З анонсом нового аддону The War Within на Бліззконі, Араті стали найбільш викликаючим питанням контентом. Тоді старший наративний дизайнер Енн Стікні, у інтерв'ю розказала, що ці "гайси" - це відколоте плем’я Імперії Аратора, які її покинули та породили своє власне королівство за морем. Згодом вони отримали видіння про падаючу зірку, і воно привело їх у Святопад, де вони знайшли великий кристал. За її словами, вони у якомусь сенсі "убер-паладини".
На офіційному сайті доповнення в описі локацій також було вказано, що Араті вели битви з нерубами століттями. Через деякий час, опис локації був змінений та інформація про "століття" була прибрана.
Взагалі, Араті - це назва одного із людських племен Східних Королівств, яке утворило Імперію Аратор, першу людську державу. Їх вождь, майбутній король Торадін, бачачи що розділені людські племена, які гризуться між собою, не зможуть вижити перед Імперією Троллей Амані, почав кампанію за об'єднання всіх людей в одну єдину націю. Згодом Аратор вклав союз з Вищими Ельфами Квель'Таласа проти Амані, зрештою перемігши їх у Війнах Троллів.
Від Імперії Аратора пішли всі сьогодні відомі людські королівства: Стромгард(який був раніше столицею Імперії Араті, під назвою Стром), Штормвінд, Лордерон, Альтерак, Даларан, Гілнеас та Кул-Тірас.
Далі будуть спойлери та переказ матеріалу з Альфи та Бета-версії гри, який цілком може бути зміненний з вихідом The War Within.
Ще за часів існування імперії Аратор, ними була відправлена морська експедиція, яка знайшла територію за невідомими морями та заснували своє королівство - Імперію Араті.
Імперію Араті можна характеризувати як феодально-монархічну-релігійну державу з мілітаристськими ознаками. На чолі її стоїть Імператор, який бачить видіння у Священному полум'ї та за допомогою їх веде та керую імперією. Також в ній присутнє дворянство.
Символ Імперії Араті
15 років назад до початку подій The War Within, Священний Святоч Імператор Араті Торадін отримав видіння про "Ренілаш" - заключну битву між силами Світла та Темряви.
Він відправив флот з армією на цю битву, але той потрапив в шторм. І посередині бурхливого шторму, цей флот окутало золоте сяйво, яке телепортувало армію Араті до пещери з Беледаром.
В ході наших пригод, ми знаходимо книги "Беледар - Видіння Імператора" та "Пісня про Ренілаш", яка переповідає нам пророцтво Імператора Торадіна та історію Експедиції Святопаду.
Беледар - Видіння Імператора:
"Сміливі душі, почуйте поклик Священного Полум'я, що закликає вас до подорожі за Бурхливе Море і Острів Титана. Сяюче світло буде манити вас. Зустріньте випробування Святопада; нехай непохитна віра Священного Полум'я буде вашим якіром."
Аратійська Імперія з моменту свого заснування процвітає під пророчим керівництвом Священного Полум'я. Наш імператор, тлумачачи ці божественні видіння, наказує нам виконувати або запобігати події пророцтва. Таким чином, наша імперія процвітає.
Пошук Святопада, небезпечна подорож через Бурхливе Море, не були винятком. Наша армія, керована пророцтвом і серцем церкви, шукала цю священну землю. Подорож була небезпечною, і ми втратили багатьох вірних Аратійців на цьому шляху, але ми витримали і розкрили Видіння Імператора.
Обійми Беледара, перше з наших випробувань, розбили наш Третій Флот об скелі. Проте ті, хто вижив, освятили землю під світлом зірки, яку ми назвали Беледар. Земля в печері виявилася родючою, і ми заснували Мерельдар, наше святе місто. Ми вшановуємо полеглих та славимо наше нове аратійське суспільство.
Через роки День Темряви знову випробував нас. Беледар захитався, кидаючи жахіття з глибин на нас. Ми боролися з нерубами, кобісами та тіньовими привидами. Завдяки силі Священного Полум'я ми витримали темряву, зміцнюючи зірку Беледар нашою вірою.
