Влітку 2020 Microsoft провела презентацію Xbox Games Showcase, на якій показала "найбільшу і найрізноманітнішу лінійку ігор в історії консолі". Про деякі з них більше ніколи не згадували.
Із великих ігор від внутрішніх студій Microsoft, показаних на тій презентації, вийшла тільки Halo Infinite, але і вона не досягла ніяких значних успіхів. Гра дуже рідко з'являється в новинах, хоча до релізу у студії на неї були багаторічні плани.
Ясно, що у 2020 році треба було показувати багато ігор, адже за кілька місяців після Xbox Games Showcase виходило нове покоління консолей. Людей треба було заманити і зацікавити хоч чимось. Безумовно, на когось це спрацювало, але за три роки ми не отримали майже ніякої нової інформації про Fable, Everwild, Avowed, State of Decay 3 і Perfect Dark.
Що ж, раз Microsoft мовчить, я вирішив сам розібратися, що ми взагалі знаємо про ці ігри.
Fable
Про Fable інформації зовсім мало. У нас є короткий тизер і інформація про те, що гра стане перезапуском серії.
Розробку нової Fable довірили студії Playground Games, яка усе своє життя займалася виключно серією Forza Horizon. Вибір дивний, але, можливо, у студії був якийсь неймовірний пітч для майбутньої гри. Наприклад, Rocksteady Studios до Batman: Arkham Asylum теж займалася чортзна-чим, але у них все вийшло.
Перші згадки про перезапуск Fable з'явилися ще у 2017 році, коли Філ Спенсер написав у твіттері, що Microsoft хоче розвивати серію далі, але анонси робити поки рано.
Nothing to announce right now but I do think the IP has a lot of places it could go.
— Phil Spencer (@XboxP3) April 30, 2017
Вже наступного року з'явилися перші витоки про те, що Playground розпочала розробку, але формально гру представили лише в 2020. І з тих пір особливо нічого нового нам і не розповіли. Були тільки короткі повідомлення про те, що студія шукає тямущих наративних дизайнерів, і про те, що до команди доеднався сценарист Horizon Forbidden West.
А ще Джейсон Шраєр писав, що Eidos Montreal, яку минулого року придбала Embracer Group, буде допомагати Playground з розробкою Fable.
Поки ми не пішли далі, пропоную вам глянути наше відео про Пітера Моліньє, який той Fable і придумав. Це захоплива історія про культові ігри, брехню, дивного діда і консервовані боби.
Everwild
Everwild - нова гра від колись легендарної студії Rare, авторів Battletoads, Donkey Kong Country, Killer Instinct, Perfect Dark, Banjo-Kazooie, GoldenEye 007 і ще велетенської кількості інших проєктів.
Офіційно Everwild анонсували ще у 2019 році, а у 2020 показали більш-менш розгорнутий трейлер. І на цьому все. Візуально гра нагадує "замінник "Зельди" ідентичний натуральному", а от про її геймплей поки що мало зрозуміло. Розробники кілька разів намагалися розповісти про гру, але кожного разу у них виходило щось таке загадкове про "новий досвід", "унікальну гру" і "налагодження зв'язків з ігровим світом". Ну чисто Кодзіма в найкращі роки.
Напевно можна сказати тільки те, що в Everwild буде казковий світ, населений людьми (їх тут називають Вічними) і різними істотами, з якими якось доведеться взаємодіяти. Як - загадка. Є припущення, що це буде щось мультиплеєрне, але це не точно.
Як повідомляв у 2021 році журналіст Джефф Грабб, креативний директор Everwild покинув Rare, після чого розробку гри перезапустили. За даними Грабба, гра вийде не раніше кінця 2023 року, але може легко переїхати і на 2024.
Avowed
В історії студії Obsidian Entertainment, авторів Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, Fallout: New Vegas, Alpha Protocol і Pillars of Eternity, було всяке: забаговані релізи, невдалі релізи, культові проєкти і дивні ігри. Але ніколи у них не було затягнутої розробки, аж поки їх не придбала Microsoft.
Avowed - рольова гра від першої особи, дія якої розгортається у світі Pillars of Eternity, але сюжетно з нею не пов'язана.
Після першого і єдиного тизеру гру одразу охрестили "Skyrim від Obsidian", і на тому все зупинилося.
Хіба що минулого року кілька інсайдерів повідомили, що у Avowed змінився геймдиректор і частина команди, а розробку самої гри перезапустили.
State of Decay 3
Зі State of Decay 3 взагалі сталася комедія. Так-сяк гру почали розробляти у 2018 році, але діло йшло важко через те, що команда постійно відволікалася на підтримку другої частини. Студія не хотіла і не була готова представляти гру у 2020 році, але керівник Undead Labs наполіг на ранньому анонсі. З цього моменту все пішло шкереберть. Зомбі-олень із першого тизеру став несподіванкою навіть для розробників, бо вони ще не вирішили, чи хочуть додавати заражених звірів у майбутню гру.
