Куток

Обкладинка для допису Ангели, море зброї і одна сексуальна відьма в окулярах - детальний розбір Bayonetta
Дарк Валерійович
Дарк Валерійович

Додано • Оновлено

Ангели, море зброї і одна сексуальна відьма в окулярах - детальний розбір Bayonetta

Давно хотілося поговорити про Байонетту, але, як це часто буває в Стімі, коли пишеш огляд за однією з улюблених ігор, виходить так, що ліміт на кількість символів в огляді заважає особливо сильно, і в підсумку виникає відчуття, що начебто огляд і написаний, а про гру майже нічого і не сказано. Власне, тому і хотілося б зробити більш комплексний огляд (ну, або сподіватися, що він таким вийде), щоб поговорити про гру більш детально, адже тут є про що поговорити. Зазначу, що нерідко порівнюватиму гру із серією Devil May Cry або ж посилатимусь на зазначену серію, адже знайомий із нею понад 10 років, а серед слешерів мало який проєкт може наблизитися до Байонетти і DMC, не кажучи вже про те, що біля витоків обох серій стоїть одна людина.

Опис картинки

Сюжет і лор

Історія стартує з того, як під закадровий голос, котрий оповідає про те, що "In a universe of light and dark where perception is reality..." (ЦЕ ВАЖЛИВО!) нам демонструють головну героїню, що на пару з іншою відьмою б'ється з ангелами, перебуваючи при цьому на баштовому годиннику, який падає (що як-би символізує). Після такого короткого прологу, в якому нам дають досхочу помахати руками і ногами, сюжет переноситься в наші дні та починається одна з найабсурдніших і найкумедніших вступних сцен. Після того, як один із героїв, Енцо, на цвинтарі помочиться на надгробну плиту Хідекі Камії, ми познайомимося з Байонеттою, яка в костюмі черниці відспівує когось, хто лежить у труні.

Опис картинки

Це призводить до того, що в результаті з'являються ангели, і тон історії з піднесеного різко стає приземленим, адже ГГ починає розносити ангелів (разом із цвинтарем) і стає зрозуміло, що все це - не більше ніж фарс, єдина мета якого - виманити ангелів, щоб Байонетта могла з ними розправиться і виконати умову контракту, укладеного з демонами, що змушує її постійно відправляти пернатих в Інферно.

Опис картинки

Допомагатиме їй у цьому Родан, демон-зброяр, який люб'язно погодився полежати кілька годин у труні, доки Байонетта ламала комедію, оскільки на порожні труни ангели чомусь не клюють. Зав'язка у гри така: з давніх часів існували відьми тіні (umbra witches) і пресвітлі мудреці (lumen sages), які є двома закритими спільнотами зі своєю історією та особливими здібностями (на кшталт witch time у відьом, про який ще поговоримо). Відкритої ворожнечі між ними не було, хоча певна напруга була (все ж одні були пов'язані з ангелами, а інші - з демонами). При цьому була одна річ, що перебувала під суворою забороною: заводити разом дітей, бо згідно з пророцтвом, така дитина буде здатна знищити світ. Думаю, неважко здогадатися, що сталося. У результаті порушення заборони почалося полювання на відьом, яке за підсумком призвело майже до повного знищення обох кланів.

Опис картинки

Дівчинка ж, яка народилася від забороненого союзу, виросла і стала відьмою, а під час полювання на відьом її занурили в магічний сон і замкнули в труні, яка пролежала на дні озера добрі 500 років (відчуваю якийсь референс). У результаті вона прокинулася в наш час, не пам'ятаючи нічого про себе, крім того, що вона відьма і полює на ангелів, а тому взяла собі ім'я Байонетта. Власне, із зав'язки, що включає в себе амнезію, і починається гра, що не найкращий хід, тим паче, що ближче до фіналу буде ще один, не менш дурний, утім, це не робить сюжет поганим.

Опис картинки

Про сюжет не хочеться особливо багато говорити, щоб не спойлерити (нехай це і слешер), а тому скажу кілька слів про лор, адже тут він дійсно цікавий. З того, що ми дізнаємося в першій і другій частинах, стає зрозуміло, що колись всесвіт був створений за участю трьох могутніх сутностей і розділений на кілька частин. Парадізо, він же рай і обитель ангелів разом з усіма його мешканцями та його творець Джубілеус, Інферно, втілення пекла на чолі з королевою Шебою і Земля, або світ людей, створений Ейсіром, богом хаосу, який лише спочатку спостерігав за своїм творінням і подарував свої очі, як силу спостерігача, відьмам і мудрецям. Крім того, є ще й четвертий світ - Пургаторіо, він же чистилище, що знаходиться між трьома зазначеними і є своєрідним місцем для переходу між ними.

Опис картинки

Чітко простежується зв'язок із DmC, у якому було два світи, схожі між собою, але все ж таки відмінні, перехід між якими здійснювали за допомогою магічних печаток, і, перебуваючи в одному зі світів, можна було хоч і обмежено, але впливати на інший. Усе це було запозичено з Байонетти, ну, або ж це просто дивовижний збіг і концепція світів, так само як ідеї деякої зброї в DmC, ну ніяк не пов'язані з Байонеттою.

Щоправда, на відміну від DmC, тут усе дещо складніше, бо коли Байонетта перебуває в тому ж Пургаторіо, вона невидима для мешканців звичайного світу, при тому, що спокійно може як руйнувати все навколо них (через що вони РАПТОВО) панікують, так і взаємодіяти з ними напряму - в одній зі сцен вона розмальовує помадою Луку, журналіста, який її переслідує, при тому, що і помада, і Лука перебувають у світі людей, а Байонетта - у Пургаторіо. Ускладнюється все тим, що вона начебто може відображатися в дзеркалах світу людей, а звичайні люди можуть бачити Пургаторіо і ангелів за допомогою магії, що робить початкову цитату про те, що сприйняття і є реальність, не порожнім звуком.

