👉 Я не грав у попередні ігри серії Tales of (які, начебто, і не пов'язані між собою), тож у цьому аспекті порівняти не можу, а тому відштовхуватимусь від свого досвіду в Scarlet Nexus (попередня велика гра студії, не jRPG, але має багато спільного) та Yakuza: Like a Dragon (остання велика jRPG, у яку я грав). Tales of Arise - це історія про дві планети-близнюки, Дану і Рену, та їхніх жителів, одні з яких опинилися в підпорядкуванні інших унаслідок вторгнення. Це історія про повстання проти гноблення, позбавлення від кайданів рабства, примирення із самим собою та пошук такого рішення, яке дало б змогу всім жити в мирі, незважаючи на існуючі між ними відмінності. І в цьому гра вдала.
👉 Це все ще типове аніме (є навіть опенінги та анімовані епізоди) з перервами на фансервіс, але свій основний посил гра доносить вельми чітко, впродовж історії розвиваючи його та показуючи ситуацію, що склалася, з різних боків, унаслідок чого під кінець гри розумієш, що, по суті, у ній немає однозначних лиходіїв, а кожен із персонажів тією чи іншою мірою є жертвою. Важливим аспектом є й те, що Tales of Arise чудово підійде тим, хто тільки знайомиться з жанром jRPG - боївка в реальному часі, дослідження світу без зайвого грінду, проста і зрозуміла система предметів та екіпірування, доволі низький поріг входження та великий акцент на сюжеті, який, як я вже зазначив, виконано відмінно.
Memories broken
The truth goes unspoken
I’ve even forgotten my name
I don’t know the season
Or what is the reason
I’m standing here holding my blade
👉 Мешканці світів-близнюків - планет Дани і Рени - розвивалися окремо один від одного і самостійно будували своє суспільство, але в певний момент Рена почала повномасштабну експансію. Володіючи більш розвиненими технологіями, на кшталт зорельотів або силової броні, реніани змогли захопити владу на Дані та перетворити її жителів на рабів, змушуючи їх працювати для видобутку астральної енергії - цінного ресурсу, який загарбники використовували у своєму ритуалі - боротьбі за корону.
👉 У кожному з п'яти великих регіонів Дани призначався правитель-реніанин, який збирав астральну енергію цієї місцевості (енергію вогню, світла, землі, повітря або води) в особливу місткість - ядро духу. Така боротьба за корону тривала сім років і переможець, який зумів зібрати найбільше енергії, ставав правителем Рени. При цьому в хід йшли будь-які засоби, від використання допоміжних машин до каторжної праці й навіть масових убивств, що вивільняли велику кількість енергії. Так тривало триста років.
👉 Через три сотні років ми знайомимося з протагоністом, якого всі звуть Залізною маскою - він не пам'ятає ні свого імені, ні хто він такий, його знайшли рік тому в безпам'ятті, і тепер як раб герой змушений працювати в копальнях Келаглії, одного з п'яти регіонів, що має схильність до астральної енергії вогню. Утім, від інших в'язнів його відрізняє ще одна особливість - він не відчуває болю. Завдяки щасливому випадку саме неподалік від місця, де працював герой, реніани вирішили везти одну зі своїх найцінніших полонянок, а підпілля даніан - відбити її.
👉 Побачивши дівчину в біді, протагоніст вирішує їй допомогти і зв'язується з даніанським опором. З'ясовується, що героїню звуть Шион і від самого народження вона "захищена" шипами, які з'являються при будь-якій спробі до неї доторкнутися. Дівчина, яка мимоволі завдає болю за будь-якого дотику, і юнак, який не відчуває болю, - здається, що їхня зустріч мала статися. Шион - реніанка, але вигнанка серед свого народу, а тому вона хоче перемогти всіх п'ятьох лордів, зібрати їхні ядра духу і припинити боротьбу за корону. У битві з Болзефом, лордом вогню і правителем Келаглії, частина маски протагоніста ламається, і він згадує своє ім'я - Альфен. Використавши міць вогню, він руйнує величезну стіну, що відокремлювала Келаглію від інших королівств, і разом із Шіон починає звільнення Дани.
