Куток

Обкладинка для допису SOURCE FILMMAKER БУЛО ПОМИЛКОЮ… ЧИ НІ?
Ярослав «Yaron» Гордієнко
Ярослав «Yaron» Гордієнко

Додано

SOURCE FILMMAKER БУЛО ПОМИЛКОЮ… ЧИ НІ?

Привіт, я хочу розказати про таку сумнозвістну програму для створення анімації як Source Filmmaker, обговорити її плюси та мінуси і чи варто почати неї користуватися, якщо у вас з'явилося бажання покреативити.

Ця стаття являється доповненою версією, що раніше писалася для студентського журналу. Вона не являється посібником, а лише показує базові можливості програми, його спільноти, а також мій особистий досвід.

ВСТУП

Source Filmmaker (скорочено SFM) – це безкоштовна програма, яка дозволяє створювати відео зі сцен на движку Source. Source Filmmaker є программою, за допомогою якого можна записувати і редагувати відео безпосередньо. Користувачі можуть записати кілька дублів однієї і тієї події, створюючи тим самим ефект запису з декількох камер. Програма підтримує величезну кількість кінематографічних ефектів і технологій, таких як розмиття руху, ефекти Тиндаля, динамічне освітлення і управління глибиною промальовування. (Розмиття руху було додано в гру пізніше випуску програми, тому можливо налаштувати величину розмиття для всіх об'єктів відразу).

Зовнішній вигляд інтерфейсу SFM

Зовнішній вигляд інтерфейсу SFM

Цей інструмент був офіційно випущений компанією Valve (10
липня 2012 року розпочалось Відкрите Бета Тестування), але перша його версія була випадково знайдена в файлах бета-версії Team Fortress 2 2007 року. Шляхом дослідження файлів бета-версії Team Fortress 2 фанатам вдалося створити (досить-таки) стабільну версію, і одне з перших відео, яке було створено у цій збірці, стало nope.avi.

nope.avi - один із популярніших мемів спільноти Team Fortress 2

SFM офіційно анонсували після виходу останнього відео з серії
«Знайомтеся, Команда» про палія.
Valve використовує Source Filmmaker для створення трейлерів і
короткометражних фільмів по іграм. Найбільш виділяється серія відео «Знайомтеся, Команда» і вступні відео для Left 4 Dead і Left 4 Dead 2. Зазвичай SFM використовується, коли потрібні можливості, яких внутрішній движок не підтримує, наприклад нестандартні вирази обличчя і кінематографічні анімації. В цілому, Valve використовували Source Filmmaker для Left 4 Dead, Left 4 Dead 2, Day of Defeat: Source і Half-Life 2.

Офіційний короткометражний фільм про найманців з Team Fortress 2 зроблений в SFM

Зараз ця программа використовуєтся користувачами YouTube, які
створюють анімаційні відео з персонажами з різних ігор. Це може бути ремейки та пародії фільмів, так і самостійно створений сюжет.

Опис картинки

Найпопулярніші роботи авторів у центрі спільноти Source Filmmaker

Способи анімації

SFM має безліч способів анімації таких як sequence, pose to pose та захоплення руху.

Sequence – анімація, яка заздалегідь проанімована і “вшита” в саму модель персонажа для використання її у грі. Її можно використати в для економії часу створення проекту.

Sequence

Покадрова анімація (Pose to Pose) - традиційний та основний спосіб анімації, в якому кожен кадр персонажа анімується по кадру. Для неї використовується Timeline в режимі Motion Editor, але після цього методу доведеться згладжувати кадри анімації вручну, тому багато аніматорів рекомендують використовувати Graph Editor, тому що кадри в ньому можуть автоматично згладжуватися. Для спрощення анімації персонажів у цих способах використовується IK ріги, вони дозволяють утримувати конкретну частину тіла в одному положенні, коли інші частини фіксовано слідують за нею.

Приклад створення анімації з IK рігом у Graph Editor

Захоплення руху (англ. Motion capture) — технологія цифрового запису рухів, що використовується в розважальному, медичному, спортивному, анімаційному та кінематографічному програмному забезпеченні.

Приклад роботи мокап Кінектом в SFM

Щоб використовувати цей метод для SFM, потрібно використовувати (бажано декілька) кінектів від Xbox 360 (або Kinect 2.0) і програми iPi Recorder та iPiMocap. Важлива інформація — Microsoft у 2017 році зупинила виробництво кінектів через його неактуальність для звичайних гравців, але існують аналогічні камери такого типу, а також можна придбати БУ.