Опис картинки

Водночас хоч світи і досить різні, вони якоюсь мірою є відображенням один одного - я не знаю, як йдуть справи зі світом демонів (у першій частині його не показують), але ось у світі людей, Пургаторіо і навіть Парадізо трапляються одні й ті самі примітні місця, і це явно не халтурна робота дизайнерів. Олії у вогонь підливає Родан, який, перебуваючи у світі людей і бачачи ангелів у Пургаторіо, спокійно давав їм відсіч навіть без переходу між світами, хоча, гадаю, це можна списати на його статус.

Крім лору хотілося б також торкнутися теми зв'язку між DMC і Байонеттою, оскільки вона виходить за рамки ігор від одного творця і крутих слешерів. По-перше, Енцо. Далеко не всі знають, але це персонаж із DMC, який з'являвся в новелі-приквелі до першої частини, де він давав завдання Данте. Потім в аніме і п'ятій частині його плавно замінили на Моррісона (а Моррісона не менш плавно замінили на чорного Моррісона), ось тільки з виходом п'ятірки все те, що перестало бути каноном у всесвіті DMC, знову повернуло собі свій статус, що доволі кумедно. У Байонетті ж цей персонаж з'являється в обох частинах, і нехай ролі у нього епізодичні, назвати його бляклим не вийде при всьому бажанні.

Опис картинки

По-друге, Редгрейв. У грі ми збираємо записи про відьом та інше, написані якимось Антоніо Редгрейвом, журналістом, що був батьком Луки. Ось тільки це прізвище вже з'являлося раніше - у тій самій новелі-приквелі до DMC, де Данте носив ім'я Тоні Рейдгрейва, і є версія, що причиною цього стало натхнення роботою Антоніо, до того ж, у п'ятій частині вже ціле місто носить це ім'я.

Ще можна відзначити більш дрібні деталі, наприклад - у Байонетті є аксесуар Bracelet of Time, який дає змогу сповільнювати час за бажанням, а в його описі написано, що його створила могутня відьма Єва, що вступила в союз із легендарним темним лицарем, що відсилає нас до батьків Данте - Єви та Спарди, який носив такий самий титул. Ба більше, у першій частині DMC є аксесуар Bangle of Time, що має дуже схожий вигляд і також пов'язаний з керуванням часом, щоправда, замість уповільнення повністю його зупиняє.

Крім того, не варто скидати з рахунків запозичення з Байонетти в DmC, що включають в себе як принципи взаємодії між світами, так і зброю (ангельський і демонічний гаки) або ж представлення ворогів.

Опис картинки

Економіка, предмети, секрети

Як у всякому поважаючому себе слешері, у Байонетті є своя валюта, одержувана за вбитих ангелів - halos, вони ж німби. Їх отримання суворо зав'язане на рейтинговій системі з простим принципом - що стильніше ви дієте, не повторюючись і використовуючи різні прийоми, то вищий ваш рахунок - то більше ви отримуєте за кожного вбитого ангела, а тому система рейтингу - це ще й мотиватор для того, щоб більше заробляти. Крім є ще umbran tears of blood, вони ж сльози відьом тіні. Усього їх 101 на всю гру, половина видобувається за виконання 50 досягнень, другу половину можна знайти, якщо ловити воронів у різних главах на різних рівнях складності, причому на кожній складності їхнє розташування різне, а щоб упіймати всіх, доведеться проходити гру на трьох рівнях складності.

Опис картинки

Зароблені німби можна витратити в магазині Родана одразу на кілька речей: купівлю нових прийомів, альтернативних версій наявної зброї, вбрання для зброї або ж предметів. Останні діляться на предмети для прокачування і витратні матеріали. Перші представлені у вигляді сердець і перлин, що збільшують шкалу здоров'я і шкалу магії відповідно. Другі ж являють собою різні льодяники на паличці, що можуть відновити здоров'я, магічну енергію, збільшити шкоду або дати невразливість.

Крім купівлі їх можна зробити самостійно: знаходити на рівнях інгредієнти і виготовляти льодяники за допомогою книги з рецептами, що цілком логічно в грі про відьму. Є ще й третій спосіб заробити витратні матеріали - після кожної місії починається міні-гра з відстрілу ангелів, і якщо набрати в ній побільше очок, то можна на них купити ще льодяників.

Серця і перлини також можна отримувати за проходження воріт Альхейма, що являють собою секретні місії з особливими завданнями, і якщо ви вважаєте, що в серії DMC складні секретні місії, то ви просто не грали в Байонетту.

Опис картинки

Бойова система: ухилення, witch time

Оскільки бойова система Байонетти досить комплексна (як і в будь-якому іншому слешері), то спершу хотілося б розбити її на складові частини і розглянути кожну окремо, а потім поглянути на все разом.

Почнемо з основи - увороту. Він винесений на окрему кнопку, точніше, тригер (на відміну від DMC, де для цього потрібно використовувати захоплення цілі+лівий стік+клавішу стрибка), що дає змогу дуже швидко реагувати в бою. Сам уворот зроблений досить імбовим, бо дає змогу ухилитися від будь-якої атаки в грі, що, загалом-то, не руйнує баланс, бо на цьому і будується основа всього геймплею, адже в Байонетти немає стилю Royal Guard, що блокує будь-які атаки, як у Данте (до цього ми ще повернемося, коли говоритимемо про аксесуари), чи руки Неро, яка дає змогу буквально перебивати атаки супротивників. Крім того, у Байонетти менше здоров'я, ніж у знайомих нам мисливців на демонів (у тому плані, що їй потрібно пропустити менше ударів для того, щоб від'їхати до чекпоінту), адже за сюжетом, незважаючи на всі свої здібності, вона є людиною, а тому якщо не користуватися уворотом, то смертність головної героїні буде особливо помітною, що, як не дивно, тільки посилює крутість героїні в тих же катсценах, в яких вона виробляє трюки не гірше, ніж Данте, при тому що ми розуміємо - вона далеко не невразлива.

