Куток

Обкладинка для допису Far Cry з кемпфаєрами з Dark Souls - це не соулзлайк. Огляд demo Rise of the Ronin.
Game x Family
Game x Family

Додано

Far Cry з кемпфаєрами з Dark Souls - це не соулзлайк. Огляд demo Rise of the Ronin.

Кому як, а мені виглядає дуже атмосферно
опис

Щоб не зависати в Elden Ring(у якій я вже залишив близько 800 годин) надто надовго, доки чекаю Wukong’а та нову Mana, я вирішив відволікти себе іншою грою, яку хтось нещодавно мені радив, як кежульний(або лайтовий) соулслайк на самурайську тематику - Rise of the Ronin.

А оскільки у вільному доступі була демка цієї гри, та і соулзлайки мені до смаку, я вирішив спробувати.

Хто ти, соулзлайк чи опен-ворлд дрочильня?

І, спойлер для тих, хто не прочитав заголовок, це взагалі ніфіга не соулзлайк.

Можливо, зі мною зіграли дурний жарт мої очікування, бо дивлячись на обкладинку гри та тримаючи у голові той факт, що це соулзлайк, я очікував класну атмосферну гру на японсько-самурайську тематику, а отримав… фаркрай з катанами.

Наслідуючи популярні кліше, нас мотивують на подальший рух у сюжеті втратою брата/сестри
опис

Я хочу зробити ремарку, що схильний намагатись вичавити весь контент і проникнутись «задумом автора» навіть у відверто посередніх іграх. Але у цьому випадку, я майже скіпав катсцени та забив на будь-які активності у вигляді «почитай записочку, почитай опис локації, поговори з усіма NPC».

Дуже примітивна і, як на мене, навіть трохи нелогічна та карикатурна затравка абсолютно відбиває бажання вникати в атмосферу і лор гри, а навчання в стилі «прочитай триста мануалів про всі ігрові системи» на початку гри та той факт, що рандомайзер в меню кастомізації персонажів через дві спроби так і хоче видати мені якогось K-pop айдола, тільки підсилює небажання вірити у те, що мені показують на екрані Японію часів самурайських баталій.

Щоб відправитись на пошуки брата/сестри, нам потрібно вбити свою наставницю, яка чомусь не може нас відпустити просто так
опис

Бойова система тут наслідує трохи із соулзлайків і трохи із Sekiro(так, я не вважаю Sekiro солзлайком). Є шкала стаміни, яку ми витрачаємо на атаки, блоки та парирування, якщо вона закінчиться, є неілюзорний шанс отримати по шапці критичним ударом. Це справедливо як для гравця, так і для ворогів. Вдалі парирування нагороджують гравця дуже приємним звуком і віднімають у ворогів добрячу кількість стаміни. Вікна для парирування доволі великі, але якщо цим займатися влом, то ніхто не забороняє просто затикувати ворогів атаками і мати схожий результат. Вимоги до гравця у гри невисокі на середній складності. А для тих, кому хочеться просто поноситись по мапі і почистити аванпости «під пивко» - є легкий рівень складності.

Більшість "слабких" ворогів втрачають всю шкалу стаміни після вдалого парирування і їх можна атакувати крутою "добивалкою"
опис

Також бойова система урізноманітнюється за рахунок 6-7 видів зброї, володіння якою можна прокачувати в форматі «б’єш катаною по ворогам - заповнюється шкала вміння катаною, б’єш парними мечами - заповнюється відповідно шкала парних мечів».

До кожного виду зброї можна застосовувати різні школи бойових мистецтв. У демо доступна лише 1 школа, але працює це як стихії. Перша школа може бути ефективніше у бою проти другої, але мати слабкість проти третьої. У додаток до цього різноманіття додається дерево талантів із 4 гілок: Сила, Спритність, Шарм, Інтелект. Ці гілки включають в себе різні перки та пасивні покращення а також покращують пасивні стати атаки, захисту і так далі.

