Куток

Обкладинка для допису Кінець ери ігор на дисках: плюси, мінуси, підводне каміння
HoFTeR
HoFTeR

Додано

Кінець ери ігор на дисках: плюси, мінуси, підводне каміння

Рано чи пізно ми всі будемо вантажити ігри з інтернету. Бо дисків не буде. Інтернет стає кращим, а накопичувачі на компах та консолях все швидшими й місткішими. Екоактивісти виступають проти масового виробництва пластику й паперу, а в ковальнях передових технологічних компаній роздумують, як би все перенести в онлайн і нарешті еволюціонувати до повномасштабної торгівлі сервісами, не орієнтованих на якусь конкретну архітектуру заліза й операційну платформу.

Мені, як вродженому колекціонеру, стає погано, коли я починаю думати про світ без дисків, картриджів, ігрових карт та інших штукенцій, на яких у нас в магазах досі продають відеоігри. Та, на жаль (чи все ж на щастя? я ще думаю), прогрес не зупинити.

Саме тому я вирішив трохи потовкти пальцями по клаві й подумати — які позитивні й негативні сторони можуть бути у відмові ігрової індустрії від дисків й картриджів. А тут ще й такий привід! Гра Alan Wake 2 від Remedy Entertainment та Epic Games Publishing не з’явиться на дисках. Тобто, взагалі. Буде лише в цифрі на ПК, PS5 та Xbox Series S|X. Я поплакав, потім порадів (коли дізнався про українську локалізацію на старті у грі) і з солодкою гіркотою на серці придбав гру в Epic Games Store.

Ігри на дисках для PS3

Ігри на дисках для PS3 з моєї персональної колекції.

Але повернімося до нашої теми про кінець ігор на дисках!

Все, що написано нижче — лише мої роздуми, що будуються на моєму власному досвіді й припущеннях. Я не журналіст, а тому посилатимуся лише на деяку інформацію. Вступ вийшов вже і так довгий, тож не тягнутиму CoDа за Прайса. Погнали.

Мінуси

Зазвичай у таких випадках питають, з чого почати. Але оскільки наш з тобою, читачу чи читачко, діалог будується на моєму монолозі, я вирішив сам. Тому починаю з негативу.

Які мінуси у потенційній відсутності дисків як носіїв для ігор та наявності digital-only ігрових консолей?

1/9 Вживані відеоігри

Їх просто не існуватиме. Це означає, що всі ми вже не зможемо придбати гру на вторинному ринку, пограти у неї й перепродати за ті ж кошти. Вам завжди доведеться купувати ігри в крамниці платформотримача або, якщо гра доступна в умовному GamePass майбутнього, купувати собі щомісячний або річний абонемент. Вам більше не зможе дати поюзати диск друг чи подруга (привіт, Playstation з її тролінґ-роликом в бік Xbox One). Хіба що в такому випадку мейджор-платформи вигадають щось типу сімейного доступу, який вже давно є у Steam. Подивимося.

Лімітоване колекційне видання Alan Wake для Xbox 360

Лімітоване колекційне видання Alan Wake для Xbox 360.

2/9 Цифрові копії — не ваша власність

Це означає, що платформотримач лише надає доступ до гри, але не віддає вам їх у власність. Не вірите? Прочитайте документацію й угоду користувача /wink/. Це тягне за собою наступну проблему — платформотримач в будь-який момент може закрити доступ до гри. Наприклад, якщо платформа припиняє існування, її перестають підтримувати чи з’являються регіональні обмеження. Ось у мене нещодавно — Playstation взагалі не колише те, що я купував ігри в цифрі на PS3. Як і тисячі українців купували, до речі. А з українських акаунтів чомусь сьогодні закритий доступ до крамниці Playstation Store на PS3. Придбані ігри завантажити, відповідно, неможливо. Техпідтримка нічого не знає й допомогти не може. Ми втратили доступ до ігор, за які колись заплатили тисячі, а хтось, можливо, й десятки тисяч гривень. То що в такому випадку надійніше — диски чи цифра?

