Є ціла низка серіалів, які були скасовані після (а то й під час) показу лише одного сезону, і які все одно дуже запам'яталися аудиторії, з часом ставши майже культовими. І якщо "Світляк" - це вже класика "космовестерну", а "Константина" просто доволі часто згадують, бо головний актор дуже добре справився з роллю відомого містика-детектива, то "Майже людина" - не настільки популярне шоу, проте все ж найчастіше описується як втрачений потенціал та різні дрібні негаразди. Що то таке і чому така доля в серіалу - про це нижче.
Ось ці двоє
Сюжет
Рік 2048-й, технології та людство розвиваються надшвидкими темпами, але й злочинність не стоїть на місці, що одразу й думаєш, а до чого тут кіберпанк? А він цілком собі у зародку: штучний інтелект, андроїди, кіберпротези, корпорації та купа іншого веселого.
Це все призводить до того, що в поліції вводять нове правило - кожен полісмен отримує андроїда-напарника. І якщо більшість із цим прижилась, то головний герой детектив Джон Кеннекс (у виконанні Карла Урбана) не просто проявляє антипатію, а відкрито ненавидить роботизованих полісменів, бо часом холодна логіка коштує людських життів, як це сталося з його напарником, та й сам він вижив швидше чудом.
Після довгих місяців відновлення Джон повертається на службу і першим же ж ділом позбавляється від нового приставленого до нього андроїда. На заміну йому видають списану вже і застарілу модель більш людиноподібного (у логіці та поведінці) DRN-0167, котрого Кеннекс зве просто Доріаном (Майкл Ілі) і змушений миритися з присутністю останнього, щоб його самого не турнули із служби, а напарника не віддали на переробку.
І оця парочка буде розслідувати різні злочини, стараючись налагодити хоч якийсь контакт. За цим насправді спостерігати чи не цікавіше, ніж основний сюжет, бо актори дуже добре підійшли до своїх образів, та й загальна атмосфера теж непогана.
З мінусів - часте "провисання" ритму і певні проблеми розвитку персонажів та довіри між ними, бо Фокс випускали серії НЕ В ТІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ, в якій було задумано творцями. Я навіть не знаю, як це описати, але у скасуванні шоу в першу чергу винне саме керівництво каналу, а вже потім високий бюджет та падіння рейтингів.
Аудіо
Електронний саундтрек від The Crystal Method, а також включення інших популярних пісень та виконавців, тих же Depeche Mode. Конкретніший список є на тюнфайнді, більшість композицій можна там же і прослухати.
Решта роботи над звуком теж хорошої якості, без особливих претензій чи зауважень.
Схоже, що серіал не транслювався на українському телебаченні, тож і переклад на очі не потрапляв, передивлявся з субтитрами.
Картинка насправді якісна
Візуал
Одне із найкращих застосувань комп'ютерної графіки на ТБ того часу. Серіал навіть отримав номінацію на Еммі за візуальні ефекти (програв для Гри Престолів, що отримувала нагороду П'ЯТЬ років підряд з 2012-го по 2016-й), а це далеко не фігня. І справді, все те, що стосується роботів, технологічного прогресу та іншого - на дуже хорошому рівні. Але й бюджет це роздуло теж сильно.
Складно не згадати ще одного великого "любителя" роботів
Ідея та втілення
За розробкою ідеї стоять Дж. Г. Віман (відомий за роботою над Fringe, може колись я дійду і до цього серіалу) та Нарен Шанкар (займався масою проєктів, у т. ч. Farscape, Star Trek та багатьма іншими), однак останній покинув проєкт після зйомок пілотної серії через творчі розбіжності та неназваний конфлікт з керівництвом каналу. Тому всю відповідальність за шоу перекинули на Вімана, врешті звинувативши його в недостатньо високих рейтингах, які повинні були бути "на рівні з CSI". Ну і так, кількість глядачів справді впала з 9 мільйонів для пілотного епізоду до 5-6 мільйонів наприкінці, але я б не сказав, що це настільки аж неочікувано, швидше що студія вирішила скоротити витрати та поставити якісь нереальні вимоги. Так як проблеми Фоксів були відомими вже тоді, то зрештою вони й призвели до купівлі каналу Діснеєм у 2019-му.
Більшість фанів шоу погоджується з думкою, що основна ідея добряче перетинається із творчістю Айзека Азімова та інших фантастів середини 20-го століття, хоч це прямо ніде й не вказано. Надто вже багато схожих елементів. І це могло зіграти із проєктом злий жарт, бо неоригінальність і могла відштовхнути багатьох глядачів, а іншим просто не сподобалося, що творці не вказали, звідки взяли ті чи інші сюжети. І попри наявність немалої кількості оригінального контенту та гарної подачі - шоу на момент виходу не відчувалося дійсно новим, а дехто взагалі в оглядах писав, що це така собі нова інтерпретація "Я, робот" після доволі вдалого бойовика з Віллом Смітом у 2004-му (який насправді сильно відійшов від базового твору, але це Голівуд, що зробиш). І частково вони праві, хоч це й сильно применшує все інше додане в шоу.
З позитивних моментів - Карл Урбан нарешті засвітився не в успішній другорядній (бо МакКоя в Стар Треку теж добряче хвалили), а саме в головній ролі (ніхто не згадує Doom, хоч я вже писав про нього), і його кар'єра помітно пішла вгору навіть попри провал у прокаті "Дредда" роком раніше. Так що не все так погано.
А от відновити серіал не вийшло попри всі спроби шанувальників, це загалом відбувається доволі рідко. Хоч я не здивуюсь, якщо після зйомок останнього сезону The Boys комусь із діснеївського керівництва не прийде в голову подібна ідея.
Солідний рейтинг в цілому
Рейтинги та сприйняття
Imdb ставить 7.9/10 на основі понад 50 тисяч оцінок, на томатах - 69% від критиків та 83% від глядачів. Критики в цілому недолюблюють цей серіал, може якраз через вже згадані вторинні знайомі мотиви, що теж могло стати причиною падіння рейтингів, так як огляди після виходу пілотного епізоду були дуже не на користь шоу.
З хорошого - акторська гра, візуал, насиченість світу деталями та проблемними моментами, в які віриш. З поганого - незавершений характер історії і оце відчуття, що з послідовністю епізодів щось не так (що насправді є реальністю та втручанням Фокс).
Мені особисто було цікаво передивитися от через 10 років після виходу, серіал не відчувається застарілим чи ще щось подібне, а інтерес до кіберпанку навіть дещо зріс за останні роки, Edgerunners та Altered Carbon підтвердять.
Навряд чи вони повернуться, але хтозна, різне буває
Висновок
Almost Human - це хороша ідея, яка була розтоптана корпоративним втручанням та нереальними вимогами до серіалу, який боси чомусь вирішили прирівняти до гігантів телеекранів, навіть не давши шансу реабілітувати себе в другому сезоні. Бо 13 епізодів - це надзвичайно мало, тим більше що тут відчувається, що задум був одразу десь на 2-3.
Дивитися раджу тим, кому подобається жанр і загалом наукова фантастика, серіал прикольний і надто багато часу не відбере.
Хтозна, як склалася б доля шоу та головних персонажів, якщо б проєкт продовжили. Може, що стало би краще, а може, що назнімали б якоїсь фігні (не будемо згадувати про Westworld) - про це вже не дізнатися. Однак приємно бачити, що актори та їхні кар'єри не застопорилися і вони досі радують глядачів своєю грою.
Це було #lazyreview
До наступного тижня.
Топ коментарі (0)