Вступ
Всім привіт!
У моєму дитинстві, жанри в іграх були чимось абсолютно невідомим. Ми не розмовляли про шутери, стратегії або рольові ігри. Замість цього, ми класифікували ігри за їх "крутістю". Якщо гра тобі сподобалася, вона автоматично потрапляла до категорії крутих. Якщо ж ні, то ти просто відносив картридж з батьками на базар, щоб обміняти його на щось інше.
Тоді, коли я вже не грав на консолі, а до наступного знайомства з ігровими приставками ще було далеко, у мого брата з'явився комп'ютер. Ми час від часу грали разом, або він розповідав мені про ігри, які йому вдалося спробувати.
Це був кінець 90-х - початок 2000-х років, коли у друкованих виданнях почали з'являтися публікації про відеоігри. Ми з братом дедалі частіше натрапляли на статті про загадковий для нас жанр JRPG. Особливо нас зачаровували ігри серії Final Fantasy, овіяні таємницями та легендами.
Нам, підліткам того часу, було одночасно страшно і захоплююче читати, що сюжет цих ігор міг так вразити деяких гравців, що вони закінчували життя самогубством. Ці історії бентежили та водночас зачаровували юні уми.
Досі невідомо, чи були ці байки правдою, але одне було певно: нам з братом дуже хотілося спробувати JRPG, і особливо - Final Fantasy.
Проте шлях до цих загадкових ігор виявився не таким простим...
Хотілося б колись отримати ремейк культової Final Fantasy X, драматичний сюжет якої захопив серця мільйонів гравців по всьому світу
Минуло багато часу з того дня, і в мене з'явився особистий комп'ютер, а я знову відновив свою геймерську кар'єру.
Проте, на жаль, мої ігрові уподобання значно змінилися. Замість омріяних в дитинстві японських РПГ я більше грав у шутери та перегони. Новини про загадкові Final Fantasy все ще привертали мою увагу, але я знав, що ці ігри не виходять на ПК, тому з часом моя цікавість до них трохи згасла.
Все змінилося, коли в мене з'явилася PS3, а менше ніж через рік я став власником PS4. Саме з цього моменту я почав активно слідкувати за новинами JRPG. Щось мене дуже приваблювало в цьому жанрі, можливо це сюжети, що захоплюють, кінематографічні вставки, загадкові та детально пропрацьовані світи.
Я був вражений тим, що подібні неймовірні пригоди, гротескні боси та круті сюжетні повороти можна зустріти лише в японських іграх. Це мене дуже захоплювало і спонукало спробувати якусь гру зі всесвіту Final Fantasy.
І ось нарешті я натрапив на новину про Final Fantasy XV, яка спочатку мала назву "Versus XIII" та планувалася як спіноф Final Fantasy XIII для PlayStation 4. Я знову пірнув у вир хайпу та жадібно поглинав кожну дрібницю інформації про розробку цієї гри.
Final Fantasy XIII - спінофом до якої мала стати Final Fantasy XV
Згодом я дізнався, що концепцію гри було змінено, і вона стане самостійною частиною всесвіту Fabula Nova Crystallis. Її режисером став Хадзимэ Табата, який замінив Тэцуя Номуру. Розробка гри тривала цілих 10 років, що призвело до значних змін сюжету та персонажів. Відверто кажучи, я почав сумніватися, чи зможе вразити мене ця гра після такого складного шляху розробки.
З одного боку, мене все ще вабили неймовірні пригоди та захопливий сюжет, які я очікував побачити. З іншого боку, я не міг позбутися думки, що 10-річний період розробки, зміни концепції та режисера, а також інші складнощі могли негативно вплинути на кінцевий продукт.
Сумніви розвіялись, коли я отримав диск з грою і запустив її на своїй PS4. Вступне слово розробників, що лунало з екрана, одразу ж зачепило мене: "Ласкаво просимо в Final Fantasy! Для всіх наших шанувальників і тих, хто грає вперше..."
"Хто грає вперше..." - промайнуло в моїй голові. Так, це дійсно було про мене. І в той же момент я відчув, що ця гра мені обов'язково сподобається. Так воно й сталося. Тому далі я розповім вам про свою першу "Останню Фантазію", і про те як Final Fantasy XV не лише виправдала мої очікування, але й перевершила їх.
Знайомство з грою
Мабуть, якби я писав про щось популярне й трендове, це вже був би не я. Тому саме зараз йде мова про Final Fantasy XV. Хоча вона є основною грою у всесвітньо відомій серії JRPG від Square Enix і стала важливою частиною серії, що відома своїми захоплюючими історіями, багатогранними персонажами та інноваційним геймплеєм, відгуки гравців і фанатів про цю частину спочатку були неоднозначними. Багатьом не сподобалася розірвана розповідь, оскільки частини сюжету були винесені в DLC і продавалися окремо. Крім того гра мала деякі технічні проблеми. Проте всі ці недоліки були виправлені у Royal Edition Final Fantasy XV, що значно покращило враження від гри.
