Куток

Обкладинка для допису Блоки з тетрісу, аніме, рахування овець і дві Катерини - огляд Catherine
Дарк Валерійович
Дарк Валерійович

Додано • Оновлено

Блоки з тетрісу, аніме, рахування овець і дві Катерини - огляд Catherine

Ця гра навчила мене чогось дуже важливого. Любов полягає в ефективному переміщенні блоків.

Якщо ви вирішили пограти в цей проєкт просто для того, щоб подивитися на анімешних дівчат і побачити деяку порцію хентаю (якого тут і немає), то ця гра явно не для вас. Ця гра підійде тим, хто любить, коли за простотою форми ховається доволі глибокий сенс (причому на різних рівнях), але водночас і сама форма у вигляді геймплею теж зроблена не для галочки. Перед нами постає доволі цікавий продукт - симбіоз пазла-платформера, соціальної бродилки і, раптово, аніме. До того ж усе це загорнуто в сюжетну оболонку про шлюб, зраду, справжню свободу і самовизначення в житті.

Опис картинки

Втім, було б дивно очікувати меншого від Atlus - творців Персони - повноцінного симулятора життя звичайного японського школяра в тому самому сенсі цього словосполучення. Давайте ж розберемося, що у гри виходить добре, що погано і чому я купив її незадовго після релізу на ПК і за фулпрайс, що я роблю нечасто.

Опис картинки

Шлюб - це просто "традиція", так? Серйозно, хто хоче бути прив'язаним?

Сюжет цієї гри оповідає про Вінсента Брукса, 32-х річного інженера, який вів просте життя - довгий час зустрічався з однією дівчиною, працював, сидів вечорами в барі з друзями...
Але потім нація вогню почала війну в один момент все змінилося. Починається все з кошмару, в якому головному герою доводиться в одних лише трусах, з подушкою і баранячими рогами на голові дертися вгору по якихось блоках, водночас знайомлячись із геймплеєм гри.

Опис картинки

Увечері того ж дня він знайомиться в барі з таємничою дівчиною, а на ранок вона опиняється з ним в одному ліжку в його квартирі. З цього починаються пригоди Вінсента. Йому не хочеться, щоб його дівчина, Катерина (Katherine), дізналася про те, що він їй зраджував, але, при цьому, і з Катріною (Catherine) він не може так просто розлучитися. Крім того, йому продовжують снитися кошмари і, судячи з усього, не тільки йому, а й багатьом іншим чоловікам, які гинуть у реальному житті, якщо вмирають уві сні.

Опис картинки

Варто сказати, що сюжет у грі не зовсім лінійний і є 8 можливих кінцівок (плюс дев'ята, відкрити яку можна пройшовши спеціальний режим). Для прийняття тих чи інших рішень і виходу на певні кінцівки в грі є своєрідна система карми. Є певна шкала, яка ділиться на хаос і порядок (з нейтралітетом посередині). Залежно від того, в який бік йде перекіс, герой діятиме по-різному в певних ситуаціях.

Опис картинки

Набирати бали хаосу і порядку можна кількома способами: відповідати певним чином на отримані впродовж дня SMS, обирати потрібні репліки в деяких розмовах або ж відповідати на запитання в сповідальні під час кошмарів. Варто визнати, що прокляття вибору кінцівки у фіналі гри дісталося і сюди (привіт Life is Strange), але, при цьому, те, які кінцівки вам будуть доступні, в принципі залежить від рівня хаосу/порядку, набраного впродовж гри, що не так вже й погано.

Опис картинки

Не тільки сам Вінсент, а й більшість інших персонажів у грі мають свою передісторію і невеликі підсюжети. Водночас, хоч у грі і є кілька різних фіналів, для розуміння історії достатньо одного проходження, що дає змогу після фіналу гри посидіти і подумати, а не гарячково бігти на друге коло. І все ж, сюжет набагато глибший, ніж здається після проходження, і все тут взаємопов'язано - і режим Babel, і гра "Рапунцель".

Опис картинки

******* блоки, я вилізу з вас на ****!

Геймплей у цій грі чітко поділяється на два види - денний (або вечірній) і нічний.

