працює на державну організацію JUNKER, при цьому маючи амнезію та невеликі спогади минулого.

Опис картинки
Нео-Кобе-Сіті

Опис картинки
Джилліан Сід

Розробка зайняла в декілька раз більше часу, ніж будь-яка гра тогодення, тому довелося скоротити сюжет з п’яти до двох актів, хоча в перевиданні для PC Engine додали третій акт. Перші дві версії для PC-8801 і MSX2 стали культовими в Японії та сформували міцну фанбазу, але не мали комерційного успіху. Вже через роки, на Заході Snatcher зустріли тепло, похвалили за історію, ту саму кінематографічність, яку так жадав Коджіма у своєму проєкті, та зрілі теми. Наприклад, рецензент GameFan назвав проєкт «одним з найдовших і найзахопливіших», у який він грав та поставив двісті вісімдесят балів з трьохсот. Навіть зараз Snatcher називають однією з найкращих кіберпанк-ігор усіх часів, а тепер згадаймо, що це був перший досвід Хідео у створенні довгого сценарію.

Policenauts

Ідея нового проєкту в голові Коджіми з’явилася ще під час розробки Snatcher, звісно під впливом кіноіндустрії. Наступна візуальна новела Policenauts, розповідає доволі типову історію поліцейського, але в космосі. Все почалося на першій станції “Beyond Coast”, куди Джонатана Інгрема відправляють, як одного з перших космічних поліцейських.

Опис картинки
Джонатан Інгрем

Під час невдалого випробування нового скафандра головний герой дрейфує у відкритому космосі до 2040 року. За цей час світ неймовірно змінився, колонія перетворилася у мегаполіс, а загін поліцонавтів розширився настільки, що став поліцейським департаментом. Після реабілітації Джонатан повернувся до Лос-Анджелеса, де заснував власну детективну агенцію. Саме з цього моменту йому доведеться розслідувати загадкові злочини та розкрити правду про власне минуле.

Згідно з сайтом HowLongToBeat, для проходження Policenauts знадобиться 12 годин, в той час як сюжет у Snatcher триває 8 годин. Окрім довшого сюжету, в новому проєкті Коджіми стало набагато більше дрібничок, сюжетних поворотів та чудово прописаних персонажів.

Переглянувши серіал “Старскі та Гатч” або фільми “Смертельна зброя”, “Сонце, що сходить” ви легко проведете паралель з образами героїв та подіями, які відбуваються у грі.

Опис картинки

Опис картинки

Схожість головних героїв Policenauts та Смертельна зброя

Після виходу у 1994 році, рецензенти похвалили Policenauts за анімацію, озвучку та сюжет, який висвітлював важливі питання. На одному з інтерв’ю Хідео розповів, які питання він намагався вирішити та як саме проєкт мусив вплинути на гравців:

Наприклад, у Policenauts я хотів поставити питання на кшталт: "Що станеться, якщо люди полетять у космос?", або "Як вплине життя в космосі на людський організм і людські стосунки?". Мати колонію в космосі - це те, про що люди мріяли і на що сподівалися, але що насправді зміниться, якщо ми мігруємо туди? З іншого боку, які незмінні аспекти людської натури розкриє це нове середовище? Я не хотів створювати щось виключно науково-фантастичне, а скоріше показати, що чекає нас у майбутньому.

Отже, я сподіваюся, що протягом наступного тижня або близько того після гри в Policenauts у людей виникнуть такі думки, як "Я хочу дізнатися більше про трансплантацію органів" або "Цікаво, на що схоже життя в космосі...". Іншими словами, я намагаюся створити гру, яка матиме невеликий, але позитивний вплив на реальне життя гравців. Я знаю, що це звучить трохи драматично, але це те, про що я думав протягом тривалого часу.

Загалом японські видання високо оцінили гру, зокрема Famitsu високо оцінили якість анімації, озвучення та захопливий сеттинг, а Sega Saturn Magazine зазначив, що це скоріше фільм, ніж гра, і похвалив унікальне поєднання жанрів, але знайшов деякі частини тексту важкими для розуміння і попередив, що науковий стиль може підійти не для всіх. Варто зазначити, що завдяки цим проєктам серія Metal Gear Solid стане такою, якою ми її знаємо, але жодну з частин сьогодні ми чіпати не будемо, бо там окрема та неймовірно величезна історія.

Остання робота

Тому нам доведеться пропустити цілих 20 років творчості Коджіми, бо саме цей період щільно пов’язаний з MGS. У 2014 році на Gamescom, відбувся анонс нового психологічного горору, від невідомої нікому «7780s Studio». Як стало відомо згодом, P.T. мав стати звичайним ігровим тизером для нової Silent Hills.

Опис картинки

За даними ЗМІ, Konami ще у 2012 році запропонували Хідео відродити відому серію, з цікавого творець розповів, що навіть в 50 років боявся дивитися різні горори, але вважав, що це стане чудовим плюсом, щоб зрозуміти як саме варто налякати гравця.

Сюжет демо зосереджений на безіменному протагоністі, який блукає коридором знову і знову. Щоб вийти з цієї петлі герой мусить розслідувати страшні події та розв'язувати загадкові головоломки, тож щоразу після успішного завершення циклу в коридорі з'являються зміни.