👉 У своїх подорожах героям належить відвідати всі королівства, знайти нових друзів і союзників і звільнити даніан з рабства. Важливо відзначити, що на відміну від західних ігор, де, найчастіше піднімається думка в дусі "пригноблення - це погано, зрозуміленько? " в Tales of Arise нам дають поглянути на це з різної перспективи - якщо спочатку ми стикаємося з класичним рабством, то надалі доведеться розібратися з більш неоднозначними формами пригноблення - чи то повсюдне стеження й тоталітаризм, що змушує доносити на сусідів, доки вони не донесли на тебе, чи то повне підпорядкування волі, чи то мирне співіснування двох народів, яке приховує всі жахи за лаштунками. Все це розкривається в належній мірі.
👉 І до речі, якщо ви думали, що все вищеописане - це вся гра, то на вас чекає приємний сюрприз, це лише "перша половина сезону", після чого на вас чекає новий опенінг, рефлексія за подіями, що вже відбулися, і нові проблеми. Як і в Scarlet Nexus, несподіваних поворотів тут насипали з лишком, і кожен наступний перевертає те, що відбувається, з ніг на голову, але за рахунок більшого хронометражу це не виглядає так незграбно.
👉 Геймплейно, все досить просто - крім боївки в реальному часі, для якої є набори прийомів, суперприйоми і командні взаємодії, є шість ігрових персонажів, чотири з яких беруть участь у битві, а два виконують роль підтримки. Змінювати склад партії і перемикатися між героями можна в будь-який момент через меню. Система спорядження проста - зброя, обладунок (або його еквівалент) і аксесуари, всього три предмети. Те ж саме і з розхідниками - кілька видів лікувалок і відновлення енергії ( використовується в бою для лікування і деяких прийомів), пара-трійка постійних підсилювачів і все, ніяких проблем для новачка в жанрі.
👉 Світ поділений на окремі зони і рясніє різними ворогами і ресурсами. Як і в будь-якій поважаючій себе jRPG є куховарство (яке залежить від персонажа-кухаря), ферма з тваринами і, звісно ж, РИБАЛКА (риби-боси в комплекті).
Світ, який ми знали з народження, - жалюгідна декорація, театр, сповнений брехні й обману.
👉 Не виділяючись особливою технологічністю гра вражає своїм візуалом. Кожне окреме королівство це новий світ, не схожий на інші - кам'яна пустеля, крижані рівнини, квітучі міста, морські пляжі, технологічні споруди - лише мала частина того, що можна зустріти в подорожі. Гра буквально до самого фіналу підкидає все нові й нові локації. Аніме вставки досить рідкісні, але вельми стильні, я б не відмовився від повноцінного серіалу як це було з SN.
👉 Якщо ви знаєте, що таке гарний звуковий супровід у японській грі, то не бачу сенсу розписувати більше - тут саме він.
Tales of Arise - це:
👌 Квіти в космосі
👌 Сови - саме те, чим здаються
👌 Пляжний епізод
👌 Епізод у сауні
👌 Конкурс на найкращі млинці
👌 Шион - гроза їжі
👌 Таємниця американської космічної програми
👌 Кабани з Готики
Чудова можливість познайомиться з жанром jPRG і прекрасна, багатогранна історія, яка до самого фіналу несе мотив про те, як важливо завжди залишатися людиною і не забувати про почуття інших, виконана в шикарних декораціях різноманітного світу.
Діагноз – Firewalk with me
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Топ коментарі (5)
Додам в свій список бажаного. От якраз після всього Мегатену, Якудзи і ФінальноїФантазії глянемо на Тейлз. Десь за пару десятиліть напишу чи зайшло.
Але якщо без жартів - всі рекомендують, але абсолютно анімешний початок відлякує чомусь.
Ну він не те щоб зовсім не реалістичний, сама гра анімешна. (і більш стильно "легша", я маю на увазі не така дарк-фентезі, ніж попередня Берсерія). Tales of завжди такими були
Щодо відсутності зайвого грінду - ну... під кінець він трохи є, мені здається. Особливо у тих хто не купив версію з усіма длц. *в котрих нажаль є елемент пей ту він, там не тільки косметика, а зброя, доспіхи, є прискорювачі прокачки (звісно це все можна не активувати, особливо це касається тих хто спочатку грав на піратці і потім купив не саму повну версію)) тобто мене, котрий починав гру двічі)
головний елемент кожного аніме
Ну так там навіть є і костюми під це, щоправда в платному длц)