Вкотре передивився хорошу фентезі-комедію останніх років, тож можна врешті написати про неї декілька слів.
Головні персонажі квесту
Сюжет
Dungeons & Dragons - одна із найпопулярніших рольових систем, що почалась із настільних ігор, а згодом розширилась до величезного лору з численними книгами та відеоіграми в серії. Це гігантський всесвіт із сотнями та тисячами важливих персонажів, місцевостей, подій та іншого. І саме у цьому світі і відбуваються події фільму.
Едґін Дарвіс (Кріс Пайн) та Хольґа Кілґор (Мішель Родріґес) - ув'язнені бард та варварка, яких спіймали на гарячому під час спроби крадіжки цінних артефактів. І не в останню чергу через "допомогу" своїх поплічників Форджа (Г'ю Ґрант) та Софіни (Дейзі Гед). І от тепер їм треба не просто вибратися на волю, а й очистити свою не надто чисту репутацію, покарати зрадників і може навіть врятувати місто. Одним словом - ще той квест.
І квест - це одне із найвдаліших пояснень сценарію фільму. Бо ми насправді маємо справу із ігровими персонажами із класами, вміннями, перевірками та різною іншою ігромеханікою. Що тим не менше не робить їх нецікавими, навіть навпаки - в кожного є своя передісторія, мотивація та цілі, яких потрібно досягти. А також купа проблем, які кожен вирішуватиме в міру власних можливостей.
Фільм використовує дуже багато елементів, які будуть знайомі гравцям у D&D - не все передано досконало, але таких деталей дуже багато. Наприклад, мертвому можу поставити лише 5 питань. Чому? Бо таке правило, а цей світ побудований на збірках подібних правил (вони ж рулбуки). І це доволі цікаво, бо додає певного рівня зануреності у події, при цьому не заглиблюючись у не завжди потрібний реалізм.
Другим не менш важливим пунктом є розвиток персонажів - як моральний, так і "ігровий". Хтось прогресує із новими закляттями, комусь дістається складний магічний предмет, хтось практикується у лідерстві та натхненні інших (навіть якщо не може це зробити для себе). Герої не є статичними - вони мусять підлаштовуватися під нові ситуації та загрози, щоб пройти їх і завершити квест.
При цьому сам сюжет не вийде назвати надто складним чи особливо оригінальним - тут є і таємниче зло, і заговори, і навіть побічні персонажі, які допомагають виконати ту чи іншу ціль. Але зроблено це якісно, і воно грамотно доповнює загальну картину та не "ламає" світ підземель та драконів. Ну а з кожним переглядом помічаєш все більше деталей, на котрі раніше міг не звертати увагу, що можна пов'язати із ігровим терміном replayability (переграваність).
Сценарій хороший, багато гумору та різноманітних пасхалок для гравців та любителів сетінгу.
Костюми, обладунки, атмосфера середньовічного міста - все на місці
Візуал
Якісна комп'ютерна графіка та візуальні ефекти. Багато уваги приділено образам, костюмам, декораціям - і виконано все на доволі високому рівні. Аж до того, що вперше побачивши персонажа - вже можна приблизно уявити, який у нього клас (якщо є) і що від нього очікувати. Це ігровий світ, він так працює. Хтось користується складними закляттями (які нерідко потребують концентрації, і це теж було обіграно в одному з моментів), хтось користується ледве не всією підручною зброєю, а третій може і лютнею пристукнути, якщо то потрібно.
Екшн-епізодів не дуже багато, але вони цікаві і різноманітні по своїй природі. Різні локації, різні вороги, різні підходи до ситуацій.
Аудіо
Композитором виступив Лорн Белф, який чимало працював разом із Гансом Циммером, але має в доробку і кілька власних саундтреків, як-от до "Чорної вдови" чи "Місій нездійсненних 7-8". Мелодії короткі, але їх багато на різні сцени, а загальна тривалість майже пів сотні композицій - аж півтори години. Прослухати можна, наприклад, на спотіфаї.
Український дубляж є, він хороший (більшою мірою), але хоч фільм і додали на Нетфлікс, там лише субтитри. Не знаю точно, чому так, але зараз трохи бойкот нетфліксу (це не його фільм, він лише отримав права на трансляцію) - то й пофіг.