Сам Коджіма розраховував, що тизер горора будуть проходити щонайменше тиждень, але гравці впоралися за день. Чому такі сподівання ? Бо у грі містяться підказки на різних мовах, що змусило гравців з усього світу об’єднатися, а як приклад, фінальний квест потребував серйозної підготовки, щоб покинути зловісний будок потрібно дочекатися опівночі, пройти рівно 10 кроків, сказати в мікрофон “J” та нарешті двері відчиняться і тільки тоді вас зустріне відео анонс Silent Hills, з Норманом Рідусом у головній ролі.

P.T. не просто гра зі скримерами та звуком на максимум, а щось унікальне, проєкт, який занурює в жахливу атмосферу, показує нестандартний геймдизайн та змушує думати по-новому. На жаль, офіційно пограти в демоверсію більше не можливо, хіба що придбати PlayStation 4 на eBay за 500-1000$.

Опис картинки
Як не дивно, на eBay купа подібних оголошень

Незважаючи на позитивні відгуки та очікування фанатів, новий Silent Hills відмінили, все через звільнення Коджіми, що ми й обговоримо далі.

Конфлікт та відхід з Konami

Не відходячи від теми P.T., вже на цьому етапі у Хідео були непорозуміння з керівниками. Переглянувши цікаве відео, за даними одного анонімного розробника, Konami не планували показувати тизер взагалі. З його розповіді:

…Вони [Konami] сказали йому [Коджімі] не показувати її [P.T.], і головною причиною цього було те, що Konami не мала нового контракту. Коджіма, як пес, що виляє хвостом, все одно це зробив"

Як саме тоді вдалося обійти вказівку керівництва ? Звісно, за ці всі роки Хідео познайомився з багатьма впливовими людьми, зокрема маючи гарні відносини з Sony, йому вдалося саме через них представити новий проєкт.

Це, здається, узгоджується з тим фактом, що саме Sony, а не Konami, показала трейлер гри під час того ж Gamescom у 2014 році…

Уривок з книги “P.T. A Video Game Ghost Story”.

Напруженість у стосунках Коджіми з керівниками Konami наростала вже давно, а витівка з презентацією лише загострила ситуацію. Величезні витрати на розробку власного рушія Fox Engine та Metal Gear Solid V, поставили під сумнів та викликали питання, чи витримає компанія ще один проєкт генія, в той час як Хідекі Хаякава відповідав за мобільні ігри та мав неймовірний прибуток.

Опис картинки
Хідекі Хаякава

Як повідомляли, Хаякава та Коджіма мали особистий конфлікт, через те, що Хідео заборонив використовувати персонажів Metal Gear у мобільних проєктах. Уже пізніше, Хідекі Хаякава став президентом компанії, тим самим обійнявши посаду Коджіми, тож його звільнення залишалось питанням часу. Офіційно невідомо, чи то Konami вирішили змістити вектор розвитку компанії, чи то особиста неприязнь до Хідео стала вирішальним фактором. Згодом він дав інтерв’ю виданню New Yorker після закінчення контракту:

Якщо ви зосереджені лише на прибутках, які знаходяться безпосередньо перед вами, час залишить вас позаду. Наздогнати його вже буде неможливо.

Тим самим розкритикував рішення компанії.

9 жовтня відбулася прощальна вечірка, після чого підрозділ Kojima Productions був розформований.

Опис картинки

Офіційно, 15 грудня, Хідео Коджіма залишив Konami, вже наступного дня Sony та Kojima Productions оголосили про створення нової незалежної студії. Саме так почався новий розділ у житті Хідео та Kojima Productions.

Окрема подяка, тим, хто прочитав повністю матеріал!

Топ коментарі (6)

Звернути
 
goodving profile image
goodving

Дякую за допис. Було приємно знову пригадати перші твори Хідео Кодзіми та зануритися в його минуле. Його ігри завжди були на межі кіно та відеоігор. Щодо історії з P.T., я мав демо-версію на своїй PS4, але вона виявилась дуже жахливою для мене. Погравши трохи, я видалив її. Як би я знав, як складеться її доля надалі.

Також пам'ятаю, як ми з другом паралельно проходили Death Stranding і захоплювалися сюжетом та кінематографічністю гри. Від фіналу я не міг відірватися до другої ночі. А моя дружина, коли пройшла гру, довго називала Death Stranding кращою грою, в яку вона грала. З нетерпінням чекаю другу частину пригод Сема та Фріджайл. Бо я був в захваті від нового трейлера гри.

Успіхів вам у наступних дописах і сподіваюся колись прочитати ремейк вашої статті про The Legend of Zelda.

Звернути
 
r_maes profile image
Ростислав

Дякую за такий коментар, одного дня хотілося б повноцінно та детально написати про кар'єру Хідео, але поки що так. На жаль, у той час консолі в мене не було, тому в P.T. я зіграти ніяк не міг, але з неймовірною зацікавленістю шукав та слухав інформацію про неї. Наступним розділом стане "Розробка Death Stranding", сподіваюсь, він зможе зацікавити Вас. Пам'ятаю той допис про Зельду, зараз страшно туди заходити) Після прочитання Вашого допису знову захотілося пограти. Та ще раз дякую!

Звернути
 
kawasaki_tokio profile image
kawasaki tokio

Читати про Хідео завжди цікаво, особливо коли так гарно написано. Чекаю продовження. Arigatō.

Тред Тред
 
r_maes profile image
Ростислав

Дякую!

Звернути
 
__33d114ed71f67 profile image
fishkuzn

сканлад

одразу ж в заголовку 🤭

Звернути
 
r_maes profile image
Ростислав

Йой, ось що буває, коли вночі думаєш над заголовком) Дякую

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!