3/9 Не можна пограти в гру, що не доступна для продажу у вашому цифровому регіоні

Диск можна придбати за кордоном і пограти в гру на українській консолі без проблем. Приклад: гра, що заборонена у продажу на території України самим видавцем через те, що він не розібрався в нюансах українського законодавства в частині неприпустимості пропаганди комуністичної та нацистської символіки. Я про Warner Bros. та її гру Mortal Kombat 11. Якщо ви хочете пограти в цифрову версію гри на своїй консолі чи ПК, вам доведеться створити акаунт в іншому регіоні («Аргентина», наприклад) і придбати гру там. На перший погляд, не проблема. Але весь прогрес й призи залишаться на тому резервному акаунті під одну гру. Окрім цього, подейкують (тільки тс-с-с), це незаконно і є порушенням угоди з платформотримачем. Але не будемо про це. Навіть без цього всіх тупо задовбе постійно перелогінюватися в різних акаунтах для того, щоб пограти то в одні, то в інші ігри.

PSP E1008, так звана PSP Street, яка не мала Wi-Fi модулю, а тому для неї були доступні лише ігри на дисках

PSP E1008, так звана PSP Street, яка не мала Wi-Fi модулю, а тому для неї були доступні лише ігри на дисках.

4/9 Регулярне підключення до інтернету

Якщо ви живете в населеному пункті з не дуже совісними провайдерами інтернету, мої вам співчуття. Щоб завантажити гру вам доведеться брати консоль за пазуху й шукати інтернет деінде. А як оновлення прийде? Знову за пазуху й ловити інтернет! Диски в цьому сенсі кращі, бо встановити гру можна й без інтернету й пограти в неї в перший же день. Якщо розробники й тестувальники не курили бамбук, а довели продукт до пуття, звичайно ж. А якщо ж ні (здебільшого ми все одно не купуємо гру прям на старті), можна почекати рік і купити вже пропатчений диск. Але в майбутньому такої можливості швидше не буде, ми ж проєктуємо бездискове майбутнє.

5/9 Принести диск до друга… а, стоп, ми ж в цифровій ері

Коротше, так. Якщо в друга немає гри, а у вас є, треба знову брати консоль за пазуху і нести її з вже встановленою грою до друга. Або брати за пазуху друга й нести його до консолі. Одне з двох.

Лімітоване видання God Father для PS2. В комплекті є прекрасний стілбук

Лімітоване видання God Father для PS2. В комплекті є прекрасний стілбук.

6/9 Колекціонування нових ігор зникне як явище

Звичайно, можна продовжити колекціонувати відеоігри минулого, як, наприклад ті, що виходили на Xbox Original, PS2, Xbox 360, PS3… Але для цих ігор потрібні також і консолі, які фізично можуть приймати, сорі за тавтологію, фізичні копії, тобто диски. А це ж будуть консолі digital-only. Тому доведеться шукати ті старенькі консолі, для яких ці ігри й вигадали. Або купувати ігри знову… в цифрі! Ну або, знову ж, придбати абонемент у якийсь із майбутніх аналогів GamePass від Xbox. Це все додаткові кошти, хоча раніше ви вже заплатили за гру і вона ніби як є вашою власністю.

7/9 Стілбуки, паперові ігрові мапи й постери — забудьте

Якщо ви колекціонуєте стілбуки, тримайте своє передбачення: з 90% впевненістю вважаю, що їх у майбутньому не буде. Бо не буде дисків. Є невеликий шанс, що їх продовжать виробляти, щоб заробити на фанатах, але хз. Я не поціновувач, мені важко щось щодо цього сказати.

Те ж стосується мап і постерів, які з деякими звичайними дисковими виданнями йдуть у комплекті (Red Dead Redemption, Mafia III тощо). Хіба окремо їх почнуть продавати (регочу, пробачте).

З іншого боку, ці атрибути залишаться в колекційних відеоігрових виданнях, що вже трохи підсолоджує гірку таблетку майбутнього.

