Привіт усім,
Це писалось роки півтори тому, може трішки бути застаріле, але суть незмінна.
Якось стрельнуло мені в голову, що хочу створити свою гру, нехай поганеньку, нехай кострубату, зате мою. Дуже довго хотів, і ось немає більше ніякої сечі.
Ніколи тим не займався, єдиний плюс - "тижпрограміст". На ААА, АА гру я не претендував, тому потрібно було щось простіше. Ок візуальні новели, щоб текст, щоб вибір, щоб просто.
Отже, я почав вивчати деякі існуючі інструменти для створення візуальних новел. Так, я дивний, але ще й лінивий,це інколи мене береже. І ось що я хотів отримати:
- Богатий (!) функціонал, але не дуже складний, скриптовий (дружній до git'а), якомога природніший опис діалогів, досить проста мова скриптування, щоб не програміст міг нею користуватися (на випадок якщо знайду однодумця)
- Я хотів би мати гарний вигляд після запуску, одразу, щоб без страшенних настройок це виглядало якось приємно.
- Підтримка локалізації - для мене це була обов'язкова умова для випуску ігор, я хочу мати можливість зручно і якісно робити переклади
- Візуальний інструмент редагування діалогів, було б добре, але не обов'язково
- Документація, нормальна, нехай не ідеальна але, але най вона хоч існує
А далі пішла дичина:
- Не хочу я показувати скрипти, хочу щоб людина помучалась якщо вирішить розібратися у нутрощах гри.
- А цікаво є те, що забезпечить створення веб гри, але яку не вдасться просто зкачати ?
- А цікаво щоб воно могло експортуватися в усе на світі
Майже "за все хороше і проти всього злого". Але, на жаль, це виявилося не надто легким завданням. Бо коли справа доходить до локалізації, виявляється, що це величезна проблема. Здається, багато рушіїв не були розроблені для цього. KISS (keep it simple), мабуть.
У будь-якому разі, ось кілька посилань, які можуть допомогти ще комусь розібратись у зоопарку дослідів. Всі ці інструменти дійсно хороші і готові до використання. Якщо я кажу, що чогось не вистачає, перевірте ще раз, це могло з'явитися або бути моєю помилкою:
TWINE - пропущено через локалізацію - я плачу кривавими слізьми, коли бачу такий підхід. Що значить зкопіюй і перекладай ?!
Quest - пропущено через відсутність підтримки локалізації, також основа - користувацький інтерфейс, що не git friendly
Squiffy - схоже на спрощену та скриптову версію Quest, також не підтримує локалізацію
ADRIFT - пропущено через відсутність підтримки локалізації та розробку на основі користувацького інтерфейсу
Inform - дивна штука, лише текст, без мультимедіа, але відео показує деякі варіанти введення, цікаво, але пропущено.
Inklewriter - пропущено через розробку на основі користувацького інтерфейсу і, здається, відсутність локалізації, але виглядає дуже гарно з коробки. Інтерактивний підручник - чудова концепція.
Ren'Py - пропущено, тому що це пітонізм), ні, я просто пропустив його, так пропустив слона, що нещадно бився об стіну з визгом "я тутай". Він може бути занадто складним і ближчим до програмування, ніж до природнього написання текстів. Але це так чудово!!! Особливо, якщо ви знайомі з програмуванням. Має гарні навчальні та довідкові сторінки, підтримка локалізації, безліч можливостей, гнучкість та маніпуляції з зображеннями - це дуже добре. А ще - велика кількість версій експорту, навіть для Steam включно. Якби я знайшов його раніше, цього посту тут не було б, тому що рушій дуже близький до того, що я хотів би мати. Особливо якщо відключити параною про "вкрадуть".
Yarn Spinner - те, що вийшло з самої гри. Розробники використовували ці скрипти для створення діалогів для "Night in the Woods". Має інтеграцію з Unity. Підтримує локалізацію. Скриптова мова досить гнучка, щоб її можна було розширювати під власні команди. Доступний базовий редактор. - Прийнято.
І хоча Yarn Spinner найкраще працює з C#, я вирішив адаптувати його для C++ (паааараааноя зате швидка). Однією проблемою менше - не потрібно вигадувати скриптову мову. Залишається вигадати все інше.
Ну тут пригод на 5 хвилин - зайти і вийти (с)
Якщо вам дуже цікаво в якому воно стані зараз - концепт гри на основі рушія за посиланням проєкту http://hag.pp.ua
Щасти
Додаток
Цей проєкт стосується рушія, самописного, дивного і безжального ). Тут я буду публікувати технічні деталі чи досвід. Особливо якщо будуть запити на конкретні теми (технічні характеристики рушія будуть пізніше).