Інсомнія, столиця королівства Люцис
Сюжет гри розгортається у вигаданому світі Еос, де мирне королівство Люцис, очолюване королем Регісом, протистоїть агресивній імперії Ніфльхейм. Регіс залишається в столиці Інсомнії, де планує прийняти делегацію Ніфльхейму, щоб укласти пакт про мир. Свого сина, принца Ноктіса, він відправляє укласти шлюб зі спадкоємицею держави Тенебра, яка на момент початку гри вже стала імперським протекторатом. Лунафрея, хоча й залишається номінальною правителькою Тенебри, могла б укріпити позиції Люцису в перемовинах через шлюб із Ноктісом.
Гравець бере на себе роль саме Ноктіса Люциса Келума, спадкоємця трону, який вирушає в подорож зі своїми найближчими друзями — Промпто, Гладіолусом і Ігнісом. Однак їхні плани раптово змінюються, і головною метою пригоди стає повернення вкраденого королівства та подолання ворожої імперії, що загрожує миру на Еосі. У ході подорожі Ноктіс дізнається про своє призначення та отримує силу, необхідну для перемоги.
Регіс Люцис Келум CXIII - король Люцису
Будь-який роад-муві не відбудеться без головних героїв, що рушають у подорож. Final Fantasy XV не стала виключенням. Одним з головних аспектів, що робить її незабутньою грою, є глибокі, багатогранні персонажі, які під кінець гри стають вашими справжніми друзями. Кожен з них має свої унікальні риси, мотиви та характер, що додають грі особливого шарму.
Ноктіс Люцис Келум, син короля Регіса, вирушає у подорож зі своїми друзями з Інсомнії до Альтисії, де має відбутися його весілля з Лунафреєю Нокс Флерет, яке скріпить політичний союз двох держав. Ноктіс ставиться до своїх друзів як до рівних, жартує з ними та обмінюється шпильками. Йому складно висловлювати власні почуття, і він вважає за краще не ділитися ними ні з ким. Поступово його друзі помічають, що він стає більш впевненим у собі та рішучим. У бою він використовує примарну зброю, яку буквально дістає з повітря – здатність, що передається у його королівському роду у спадок.
Ноктіс Люцис Келум, син короля Регіса
Гладіолус — друг дитинства Ноктіса і старший син Кларуса Аміцітії. Як член Королівської гвардії, він виконує роль Щита принца Ноктіса, так само як його батько був Щитом короля Регіса. Представники роду Аміцітія вже багато поколінь охороняють королів Люциса та їх володіння. Однак Гладіолус і Ноктіс — не просто охоронець і сюзерен, а вірні друзі, що знають один одного з дитинства. Гладіолус вважає Ноктіса своїм братом.
Гладіолус завжди стежить за тим, щоб команда не забувала про свою головну мету. Він робить усе можливе, щоб Ноктіс був на піку своїх здібностей, і, якщо виникає така необхідність, висловлює свою думку без зайвих церемоній. Він пишається своєю роллю Щита Ноктіса і завжди готовий кинутися у бій, щоб захистити свого друга.
Гладіолус Аміцітія - Щит принца Ноктіса
Ігніс Шиєнція, як і Гладіолус, є другом дитинства Ноктіса. Його виховували разом з принцом, щоб він став його радником у майбутньому. Завдяки інтенсивному навчанню Ігніс став винахідливим та холоднокровним, що відповідає його посаді. Його тактичні таланти неодноразово рятували Ноктіса в їхніх подорожах.
Ігніс виконує роль радника королівської сім'ї та члена Королівської гвардії. У грі він готує їжу для всієї групи та водить королівський автомобіль "Регалію".
За характером Ігніс - стриманий та зібраний. Він більшу частину часу залишається спокійним, але також вміє жартувати з друзями і час від часу робить саркастичні або гострі зауваження.
Як винятковий стратег, Ігніс виступає у ролі мозкового центру групи. Він не любить невизначеності та двозначності.
Ігніс пишається своїм кухарським талантом і воліє сам вести машину, оскільки довіряє лише своїй водійській майстерності.
Ігніс Шиєнція - радник принца Ноктіса
Промпто Аргентум — шкільний друг принца Ноктіса. Він обожнює фотографувати і прагне зробити багато знімків їхньої подорожі. Промпто — молодий хлопець з простолюду, і хоча він не може повністю усвідомити трагедію, що сталася в Люцисі, завжди готовий взяти на себе чужі труднощі, щоб полегшити життя своїм товаришам і підняти їм настрій. Він — найвеселіший і найоптимістичніший зі своїх друзів, легко знаходить нових знайомих і легко закохується.
