👉 Якщо ви захочете дізнатися визначення словосполучення «повний провал» то запитайте якось у Crystal Dynamics про те, як там зараз справи у Marvel’s Avengers, яка вийшла саме в той час, коли Месники в кіно були на піку популярності. Ігри про супергероїв це загалом складна тема і незважаючи на досить велику кількість проєктів відповідної тематики, однозначними лідерами й досі залишаються серії про Бетмена від Rocksteady та Людину-Павука від Insomniac.
👉 Однак коли на дворі 2020 рік, є можливість навчитися на досвіді попередників а на руках маєш одну з найвідоміших та найкасовіших медіафраншиз в історії, обіcp***ся доволі складно. Правда ж? Але розробники Marvel’s Avengers доклали титанічних зусиль і все ж змогли зробити з потенційно крутої гри нудну дженерік гріндилку з геймплеєм рівня ігор 2000-х. Гра настільки «успішна», що зараз, в 2023 році, онлайн складає близько 100 чоловік а підтримку не так давно взагалі припинили. Що ж пішло не так?
🔨 Оскільки це гра від "невеликої інді-команди", то немає нічого дивного в тому, що навіть через три роки в ній і досі зустрічаються різні баги, при встановленні гри на HDD взагалі розраховуйте на завантаження більше хвилини та невидимих персонажів, а загальна оптимізація гри дуже посередня. І це на майже рекомендованій конфігурації.
Я потвора.
🌊 Основна проблема Месників в тому, що вони самі не знають чим хочуть бути. Перші ж сцени нас знайомлять з головною героїнею гри – Камалою Кан, що є фанаткою команди супергероїв та приходить на місцевий Комік-Кон де й зустрічається майже з повним складом Месників, після чого фокус уваги переводять на атаку невідомих найманців, котрі відволікають героїв і, скориставшись створеною ситуацією, влаштовують підрив експериментального реактора, що приводить до загибелі Капітана Америка (він мертвий, 100%, навіть відповідні документи є, немає жодних натяків на те, що він якимось чином повернеться і буде іграбельним персонажем, навіть не думайте про це) та розповсюдження небезпечної енергії по місту, що наділяє людей надприродніми здібностями (звичайний вівторок на Манхетені).
🌊 Оскільки в теракті винні не ті, хто його влаштував, а ті, хто не міг зупинити (це ж тупі комікси для дітей… ем, тобто інтелектуальні ігри для геймерів), Месників розпускають, а на людей із надприродніми здібностями зовсім не в традиціях класичного тоталітаризму відкривають полювання. Проходить кілька років і вже згадана Камала, яка теж отримала здібності і вирішила назвати себе Місс Марвел (один із найпопулярніших персонажів Marvel, до речі, щоправда серіал про неї чомусь подивились лише 2,5 людини) вирішує, що пора в усьому розбіратися і зібрати Месників заново. Ну, тому що хто як не вона?
🌊 Проблема сюжету гри в тому, що сценаристи не можуть вирішити про кого гра – про Месників чи про Камалу. Якщо брати історію Камали то це загалом-то непоганий сюжет про дорослішання і прийняття своєї сили (вона ж може за бажанням змінювати своє тіло, ну і потвора, треба комусь пожалітись про це, о, точно, Халку, в нього ж з його силою немає ніяких проблем). Якщо ж брати історію про Месників то це просто дженерік винищування різних роботів і тому подібних дурників, до чого навіть є якесь сюжетне підведення, але загалом сюжет в грі лише для галочки, навіть незважаючи на всю постановку. Втім, головна проблема зовсім не в ньому.
Ти знущаєшся?! Я Залізна Людина! Покажіть себе, віртуальні лиходії!
💱 Коли справа доходить до ігроладу то головна проблема гри у вигляді розриву між грою про Камалу або про Месників стає критичною. І якщо ми візьмемо виключно історію Камали то гра… нормальна. Так, якби це була синглова гра виключно про неї, то була б просто непогана пригода з елементами із Лари Крофт, банальним, але працюючим сюжетом і середньою, але робочою бойовою системою. Однак проблема в тому, що потім починають додавати Месників. І це кооперативна гра.
💱 Знаєте, що це означає? Правильно, що навіть якщо ви граєте самі вам все одно підберуть ботів в команду. Це по-перше. По-друге, як зробити кооперативну гру на чотирьох з добрим десятком персонажів так, щоб ніхто не відчував себе обділеним і не було якоїсь певної імби, яку б всі обирали? Правильно, просто урівняти всіх персонажів за характеристиками, завдяки чому сила ударів того ж Халка не набагато більша ніж, приміром, у Чорної вдови, от тільки в останньої ще й мувсет кращий. От і думайте, наскільки цікаво грати в подібне.
💱 Персонажів намагались зробити різними за допомогою різних мувсетів, унікальних здібностей і їх сигнатурних сил. Частково це спрацювало, але більшою мірою візуально, бо геймплейно ви робите всі ті ж самі атаки, просто з різною анімацією і ефектами. Для того щоб добити гравця доповнити бойову систему в грі є система екіпірування, і це найгеніальніша її реалізація що я бачив в іграх. Як зробити сотні одиниць екіпірування і при цьому зекономити на художниках бо ви "бідна" студія? Ну звісно ж зробити всі елементи екіпірування НЕВИДИМИМИ, бляха! Мені варто говорити, що до них буде прикручена абсолютно нудотна система збору ресурсів і крафту прямо з мобілок чи ви вже самі здогадались?
💱 Втім для рецепту якісного проносного якісної гри всього вищезгаданого було б замало а тому розробники зробили ще одне титанічне зусилля, напружили свої творчі здібності та додали в гру… ні за що не повірите, лутбокси, аналог батлпасу та скіни за реальні гроші. Ну, щоб ви точно посмакували їх гру і навіть не захотіли взяти серветку.
💱 Лутбокси – абсолютно банальна, нецікава @@@ня, власне, як батлпас, а от скіни вийшли вдалими, доволі багато крутих та знакових образів, але я не знаю, чи можна їх було взагалі купувати не за реальні гроші і скільки в такому випадку доводилося гріндити. Так, після закінчення підтримки вони всі стали безкоштовними, але навряд чи це виправдовує їх ціну до цього. Там ще в грі є якісь додаткові сюжетні кампанії крім основної, але кому вже не наcp@ти?
Чи становлять Месники небезпеку для суспільства? У цьому й було питання, Брюсе.
🎨 Візуально гра виглядає доволі непогано, принаймні сюжетні місії без грінду дійсно хочеться знімати в фоторежимі, та й дизайн персонажів, босів та косметики в грі досить вдалий. Однак це не врятувало її від провалу.
🎷 Звуковий супровід стандартний для супергероїки, тому очікуйте на звичні епічні теми та пафосну озвучку.
Ще один випадок, коли в намаганнях створити гру для масового користувача розробники беруть чи не найгірші ідеї сучасної ігрової індустрії і на виході отримуємо нудну кооперативну дpoчильню з тонами грінду, мікротранзакціями, нав’язаним кооперативом, халтурним підходом до окремих геймплейних систем та й просто проєкт, який підмочив дорелізну репутацію досить непоганих Вартових Галактики.
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Топ коментарі (2)
А я зміг отримати значну порцію фану від гри. Здебільшого від розвалювання мордяк в коопі. Іноді від візуальної складової. Але всі недоліки від прикручених (на чорні саморізи) елементів гри-сервісу.
Власне, так, якби це просто була гра для коопу без ракових лутбоксів і іних подібних елементів то цілком можливо вийшов би успішний продукт.