Мапи й постери, що є у комплекті з дисковими виданнями Red Dead Redemption для PS3 й Mafia III для PS4

Мапи й постери, що є у комплекті з дисковими виданнями Red Dead Redemption для PS3 й Mafia III для PS4

8/9 Ліцензування ігор

Моделюємо ситуацію. Виходить якась крута гра, але ви не маєте на неї грошей і вирішуєте поки її не купувати. Але потім ви її також не купуєте. І згадуєте про неї років через 15. За цей час вона зникає з цифрових магазинів, тому що в грі є одна композиція, ліцензія на яку в іншої компанії. Ця компанія не дає повторний дозвіл на використання композиції, а тому гра в цифрових магазинах так і не з’являється більше ніколи.

Сьогодні у вас ще є можливість легально пограти у таку гру. Вам потрібно купити диск, а також консоль, на якій її можна відтворити. Якщо всі консолі будуть digital-only, а видавець гри не думатиме про те, щоб поновлювати ліцензію на ті чи інші матеріали, присутні в його продукті, у вас більше не буде шансів легально зіграти в цю гіпотетичну гру й пройти її, якщо це якийсь сюжетний шедевр.

9/9 Нудні для гравців нюанси, але важливі для індустрії загалом (особливо — для української відеоігрової індустрії)

Над оформленням обкладинок, створенням додаткових матеріалів, як ось згадані вище мапи й постери, працюють люди, іноді цілі команди, щоб обкладинка виглядала грамотно й зачіпала око потенційного покупця. Якщо в майбутньому всі ігри повністю перейдуть в digital, ці люди або змушені будуть перейти на інші проєкти, або у них в кращому випадку стане просто менше роботи. А про найгірший варіант я не хочу говорити. Думаю, ви й самі розумієте, що я маю на увазі.

Перехід в digital ще й біда для українського ритейлу та української відеоігрової історії загалом. Якщо масова відмова від випуску ігор на дисках станеться до того, як кожен проєкт, що з’являється в Україні матиме повноцінно перекладені на українську обкладинки, тоді особисто я ніколи вже не поставлю галочку проти поля «всі ігри з українськими обкладинками в колекції». А я дуже хочу поставити ту кляту галочку!

Окрім цього, постраждає й сам ритейл. Особливо український. Дистриб’юторам доведеться частково або повністю перебудувати свою бізнес-модель і знайти нові джерела доходу, щоб бізнес не загнувся, а люди не втратили робочі місця.

Need for Speed: Carbon для Xbox 360. Сьогодні доволі колекційна. Її можна відтворити лише на Xbox 360, зворотня сумісність на Xbox One та Xbox Series X не працює через небажання вирішувати проблеми з ліцензуванням музики

Need for Speed: Carbon для Xbox 360. Сьогодні доволі колекційна. Її можна відтворити лише на Xbox 360, зворотня сумісність на Xbox One та Xbox Series X не працює через небажання вирушвати проблеми з ліцензуванням музики.

Плюси

Якщо ви дочитали до цього моменту, ви не уявляєте, який я здивований. Чесно. В цьому розділі я роблю «колекціонер mode off» і перелічую моменти, чому повний перехід відеоігор в цифру — це дуже круто. Особливо для українських ринку й ігрової індустрії!

1/7 (не підтверджено, але) Ігри можуть стати трохи дешевшими

Remedy у своєму стейтменті написала, що вони не випускатимуть Alan Wake 2 на дисках в тому числі з тієї причини, щоб зробити гру більш доступною для гравців. По грошах. Замість 70 баксів за звичайну версію просять 50 (на ПК). Нормальний такий сейл! -20 баксів виключно за «диск + коробка + обкладинка + буклетик + логістика», правда?

Такий хід може стати прецедентом, а тому уважно дивимося в завтрішній день.

Витяг з крамниці Epic Games Store, Alan Wake II матиме повну текстову українську локаізацію.

Витяг з крамниці Epic Games Store, Alan Wake II матиме повну текстову українську локаізацію.