Однак, порівнюючи себе з Ноктісом, Ігнісом і Гладіолусом, Промпто почувається неповноцінним, тому що не має шляхетного походження та впевненості в собі. Попри це, він добре розбирається в техніці та в бою використовує вогнепальну зброю, а також механізми. На відміну від своїх друзів, він віддає перевагу дальньому бою.
Промпто Аргентум — шкільний друг принца Ноктіса
Лунафрейя Нокс Флерет, яку Ноктіс ніжно називає Луна, — колишня принцеса Тенебри, що стала бранкою імперії Ніфльхейм. Вона є наймолодшим Оракулом в історії, здатною говорити з богами. Лунафрейя — молодша сестра Равуса і наречена Ноктіса, а також дочка королеви Тенебри Сільви Вії Флерет. Поруч із нею завжди двоє вірних собак — білий Прина і чорний Умбра.
Змалку Луна підтримувала Ноктіса, щоб він зміг виконати свою долю Вибраного Короля. Вона з любов'ю згадує дні, колись проведені з Ноктом, але її щасливі часи закінчилися того дня, коли імперія захопила рідну провінцію Тенебру. Розлука з Ноктісом на 12 років не перервала їхнього зв'язку: всі ці роки вони переписувалися за допомогою червоного блокнота, який переносив пес Умбра з Тенебри до Інсомнії.
Подолавши всі негаразди, Лунафрейя стала наймолодшою з Оракулів за всю історію. Вона користується любов'ю та повагою у всьому світі. Луна вирушила в подорож, щоб відновити зв'язок з богами та допомогти принцу Ноктісу в його мандрах.
Лунафрейя Нокс Флерет - колишня принцеса Тенебри, наречена Ноктіса
Луна та Нокт у дитинстві
А мандри Ноктіса та його друзів розгортаються в захопливому та детально проробленому світі Еос, де магія і технології існують поруч. На перший погляд, цей світ нагадує Америку 50-х років. Вперше у серії Final Fantasy розробники створили відкритий світ, де гравці можуть вільно досліджувати континент, не обмежуючись лінійним сюжетом. Великі простори надають відчуття відкритості та свободи, дозволяючи гравцям відвідувати нові місця та поглиблюватися у деталізований світ.
Еос насичений різноманітними типами територій, від просторих пустель і лісів до гірських хребтів і величезних міст. Кожен регіон має свою унікальну атмосферу і характер. Світ населений різноманітними живими істотами, які живуть у своїх унікальних екосистемах, від звичайних тварин до фантастичних монстрів.
Цікаво, що в Еос існує значний розрив у рівні технологій між різними регіонами. Деякі місця розвинуті технологічно, з великими містами, автомобільними магістралями, потужними електростанціями та канатними дорогами, тоді як інші зберігають давні традиції та живуть у "сучасному середньовіччі" або в епоху Відродження.
Магія і технології становлять два стовпи, на яких ґрунтується суспільство в цьому світі. Вони надають Еосу еклектичний настрій, де релігійні обряди, легенди про богів, бойові роботи, повітряні кораблі та важка промисловість переплітаються, утворюючи надзвичайно цікаву атмосферу для дослідження.
Історія, квести, полювання на монстрів
Основний сюжет Final Fantasy XV — це історія про молодих людей, сповнена честі, дружби, підтримки та готовності пожертвувати всім заради один одного й своєї країни.
Це історія про кохання, що розгортається між Ноктісом та Лунафреєю, його нареченою, яка також має свою місію у цьому світі. Їхні почуття випробовуються на міцність під тиском обставин та ворожих сил.
Однак Final Fantasy XV — це не лише епічна сага про боротьбу та героїзм. Це також історія про доброту та свободу, про те, як маленькі акти співчуття та великі рішення можуть змінити долі людей. Гра торкається теми втрати, самопожертви й знаходження своєї справжньої сили всередині себе.
У процесі подорожі гравці бачать, як персонажі розвиваються, зміцнюють свої стосунки та стають справжніми героями. Взаємодія між ними, їхня підтримка та гумор додають грі глибини, роблячи її не просто пригодою, а справжньою історією про людські почуття і взаємини.
Типовий побічний квест зі знаком питання
Окрім епічної основної історії, Final Fantasy XV пропонує гравцям безліч побічних квестів, які роблять світ Еос ще більш живим і цікавим. Ці завдання бувають різними: від простих доручень, таких як доставлення предметів або допомога місцевим жителям, до складних місій, що потребують дослідження підземель або боротьби з могутніми ворогами.