Опис картинки

Втім, повернемося до увороту, оскільки це не просто захисна техніка, а й цікавий спосіб нападу. Якщо правильно підібрати таймінг і ухилитися від атаки в останній момент, то активується здібність Байонетти під назвою Witch time, що є, по суті, уповільненням часу. У цьому стані сповільнюється все, крім самої Байонетти, даючи тій шанс безперешкодно наносити пристойну кількість шкоди за кілька секунд реального часу, втім, у грі є пара-трійка ворогів, стійких до цієї здатності, і будьте впевнені - ви дуже швидко їх зненавидите. Ця здібність використовується не тільки в сюжеті, а й у сутичках з кожним босом і в звичайних битвах, бо без неї новачкові було б надто складно, адже на відміну від того ж DMC вороги тут агресивніші та швидші навіть у звичайному режимі, а якщо ввести їх у режим берсерка, то все буде тільки гірше.

Опис картинки

Witch time має три умовні варіанти залежно від того, в який момент ви ухилилися, тобто, правильно підібраний таймінг тут дійсно дуже важливий. Найпростіший варіант - коли гравець максимально рано ухиляється від атаки, але все ж таки потрапляє в таймінг, у другому випадку ухилення відбувається на частки секунди пізніше, безпосередньо перед моментом удару, але подібна реакція винагороджує гравець кількома додатковими секундами у witch time, тобто, якщо ухилення відкласти до останнього моменту, то і witch time буде тривати довше.

Третій же варіант є здібністю, що купується (однією з найкорисніших) і стає доступним після певної сюжетної глави. Ця здібність називається Bat within і активується, коли ви трохи промахнулися з таймінгом і натиснули ухилення вже в момент отримання шкоди. У такому разі Байонетта на мить перетвориться на кажана, відразу ж відновить втрачене здоров'я і увійде в найтриваліший варіант witch time (з усіх трьох вищеназваних вище). Звісно, ця здібність далеко не імба і вимагає вкрай точного таймінгу, та й загалом задумується як "останній шанс" для героїні.

Бойова система: dodge offset, wicked weaves

Опис картинки

Утім, не witch time'ом єдиним. У гри є ще одна основна механіка, якої хоч і навчають, але, на жаль, не пояснюють, наскільки вона важлива, а тому, коли гравець зачищає Normal і Hard і доходить до місцевого аналога DMD з Devil May Cry, який у цій грі має назву Non-Stop Infinite Climax, то настає фрустрація. Ось він проходив гру на двох рівнях складності (а то й чотирьох, якщо брати легкий режим і режим "мам, а можна мені пограти?"), вивчаючи водночас witch time та освоюючи його, а тут відкривається останній рівень складності і гравець з'ясовує, що його паличка-виручалочка тепер не працює.

Слово climax взагалі часто трапляється в грі, а вже як його перекладати - "кульмінація" чи "оргазм" - вирішуйте самі.

Ні, на Non-Stop Infinite Climax witch time ніяк не змінюється... його там просто немає. Так, гра прибирає базову, фундаментальну механіку на рівні складності, який і з нею легким-то не назвеш. Спочатку це може здатися якимось абсурдом, але потім розумієш, що це чудовий спосіб змусити гравця, як то кажуть, think outside the box і вивчати те, що він міг пропустити, і повірте, я більш ніж упевнений, що щонайменше половина гравців пропустила ще одну базову техніку, про яку піде мова, або ж просто не приділили їй достатньо часу.

Опис картинки

Отже, ми вже знаємо, що в основі боївки лежить ухилення, приправлене уповільненням часу за правильного таймінгу. Третьою ж складовою є техніка Dodge offset, яка вже своєю назвою ніби натякає, що було б непогано звернути на неї увагу. Її суть досить проста - offset дає змогу перервати комбо для того, щоб ухилитися від раптової атаки, а потім продовжити з того ж місця, на якому Байонетта зупинилася. Тобто, якщо, наприклад, це було просте комбо PKP і Байонетта виконала перші два удари, то після ухилення вона завершить його, виконавши третій.

Але як нескладно здогадатися, автоматично це не працює, а тому потрібне відповідне введення: натискаємо P і K а потім, не відпускаючи K (тобто, той удар, що був виконаний останнім) виконуємо ухилення, відпускаємо K і завершуємо комбо натисканням P. При цьому можна ухилитися не один раз, а кілька, якщо точніше, то до п'яти разів у Байонетти (після цього буде кулдаун) і скільки завгодно у Жанни (про неї ще поговоримо). Ба більше, якщо ви за сюжетом уже отримали здатність Beast within і можете перетворюватися на пантеру, то після увороту можна спокійно виконати перетворення, оббігти хоч усю арену, і лише потім завершити комбо (якщо ви все ще утримуєте натиснутою клавішу потрібного удару).

Опис картинки

До речі, я не випадково навів як приклад комбо PKP. Нехай я і сказав, що основа гри складається з увороту, сповільнення часу й утримання комбо, але є ще одна механіка, яка доповнює це і носить назву wicked weaves. Суть механіки тісно пов'язана з наративом: оскільки Байонетта уклала контракт із демоном (демонесою?) Мадам Батерфляй, то остання дозволяє їй користуватися своєю силою. Проявляється це у формі величезних кінцівок Баттерфляй, що з'являються під час деяких ударів у добрій половині комбо Байонетти і вторять її рухам. У тому ж комбо такою атакою є третій удар, під час якого з'явиться величезна рука або щось іще залежно від використовуваної зброї (наприклад, якщо використовувати катану Шураба, то з'явиться її величезна напівпрозора копія).

Опис картинки

NB! Wicked weaves за замовчуванням використовується у всіх битвах з босами, замінюючи всі атаки Байонетти в спеціальному "серйозному" режимі

А тепер об'єднайте це знання зі знанням техніки dodge offset. Ми можемо виконати два удари комбо на слабкому ворогові в кутку, затримати комбо через ухилення, перетвориться на пантеру, увірватися в натовп ворогів і розкидати їх третьою атакою, яка є тією самою wicked weave. Відчуваєте запах? Це потенціал бойової системи. Більше ніщо у світі не пахне так. І я навів найпростіший приклад, адже, як уже було сказано раніше, у Байонетти майже в кожному комбо є подібна атака в якості завершення, а комбо тут пристойна кількість.