Зараз ми стикаємося з невідомим третім нещастям. Чи буде це остання атака Провісника - Ренілаш? Наша віра залишається непохитною. Ми – стійкі діти імперії, але майбутнє виглядає зловісно. Яка доля чекає нашу священну зірку, і чи зможемо ми витримати це випробування? Ми не можемо піти, інакше тінь поглине Беледар. Ми не можемо просити допомоги, оскільки подорож додому надто небезпечна. Наш єдиний вибір – захищати наш новий дім і нашу зірку від тіней, що хочуть нас знищити.
Священне Полум'я, даруй нам силу. Імператор ніколи не передбачав, що ми виживемо.
Пісня про Ренілаш:
15) Араті, охоронці Священного Полум'я, утворили щит Егіди, сузір'я мужності проти темряви, що насувається. Їхня рішучість, маяк у ночі, коли зірки почали зникати в тіні.
16) Сили Провісника, кошмари ніг і кігтів, виткані з ткацького верстата забуття, неслися по полю бою. Їхні рухи, гротескний танець, повторювали незлагоджений ритм світу, що балансував на межі.
17) Стіна, побудована з живої скелі титанів, витримала тягар конфлікту. Кожен камінь, мовчазний свідок боротьби, шепоче вітру історії про доблесть, збуджує дух воїнів, які давно минули.
18) Залишки богів, розкидані по полю бою, пульсували невидимим світлом. Їхнє відлуння, гучний крик, сколихнули Араті, змушуючи їх битися, вбивати заради світанку світу.
19) Серед хаосу забутий вигукнув: «Коли остання зірка згасне, корону імператора обтяжуватимуть гріхи тисячі років». Відважні воїни кинули списи й заплакали сльозами крові та палкого гніву.
Столиця та зв'язок з давньої історією людства - Мерельдар
Своє місто вони назвали Мерельдар, на честь Мерельдари - першої людської жриці, та першої хто з людей вступила в контакт з Священним Світлом. Вона була сестрою генерала Лордейна, видатного полководця Імперії Аратора під час Війн Тролів. Під час війни він самовіддано пожертвував собою, щоб стримати Амані. На його честь було названо регіон, а пізніше місто і королівство - Лордерон.
Мерельдар сама була відомим воїном. Вона була серед врятованих солдатів, коли її брат Лордейн пожертвував собою. Коли війна закінчилася, Мерельдар присвятила своє життя догляду за пораненими ветеранами людства. Саме вона вперше розповіла іншим людям про видіння Світла. У своїх снах Мерельдар бачила п’ять дивних, нелюдських форм, що бриніли святою силою, яка наповнила її розум мудрістю святості, захисту, справедливості, відплати та співчуття. Коли вона втілювала їхні безмовні вчення на практиці, здавалося, що через неї текла сила, чудесним чином зцілюючи рани та хвороби.
Беледар
Беледар - це величезний сяючий кристал, який стирчить з печери Святопаду. Він випромінює енергію Світла, але в той день, коли Божевільний Титан Саргерас стромив свій клинок в Азерот, у Святопаді стався землетрус, і Беледар вперше поринув у пітьму та став випромінювати енергію Порожнечі. Ця подія серед Араті відома як "День Темряви".
Після цього кристал перейшов в цикл змін випромінювання Світла та Тіні. Коли Беледар поринає в темряву, на Араті нападають кобіси, неруби та дивні пустотні тіні. В цей час для цивільного населення вводиться комендантський час, а Ліхтарники патрулюють зі священним вогнем свої землі.
В перших Хроніках, в розділі про Зародження Всесвіту, розповідається історія, що коли Енерігї Світла та Порожнечі стикнулись між собою, стався великий катаклізм, який розкинув по всесвіту уламки Світла. Вони наділили безлічі світів іскрою життя. Цілком можливо, що Беледар може бути одним з цих уламків.
Андуїн Рінн, відчуває енергію Беледера, та сам отримав видіння від кристала. І він вважає, що це "Сяюча Пісня" - видіння, через які Азерот почала спілкуватися з жителями свого світу.
Священне полум'я
Араті поклоняються та володіють Світлом у формі Священного Полум'я. Їх дирижаблі, також живляться священним полум’ям.