2/7 Підвищення попиту на відеоігри

Якщо всі гравці змушені будуть купувати ігри виключно в цифрі, а в майбутньому не буде «нетфлікса для ґеймерів» по типу GamePass від Xbox, це дійсно збільшить попит на купівлю нових відеоігор. Просто тому, що деякі люди, які купували ігри на вживаному ринку, брали в оренду або зичили у своїх друзів (всі ці сценарії не створювали/підвищували попит, відповідно й не збільшували пропозицію), тепер змушені будуть їх купувати в умовному Playstation Store. Це не такий високий, але значний буст. А якщо говорити в межах лише українського відеоігрового ринку — буст у продажах буде здоровенний! Звичайно, коли завершиться війна, почнуться поступове відновлення економіки й відбудова країни.

3/7 Українська локалізація

В Україні більш значний відсоток ґеймерів, які купують ігри на пару з другом і купують на OLX, ніж в середньому по світу. У випадку повного переходу на цифрові ігри картинка на ринку виглядатиме більш яскравою. Вона контрастуватиме, порівнюючи з часами, коли була доступна і цифра, і вживаний ринок. А це автоматично означає, що наш ринок стане привабливішим для ігрових видавців. З цього випливає створення видавцями більшої кількості українських локалізацій, бо вони хочуть заробляти й бути корисними. А ми хочемо купувати ігри й грати в них українською. Наші інтереси збігаються.

Sony Playstation о повномасштабного вторгення росії в Україну почала маркувати свої ексклюзиви українською мовою. Серед таких ігор - The Last of Us Remastered та God of War

Sony Playstation о повномасштабного вторгення росії в Україну почала маркувати свої ексклюзиви українською мовою. Серед таких ігор - The Last of Us Remastered та God of War.

4/7 Xbox та Nintendo на українському ринку

Цифрові ігри дають платформотримачам більш точну й оперативну статистику щодо національного чи регіонального ринку, ніж ігри на дисках. Якщо гравець купив гру на своїй консолі через інтернет і завантажив її — він одразу долучився до статистики й платформотримач побачив цього гравця, його гру і точно знає, що за цю гру людина заплатила «унікальні» гроші. У випадку ж з дисками все не так однозначно. Така ж схема, як у випадку з цифровими копіями, працює і з легальними дисками, що були завезені в Україну дистрибʼютором і продаються в магазинах-партнерах. Про кожну копію платформотримач знає і сплачені гроші за неї він вже бачить на своєму рахунку. А ось грошей за вживану гру чи гру, яку ви позичили у друга, платформотримач не бачить.

Тож!

Якщо існуватимуть лише digital-only консолі, і, відповідно, лише цифрові ігри, кожна з цих копій буде оплачена окремо взятим гравцем, а ігор «від друга» чи «з OLX» не існуватиме. І коли платформотримачі побачать реальну картину нашого ринку (вже простимульованого й відновленого), вони точно захочуть сюди зайти й почати заробляти на українцях гроші. А ми й не проти! І якщо Xbox вже однією ногою на території України, а друга нога вже ось-ось теж тут приземлиться, то Nintendo трохи припіздує. Але прийдуть і вони. Рано чи пізно. Люблю цю фразу.

5/7 Екологія

Playstation, Xbox й Nintendo перестануть виробляти пластикові коробки, друкувати обкладинки й буклети, виготовляти диски й картриджі. Не буде потреби витрачати бензин/газ/дизель на транспортування дисків спочатку до розподільчих складів, потім до портів, потім знову до складів і аж потім до магазинів. Окрім цього не доведеться виготовляти дисководи й слоти для картриджів. Словом, природі стане трішечки краще.

Хоч я й віддаю перевагу іграм на дисках та картриджах, у мене велика бібліотека ігор у Steam, Epic Games, GOG, EA та Ubisoft Play

Хоч я й віддаю перевагу іграм на дисках та картриджах, у мене велика бібліотека ігор у Steam, Epic Games, GOG, EA та Ubisoft Play.