Опис картинки

Бойова система: таунти, пересування, добивання

Трохи підсумуємо все, що я розповів про механіки. В основі гри - ухилення, яке дає змогу уникнути будь-якої атаки, а якщо правильно підібрати таймінг, то ввімкнеться уповільнення часу. Крім того, за допомогою увороту можна затримувати комбо, що дає неймовірну точність, а у випадку з атаками wicked weaves ще й дає змогу наносити руйнівну шкоду саме тоді й там, де ви цього хочете, отже, ми отримуємо колосальний контроль над персонажем уже на базовому рівні бойової системи. Сподіваюся, ви не думаєте, що боївка на цьому і закінчується? Адже як я і сказав, це лише основа. Ну, а перед тим, як перейти до інших її елементів, поговоримо ще про одну механіку, яка корелюється з уже названими елементами, хоча про це в самій грі ніде не йдеться, та й сама механіка має інше призначення.

Як і в серії DMC (за винятком другої частини та перезапуску) у Байонетті є глузування, вони ж таунти. Принцип схожий з таунтами в DMC - підняти рівень стилю і змусити ворогів атакувати активніше. Втім, у Байонетті таунт більш функціональний, крім того, є два типи таунтів (у випадку з Devil May Cry різні типи з'явилися тільки в п'ятій частині). Крім отримання очок комбо таунт також змушує ворогів входити в стан берсерка, через що їх зовнішній вигляд трохи змінюється, атаки, як і всі рухи загалом, стають швидшими, та й атакувати вони стануть частіше. Як винагороду за перемогу над такими ворогами ми отримаємо більше очок стилю, більше німбів (місцевої валюти, про неї пізніше) та й загалом бої будуть ще динамічнішими. Анімації таунтів змінюються залежно від екіпірованої зброї, крім звичайного таунта також є досить тривалий зі своєю унікальною анімацією.

Опис картинки

Але чому я взагалі торкнувся таунта, якщо до цього говорив лише про базові механіки, а це явно не одна з них? Річ у тім, що у нього є ще одна прихована особливість, про яку, якщо я правильно пам'ятаю, у грі не говориться безпосередньо. Крім усього іншого таунт є замінником техніки dodge offset, таким чином і з його допомогою можна затримувати комбо, що доволі цікаво, тому що подібну замінність базових механік додатковими рідко де зустрінеш, а глибина геймплею стає дедалі більшою.

Добре, з ухиленням і всім, що до нього належить, трохи розібралися, йдемо далі. Що стосується пересування, то воно загалом стандартне для подібних ігор - біг або ходьба, стрибки (що характерно, подвійний стрибок є від самого початку гри), стрілянина з використанням окремої, виділеної для цього кнопки (доступна незалежно від екіпірованої зброї) і ухилення. Ще один цікавий момент - звичайне ухилення є з самого початку, а ось його повітряну версію необхідно купувати окремо (чим раніше - тим краще).

Опис картинки

Ну, і останнє, про що хотілося б поговорити в контексті механік - добивання, які є одночасно дуже крутою ідеєю і водночас можуть дратувати. Суть у наступному: для того, щоб прикінчити деяких великих ворогів на кшталт Beloved, Brave або Inspired, а також майже всіх босів у грі, Байонетта використовує своє волосся, яке слугує своєрідним провідником і порталом для призваних з Інферно демонів, що добивають ворога, в той час, коли від гравця вимагається виконати нескладне QTE для збільшення бонусу, який буде отримано за це добивання. Сама Байонетта, що характерно, під час подібних добивань залишається майже без одягу, оскільки і для призову демонів, і для створення її вбрання використовується волосся, а тому доводиться вибирати щось одне.

Зброя

Що ж, тепер поговоримо про зброю, добре, що її тут навалом. Система зброї в грі влаштована таким чином, що можна одночасно носити із собою весь арсенал, але, звісно, кількість слотів обмежена, а тому все необхідне обирається через меню екіпірування. У ГГ є два набори зброї, які в будь-який момент можна перемикати за допомогою LT, в кожен з яких можна поставити по два види, один з яких буде кріпиться на ноги, а інший буде в руках. Звісно, залежно від того, що це за зброя, її можна ставити як у будь-який із двох слотів, так і тільки на руки/ноги, крім того, є унікальна зброя, яка займає відразу обидва слоти в наборі.

Опис картинки

Починаємо гру ми з найпростішими людськими пістолетами, які мало того, що найслабша зброя в грі, але ще й не мають доступу до атак wicked weaves. Загалом, після прологу, можна успішно забути про цей набір пістолетів або ж використовувати просто щоб влаштувати собі випробування.

Опис картинки

Scarborough Fair - набір з чотирьох пістолетів, який Байонетта отримує на початку гри від Родана і може використовувати до самого фіналу, так як їх ефективність залежить тільки від умінь гравця. Не мають таких обмежень як людська зброя, а тому використовують атаки wicked weaves, та й загалом є сигнатурною зброєю героїні, з'являючись на всіх постерах і в більшості катсцен. Можуть поступатися в характеристиках іншій зброї, але досить збалансовані, а для новачка і зовсім є ідеальним вибором, якщо він хоче почати вивчати бойовку. Використовуються як у руках, так і на ногах.

Опис картинки

Onyx Roses - два обрізи, що діють схожим чином із пістолетами, але на меншій дистанції та з більшою ймовірністю оглушення супротивників. В іншому ж це більше зброя для ближнього бою, оскільки радіус ураження там менший, ніж у пістолетів. Спочатку ГГ отримує лише пару, але потім можна докупити ще один набір у Родана і екіпірувати на всі кінцівки.