Внутрішня демоверсія State of Decay 3 теж нікому не сподобалася, але замість того, щоб виправляти вже наявні проблеми, керівництво вимагало від розробників придумати більше крутих фіч, щоб було що показати Microsoft. В результаті такого безладу частина команди просто покинула Undead Labs. На допомогу розробникам кинули студію The Coalition, авторів Gears of War 4, Gears 5 і Gears Tactics, але поки що невідомо, чи це хоч щось дало.
Perfect Dark
Бонусом ще можна згадати перезапуск шпигунського трилеру Perfect Dark від студії The Initiative, який анонсували на The Game Awards 2020. Правда, це йому не допомогло.
За останні кілька років проєкт втратив двох геймдиректорів і більшу частину команди розробки. Станом на кінець минулого року студія більше займалася відновленням самої себе, ніж роботою над грою. Не спростили задачу навіть колеги із Crystal Dynamics, яких підписали на допомогу The Initiative.
Сподіваюсь, що на цьогорічному Xbox Games Showcase, який почнеться 11 червня о 20:00 за київським часом, покажуть хоч щось із вищезгаданого. А то якось жарти про відсутність ексклюзивів від Microsoft вже перестали бути жартами.
Топ коментарі (14)
Sony вирощує, можна сказати "плекає" студії і IP. Microsoft хотіли тупо купити і щоб на через три місяці три жінки родили дитину. Так не працює.
І хоч в мене PS5, я геть не радію провалам майків, бо це знижує рівень конкуреції, а це напряму впливає на якість продуктів.
Трохи незгоден з позицією.
З Bethesda Xbox співпрацює ще з часів першої консолі. Але Bethesda навіть після купівлі залишилася майже самостійним підрозділом зі своїм видавництвом.
Playground Games, Undead Labs - вирощені.
343 Industries, The Coalition, The Initiative, Turn 10 Studios, World's Edge - створені.
Ninja Theory - починали свій шлях, ще як Just Add Monsters, у співпраці з Xbox.
Rare - ще до покупки співпрацювали з Xbox.
Double Fine - якщо не помиляюся, Psychonauts, мала бути ексклюзивом Xbox. Якби не проблеми з обох сторін.
Compulsion Games - заснована вихідцем з Arkane.
Звісно шось в них мусить бути, але де результат? Де God of War для XBOX? Де Last of Us? Де Horizon? Де Days Gone?
Можливо найближчі рік-два попре, але після Halo і Redfall, я вже сумніваюсь в Starfield'i.
Це вже інша, дивна і незрозуміла історія. Мати гарне залізо, мати гарні студії, які можуть. Xbox у цьому плані таки щось не те роблять. Нажаль.
Як на мене, вони занадто багато свободи надають студіям. І студії цим користуються. Фінансування є, боятися начебто й нічого. Можна експериментувати досхочу.
Ще доволі показово, що Ninja Theory та Compulsion Games, після приєднання до Xbox одразу почали почали процес переїзду до нових офісів. Перша так взагалі новий 4-поверховий будинок для цього з нуля збудувала.
Ще цікаво, що великі ігри, з випущених, проблемні. Але маленькі (Pentiment та Hi-Fi Rush) та ігри від сторонніх студій (MFS, As Dusk Falls, Ori, Tell Me Why) - хороші й наче успішні. Плюс відродження AoE наче норм.
Ще Cuphead ніби норм.
Якби не було XBOX на третій рік після запуску нового покоління якось геть пасе задніх. Натомість в Playstation зʼявився свій GamePass, який дуже навіть непоганий.
Заради інтересу подивився, шо показували Соні на аналогічній презі.
Від своїх студій обіцяли Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart, Horizon Forbidden West, Sackboy: A Big Adventure, Returnal, Destruction AllStar та Astro's Playroom.
УСЕ вже вийшло і вийшло досить давно.
Ще було купа інді та "third-party" і навіть вони вийшли усі, окрім Goodbye Volcano High, який також скоро вийде.
ооо, ти б знав, як я чекаю волкано хай😈
Bethesda: shows Elder Scrolls IV picture
Bethesda: refuses to elaborate
Давно стало очевидно що роблять ставку на геймпас і сторонні ігри з маленькими релізами типу hi fi rush . Соні беруть за ексклюзиви, хбокс беруть за інше і для іншого. Стільки разів казали що їх влаштує якщо хбокс буде другою консоллю в кімнаті.
Так, стаття по факту розбирає ситуацію з іграми які показували тоді, але це не каже що у хбокс все прям погано. Особливо після тієї шкоди яку завдав колишній бос хбокс, відлік треба починати з нуля і вони попри складнощі намагаються
та як завгодно. задача була розібратися, що з тими іграми стало. консолесрачі мене не цікавлять вже багато років. хоч на тромбоні грайте, аби весело було
Блін, як же в них все важко просувається. Аж захекався поки читав
Стаття топова, а перелічені ігри не надто. В свій час зацікавив Avowed бо Обсидіан, але зараз і на те забив. Пішов в японщину і виглядає що на довго.
Все ще чекаю другий Hellblade...
Майкрософту пороблено.