Система прокачки теж нагадує, зненацька(ні), Sekiro. Вбиваємо ворогів, робимо активності і квестики та отримуємо Карму - місцеву експу. Карма має шкалу, при заповненні якої, нам потрібно сісти на місцевий кемпфаєр, після чого експа автоматично конвертується у очки дерева талантів. Якщо померти в бою, вся наявна неконвертована експа забирається ворогом, який нас переміг і активується система під назвою «Вендетта», яка помічає на мапі цього ворога, як ціль, яку треба перемогти, щоб повернути експу. Я спочатку понадіявся на те, що це буде схоже на систему «Nemesis» із гри «Middle-earth: Shadow of War» (але по факту це просто механіка втрати/повернення експи «як в солзлайк» і нічого більше).

Мене вбив дикий кабан, тож тепер мені треба повернутись у позначене місце, щоб відібрати у нього свою карму
опис

А тепер до головного питання: куди це все застосовувати? Якщо ви грали у фаркрай, асасинів, etc, то вам і так все зрозуміло. Відкритий світ саме у такому форматі - прийди, зачисти аванпост, полутай ворогів, прокачай репутацію, почисти лігва ворогів, полазь в горах, знайди шрайн з очками талантів, допоможи людині в біді(автоматично згенеровані мікро-квести на «побий 1-2 ворога, отримай яблуко і легендарну броньку в подарунок»)

Котики - місцеві колектіблси, збери їх усіх!
Image description

Серед цінного луту, який можна знайти на мапі може бути нова зброя, броня, предмети для крафту, банки з ліками і інші витратні матеріали.

По предметах екіпірування - система тут прямо із популярних рпг/мморпг з кольоровою шкалою якості і рівнями предметів.

Наявна система крафту передбачає створення ліків, стихійних помазок на зброю, різних витратних матеріалів, метальних снарядів та покращення зброї та броні. В останньому я не побачив жодного сенсу, адже лут з ворогів падає просто в неймовірних кількостях. Довго одну і ту саму шмоточку поносити не вийде.

Зброя видобувається із ворогів у промислових масштабах, тільки встигай міняти
Image description

Тож заходимо у аванпост, розкидаємо або по-скрадунськи зачищаємо локацію, збираємо з бомжів-бандитів весь лут, надягаємо прямо на себе, гладимо котика, крафтимо пілюльки/помазки на меч і йдемо далі. Повторити до посиніння.

За зачистку аванпосту нам радісно повідомляють про те, що порядок та справедливість відновлені, у нагороду насипають подарунків і репутації у цій місцевості
Image description

Гра має три налаштування графіки: «продуктивність», «графіка» та «ray tracing».
Ray Tracing виколов мені очі фпсом у 10-15 кадрів.
«Продуктивність» дає в цілому стабільний фпс, хоча має неприємні і несподівані просадки біля води.

Я зазвичай до цих речей не прискіпуюсь, АЛЕ: як для ексклюзиву PS5 - результат, чесно кажучи, сумний.
У розробників була задача оптимізувати гру під всього-навсього одну залізяку і вони з нею, наразі, не впорались.

Коли робиш соніексклюзив, але трохи відволікся
Image description

Загалом, я витратив на демку годинки 3-4 з поправкою на афк, зачистив весь доступний контент і прокачав репутацію на всій доступній території. Мені зайшло і під настрій я би пограв ще. Але не за 2399 грн, а колись на великих знижках або за підпискою.

Можливо, далі гра розкривається, як класна сюжетно-орієнтована рольова гра але демка(яка по-суті є початком гри) мені її не продала, тож я піду шукати далі свою нову атмосферну самурайську гру.

Дякую усім, хто дочитав! Хотілось би почути вашу думку стосовно гри, адже завжди готовий змінити своє ставлення і дати грі другий шанс, якщо мова йде про демо.

Автор тексту: Володимир, Game x Family

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!