Побічні квести не лише роблять гру більш захопливою, але допомагають знайомитися з різними персонажами, дізнаватися про їхні історії та проблеми, а також досліджувати нові куточки Еос. Так ви по-справжньому відчуваєте себе частиною цього дивовижного світу та отримуєте повніше уявлення про всесвіт Final Fantasy XV.
Контракт на полювання
Полювання на монстрів – не просто чергова забава у Final Fantasy XV, а одна з ключових складових геймплею, що робить гру дуже азартною. У кожному місті чи селі ви можете взяти в Дайнері контракти на полювання, де вам належить здолати одного або декількох монстрів. Ці завдання бувають різної складності, тому гравцям доведеться застосувати стратегічне мислення, бойові навички та командну роботу, щоб здобути перемогу.
Полювання на монстрів – це чудовий спосіб заробити значну суму грошей, необхідних для купівлі екіпірування, зброї та інших необхідних речей. Крім того, переможені монстри залишають по собі цінні трофеї – рідкісні матеріали, які неможливо знайти в інших місцях. Ці матеріали використовуються для крафту найпотужнішої зброї та екіпірування. Кожна битва з монстром – це можливість вдосконалити та прокачати свої бойові навички, навчитися використовувати комбінації ударів, магію та інші прийоми.
Одна з дев'яти гілок прокачки зі своїм деревом навичок
Крім того, в грі можна займатися риболовлею, готувати їжу, фотографувати та набувати навичок виживання. Ці заняття не тільки додають грі різноманітності, але й відкривають додаткові бонуси для персонажів, дозволяючи гравцям краще зрозуміти та розкрити головних героїв.
Підсумок
Що ж, вплив Final Fantasy XV на серію та індустрію відеоігор загалом важко переоцінити. Ця гра стала справжньою віхою, що принесла багато новацій, які суттєво змінили напрямок розвитку жанру JRPG.
Так Final Fantasy XV стала першою грою серії з деталізованим відкритим світом. Гравці отримали можливість вільно досліджувати мальовничі простори Еос, відчуваючи себе справжніми мандрівниками. Деталізовані локації, динамічні пейзажі та реалістична зміна дня та ночі занурюють у атмосферу цього дивовижного світу.
Крім того, гра відійшла від традиційної покрокової бойової системи Final Fantasy, запропонувавши динамічний та захоплюючий бій. Поєднання ближнього та дальнього бою, використання магії та командної роботи роблять битви в Final Fantasy XV одними з найцікавіших в історії жанру.
Final Fantasy XV стала еталоном для інших ігор жанру JRPG. Її технічні досягнення, високоякісна графіка та новаторський геймплей надихнули багатьох розробників. Гра продемонструвала, як можна поєднати відкритий світ з глибоким наративом, створюючи незабутні враження для гравців.
Ця пригода від мастрів з Square Enix стала свіжим поглядом на класичну серію. Вона зберегла багато традиційних елементів Final Fantasy, але й додала багато нового. Завдяки цьому гра зрештою завоювала серця як шанувальників серії, так і нових гравців.
Для мене Final Fantasy XV стала першим знайомством з цією легендарною серією. І це було справжнє кохання з першого погляду! Захоплюючий сюжет, харизматичні персонажі, дивовижний світ Еос - все це зачарувало мене.
Пізніше я мав можливість зіграти в інші частини Final Fantasy, і з радістю побачив, як деякі елементи з них перейшли в Final Fantasy XV. Деякі з них були вдосконалені, а деякі були гарно зроблені з нуля.
Наразі я грав у багато ігор Final Fantasy, а також у безліч інших JRPG. Проте гра про подорож Ноктіса, Гладіо, Ігніса та Промпто завжди буде для мене особливою.
Це моя перша JRPG, моя перша пригода у всесвіті Fabula Nova Crystallis, моя перша "Остання Фантазія".
Дякую всім, хто дочитав мій допис до кінця. Буду вдячний вам за реакції та коментарі.
Також, нагадую вам про наш чат в Телеграм, де ми обговорюємо новини та ділимося враженнями про ігри. Буду радий вас там бачити теж.
До зв'язку!
Топ коментарі (3)
На релізі Final Fantasy XV мене відлякали дуже неоднозначні відгуки стосовно гри, тому я і не спробував у неї зіграти 🤷♂️ Та після прочитання твого допису з'явилося бажання спробувати 😊 Тож я додав гру до списку бажаного і сподіваюся, що не дуже затягну з ознайомленням з нею.
Сподіваюсь вона тобі сподобається. Цікаво, в тебе був вже досвід з JRPG?
візуал 👍