Концепт гри залишається в не доробленому стані, і виглядає він не як візуальна новела, а вже як РПГ (бо я вичавив максимум з можливостей рушія), в майбутньому з новельними вставками. Для гри буде окремий проєкт на ресурсі і там будуть свої дурниці.
Але для тих хто наважиться піти і спробувати концепт гри. Ось настанови:
- Увесь інтерфейс побудований на одноразовому кліку ЛКМ (ліва клавіша миші). Це дозволяє також працювати всьому і на мобільних телефонах, де потрібно просто тицяти на елементи. Ніяких подвійних кліків, ПКМ, перетягувань. Клікнули - побачили результат.
- Не йдіть до "Льоху", то для адміністратора ) тобіж для мене. Якщо зайшли - перегрузіть сторінку
- Якщо ви бачите чорне нічого, це насправді ок, можете почекати трішки поки підгрузиться картинка (її може не бути, наповнення гри не готове), головне що ви бачите елементи управління, якщо ви бачите вибір, просто продовжуйте.
- Рекомендую щоб ви все таки пройшли туторіал, він нуднуватий але потрібний - власне це і є приклад новельної вставки. Щоб пропустити репліку клацніть ЛКМ чи натисніть пробіл, для мобільник просто тицьніть раз
- Якщо ви заблукали - о тааак, ця гра якраз про заблукати - то це нормально )
- Пункт безкінечність. Гра в мене на комп'ютері вже трішки виглядає інакше, змінюється все - візуал, наратив, деякі механіки. Тому все в процесі все рухається
Ось трішки скріншотів для старту:
Топ коментарі (13)
Чорний екран то так має бути? А то незрозуміло, нажимаєш dungeon і гра завершується
Ні звичайно не мусить, спробкцте перегрузити сайт, або можливо, почекати трішки довше, якщо підгружаються картинки. Якщо повториться, зкиньте будь ласка скрін після чого саме завершується, спробую розібратись. В мене таке справді не відбувається.
Гра ще в процесі розробки тому там може бути будь що)
Дякую)
Ні з хрому ні з еджу не працює. Як тільки відкриваю після вибору мови сайт кидає на вибір Dungeon або Back door
Як тільки нажимаєш данжен одразу появляється Завантажити гру, нова гра.
Якщо вибрати Back door то будуть картинки, але шо в них робити я так і не розібрався. Чи то шукати пари, але часто пар взагалі немає. Та і воно як тільки нажмеш на одну з них, одразу міняє на інші і так по кругу.
Якщо вибрати нову гру, аж тоді дає можливість створювати персонажа. І навіть так, якщо обрати пройти туторіал теж геймовер буде. Картинки доречі прогрузяться нарешті якщо скіпнути туторіал.
Ок, дякую, я гадав дати посилання в ознайомчих цілях бо канал про страждання з фреймворком, планується що по самій грі ще зроблю окремий проєкт.
Згодом оновлю пост для тих хто вирішив як і ви потикати як виглядає, ось я в мене вмглядає старт з ручною розстановкою
Ок, гіфку не підгрузило
Back Door (Льох) - для адмінського входу ) не йдіть туди
В мене туторіал рідгружається доволі швидко, так є можливість скіпнути і продовжити блукати далі.
Хотів би зкинути як це виглядає, але поки не вдається. Єдина думка як - це вам зайти на телеграм канал (дописи робились англійською, буду їх сюди перетягувати потрохи) t.me/haggamedev
Юху редактування коментарю не підвезли, тоді вибачайте за помилки
Я гадаю зрозумів про що ви - так це нормально, не все має картинку
Я оновив пост, сподіваюсь це стане в нагоді для вас і інших.
Дякую за цікавість
А з цими картинками шо робити треба?
Так я і сказав ))
Там прихований пароль, пройти перевірку - буде адміністративні речі, там прихований наприклад недороблена інструкція по рушію, тобто так, інструкція по рушію зроблена на самому рушію. Інші концепти ігор, чи щоу рум який я демонструю іншим при зустрічах.
Коротше не чіпайте )
АЛЕ в самій грі є механіка з знещкодження пасток чи зламу скринь - і там використовується міні гра зі знійти пару. Те що ви бачите це урізана версія цієї гри, і ні я не скажу як пройти далі в адмінку )
Ох постійно забуваю, що підправити коментар не можна.
Міні гра "Знайти пару", залежить доречі від обраних характеристик героя, тобто вам може бути прям нереально зламувати щось, бо ви погані в цьому і ви відчуєте
Виглядає як виклик)
Я був вражений скільки людей це саме так і сприйняло ))) Скільки я вже чув "Хочу до льоху" )))
Але я вирішив не прибирати механіку, нехай це буде моєю "вишенькою на торті", чи незрозумілою пасхалкою і залишив )