Опис картинки

修羅刃 Shuraba - катана, що є одним із найкращих видів зброї в грі, зокрема для гравців-початківців. Має прекрасну дальність і швидкість атаки, а її мувсет дає змогу рухатися подібно до Данте з DMC. Має потужні атаки, що заряджаються, а wicked weaves, під час яких з'являється величезна примарна копія зброї, покривають пристойну площу і дають змогу наносити шкоди одразу більшості супротивників на арені. Екіпірується, звісно, тільки в руки.

Опис картинки

Kulshedra - батіг у формі змії, що використовується тільки в руках. Це далеко не найпотужніша зброя в грі, але її перевага в іншому - контроль натовпу. Батіг дає змогу обирати одну ціль і вводити її в станлок або ж схопити дрібного ворога і, розкрутивши його навколо себе, наносити шкоди всім ангелам навколо, утримуючи їх на відстані. Крім того, він дає змогу притягувати невеликих супротивників до себе або ж самому притягуватися до будь-яких ворогів, таким чином, наприклад, залишаючись у повітрі необмежений час. Також під час атак wicked weaves з'являється великий примарний батіг. Крім того, можна купити доповнення до стандартного вбрання, пов'язане з цією зброєю. Ну, і, звісно, можна провести деякі паралелі, скласти 2 і 2 і зрозуміти, що саме Kulshedra лягла в основу ангельського й демонічного батогів у DmC Devil May Cry (разом із запозиченням ідеї про різні світи, нашаровані один на одного).

Опис картинки

Durga - набір нарукавників для рук і ніг, що створюють на кінцівках демонічні кігті зі стихією електрики або ж вогню, між якими можна перемикатися прямо в процесі комбо. Крім самої елементальної шкоди кігті відрізняються й іншими характеристиками: електрична версія швидша, але слабкіша, тоді як вогняна повільніша, але сильніша. Вогняна версія дає змогу робити заряджені атаки, що залишають міни, які незабаром вибухають, також вона дає змогу ходити по лаві й атакувати вогненних ворогів без отримання шкоди. При виконанні атак wicked weaves кінцівки Мадам Батерфляй будуть забарвлені в певний колір залежно від використовуваної стихії. Спочатку доступний один набір, але можна докупити в Родана ще один. Має доповнення до стандартного вбрання.

Опис картинки

Odette - унікальна зброя у вигляді крижаних ковзанів, які, природно, можуть бути екіпіровані лише на ноги. Має відразу кілька особливостей, а саме: прискорення пересування, тому що ковзання в грі явно швидше за біг (а ще залишає слід із льоду після себе, а під час зупинки інерція нікуди не дівається), можливість пересуватися лавою без одержання шкоди й заморожування ворогів за допомогою певних атак, після яких крижані блоки з ангелами можна кидати в їхніх товаришів. Має доповнення до стандартного костюма.

Опис картинки

Lt. Col. Kilgore - набір ракетниць, що кріпляться на руки або ноги і своїм мувсетом нагадують тонфи. Є найповільнішою зброєю для дальнього бою, але, водночас, і найпотужнішою, з пристойними стаггерами і здатною покрити пристойну площу. Досить непоганий вибір як для ближнього бою, так і для дальнього, ефективний проти багатьох ворогів, окрім найшвидших, також має експлоїт у комплекті з Дургою, завдяки якому можна наносити просто тонни шкоди як звичайним ворогам, так і босам. Спочатку доступний лише один набір, але другий купується в Родана, так само, як і доповнення до стандартного вбрання.

Опис картинки

細鳳 -Sai Fung- - один із найнезвичайніших видів зброї в грі, що являє собою вогнепальні нунчаки, мувсет яких має вельми характерні для східних єдиноборств рухи. Має досить низьку шкоду, але найшвидші атаки, здатні приголомшити будь-якого ворога, крім найбільших, крім того, під час атак зброя випускає десятки куль, які можуть по кілька разів рикошетити від поверхонь, завдяки всьому цьому можна дуже легко набивати велику кількість очок комбо. Використовується тільки в руках і має доповнення до стандартного костюму.

Опис картинки

Bazillions - набір із чотирьох футуристичних лазерів (або ж бластерів, якщо кріпити на ноги), що є своєрідною заміною Scarborough Fair, бо має аналогічний мувсет і дещо більшу шкоду. Заряджені атаки зі зброєю в руках дають змогу стріляти лазерами, що можуть рикошетити від поверхні, тоді як заряджена стрільба зброєю, прикріпленою на ноги, випускає енергетичні кільця.

Опис картинки

Pillow Talk - зелений світловий меч ("Це не ті ангели, яких ви шукаєте"), що є одним з найпотужніших видів зброї в грі. По суті є своєрідним замінником катани, хоч і завдає у звичайному "режимі" трохи менше шкоди. Також має заряджений режим, у якому шкода зростає, так само як і довжина меча, а отже, і радіус атаки, утім, на противагу цьому виступає відсутність можливості виконати атаки wicked weaves. Зрозуміло, використовується тільки в руках.

Опис картинки

І перед тим як поговорити про найпотужнішу зброю в грі, хотілося б сказати кілька слів про озброєння, яке можна підібрати. На відміну від тієї ж DMC, де герої обмежені лише своєю власною зброєю, у Байонеті ГГ за допомогою особливих прийомів може змусити супротивника впустити його зброю, після чого підняти її і використовувати самостійно. Ангельська зброя досить потужна і завдає дуже багато шкоди, це, втім, компенсується тим, що вона має показник міцності, якого вистачає на кілька звичайних атак або ж одну особливу, а тому довго нею користуватися не вийде.

Опис картинки

Rodin - мабуть, найнезвичніша зброя в грі, названа на честь того самого демона-зброяра Родана, що є єдиною зброєю, яка одразу кріпиться і на руки, і на ноги. Дістати цю зброю найскладніше, оскільки для цього потрібно не тільки заробити вельми пристойну за мірками гри кількість німбів, а й перемогти секретного боса, який є найсильнішим у грі. Утім, нагорода того варта - незважаючи на те, що це найповільніша зброя в грі, подібної шкоди може завдавати тільки заряджений Pillow talk, що, втім, відбивається на низькому рахунку за комбо. Крім того, в процесі виконання комбо може набувати форми будь-якої ангельської зброї, що підбирається в грі (і навіть форму бензопили, яку використовує Байонетта в одному з добивань). Через велику шкоду не має атак wicked weaves.