У денний час доби Вінсент може спілкуватися з персонажами або на роботі, або в кафе. Кожен вечір він проводить у барі з друзями, де можна випити (чотири різні напої, і так, це впливає на геймплей), поспілкуватися з персонажами, послухати музику в автоматі або ж пограти в гру "Рапунцель".

Після бару Вінсент іде додому і починається нічна частина геймплею. Щоночі ми потрапляємо на новий рівень кошмару, де нам доведеться піднятися на один або кілька поверхів вгору, втікши від боса на останньому з них, а також спілкуватися з іншими нещасними, яких Вінсент бачить у вигляді овець (вони його бачать так само). Боси тут, до речі, вельми колоритні, і являють собою буквальне втілення страхів Вінсента.

Опис картинки

Основний геймплей на цих рівнях представлений у вигляді тривимірної і дуже прокачаної версії гри Stack Attack (загугліть, я в дитинстві грав у неї на чорно-білому Siemens S45, а потім у її поліпшену версію вже на кольоровому A65) - ми маємо підійматися вгору по блоках, рухаючи їх і взаємодіючи з ними різними способами. Блоки ці незвичайні - вони продовжують висіти в повітрі, навіть якщо під ними немає опори, достатньо лише щоб блок торкався іншого блоку лише однією гранню - тоді він не впаде. На цьому і будується базова механіка гри, яка ускладнюється різними видами блоків та їхніми комбінаціями, босами зі спеціальними атаками, предметами тощо.

Опис картинки

Взагалі, видно, що розробники зрозуміли, яку цікаву механіку їм вдалося створити і намагалися використати її по максимуму. У результаті чого ми маємо не тільки два додаткові режими гри - Babel і Colosseum, а й повноцінну гру всередині гри - "Рапунцель".
Називати "Рапунцель" міні-грою язик не повернеться - вона використовує геймплейні механіки з основної гри та випробовує гравця на міцність упродовж 64-х рівнів, крім того, в ній так само є ще 64 додаткових рівня (128 рівнів, КАРЛ!). При цьому вона має свою історію і сюжет, який, сюрприз-сюрприз, пов'язаний з основним оповіданням. Спочатку в неї можна зіграти лише тричі за ніч, але після першого проходження можна грати нескінченно довго, а відкриті рівні переносяться між збереженнями.

Спочатку мені здавалося, що сюжет тут хоч і непоганий, але є лише виправданням геймплею у вигляді пазла. Тепер же я розумію, що геймплей і сюжет тут перебувають у симбіозі, переплітаючись на найглибших рівнях і в найнесподіваніших місцях.

... чоловік є чимось середнім між ангелами і тваринами.

Графіка у грі середня, все ж видно, що Atlus вклалися в сюжет і геймплей, зробивши графіку на прийнятному рівні, але не більше. Рідкісні аніме вставки вельми непогані і виглядають ще краще на контрасті з ігровою графікою.

Опис картинки

Саундтрек вельми запам'ятовується, в рівній мірі присутні як спокійні, заколисуючі композиції, так і бойові, що налаштовують на активні дії. Крім того, є можливість слухати і відкривати нові композиції в музичному автоматі, причому є кілька композицій і з інших ігор Atlus, що радує.

Опис картинки

  • Татку! Пограй зі мною!" - "Жодного ****** ШАНСУ!

Якщо не озиратися на доволі середню технічну частину, то ми побачимо, що перед нами справді унікальний проєкт, у який варто зіграти хоча б через його винятковість, але, водночас, і сюжет із геймплеєм зможуть вас захопити на тривалий час.


Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім

Топ коментарі (3)

Звернути
 
kitepz profile image
Повітряний Змій

а насправді катерин три, але третю боярам не завезли :(

Звернути
 
__042015 profile image
Матеуш Каталонский

Остання Катерина найкраща, імхо. Кращя дівчинка.

Звернути
 
johnny_joestarovych profile image
Джонні Джостарович

Крута гра
Шкода відкладаю постійно

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!