Це не перша спроба перенести D&D на великі екрани, але в попередньої це не вдалось
Ідея та втілення
Виробництво стрічки почалося...із кількарічної судової тяганини. Бо Ворнери та Хазбро не могли домовитися про права (і фінансову сторону теж). В результаті за період з 2013-го по 2017-й розробка перекочувала до Парамаунт Пікчерз, а випустити планували влітку 2021-го.
Врешті до сценарію залучили Кріса Маккея (Robot Chicken) та Майкла Джілліо. Режисерами виступили Джонатан Ґолдштейн та Джон Френсіс Делі, які разом працювали над Spider-Man: Homecoming.
Цікаво, що головного актора - Кріса Пайна - підписали на роль аж у грудні 20-го, а багатьох інших акторів - упродовж двох наступних місяців.
Зняли і підготували фільм в Ісландії у період з квітня по серпень (що не так і багато насправді), але з чималим бюджетом у 150 мільйонів доларів, де чимало пішло на графічні ефекти. Плюс роки дописувань, доробок, відкладань (через пандемію в тому числі) тощо.
З датами релізу теж була ціла історія, початкову дату перенесли через те, що не встигали, - на листопад 21-го. Правда там саме виходила чергова Місія, тож наступною датою мав стати травень 22-го. А потім ще двічі переносили аж до кінцевої дати у березні 23-го, причому в цифрі фільм вийшов швидше, ніж у кінотеатрах. Разом із дуже слабким маркетингом та фактом того, що багато хто зміг подивитися фільм вдома, Honor Among Thieves зібрав лише 200 мільйонів у світовому прокаті, і чисто по цьому показнику фільм виявляється збитковим. Невідомо, скільки принесли покази на Paramount+, але не факт, що 100+ мільйонів, необхідних для відбиття витрат. І з Парамаунт це вже не вперше таке, що через дивні рішення керівництва студії фінансові результати фільмів не виправдали очікувань. Що доволі сумно.
Теж свого роду успіх
Рейтинги та сприйняття
Imdb ставить 7.2/10, а от на томатах - практично єдність між критиками та глядачами: 91% та 93% відповідно.
І...цей фільм справді люблять. Хвалять що персонажів, що просту, але захопливу історію, що власне саме занурення в атмосферу знайомого багатьом світу з повагою до його правил та лору.
А чимало відгуків просять про другу частину. Автори готові повернутися до сиквелу, правда якщо він і вийде, то бюджет гарантовано буде меншим через невтішні касові збори.
Чи побачимо цих персонажів знову? Хтозна. Але я точно б цього хотів.
Підсумок
Honor Among Thieves - це гарна фентезі-комедія, яких насправді не так і багато виходить. Якось більше дарк-фентезі, драм і всього подібного, а якраз простих легких і прикрашених гумором історій - обмаль. І в цьому плані фільм виграє за рахунок якості та майже що відсутності конкурентів. Тож так, раджу до перегляду, якщо подобається схоже.
Про ідіотизм студії я вже казав, а от ще один момент, який не дав зібрати касу - час виходу. Як то було з Дреддом, фільм вийшов трохи не тоді. Так, його переносили кілька разів, але як не парадоксально - недостатньо. Бо після виходу Baldur's Gate 3 у серпні того ж 2023-го року - популярність D&D виросла дуже суттєво далеко поза межею звичної для сетінгу аудиторії, і якщо б HAT вийшов буквально осінню 23-го - його показники щодо зборів могли б бути значно, ЗНАЧНО більшими. Але це вже припущення, і ми не дізнаємось цього.
А от фільм гарний, може через кілька місяців ще раз перегляну.
І це було #lazyreview
До наступного тижня.
Топ коментарі (3)
Я впізнав кожну чатину гри в днд у діях персонажів. Це вдала екранізація, але не певен, що для широкого загалу вона повинна здаватися такою ¯\(ツ)/¯
Насолоджувався переглядом, гарний фільм.
Мені сподобався цей фільм і я вже двічі його подивився й не збираюся на цьому зупинятися :)
Дякую за цікавий допис 👍