Корисні ресурси

Майстерня Source Filmmaker — тут можна підписуватися на контент користувачів і використовувати його у своїх відео. Після підписки контент автоматично встановиться у SFM. Будьте уважні, іноді автори можуть видалити свої завантаження і після другого запуску програми у вас з'явиться попередження, що модель з майстерні видалена і вона вимагатиме вас, щоб ви підтвердили її видалення, але ви можете це скасувати.

Опис картинки

Сторінка майстерні SFM

SFMlab - сайт аналогічний SFM майстерні зі Steam, послідовник закритого SFMBox, але потрібно ручне встановлення та розпакування контенту.

Опис картинки

Сторінка SFMLab

Майстерня Garry's Mod — так як SFM і Gmod мають один і той же движок, тому, в більшості випадків, можна легко перенести контент з цієї гри в програму, але іноді потрібно зробити деякі маніпуляції, щоб моделі запрацювали корректно.

Опис картинки

Сторінка майстерні Gmod

Фандоми усередині SFM спільноти

У кожного інтернет спільноти сформульовуються фанбази (так звані фандоми), і SFM ідеально підходить для реалізації творчості фанатів тієї чи іншої франшизи, оскільки програма легка в освоєнні та в майстернях періодично з'являються моделі персонажів з актуальних фільмів, ігор та аніме. За моїми спостереженнями я виділив найвідоміші фандоми у спільноти SFM:

  • Team Fortress 2
  • Half-Life
  • Five Nights at Freddy’s
  • Fortnite
  • Sonic
  • My Little Pony
  • Splatoon
  • Undertale/Deltarune
  • Ігри Nintendo
  • Godzilla
  • Аніме
  • Меми

Конкурси, в яких можна взяти участь, використовуючи SFM та їх правила

Щороку великі ігрові компанії проводять творчі конкурси, які зазвичай проводять в честь ігрових турнірів, конвентів і тд., на яких розігрують великі грошові призи, а також роботи переможців будуть показані широкому загалу на великому екрані.

Трейлер Dota 2 Short film Contest 2021

Dota 2 Short film Contest - щорічний конкурс від Valve, який організується напередодні турніру The International з Dota 2, роботи мають бути з довжиною від хвилини до півтори. Для цього конкурсу можна використовувати весь контент із ігор цієї компанії, але Dota має бути у пріоритеті. Відео переможців перших 3 місць буде показано перед фіналом турніру. Шанси виграти в ньому вкрай низькі, в ньому можуть брати участь професійні анімаційні студії, новачкам виграти майже нереально, але все вирішують голоси глядачів, які придбали Компендіум.

Опис картинки

Переможці конкурса Dota 2 Short film Contest 2017

Призи:

1 місце — 25 000 долларів
2 місце — 10 000 долларів
3 місце — 5 000 долларів
4-15 місце — 500 долларів

Опис картинки

Логотип творчих конкурсів Blizzcon 2017 року

Blizzcon — Це ігровий конвент, яка проводиться компанією Blizzard, в якому показують майбутні оновлення до ігор і анонсують нові релізи, де також проводяться кіберспортивні турніри та творчі конкурси (талантів, малюнків та відеороликів). Зазвичай Blizzcon проводиться у листопаді. Відео має бути зроблене за мотивами ігор компанії Blizzard, максимальна довжина ролика – 3 хвилини.

Призи:

  • 1 місце - 2000 доларів, кубок і квиток на Blizzcon (або компенсація в 199 доларів)
  • 2 місце - 1300 доларів і квиток на Blizzcon (або компенсація в 199 доларів)
  • 3 місце - 850 доларів і квиток на Blizzcon (або компенсація в 199 доларів)

Саме в цьому конкурсі я взяв участь та заняв перше місце зі своїм відео The Upgraded Vikings у 2016 році. Чому я вирішив зробити відео по вікінгах, тому що я люблю ретро гри. Крім цього, ніхто раніше до мене не робив відео за мотивами старими іграми цієї компанії.

