Куток

Обкладинка для допису Кузня Дворфів Хаосу - коротко про нове DLC до Total War: Warhammer III
Antichrist in Jeans
Antichrist in Jeans

Додано

Кузня Дворфів Хаосу - коротко про нове DLC до Total War: Warhammer III

13 квітня цього року вийшло чергове доповнення до гранд-стратегії Total War: Warhammer III - Forge of the Chaos Dwarfs або ж Кузня Дворфів Хаосу. Іноді в перекладі використовують гном замість дворф, але в деяких фентезі всесвітах (типу Warcraft чи Discworld) між ними є суттєва різниця, тож зупинюсь на одному варіанті.

Синопсис. Базова раса Дворфів (dawi їхньою мовою) була представлена ще в оригінальній першій частині серії у далекому 2016-му році і з того часу зазнала кількох змін, але в основному не надто значних. Це в основному важкоброньовані повільні низькорослі бородачі, які розраховують на свою міцну і майже невідступну піхоту, стрільців, артилерію та бойові гелікоптери. І не користуються магією, яка для них шкідлива, замінюючи її рунічними здібностями та предметами. Це благородний, честолюбивий і дуже злопам'ятний народ, який навіть має The Great Book of Grudges - Велику Книгу Образ, куди записує усіх своїх ворогів та їхні ганебні вчинки.

Дворфи Хаосу (Chaos Dwarfs, тут є ще одна відмінність із толкієнівськими "dwarves", часто можна побачити скорочення Chorfs або навіть ChaDs, самоназва - dawi-zharr або даві-жарр) - це фактично та ж раса, яка давно відділилася, плюнула на предків і традиції, та почала поклоніння новому божеству - Хашуту, Батьку Темряви. Коротко порівняння їх можна описати наступним мемом:

Опис картинки

Хаосити не бояться магії, навпаки, цілком її використовують, хоч вона і може буквально перетворювати їх із часом на камінь, один із трьох представлених у доповненні легедарних лордів знає про це як ніхто інший. Їхнє суспільство - це тиранія з елементами технократії, та й загалом вони майже у всьому перевершують своїх звичайних родичів. Крім одного - кількості. Якщо простих дворфів досить небагато (правда й живуть вони сотні років), то прихильників Хашута ДУЖЕ мало. Що й змушує їх використовувати рабську працю та найманців з інших рас.
Правда саме слово "раб" (slave) у DLC замінено на "робітник" (labourer), що породило сотні мемів на цю тему, бо у тих же Темних Ельфів та Скейвенів раби як були - так і є. Дивно це.

Тому більшість армій та економіки складають саме "безкоштовні інтерни" з узятих у полон орків та гоблінів, а більш рядовими та звичайними військами є наймані хобгобліни (все складно), і з їх набором в основному немає жодних проблем. А от все інше - самі дворфи хаосу, бико-кентаври, літаючі створіння, демони та бойові машини - доволі сильно обмежені, геймплейно це відображено як ліміти, які по ходу кампанії можна збільшувати, використовуючи спеціальний ресурс.

Легендарні лорди. Таких є 3:

  • Astragoth Ironhand - один із найстаріших дворфів у сеттінгу загалом. Відмінний чаклун і сильний боєць, однак через певні причини у минулому для пересування мусить використовувати спеціальний екзоскелет, що втім дозволяє досить швидко як для дворфа рухатися по полю бою. Має непогані бонуси для своєї фракції, а в армії суттєво підсилює бикокентаврів.

Опис картинки

Астраґот у своєму модному прикиді з не менш модним молотом.

  • Drazhoath the Ashen - ще один потужний маг, який впродовж кампанії отримує свого літаючого тауруса (даві-жарр не люблять жарти про "святу корову"), що робить його ще небезпечнішим. Покладається на наявність в армії духів вогню Ка'даїв (K'daii), яких теж непогано так бустить. Його фракція є однією з найсильніших для старту.

Опис картинки

Вогонь кузні вітає Дражоата

  • Zhatan the Black - сильний лорд-рукопашник, магією не володіє і не спеціалізується на якомусь конкретному типові юнітів, проте є дуже універсальним. А його фракція має прихований ефект, що впродовж кампанії дозволяє ДУЖЕ швидко відновлюватися між ходами навіть після найзапекліших боїв.