Опис картинки

Заодно хотілося б сказати кілька слів про отримання зброї, адже якщо в геймплейному плані все доволі стандартно з пошуком секретів, проходженням гри на високих рівнях складності, перепроходженням розділів або битвою з секретним босом, то з наративного боку все набагато цікавіше. Для отримання всієї зброї, за винятком кількох видів, Байонетті потрібно знайти або ж зібрати з кількох частин ангельську вінілову платівку, яку можна віднести Родану. Останній поставить її в програвач, що допоможе йому виманити якогось особливо потужного демона в Інферно, спіймати його та перетворити на зброю, яку потім буде презентовано Байонетті.

Шкала енергії та аксесуари

Як і в серії Devil May Cry тут є шкала енергії, яка хоч і не має якогось режиму люті або девіл-тригера (аналог з'явиться в сиквелі), а спочатку взагалі обмежена лише однією механікою, але впродовж гри та в міру купівлі аксесуарів буде додавати в грі нові механіки.

Опис картинки

Спочатку шкала енергії (або ж магії, як вам завгодно) лише одна, але згодом можна додати ще дві, збираючи спеціальні місячні перли, заробляється ж енергія завдяки нанесенню шкоди ворогам або збору спеціальних предметів. Базовою механікою, що використовує енергію і якої нас навчають уже в пролозі є атаки torture attacks. Кожна подібна атака витрачає одну шкалу і закликає на поле бою якийсь середньовічний (і не тільки) пристрій для катувань, на кшталт залізної діви, диби або гільйотини, за допомогою якого можна або миттєво вбити ворога, або ж завдати йому досить серйозної шкоди. Крім того, ворог, убитий у такий спосіб, впускає свою зброю, яку можна підібрати і використовувати. Що характерно, "страти" можна виконувати як на землі, так і в повітрі.

Крім страт є кілька реліквій, які також використовують шкалу енергії. Загалом, реліквії в Байонетті дають змогу досить сильно урізноманітнити геймплей, адже мають багато різних властивостей.

Зараз же хотілося б поговорити насамперед про ті реліквії, що якимось чином зачіпають шкалу енергії.

Опис картинки

Eternal Testimony є найпростішою в цьому плані, так як всього лише відновлює дві поділки на шкалі, якщо та зовсім спорожніла. Додатково можна купити перед черговою главою спеціальний предмет, щоб відновлювалося відразу чотири поділки.

Опис картинки

Selene's Light - це, мабуть, найкорисніший аксесуар для новачків, бо, будучи екіпірованим, він автоматично активує сповільнення часу щоразу, коли гравець отримує шкоду, витрачаючи при цьому частину енергії, що створює досить безпечне середовище для навчання.

Опис картинки

Pulley's butterfly також не менш корисний, оскільки дає змогу створювати за рахунок енергії щит із метеликів, що поглинають будь-яку шкоду, яку завдають Байонеті, що буде корисним насамперед для гравця, який поки що не навчився добре ухилятися.

Опис картинки

Infernal communicator це перший з аксесуарів, спрямованих на нанесення шкоди, а не на захист. Він дозволяє за рахунок енергії закликати групу невеликих літаючих скелетів, також відомих як Team Little Devils, щоб ті атакували ворогів разом з Байонеттою, завдаючи додаткової шкоди і непогано збільшуючи лічильник комбо.

Опис картинки

Sergey's Lover - ще один артефакт для підвищення шкоди, що за рахунок енергії створює дві копії Байонетти, які повторюють її рухи і завдають додаткової шкоди (що візуально дуже схоже на двійника з DmC). Також непогано піднімає рахунок за комбо.

Опис картинки

Bracelet of Time - аксесуар, що дуже нагадує Bangle of Time з першої DMC і діє схожим чином. Будучи екіпірованим, відбирає можливість робити таунт, але замість цього дає змогу натисканням однієї кнопки сповільнювати час коли це потрібно, щоправда, витрати енергії будуть дуже великими. Через занадто велику витрату енергії його практичне застосування вкрай рідко буде виправданим, але він чудово підходить для створення ефектних комбо.

Крім цих аксесуарів є ще кілька штук, однак вони мають інші властивості, які не пов'язані зі шкалою енергії, але поглиблюють геймплей.

Опис картинки

Star of Dineta на перший погляд є досить корисним аксесуаром, адже дозволяє відновлювати здоров'я за рахунок таунтів. Щоправда, на ділі виявляється, що відновлюється зовсім вже мізерна частина шкали, та й то чогось вартий тільки довгий таунт, а з урахуванням того, що після таунтів вороги входять у режим берсерка та починають атакувати ще старанніше, виходить, що від нього шкоди чи не більше, ніж користі.

Опис картинки

Gaze of Despair - абсолютно даремний, навіть шкідливий для новачків аксесуар, але майже must have для тих, кому потрібні платинові медалі та високий рахунок комбо, адже будучи екіпірованим, цей аксесуар миттєво вводить ворогів у стан берсерка, через що складність гри значно підвищується, але зростають і очки, які можна заробляти.

Опис картинки

Evil Harvest Rosary - аксесуар для тих, хто проходить гру на Non-Stop Infinite Climax або ж уже пройшов і тренується грати без уповільнення часу. У звичайній ситуації являє собою набір у стилі "нова здатність замість старої", а саме замінює сповільнення часу на подобу бомб, які залишають поле ухилення в останній момент. Під час гри на останньому рівні складності є дуже корисним, тому що якщо там немає witch time, то й забирати в гравця більше нічого.

Опис картинки

Moon of Mahaa-Kalaala - мабуть, найкорисніший аксесуар у грі, хоч і складний в освоєнні. Дозволяє блокувати будь-яку атаку, як це робить Данте в стилі royal guard, крім того, Байонетта, точнісінько як Данте, може ще й проводити потужні контратаки, якщо, звісно, правильно підбере таймінг, ці контратаки не лише наносять багато шкоди, а й активують witch time. Якщо освоїтеся з цим аксесуаром, то уявити гру без нього буде дуже складно.