Переможець конкурса Blizzcon Movie Contest 2016

Демонстрація мого трофея

Опис картинки

Оголошення 6-го Saxxy Awards

Saxxy Awards — щорічний конкурс від Valve, який проводився наприкінці осені (останній конкурс проводився в 2017–2018 роках і з цього часу його не проводили), для цього конкурсу можна використовувати весь контент ігор Valve, якщо вийде, можна попросити дозвіл використовувати сторонній контент від інших ігор цих розробників як це зробив FranckyFox2468 в Mean Green Menace from Space (Featuring Serious Sam), але в основному роблять відео з Team Fortress 2. Раніше Saxxy Awards був конкурсом фрагмуві з Team Fortress 2, але потім його перекваліфікували під конкурс машинім зроблених у SFM.

Переможець найкращої короткометражки 2015 року

Призи:

1 місце – вручають поїздку в офіс Valve та зустріч із творцями офіційних трейлерів та зброю для гри Team Fortress 2 у вигляді золотого Сакстона Хейла для Team Fortress 2 (аналог Оскара).
Інші місця – кожному фіналісту дістанеться зброя для гри Team fortress 2 у вигляді золотого Сакстона Хейла для Team Fortress 2.

Демонстрація зброї Saxxу

Саме так, окрім скіна на зброю ближнього бою більше нічого не дадуть, тому якщо Saxxy Awards відновлять, і ви захочете в ньому взяти участь, то ви повинні вирішити - потребує воно таких зусиль заради скіна, тим більше з такою конкуренцією.

Коллаби
На YouTube поширене таке явище як коллаби, коли безліч різних авторів роблять спільне відео на одну тему, це може бути ремейк однієї серії якогось мультфільму, аніме, або катсцени з гри на свій стиль анімації, так само можуть бути окремі скетчі зі своїм сюжетом. Зазвичай коллаби організовують, коли у конкретної медіа наступає річниця. Організатор коллабу не платить учасникам, суть тут в іншому: познайомиться з людьми які мають спільні інтереси, повеселитися та пропіарити себе.

Приклади:

Колаб по річниці ігор Zelda CDI, в деяких роботах використаний SFM

Колаб в якому Маріо потрібно зруйнувати форт, що не руйнується

Коллаб, який був присвячений виходу екранізації JoJo's Bizarre Adventure: Golden Wind. Я до речі в ньому я також брав участь:)

Токсична сторона SFM спільноти

Якщо ви вирішите поспілкуватися з людьми із цієї спільноти щоб отримати поради і допомогу в вирішення проблем, то ви повинні буду вкрай обережними. Ви можете зіткнутися з проблемами спілкування. «Оцінити» ваші роботи може так звана «Еліта», яка через великий досвід чи відсутність його принижуватиме вас і вашу роботу, конструктивно або виходячи зі своїх інтересів. Ваша робота не повторює в сотий раз жарт про Г-мена з Халф Лайф Алікс? У ній немає Team Fortress 2, RWBY чи інших фандомів, які подобаються тій групі людей, з якими ви спілкуєтеся? Ловіть порцію «критики» на свою адресу. І пощастить, якщо в ній буде конструктив і не буде переходів на особистості. Докладніше про «токсиків» йтиметься у цих відео.

Tac Son влаштував розслідування, в якому показує темну сторону SFM спільноти, а саме про «токсичні» особистостей, скамерів, які обіцяють портувати моделі на замовлення, але замість цього вони забирають гроші і купують фігурки гандамів і хвалиться ними в твіттері, тролінгові моделі завантажені в майстерню, тобто на прев'ю показано одна модель, а після скачування - трешова пародія, і навіть сталкінгом на користувачів з погрозами.