Природа Священного Полум'я невідома, але під час пригод ми знайдемо роботу мага-дослідника Палавітара, де він виставляє свою власну гіпотезу, що фундаментальні космічні сили можуть складатися не з однієї монопольної складової. На його думку. Вогненні землі містять стільки ж магми, скільки й полум’я, і тому святе сяйво Священного вогню діє як вічний маяк. Скоріше всього Священне полум'я - є певне поєднанням космічної енергії Світла та елементальної енергії Вогню.
Священне полум'я стало великою культурною частиною народа Араті, який є досить релігійний. Так вони, наприклад обов'язково кремують померлих, разом з його речима в ньому.
Фаерін Лотар
Одним із центральних персонажів The War Within є Фаерін Лотар. Вона буде грати важливу роль, у сюжеті доповнення та окремо у історії Андуїна Рінна, якого назвали на честь Андуїна Лотара, великого воїна, чемпіона Штормвінда, Першого Верховного Головнокомандувача Альянса та останнього нащадка роду Араті та першого людського короля Торадіна.
Фаерін також є походить від дворянського роду Лотарів Імперії Аратора, але гілка Лотарів у Імперії Араті, за її словами, вже давно не відносяться до аристократії.
Будучи дитиною Фаерін потай пробралася на один з кораблів Експедиції Араті. Вона зазнала страшних поранень під час катастрофи в печері та втратила свою руку, але також вона уберегла єдині залишки Священного Полум'я.
Спорідненість з ельфами
Багато з Араті, мають ельфійські вуха, хоча зовнішністю більше схожі на людей.
Одна із НПС, Лерреней Файн, на запитання "Ти ельфійка?", розказує таку історію:
- З чого ти.. А. Вуха. Легенди говорять, що коли Араті вперше прибули на нашу батьківщину, ми були двома народами: людьми і вищими ельфами, які приєднався до них, щоб навчити їх магії. Разом вони звели фундамент Імперії Араті та стали єдиним цілим. Ми зберігаємо єдність і сьогодні. Я не ельф. Я Араті.
На початку цього тексту я згадував про Війни Троллів та союз Аратора і Квель'Таласа. Одною з умов, цього союзу було, те що Вищі Ельфи, навчать своєї магії людей.
Сотня перших людських магів та високі ельфи, об’єднали свою силу та застосували єдине нищівне заклинання, створивши величезну колону вогню, яка впала з неба й знищила армію Амані під час фінальної битви Війн Троллів.
У Святопаді Араті також використовують замість їздових коней величезних рисів, які схожі з ельфійськими рисями Квель'Таласа. Називаються вони просто “імперськими рисями”, а отже вони завезені з Імперії Араті. Чи вони родом звідти, чи походять з Квель'Таласа невідомо.
"Я пам’ятаю паради вулицями міста, всі виходили й раділи, коли проходила армія. Я пам’ятаю рисей у парадних обладунках, блискучих і царствених" - Фаерін Лотар
Де знаходиться Імперія Араті?
Достовірно де воно знаходиться на даний час невідомо, але можна сказати - на тій стороні Азерота, за Забороненим(на схід від Східних Королівств) та Бурхливим(на захід від Калімдору) морями.
На початку аддона Dragonflight, в новій частині Ульдамана, ми знаходимо диски з Бібліотеки Тира, і в одному з них, є повідомлення до Одіна(якого Титани призначили керувати Азеротом) про експедиції створіннь Титанів в певні землі, під назвою Авалорен, де засіли "єретики". Ні одна з них не досягла успіху, і від останньої експедиції залишились тільки уламки, знайдені на берегах.
Також в Смарагдовому сні, ми знаходимо книгу про смарагдову драконицю Ерінетрію, яку тягнуло на пригоди. Хранитель Тір попереджав, що за Штормовим морем лежать лише руїни.
Ерінетрія його не послухала та полетіла на захід, високо над бурями, шукаючи місця, звідки дмуть вітри. Хоча вона не повернулася, дехто з її зграї стверджує, що вона дісталася землі, де виростила власний виводок.
Одін та Тір
Цілком можливо, що острів Титана з книги "Беледар,Видіння Імператора" є Авалорен. А бурі Штормового моря на захід від Калімдору, те саме море, через яке флот Араті відправився на Ренілаш.