Опис картинки

Immortal Marionette - аксесуар з легкого рівня складності, що має свій власний слот і вмикає режим автокомбо, але на рівнях складності вище середнього занижує одержуваний рахунок.

Опис картинки

Climax Brace - аксесуар скоріше для розваги, ніж для серйозної гри, замінює всі звичайні атаки Байонетти на wicked weaves, як це буває в бою з босами, але при цьому не дає змоги зберегти гру, а будь-які рекорди не будуть зараховані.

Вороги

Опис картинки

Більшість ворогів, представлених у грі - ті чи інші види ангелів, при цьому, наскільки я можу припускати, для їхньої класифікації використовується ієрархія Псевдо-Діонісія або щось дуже схоже. В її основі лежить поділ усіх ангелів на дев'ять ангельських чинів, у якому 9-ий - це найслабші небесні воїни, а 1-ий - найсильніші. Крім того, сама назва "ангели" це і є один із чинів, які об'єднані в три сфери згідно з їхньою силою і близькістю до Бога або людей, загальна ж картина виглядає так:

Третя сфера
_9. Ангели

  1. Архангели
  2. Початки_

Друга сфера
_6. Влади

  1. Сили
  2. Панування_

Перша сфера
_3. Престоли

  1. Херувими
  2. Серафими_

Кожен зустрінутий ангел певного виду належить до певного чину, і хоч ранжування сили приблизно відповідає класифікації, це не означає, що ті ж прості ангели виносяться з одного стусана, а серафими - це обов'язково боси.

Говорити конкретно про кожного з супротивників не бачу сенсу, але хотілося б відзначити тих, хто найбільше запам'ятовується. При цьому важливим є те, що зовсім вже нецікавих або таких, що не запам'ятовуються, супротивників у грі немає - художники зробили все, щоб кожен ангел був унікальним, навіть посилені версії відрізняються від своїх молодших братів як зовнішнім виглядом, так і здібностями, а загальний дизайн відсилає як до зображень епохи середніх віків і Ренесансу, коли ангелів зображували у вигляді НЇХ (що, загалом, більш-менш відповідає Біблії, з якої в масову культуру перекочували лише крила як обов'язковий атрибут), так і має злегка футуристичний дизайн. При цьому в грі наочно показано, що незважаючи на удавану святість, непогрішність і недосяжність для простих смертних, ангели мало чим відрізняються від демонів, а тому під сяючою оболонкою ховається вельми неприваблива і відразлива зовнішність.

Опис картинки

Enchant - один із перших ангелів, які трапляються в грі, належить до третьої сфери (а якщо конкретно, то до ангелів) і вирізняється здебільшого своїм незвичним виглядом, що являє собою голову з трьома кінцівками, вписану у вогняне колесо. Атакує відповідним чином, косплеячи скелетів з катакомб Dark Souls (ну, або ж це вони його косплеять, якщо ми подивимося на дати виходу ігор).

Опис картинки

Ardor - один із найзнаковіших і найбільш запам'ятовуваних ангелів (третя сфера), що характерно, запам'ятовується за рахунок свого "стандартного" (на тлі інших створінь) вигляду, що являє собою закутого в броню воїна зі щитом і мечем. Меч, до речі, має мувсет, схожий з Шурабою.

Опис картинки

Irenic - ангел (третя сфера) у формі автомобіля... Що приводить нас до філософського питання про курку і яйце людський автомобіль і ангельський, і про те, що з них з'явилося раніше. На жаль, з'являється лише в одній главі, та й має всього одну атаку.

Опис картинки

Beloved - перший "міні-бос" (друга сфера, сили), якого можна зустріти на шляху, представляє собою п'ятиметрового здорованя з сокирою, але трапляються кілька варіантів, аж до воїна з технологічною бронею, окулярами нічного бачення і ракетною установкою, втім, грізний зовнішній вигляд це все, що у нього є. Іноді потребує добивання за допомогою покликаних демонів. Кумедний момент - після добивання залишає свою величезну сокиру, яку Байонетта може підібрати, попередньо підкинувши її догори двома ногами, після чого вона зменшиться в розмірі відповідно до зросту Байонетти.

Опис картинки

Kinship - літаючий корабель (друга сфера, сили) з обличчям, здатний стріляти ракетами, лазером або ж просто атакувати ланцюгами. Був би простим супротивником, якби для його вбивства не було потрібно постійно перебувати на його борту, оскільки подібні кораблі з'являються в таких місцях, де дістатися до землі буде проблематично.

Опис картинки

Fairness - ангел з другої сфери, своїм зовнішнім виглядом дуже нагадує грифона. Має схильність неспішно пересуватися, а потім раптово атакувати, через що часом буває складно ухилитися. Зазвичай з'являється в парі зі ще одним таким ангелом, щоб вам гралося ще веселіше. Що характерно, його звичайна версія (не в стані берсерка) покрита вогнем, але він не завдає гравцеві шкоди.

Опис картинки

Grace and Glory - пара ангелів з другої сфери, Пупа і Лупа цієї гри або ж Агні і Рудра зі знижкою. Дратують не менше, особливо з урахуванням того, що є рядовими супротивниками, а тому майже не обмежені у своїх появах, іноді навіть виникаючи в кількості трьох штук. Атакують дуже швидко, мають стихійні атаки вогнем і блискавкою (Агні та Рудра ж), мають посилені версії chad серафимів, яким начхати на твій virgin witch time, а тому єдиною надійною зброєю проти цих хлопців є Місяць Маха-Кали та блокування атак.

Опис картинки

Harmony - ангели другої сфери, представлені у вигляді літаючих скатів, що атакують розрядами електрики. Крім цього, примітні тим, що при використанні на них добивання torture attack Байонетта дістає бензопилу (No matter how much you ask, I'm not puttin' a chainsaw on your arm), яку після розпилювання ската можна ще деякий час використовувати в бою.