Темна сторона SFM спільноти - перша частина

Доповнення до основного відео

Друга частина

Фандом Five Nights at Freddy's
Знову піднімаючи тему про фандоми - через одну конкретну спільноту як Five Nights at Freddy's всі вважають, що це програма саме для створення анімації по цієї гри. Багато фанатів цієї гри робить сумнівний і сміттєвий контент використовуючи SFM (але завжди бувають винятки). Через них більшість людей вважають, що якщо автор робить анімації у SFM, то він обов'язково фанат FNAF та (або) TF2, навіть якщо він ніколи не грав у ці ігри. Чому я вирішив про це написати, тому що якщо у вас є канал на ютубі, на якому ви завантажуєте свої анімації зроблені в SFM за мотивами ігор Бліззард, Нінтендо та Аніме тематики, то можливо вам напише якийсь власник каналу присвячений тому ж ФНАФ, Бенді, Гренні і т.д. і запропонує робити відео по цим іграм за велику суму грошей для його каналу. Але суть у чому, якщо ви погодитеся, то ви не зможете покращувати свої навички анімації, тому що для створення таких відео особливо не потрібно вміти анімувати, ви будете обмежені лише ФНАФом та схожими іграми, вас «насильно» змушуватимуть стати фанатом цих ігор, які вам не подобаються. Хіба ви захочете змінити тему анімації на створення сміттєвого шлаку заради грошей? Але це кому як, але я точно на таке не погоджуся, краще робитиму анімації по своїми інтересами, покращувати свої навички в анімації, просувати YouTube канал і збирати своє ком'юніті.

Пародія на типові SFM відео по FNAF. Відео зроблено в Блендері, але тут відображено точну суть усіх подібних відео

Технічні проблеми SFM

Реліз програми відбувся у 2012 році, але вона досі перебуває у беті, і в ній ще залишається безліч багів. Про цей кошмар для СФМщика розповість LazyPurple.

Хоча ці проблеми для досвідченим користувачам програми здатися легкорозв'язними, відео відмінно показує відчуття зіткнення з проблемами програми. І якщо не ці проблеми, то з іншими може зіткнутися кожен

У 2013 році був звільнений головний програміст Source Filmmaker Бей Рейтт, який також зняв перші 10 офіційних посібників з цієї програми на YouTube. У своїй сторінці на Facebook він написав:
Опис картинки

«Що ж, через 9 років допомоги у створенні Source Filmmaker, роботи над короткими анімаційними фільмами, іграми, коміксами, персонажами та шапками для франшиз Valve, настав час створювати свої світи. Кінець періоду в житті, але того було варто.»

Після його звільнення Source Filmmaker отримував оновлення до 13 січня 2015 року, але після цієї дати Валв забули про цю програму, і з того часу сама спільнота почала його підтримувати у вигляді власно створених утиліт таких як Autorigger для створення IK ригів на моделі, Puppet Script та його варіацій для ретаргетинг анімації однієї моделі на іншу, Color Script для зміни текстур в альфа каналі і т.д. Але як би не намагалася спільнота пофіксувати цю програму, вона все одно фарбуватиметься і навіть ламатиме проекти. Ось список основних проблем:

  • Немає підтримки 64 бітної архітектури
  • Сесія проекту не підтримує більше 3 гігабайт оперативної пам'яті, якщо трапиться його перевантаження, відбудеться виліт на робочий стіл, і, можливо, ваш прогрес не збережеться.
  • Компілятори моделей не підтримують компіляцію моделей, які мають більше 256 костей, і через це доводиться ділити її на кілька частин.
  • Періодичні виліти на рабочий стіл.
  • Незручний інтерфейс для додавання партиклів (ефектів) — у них відсутній перегляд перед додаванням до проекту.

Альтернативи Source Filmmaker

Так як SFM давно вже не оновлювалася, і його можливості не задовольняють продвинутих користувачів, які раніше користувалися цією програмою, тому вони почали шукати альтернативні програми з аналогічними функціями.
Blender - найкраща заміна на думку колишніх користувачів SFM, вона так само безкоштовна, має велике дружнє ком'юніті, інтерфейс в останніх версіях став більш дружнім до новачків, можна сказати що це вже інша програма, і розробники продовжують її оновлювати, додаючи нові функції. Але в порівнянні з SFM Блендер не має вбудованої майстерні, тому моделі і аддони потрібно шукати на тематичних сайтах або діставати з ігор, але так як це мульти-комплексна програма, то можна створити і свої власні.

Демонстрація можливостей Блендера 3.4

Miku Miku Dance - грубо кажучи це Source Filmmaker для отаку. В основному її використовують для створення музичних кліпів, але також можна робити звичайні анімації. Підтримка одного кінекта працює напряму, тому не доведеться використовувати сторонні софти щоб імпортувати рухи. У ньому також є фізичний движок для руху одягу та волосся. Моделі та анімації потрібно буде шукати на тематичних сайтів та форумів.

