Куток

Обкладинка для допису Метроїдванія-платформер без подвійного стрибка - огляд Bo: Path of the Teal Lotus
Дарк Валерійович
Дарк Валерійович

Додано • Оновлено

Метроїдванія-платформер без подвійного стрибка - огляд Bo: Path of the Teal Lotus

Для тих, хто більше любить слухати/дивитись, ніж читати доступна відео версія:

ОРИГІНАЛЬНІСТЬ без ОРИГІНАЛЬНОСТІ | Огляд Bo: Path of the Teal Lotus українською - YouTube

Підтримка ЗСУ:НБУ - https://bank.gov.ua/ua/news/all/natsionalniy-bank-vidkriv-spetsrahunok-dlya-zboru-koshtiv-na-potrebi-armiyiПовернись Живим - https://save...

favicon youtube.com

Перепрошую за свою грубість... Я давно не пив чаю. Без нього буває зовсім важко зберігати спокій.

Опис картинки

👉 Hollow Knight, яка вийшла ще в 2017 році, повернула інтерес багатьох гравців до жанру метроїдваній і заодно показала, що для того, щоб бути мегауспішним в цьому жанрі, не обов’язково переносити дії в вампірські замки і малювати синю мапу з квадратними кімнатами, достатньо бути самобутнім творінням зі своїм власним світом і його законами та не намагатися повторити те, що працювало 15 чи 20 років тому, натомість експериментуючи зі, здавалося б, уже усталеними традиціями і механіками. Подібна сміливість а також неймовірно високий рівень виконання і зробили Hollow Knight сучасним еталоном метроїдваній, який не слідує всім давнім традиціям та запозичує елементи з інших жанрів, зокрема, соулс-лайків. Власне, немає нічого дивного, що всі нові метроїдванії, які роблять щось подібне, неодмінно порівнюють з Порожнім лицарем.

Опис картинки

👉 Не оминула ця доля і нову Bo: Path of the Teal Lotus, в якій багато хто вбачав чергового клона HK, не говорячи про те, що з невеликим відривом перед нею встигла релізнутись Nine Sols, яка хоч і була дуже відмінна геймплейно, але з першого погляду в очі кидались спільні риси. Однак більш ретельне знайомство з історією тентайхани лотосової пелюстки дає зрозуміти, що розробники Бо не тільки надихались традиційними японськими легендами та іграми, подібними до Окамі (про що вони самі відкрито говорили) коли мова йшла про історію та візуал, але й в ігровому плані гра набагато ближча до дилогії про Орі, яка вийшла майже в один час з Hollow Knight але все ж трохи менш відома. А це значить, що основний акцент в грі робиться не стільки на бої, скільки на платформінг і дослідження світу, з яким автори оригінально справились, не будучи при цьому насправді оригінальними.

Опис картинки

Навіть на краю прірви забуття я бачу, як небеса насміхаються з тих, хто вважає себе кращими за мене.

🎌 Історія розгортається, як вже можна було здогадатись, в світі японської мітології, а головним героєм виступає Бо - тентайхана (тобто, свого роду дух), що з’являється однієї місячної ночі з пелюстки лотоса в багряному лісі і є посланцем камі місяця. От тільки згідно з повір’ям тентайхани з’являються в місцях, де відбувалися жахливі події, а тому Бо доведеться усвідомити не тільки те, чому він був призваний до цього світу, але й виконати покладене на нього завдання у вигляді відновлення рівноваги між звичайним світом і світом духів, яка була певним чином порушена.

Опис картинки

🎭 Якщо ви трохи знаєтесь на японській мітології, багато речей, понять та істот зі світу гри будуть вам знайомі, якщо ні - розробники підготували невеликий довідник, котрий можна знайти в тому ж Стімі. Але навіть без цього гра достатньо зрозуміла і прямолінійна, тут немає типового для соулсів (а вже і для метроїдваній нового покоління, що вийшли після Hollow Knight) пошуку мільйонів предметів, з описів яких можна скласти хоч щось, що б віддалено нагадувало історію світу, натомість чимало японських легенд розкриваються як по ходу основного сюжету, так і завдяки додатковим квестам, а деякі деталі вписані безпосередньо в оточення гри.

Опис картинки

📜 Окремо хочеться похвалити гру і за те, що навіть коли інформація подається через читання якихось записів, це зроблено максимально органічно і не зводиться до збору записів персонажів, які б писали їх в максимально непідходящих для цього умовах. Натомість більшість писемної інформації про світ гри можна знайти в тому місці, де вона і мала б зберігатись - в архіві.

Опис картинки

📶 Ну і говорячи про історію та лор гри не можна не згадати, що завдяки нашій з вами активності розробники прислухались до прохань про додавання української локалізації, а тому вона доступна прямо з релізу, виконана представниками Unloc Team і є вельми якісною в своїй суті, так, що тонкощі японської мітології будуть зрозумілі навіть людям, дуже далеким від неї, а деякі “нестандартні” терміни, наприклад “поступ” замість “прогресу”, гарно вписуються в світ гри.