Орден Ночі та Палкі
Народ Араті у Святопаді можна поділити на три фракції. Сама Експедиція Святопада; Орден Ночі, секта на службі Ксал'атат та Палкі (The Ardent) з Пріорату Священного Полум'я.
Орден Ночі - таємна секта Араті, яка стала на бік Ксал'атат і відкинула Світло. Культисти все ще вірять, що прибули у Святопад заради Ренілаша і що справжня форма Беледара - Темрява.
Палкі - досі залишились вірні Імператору та Священному Полум'ю, але вважають інших Араті з експедиції не досить "віруючими". Їх керівник, настоятелька Мурпрей почала використовувати енергію світла Беледара для воскресіння мертвих та завоювання всього Каз Алгору.
Що сталось з їх магами та чому вони не відкрили портали?
Під час бурі загинули всі маги, про що буде розказано в одному сюжетному квесті. Залишився тільки Венрен Атал, який був звичайним учнем. Він розказує, що вони мали встановлювати портали додому щоразу, коли прибували в новий пункт призначення. Таким чином вони б мали постійний потік припасів і підкріплень. Але всі маги загинули під час катастрофи, і залишився тільки він, який не був навчений відкриттям порталів.
Ідіоми
Під час пригод ми будемо знаходити багато різних книг, і одна з них це збірник ідіом.
Висадка Лотара - Герцог Лотар анексував острів Нове Світло, викликавши економічний бум в імперії. «Висадка Лотара» стала ідіомою для обнадійливих, але непевних торгових чи дипломатичних ініціатив імперії. Часто кажуть із сарказмом, коли підприємство не досягає успіху.
Доброта Дунелла - З листів Мерельдари «Доброта Данелла» є ідіомою для доброго торговця. Щедрість Данель символізувала процвітаюче місто.
«Стіл із фруктами чекав на всіх мандрівників не для продажу, а для того, щоб полегшити їхні страждання. Доброта Данелла була справжньою, ніжний приплив, який підняв настрій і кораблі в місті».Підйом Теніра - Тенір, персонаж непримітної п’єси, став звичайним тропом, а потім ідіомою перемоги, особливо в ризикованих пригодах. Підйом Теніра — це вислів, який означає перемогу, зокрема перемогу армади або таку, яка передбачає ризиковану та небезпечну пригоду.
«Моє серце тріпало від радості, коли я був свідком сходження Теніра на світле небо. Я знав, що моя любов повернеться до мене, і армії імператора переможуть».Стіна Егіди - цей термін, посилається на магічний щит зі старого світу та військовий маневр з мечем і пікою, названим на його честь. Популяризовано з посібника з ведення війни часів правління імператора Лаенца IV, який описав і поширював цю тактику. Лише після того, як повітряний флот переніс бойові дії в небо, від цієї тактики відмовилися.
«Списи зламалися від ваги тіл, але Стіна Егіди, як щит Торадіна, витримала».
Світлоіскра - Церква Священного вогню шанує сяюче сяйво, яке є злиттям світла та вогню. «Світлоіскра» — це одне з багатьох слів, які зустрічаються в мові та літературі Араті, які використовуються для позначення позитивного або бажаного явища. Це портманто(гібридне слово) означає щось схоже на «Початок нашої перемоги».
Перехід Лорель - це засновано на старій казці Араті про молоду жінку, чиє місто на кордоні пало від нальотів. Лорел — молода майстриня, яка використовує свої навички, щоб перехитрити різні небезпеки, так само, як і свою військову підготовку. Ця специфічна ідіома стосується перетину природного бар’єру, щоб знайти безпечне місце, де можна оселитися та працювати.
«Перехід Лорел через річку Елреа змусив вовків стукати не їй по п’ятах, а один одному за хвости».
Лорель стало популярним ім'ям серед Араті в північно-західних провінціях
На жаль, зараз у World of Warcraft мало "людського" контенту, і існування цілої нової держави-імперії фанатиків Світла виглядає досить унікальним та цікавим. Одні культурні особливості та шанування минулого людства - показує наскільки Бліззард прописали їх, і сподіваюсь так буде тривати далі.
Посилання на мій особистий Телеграм-канал з лором Warcraft - t.me/dalaran404
Топ коментарі (1)