Швидкий туторіал на MMD

XNALara - програма для позінгу моделей, в якій не можна робити анімації і призначена тільки для створення постерів. Спочатку вона створювалася як утиліта для перегляду моделей із Tomb Rider: Legend, але вона переросла у самостійну програму. Пошук контенту відбувається аналогічно — на тематичних сайтах та форумах, але більшість людей користуються бібліотекою моделей з Xnalarа для того, щоб портувати їх у SFM, MMD та інші 3Д програми (хоча інші спільноти роблять те ж саме).

Як використовувати XNALara

Source 2 Filmmaker - цей майже той же SFM, створеним на движку Source 2. Його перевага в порівнянні з оригіналом - працює тільки на 64 бітної розрядності, має наявність прев'ю для партиклей, більшої місткості оперативної пам'яті в проект і підтримкою моделей більше ніж 256 кісток. Існує три варіанти цієї програми, перший вбудований в SDK Доти 2, другий SDK Half-Life Alyx (багато користувачів першого SFM почали купувати гру тільки заради цієї програми) і третій SDK Steam VR, не особливо популярний метод, тому що тут зовсім відсутній будь-який контент. Але як і оригінал вона так само має свої переваги і недоліки. SFMи, які вбудовані в ці ігри мають тільки контент з цих ігор, вони не підтримують окремі майстерні, що ускладнить додавати власні моделі. І поки невідомо чи буде standalone версія, чи вона буде бонусом для ігор на движку Source 2 як редактор карток Hammer.

Порівняння SFM з S2FM

Думка авторів

Опис картинки
Doovad Hohdan
Source Filmmaker – фантастична програма для новачків в анімаційній індустрії. Вона заощаджує час на інтенсивне налаштування та повністю підтримується спільнотою. Хоча з часом ви напевно захочете перейти до більш досконалих програм, щоб отримати від анімації більше.

Опис картинки
Ultraman. Ultimo
Хм, це хороша програма як відправна точка, якщо ви хочете зануритися в анімацію завдяки простому інтерфейсу користувача, але в ньому відсутні деякі функції, які використовує blender і maya, а той факт, що він не оновлювався останнім часом, означає, що є багато проблем, які можуть статися, так що використання цієї програми буде дуже непостійним.

Опис картинки
DevilArtemis
SFM є застарілою програмою, але, на жаль, вона стримується своїми обмеженнями через свій вік. Вона постійно ламається і значною мірою покладається на практичні ефекти, освітлення, що настроюється, і кути, щоб приховати костилі. Однак це одна з найшвидших анімаційних програм, доступних з бонусом у вигляді безкоштовності та наявності великої бібліотеки ресурсів у Steam. Освоїти програму можно запросто у порівнянні з іншими програмами.

Blender вимагає деякого навчання, але це відмінне програмне забезпечення для 3D-ресурсів, яке в більшості випадків було б найкращою альтернативою SFM, воно також безкоштовне і може використовуватися для проектів рендерингу/скульптингу/діорами… але я не рекомендую це зовсім не для анімації (Принаймні, не комплексні чи довгі). На мій досвід, частота кадрів — величезна проблема, навіть із оптимізацією, і маю висококласно зібраний ПК. Я відчуваю, що Blender страждає від величезної проблеми, намагаючись бути майстром на всі руки, і тому він страждає в деяких категоріях, включаючи анімацію. (Принаймні, на момент написання цієї статті, чи є надія на щось швидше?)

Найкращою альтернативою для аніматорів, які зараз хочуть працювати над складними та довшими 3D-проектами, «очевидно» буде промисловий стандарт Maya. Лол, АБО Unreal Engine 5, який насправді найкраще, що є зараз. Unreal також має новітні функції освітлення. Ознайомтеся з функцією світлового потоку для UE5 і як анімація в реальному часі працює в UE5, тепер, коли вона має повну підтримку анімації. Інші варіанти анімації також можуть включати Cinema 4D, але я не мав великого досвіду роботи з C4D.

Опис картинки
Infurno
Так ось моя загальна претензія до неї. Вона відмінна для того, щоб почати звикати до програмних «стандартних» елементів управління в певному сенсі, в основному все зроблено для вас – моделі, карти, пропи(декорації), що завгодно. Дещо потрібно зробити самому, що трохи важко. Однак, якщо ви хочете зробити щось, що стосується PBR, аніме, мультяшний шейдинг, це можливо, але для цього буде потрібно багато роботи, в той час як у Блендері це не займе багато часу. Так що в цілому ось так. SFM часто дає збій, коли ви намагаєтеся зробити щось експериментальне чи зробили щось не так. Здебільшого в Блендері дійсно нема про що турбуватися.