6/7 На одну потенційно зламану деталь менше

Хто сказав «дисковод»? Хоч зараз технології досконаліші, ніж були колись, ці штуки з часом все одно летять і потребують або ремонту, або заміни. Окрім того, дисководи займають ледь не половину всього простору в консолях. А ще вони важкі. Мінус одна така деталь з консолі — це прекрасно. Легше буде носити консоль до друга, якщо у нього немає нової частини МК)))

Втім, якщо вірити чуткам, та ж Playstation зараз працює над переносним дротовим дисководом для PS5. Перевага: швидше за все в майбутньому Sony хоче повністю вилучити звичайну PS5 з процесу виробництва на користь Digital Edition, це чудово для природи, бо не всім потрібен додатковий чи основний дисковод. Недолік: схоже, повна відмова від дисків відбудеться не так швидко, як Playstation прогнозувала раніше.

7/7 Менше — не завжди погано

Консолі стануть меншими, якщо не матимуть дисководів. Або ж, якщо залишаться такими ж, розробник матиме змогу напхати у них більше корисних штук. Наприклад, краще охолодження, додаткові накопичувачі чи елементарно більшу кількість високошвидкісних та продуктивних чипів, щоб вже точно-преточно було 60fps у Quality-mode!

Ось схема запантентованого пристрою, джерело: https://segmentnext.com/

Ось схема запантентованого пристрою, джерело: https://segmentnext.com/

Яка ситуація на світовому ринку фізичних та цифрових ігор зараз

Sony повідомляє, що 79% усіх ігор для PS4/5, які їм вдалося продати — цифрові, пише сайт puchsquare.com. На «фізику» припадає всього 21 %. Але потрібно розуміти, що ринки різних частин світу дуже сильно відрізняються між собою. Наприклад, Європа і Америка, як не дивно, в сенсі продажу ігор — зовсім не одне і те ж.

Від усієї кількості нових і гучних проданих ігор, що вийшли у 2023 році, у Європі 50 % припадає на цифрові, і ще 50 % — на дискові копії. Про це повідомляє сайт gamesindustry.biz. Мова про Resident Evil 4 Remake та Star Wars Jedi: Survivor. Calisto Protocol на дисках продався приблизно так само, як і Resident Evil 4 Remake, хоч гра, наскільки можна судити, виявилася менш популярною. З цього випливає, що Calisto Protocol купували на дисках набагато краще, ніж у цифрі (скільки було продано цифрових копій інформації, на жаль, поки немає).

Цілком ймовірно, що люди купували Calisto Protocol на дисках тому, що не знали, чого очікувати від гри. А тому в майбутньому залишали собі можливість перепродати свою копію на вторинному ринку або подарувати комусь із друзів.Тоді як в Resident Evil 4 Remake гравці були впевнені, тож купували порівну як цифрові копії, так і дискові.

Така ж тенденція спостерігається й у іграх серії Star Wars Jedi. У Fallen Order, яка вийшла у 2019 році (тобто, 4 роки тому) розподіл був такий: 35% цифрових і 65% — дискових копій цієї гри. А вище я вже писав, що наступна гра серії — Survivor, — вийшла у 50% цифрових та 50% дискових копій. Що може свідчити або про те, що люди вже приблизно знають, що чекати від гри, впевнені, що вона хороша і навряд захочуть її перепродати у майбутньому. Але також це може свідчити й про те, що як мінімум половині людей вже не потрібні ігри на дисках і натомість вони обирають цифрові копії.

Колись ігри були в картонних коробках. Але також і в пластику.

Колись ігри були в картонних коробках. Але також і в пластику.

Висновки

Вони такі — цифровізація неминуча. Коли станеться той кінець ери ігор на дисках, мені, як абсолютному НЕексперту, сказати важко. Занадто багато змінних, які можуть повпливати на кінцевий перехід людства від фізичних носіїв даних для програмного забезпечення типу ігор до 100% цифрового ритейлу. Особисто я можу закластися, що повної відмови від дисків не буде ще ні в цьому, ні у наступному поколінні ігрових консолей Playstation/Xbox. А ось через покоління — можу повірити. Щодо Nintendo не готовий навіть припускати, у них там своя незрозуміла, здається, нікому стратегія.

