Вітаю, друзі. Нещодавно моя цікавість завела спробувати Unreal Engine. Маючи великий досвід розробки ігор на Unity, я вирішила, що принцип роботи буде однаковий і це не стане проблемою. І наразі я хочу поділитись своїм досвідом, думками щодо Unreal Engine, перевагами та недоліками застосування.
3д ейфорія. Level дизайн
Напочатку, в мене виникла певна ейфорія, такий гарний простор для 3д проеків, дуже все продумано стосовно 3д. Саме середовище і комбінації нагадували реальні 3д програми по типу Maya. Інструменти теж мали багато спільного саме з програмами для моделювання. Для того щоб робити щось схоже, в Unity я підключала Blender. Застосування такого продвинутого 3д редактору дуже гарне для level дизайну. Там були різні новорочені режими, креслиники побудованого лвлу.
2д для збоченців. HUD через Blueprints. Де UI?
Двигун не розрахований для розробки 2д ігор. Тому якщо для розробки 2д гри хтось обирає UE, то мабуть це ще той збоченець. Коли вже Dark Soul не вставляє і зовсім не складна, тоді можно спробувати зробити 2д на Unreal. Навіть HUD - що більш звично сприймати як UI, можно впровадити тільки через blueprints, здебільшого усі елементи UI знаходяться в розділі blueprints. В цьому випадку, працюючи з Unity мабуть одразу відчутно різницю зручності використання інтерфейсу. Один клік, є канвас, усе бачно. Кожен елемент UI, в Unreal Engine треба також підключати через blueprints.
Scratch і кошенята. Blueprints. Кодити треба вміти
Blueprints це окремий розділ. Спочатку це нагадує добрий старий Scratch, в який багато хто грався у дитинстві. Карточки з алгоритмами, які переносиш по екрану і вже вкрай замучав того кота мяукати чи ходити туди сюди. І це теж дуже викликає радість на початку, думаєш вау, зараз накрейчу бестселерів. Але згодом стає зрозуміло, що це потребує дуже детального вивчення, і авжеж знання програмування та математики.
В цих картках - нодах, написані реальні формули, функції, цикли, масиви, змінні, тощо, вони написані там так, як і в програмуванні, авжеж в чомусь це полегшує працю, бо ти вже знаєш який кусок кода несе в собі певна нода, але це не звільняє від вивчення мови програмування. З приємного, там можно відмічати де там що робиться, та коментити, це нагадує таки to do борд з тасками. Гейм дизайнерам мабуть це б заходило. Тут важко загубитись у безлічі файлів зі скриптами.
Без Microsoft SDK не буде гри
Для того щоб скомпілювати гру, потрібно скачати та встановити Microsoft SDK (для Windows). Цей процес я докінця не поняла, сенс цього, може хтось мені расскаже, але я просто встановила SDK, закинула в потрібну папку і гра була зібрана без проблем.
Стосовно місця, двигун займає значно більше ніж Unity. UE займає 60 гб. По замовченню зібрана гра важить теж більше, ніж в Unity. Упор йде на дуже якісну пророботку 3д.
Власні вподобання
В цілому, мені сподобався досвід роботи з Unreal. Невеличкий проект, або 2д я б ніколи не розробляла на UE, а ось під якісь масштабні 3д проекти, сінематики, інтерактивне кіно, іноді навіть високоякісну 3д рекламу - мені здається дуже приємне середовище.
Дякую за вашу увагу, ви можете подивитись міні гру розроблену на анріал на YouTube, приєднатись до моєї невеличкої комуни у телеграмі. Буду рада бачити вас там.
Найстаріші коментарі (3)
Дякую, що описала свої враження після користування рушієм.
Особисто для себе багато нового не відкрив. Але певні деталі було цікаво дізнатися як для людини, що ніколи не запускала UE помацати власноруч (і навряд чи добереться це робити).
Я також працюю з Unreal Engine. Успіхів тобі!
Щиро дякую!