Опис картинки
Plake Filmmaker
Я думаю, що SFM — хороший інструмент для навчання анімації, тут легко завантажувати ассети, які вже включені за умовчанням, тому вам не потрібно турбуватися про багато речей і можна відразу приступити до анімації, а також тому, що принципи анімації універсальні для будь-якого інструменту, вони легко застосовні в інших програмах. Однак чим більше ви його використовуєте, тим більше ви помічатимете його обмеження, і в кінцевому підсумку ви потрапите в те, що я називаю «стіною SFM», де ви захочете щось зробити або мати більший контроль над тим, як щось виглядає, але через обмеження SFM я або не зможу це зробити, або зроблю, але в дуже поганій манері, тоді ви переходите до більш продвинутих програм, таких як Blender, які спочатку можуть бути скрутними, але якщо ви витратите достатньо часу, щоб вивчити кожну річ, щоб реалізувати те, чого ви ніколи не реалізуєте у SFM, не відчуваючи себе стримуваною відсутністю глибини та жахливим керуванням камерою.

Опис картинки
FinalLeet
Деякі моменти

Плюси:

  • Простота використання
  • Безкоштовність
  • Зручний інтерфейс
  • Безкоштовний контент

Мінуси:

  • Найкращі альтернативи в інтернеті, які мають безліч модифікаторів та інструментів, жорстко закодованих у вихідному коді, а не у відкритому програмному забезпеченні, відсутність посібників з певних функцій (часток), створених для ОС x32 (епоха Win7), 4 ГБ ОЗУ - Капець
  • Немає можливості змінити розмір моделей по осях XYZ
  • Портування
  • Багато дій для створення реалістичних текстур
  • Краш-фест та зіпсовані .dmx (файл збереження проекту)
  • Немає прев'ю для всіх моделей одночасно (в Source 2 Filmmaker це реалізували)

Опис картинки
VeVita Games
Я б сказав, що вона відмінно підходить для тих, хто любить пробувати щось нове і кому подобаються ігри від Валв, чи то дота, халф-лайф, кс або тім фортрес. Це сильно полегшить вивчення програми, яка може стати хорошим стартом для переходу в більш професійний софт.

Опис картинки
Maditdrakes
Я використовував SFM для створення анімаційного контенту та Autodesk Maya для професійних анімаційних робіт. Чому я використовую SFM для контенту? Це тому, що SFM зручний у використанні, і ви можете створювати фільм, коротку анімацію та інший контент. Ви можете зробити багато анімаційних шотів в одному файлі SFM. Таким чином, замість того, щоб робити окремі файли збереження для одного шота, ви можете просто зробити кілька шотів усередині SFM. Це дійсно допоможе вам у створенні короткометражок чи повнометражок. Є безліч ригів та карт, які ви можете скачати в майстерні SFM Steam від спільноти.
Рендеринг у SFM виконується швидше, ніж у Maya, а також у режимі реального часу, тому ви можете побачити остаточний результат у в'юпорті. Що я ненавиджу в SFM, то це те, що анімація в SFM трохи складніше, ніж в інших програмах для анімації. З освітленням аналогічно, у SFM «точкове світло» може бути лише один тип освітлення, так що зробити гарну сцену з гарним освітленням трохи складно.
В іншому мені досить зручно користуватися цією програмою.

Опис картинки
W-MEN
SFM має свої недоліки: менше можливостей у порівнянні з іншими програмами для роботи з 3Д, спадок від першого сурсу у вигляді складного коду, відсутність будь-якої підтримки. Але при цьому вона дуже хороша для того, щоб починати освоювати анімацію, проста в розумінні, і при цьому для самої анімації дає простір, дивлячись на деякі роботи. Та й хороша база готових моделей. Як для самого СФМа, так і від інших сурс ігор.

Підсумок

Source Filmmaker залишається простою та зручною програмою для створення анімації з купою недоліків. Якщо ви захочете почати створювати свої анімації або постери, то для початку вам буде достатньо використовувати SFM, але якщо в майбутньому ви вирішите, що її можливостей будуть не достатніми для реалізації ваших ідей, то ви можете змінити на кращі аналоги.

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!