Сервіси цифрової дистрибуції (знову ж, якщо вони тоді ще існуватимуть, а не заміняться умовним GamePass’ом) відеоігор мають стати дійсно надійними. Щоб через 20–30 і більше років після припинення підтримки якоїсь конкретної платформи виробником у нього навіть не виникнуло бажання закрити людям доступ до їхніх ігор та прогресу!

З чим точно неможливо посперечатися — ігри стануть повністю цифровими вже за нашого з вами життя. Тож, якщо раптом ви колись мріяли зібрати колекцію улюблених ігор на дисках/картриджах, варто почати вже зараз. Потім такого шансу може вже не бути.

Топ коментарі (23)

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

Цікава тема. В цілому вже змирився з цифровізацією, але розумію що повністю диски та картриджі не вимруть, бо є багато ентузіастів по цій темі, ще є Limited Run та інші видавці, що навіть маленькі інді-ігри можуть випустити на диску чи картриджі.

Особисто я намагаюся саме для свічу брати картриджи, тому що Нінтендо тут досить ненадійна компанія у плані цифрових релізів.

А сучасні ААА-релізи (не від Нінтендо) часто мають дуже мало сенсу у дисковому варіанті, тому що без патчу першого дня гра буде забагована і недороблена. І взагалі сервісність багатьох ігор призводить до того, що коли через 10-20 років умовний стор для пс4 чи пс5 закриють - диски з іграми будуть просто базовими версіями ігор без патчів, і патчі скачати буде ніде.

На щастя на свічі з іграми проблем на старте майже нема (з іграми від Нінтендо) тому і картриджи купувати якось надійніше. Буде прикольно якщо вони вигадають можливість "патчити картриджи" у наступному поколінні. А так - вставив картридж і вже можна грати. Саме таке відчуття мені хочеться отримувати від фізичних видать ігор.
А не вставити диск - годину встановлювати гру і потім ще оновлюватися з патчами.

Звернути
 
__33d114ed71f67 profile image
fishkuzn

На рахунок колекційних видань в ймовірну діджитал еру: ніхто не заважатиме видавцям робити коробки Limited/ Hardened /Steelbook Edition з різними папірцями, картами та наклейками але просто без диску. Тим більше, що такі випадки вже є (здається якийсь Mass Effect Andromeda чи то Anthem так робили, замість диску папірець з ключом для гри).

Звернути
 
hrafnsmal profile image
Hrafnsmal

Насправді це робиться ще з 2006 року.

Звернути
 
__33d114ed71f67 profile image
fishkuzn

Як може зникнути професія художників обкладинок для дисків (хоча останні 10-15 років обкладинки до ігор максимально спопсились та малюються по стандартних 4-6 шаблонах), так і з відмовою від фізичних видань зникне або сильно вдарить по риночку б/в дисків, який існує не тільки в нас, а й за кордоном, це нормальне явище.

Я особисто вважаю, що платформотримачі не підуть на такий радикальний крок. Це або буде не в нашому житті, або має статись щось неймовірне, бо як на мене це щось типу відмова від 3.5 мм роз’єму для навушників в смартфонах, яку по суті запровадила Apple і всі ринулись повторяти та косити бабло на TWS навушниках. Сумніваюсь, що хтось з великої трійки захоче таке робити першим, враховуючи як Microsoft вже обпікались на подібному при анонсі Xbox One.