Опис картинки

Отже, ось ми з тобою стоїмо, дивлячись на нікчемні залишки моїх амбіцій. Цікаво, чи не так?

👹 То що ж я мав на увазі під фразою “розробники оригінально справились із платформінгом і дослідженням світу, не будучи при цьому оригінальними”? Все дуже просто: Бо - це та гра, яка росте не в ширину, а в глибину. В грі буквально немає жодної унікальної механіки, все, що ви зустрінете, зустрічається в кожній другій популярній (навіть не нішевій) метроїдванії. Натомість гра намагається використовувати вже класичні механіки по-максимуму, а тому хоч тут є ривок, притягування до деяких з ворогів, стрибки від стін, відбивання снарядів та крила для польоту і планування, але, в той же час, бракує такої, здавалося б, базової для метроїдваній механіки як подвійний стрибок.

Опис картинки

🍥 Замість цього гра пропонує більш тісну взаємодію вищезгаданих механік вкупі з досить розширеною системою відстрибування від ворогів, завдяки якій поки на екрані є бодай один супротивник - падіння в прірву чи на шипи вам не загрожує. І це лише основний елемент, звісно ж, по ходу гри геймплей буде помітно ускладнюватись а окремі локації матимуть свої особливості, по типу вітру, завдяки якому можна літати, або рослин, які можна самостійно саджати щоб потім від них відстрибувати. Хоча і не можна сказати, що в грі дуже вже велике різноманіття локацій, за масштабами вона все ж набагато скромніша за того ж Лицаря і проходження зі збором більшості предметів і виконанням майже всіх квестів може спокійно вкластись в, скажімо, 20 годин.

Опис картинки

🍵 Звісно ж, все не обмежується одними тільки здібностями переміщення, а тому ще одна з базових механік - це чайник, який заповнюється від ваших ударів по ворогам а його заряд може використовуватись як для лікування, так і для активації спеціальних ляльок-дарум, котрі можуть як атакувати ворогів, так і захищати самого Бо. Всього ляльок 8 і їх ще й можна прокачувати, однак особисто для мене корисною в усіх ситуаціях виявилась лише одна дарума, що атакує вогнем. Ну і яка ж метроїдванія після HK може обійтись без амулетів чи їх альтернативи? От не обійшовся і Бо, а тому місцевих омаморі досить багато, а білдів, в які їх можна складати - ще більше. А от підбирати втрачену валюту після смерті тут не доведеться - в цьому плані гра досить дружня до гравця і ніяких штрафів за програш немає.

Опис картинки

👺 Хоча добра половина ворогів у грі - це радше інструменти для платформінгу, вони досить різноманітні і колоритні, а коли черга доходить до босів то все ще краще, оскільки вони представлені різними архетипами - і бос, від якого треба втікати, і той, якого треба переслідувати, і місцевий аналог Богомолів з Лицаря, і бос-головоломка - кожен знайде собі щось до смаку.

Опис картинки

Цікаво, що ти думаєш про мене тепер, Бо.

🎨 Візуал в грі дуже запам’ятовуваний, і прямо відсилає як до вже згаданої Окамі, так і до традиційного японського живопису, а тому сплутати гру з якоюсь іншою навряд чи вийде. Все, від загальних планів локацій до дрібних елементів типу вогників-кіцунебі, які збирає Бо виглядає максимально аутентично а тому хоч роздруковуй скріншоти та чіпляй на стіну.

Опис картинки

🎷 Звук теж виконаний в традиційному японському стилі, що, загалом, для когось буде плюсом, а для когось - мінусом, оскільки якихось дійсно епічних музичних тем в боях з босами особисто я і не почув.

Опис картинки

Bo: Path of the Teal Lotus – це:

👌 Мама Кодама
👌 Звичайне лисяче весілля
👌 Золотий скін для чайника
👌 Ремейк історії про Короля Мавп
👌 Незламні омаморі незламних тентайхан
👌 Shadow of the Skeletus
👌 Бойові тенгу з українських біолабораторій

Опис картинки

🔷 Незважаючи на не дуже великий хронометраж для ігор цього жанру, маємо ще одну чудову метроїдванію, яка робить помітний акцент на платформінгу та занурює гравця у світ японської мітології з його камі, тентайханами, кодамами та іншими колоритними мешканцями. Все це доповнюється чарівним візуалом, непоганим звуком і, в якості родзинки - чудовою українською локалізацією, а тому якщо любите метроїдванії чи платформери, то до цієї гри точно варто пригледітись, особливо з урахуванням її ціни в нашому регіоні.🔷

🔰 Діагноз – Чому? Бо так! 🔰

Сторінка гри в Стімі


Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!