Опис картинки

Inspired - ангел першої сфери у формі літаючого змія, По суті, примітний вже цим.

Опис картинки

Braves - херувими першої сфери, що нагадують свого молодшого побратима, але трапляються в кількості по троє. Потрібно це не тільки для того, щоб вони могли косплеїти стародавніх ацтецьких богів фітнесу під забійний трек, а й для того, щоб об'єднатися в одного великого трансформера здорованя з сокирою.

Опис картинки

Joy - серафим першої сфери, вільний від кайданів фізичної форми, а тому здатний вільно змінювати свою зовнішність і навіть копіювати як зовнішність супротивника, так і його здібності, що і проробляє з Байонеттою, наслідуючи деякі її атаки та копіюючи пістолети з батогом. Крім цього, може розділятися на трьох різних істот і стріляти лазерною сіткою. Незважаючи на "свободу від фізичної форми і близькість до світу духовного" поводиться розпусніше за саму Байонетту, а добивання за допомогою металевого коня, зважаючи на все, її (його?) тільки заводить. До всього іншого вміє відбивати кулі і чинить опір приголомшенню, а також може парирувати деякі атаки.

Опис картинки

Golem - унікальний тим, що не є ангелом, а представляє собою конструкт, здатний набувати різних форм, які наслідують деяким демонам, яких призиває Байонетта, зокрема павуку, багатоніжці та ворону.

Боси

Про босів-ангелів говорити немає сенсу, бо тут простежується традиція DMC - робити величезних босів, приправлених платформінгом. Зазначу лише, що у кожного з них видатний дизайн до пари звичайним ангелам, але ще більш химерний і нестандартний.

Опис картинки

Jeanne - місцевий аналог Данте, певною мірою персонаж-мотиватор для ГГ і водночас супротивник, що має такі самі сили, як і протагоністка. З Жанною доведеться битися кілька разів за гру, причому кожна наступна битва складніша за попередню, хоча і видно, що Жанна не б'ється на повну силу, лише у фінальній сутичці, втративши свій червоний костюм, вона, як і Байонета, зробить вбрання з волосся і стане куди активніше закликати на допомогу Мадам Стікс, а також використовувати в бою всі свої атаки. Мабуть, найцікавіший бос у грі.

Опис картинки

Balder - битися з супротивником, що володіє тими ж силами, безумовно цікаво, але коли тобі дають боса, у якого начебто і схожі здібності, але в той же час вони мають інше забарвлення, це ще цікавіше. Фактичний Балдер це світла версія Байонетти, що володіє великою силою, живучістю і швидкістю, має здібності на кшталт телекінезу, створення щитів, світлові атаки та інше.

Опис картинки

Jubileus the Creator - власне, Творець, фінальний бос і одна з трьох найсильніших істот у всесвіті. Є босом-головоломкою схожим на Спасителя з DMC4, хоч і не такий дратівливий. Арсенал атак досить великий, від використання стихій до грубої сили. Один із двох босів, що мають у своєму арсеналі ваншотаючі атаки (у цьому випадку - чорну діру). Для перемоги над нею Байонетта на пару з Жанною закликає ще одну з найсильніших істот у всесвіті, цього разу з темного боку - леді Шебу, яка одним ударом вибиває душу Джубілеус зі статуї і через усю сонячну систему направляє її на Сонце.

Опис картинки

Rodin - секретний і найскладніший бос у грі, для бою з яким необхідно накопичити сумарно 10 мільйонів німбів (що за мірками гри вельми пристойно), а потім купити за один мільйон платиновий квиток, що відновить сили Родана, могутнього демона, а раніше занепалого ангела, і дасть змогу йому знову набути його ангельської подоби. У бою з ним Байонетта не використовує "серйозний" режим з атаками wicked weaves як це буває з іншими босами, а тому битва сильно ускладнюється. Крім того, що він дуже швидкий і сильний, Родан має ще й ваншотаючий захват, та й загалом виправдовує звання найскладнішого боса. У нагороду за перемогу видасть набір однойменних браслетів, здатних перетворюватися на ангельську зброю, які є найпотужнішою зброєю в грі.

Заключна частина

Опис картинки

Сподіваюся, цей текст був для вас цікавим і ви дізнались про гру щось нове або ж взагалі дізанлись про її існування та захотіли купити (до речі, зараз в Стімі на неї пристойна знижка, тому вкрай рекомендую взяти). Як би там не було, дякую за ваш час)


Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім

Топ коментарі (7)

Звернути
 
shika profile image
Shika

Ця жіночка знає толк в kick some ass
Шкода, що інших частей на пк немає(

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Так, другу довелося проходити на емуляторі(

Звернути
 
himarsgg profile image
himarsgg

Дуже крутий розбір вийшов. Сам тільки пройшов у лютому, і прям дуже оцінив. Байонета зайшла навіть більше ДМК 3, а я вважаю себе фанатом пригод Данте)

Звернути
 
21__1217fd profile image
ХО-21 Сергій Битко

питання: чи вартує її зараз купляти заради прикольного сетингу, механік або сюжету(тут хз бо проскіпав у статті)? чи краще придбати дороще трлогію дмс? я зараз просто собі обираю

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Хм, цікаве питання. Якщо порівнювати ві старою трилогією то тут, певно, буде більша реіграбельність, та й сама гра новіша, геймплейно вона й так чи не на рівні DMC V, тому я б рекомендував почати саме з Байонетти, тим паче що вона не так сильно застаріла як перші три DMC.

Звернути
 
21__1217fd profile image
ХО-21 Сергій Битко

вирішив спробувати старі дмс (1-3), дуже таке собі, в кожну гру по годині пограв, якби англ знав, було б краще, а атк жодного нормлаьного русифікатора, який би не псував код гри, почну з байонети

Тред Тред
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Моя мрія - щоб хтось дав мені доступ до потрібних файлів гри і я зробив би українську локалізацію.

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!