Опис картинки

Чарівна посмішка ̷Ж̷а̷д̷а̷н̷а̷ Жатана

Незалежно від обраного лорда, у перші кілька ходів після ПОБУДОВИ (це важливо) будівлі для найму хобгоблінів відкриється також місія на отримання легендарного героя-хобгобліна Gorduz Backstabber, і він робить із трешевих стартових військ щось куди більш адекватне та дешевше, тому користуватися його послугами вкрай рекомендовано.

Геймплей. Дворфи Хаосу мають цілу низку механік, як запозичених в інших рас (розблокування лімітів військ взято у Звіролюдів, керування ра...пардон, робітниками - у Темних Ельфів з другої частини серії, конвої - з караванів Катаю і так далі), так і власних.
Мабуть, що по багатьох цих механіках доведеться писати окремі міні-статті, щоб більш глибоко пояснити війська, економіку (особливо економіку), дипломатію та інші штуки.
Чорфи - раса далеко не для початківців, тут потрібно добре вкластися у перші 20-30 ходів, щоб далі було суттєво простіше.

Опис картинки

Так, наприклад, викладає вкладка Пекельної Кузні, і до її розбору я ще колись повернусь, бо тут є, про що поговорити.

Чади дозволяють багато експериментувати, хоча певні стратегії явно будуть сильнішими. Юніти гарно працюють у зв'язках, і міцний фронтлайн дозволяє стрільцям та бойовим машинам спокійно крошити ворогів у капусту.

Опис картинки

Залізний Демон - веселий паровозик Томас, що виріс і набрався злості. Патріотичні кольори Жатана та щось схоже на тризуб на капоті теж непогано вписуються.

Рейтинги і ціна. Це DLC отримало несхвалення аудиторії ще до релізу та рев'ю-бомбінг опісля, бо Creative Assembly вперше підняла ціну на доповнення до 25 доларів чи євро (вартість в українському стімі ж є найнижчою за даними steamdb і складає 549 гривень без знижок). Якщо ж відштовхуватися від контенту - то його тут вистачає, бо це повноцінна раса зі значними відмінностями від інших існуючих. Але все одно дещо задорого. У Стімі зараз 62% оглядів є позитивними (було гірше) і з часом очікую, що їх стане трохи більше, бо майже в кожному негативному відгукові підіймається питання нечесної ціни.
Тому моя порада - дочекатися знижок, можливо, що перші будуть вже на Warhammer Skulls івенті, це поблизу 1 червня зазвичай. Сам я закінчив основну кампанію за Жатана на very hard/very hard за 123 ходи і було...добре, місцями навіть досить цікаво. Хороших вражень однозначно залишилося більше.

Опис картинки

Приклад завершеної кампанії на мапі Realm of Chaos, де є сюжетний режим і потрібно побудувати і запустити Великий Бур до світу Хашута. Значно цікавіше кампаній базових фракцій, як на мене.

Однак, є і неприємні баги (з конфедерацією та "смертними" лордами, а також із Баштою Хашута, з останнім стикнувся сам), та й один раз навіть був виліт на фінальній битві, і загалом кілька речей хотілось би бачити у більш відшліфованому вигляді. Так як мапа Immortal Empires тепер доступна усім власникам третьої частини гри (а от вже відкритий там контент таки залежить від наявності попередніх двох та їхніх DLC), то купувати чи ні Хаос Дворфів - то особистий вибір. Спішити з тим не варто, особливо якщо є щось більш пріоритетне для купівлі наразі.

На мій погляд як фаната серії, то сама раса вийшла дуже вдалою, вона не є простою чи супер-сильною ні на стратегічній карті, ні на полі бою (як ті ж Воїни Хаосу після їхнього DLC із масштабним реворком усього, які можуть катком прокотитися по світу в буквальному сенсі), ні, вона досить збалансована і може запропонувати челендж на різних етапах. Тут і непростий старт (бо Зеленошкірі під носом ДУЖЕ заважають, а Ґрімґор особисто буде ще тим прищем на дупі), і середина гри, а от лейт-гейм вже залежить від того, як гравець справлявся із попередніми двома.

Про конкретні деталі та механіки писатиму окремо, щоб не настільки сильно розтягувати.

Це було #lazyreview
І до зустрічі у світі Warhammer!

Топ коментарі (1)

Звернути
 
__dc82dbc4c1c profile image
izox

я так довго чекав на дворфів хаусу, а потім продав за тиждень до виходу)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!