Звернути
 
zhenyarock profile image
zhenyarock

Цифровізація неминуча, але і культура фізичних носіїв не зникне. В першу чергу я кажу про коллекціювання. Зараз картриджі і "раритетні" консолі мають який-неякий спрос, а деякі видання при продажі заслуговують згадки у непрофільних медіа. І видавці чудово розуміють, що за колекційні атрибути люди готові платити, тому і випускають фізичні колекційні видання.
Звісно, робити фізичні речі дорожчє, але так було завжди, тому раніше не був таким популярним інді сектор - навіть зробивши гру на ентузіазмі, щоб продати її все одно потрібні грощі на тираж дисків.
Але мені хочеться звернути увагу на трохи на іншу галузь - музичну. Хоча показники продажів фізичних носіїв не такі як до настання цифрової доступності, але вони ростуть. Причому у всіх можливих форматах: вінілах, дисках, касетах. Тому що люди люблять мати фізичні речі.
І ще, якщо відійти від ААА проєктів, і глянути на порівняти нішових музикантів та інді розробників, то так само напрошується паралель. Музиканти роблять невеличкий тираж мєрчу, а розробники вигадують плюшки на кікстартері. Це тільки питання часу і вигадливості, коли інді розробники побачать відносно дешеву можливість робити фізичні носії

Звернути
 
shika profile image
Shika

Особисто мені ні холодно ні жарко, коли зникнуть дискові версії, бо лише в дитинстві купляли мені піратки на дисках, а потім всі ігри купляв у стім, а плойки чи бокса в мене немає. Але для когось вони мають все ж таки велике значення і з уходом дисків уйде епоха.
Допис дуже змістовний і цікавий 👍

Звернути
 
hofter profile image
HoFTeR

Дякую 🙌🏻

Звернути
 
horsynox profile image
HorsyNox

Не користувався дисками вже років з 15 мабуть, а останніх років 6 як повністю оновлював комп, взагалі не купував привод для дисків — політ нормальний.

Мене не цікавить колекціонування коробок, тому якось навіть краще, що не доводиться думати куди їх дівати. Щодо додаткового мерчу — це справді іноді прикольно, але теж хочеться мати далеко не для всіх ігор.
Тому як на мене, гарним рішенням було б робити таке для умовних більш дорогих делюкс едішенів. Ставиш галочку при купівлі і одразу отримуєш діджитал гру + через якийсь час доїжджають на фізичну адресу приколюхи на пам'ять. Це ще й значно спрощує і здешевшує виробництво і логістику порівняно з рітейлом, де треба вгадувати де і скільки куплять.

Диски в епоху онлайн-авторизації, зламаних релізів і зіродей патчів по 100 гб — абсолютний карго культ і не мають сенсу, вони просто нічим не допоможуть, коли накриються сервери. Тут тільки законодавчо змушувати робити так, щоб після закінчування продажів і підтримки ігри переходили під чорний прапор свободи і повної автономності. Бажано силами самих розробників, а не ентузіастів з папугами.

Окрім того, диски мають тенденцію виходити з ладу і переставати зчитуватися з роками. А оспівувана консольниками "вторічка" тільки шкодить легальному ринку в цілому, краще вже на офіційних розпродажах і роздачах забирати, все одно поки всі длц і патчі повиходять, гра вже в кілька разів менше коштує.

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

ну це з погляду ПК то звісно, на ПК і вибору по суті нема, на дисках вже давно ігор не випускають. А от на консолях все це ще є і досить актуально.

Звернути
 
shreibikus_e2850716b8c496 profile image
Shreibikus

Колекціонування зникне... тим часом люди з бібілотеками в Стім, Пс тощо. Те саме стосується постерів та супутніх матеріалів, вони просто стають цифровими, як і ігри. І люди малюють їх в цифрі. Всі інші мінуси фіксяться піратськими версіями, тобто гра не зникне і ти можеш володіти копією.

Звернути
 
doronie profile image
Derega

стсовно мап постерів та іншого... вже у 2016 році багато фізичніх копій грі не мали у боксі нічого окрім власне диску (в мене невеличка коллекція ігор на xbox one\x ї там мануалі є тілки у гта 5 х рдр, скайрім та у фізичному віданні амогуса (лол)

Звернути
 
hofter profile image
HoFTeR

Так, це правда. Але мапи додавали навіть в ігри для PS4 й XOne. Я згадував у тексті Mafia III, яка має в комплекті мапу ігрового світу. Туди ж додаємо Red Dead Redemption 2. GTA 5 та інші ігри з відкритим світом. Звичайно, мануалів у іграх для PS4 вже не було. Мануали закінчилися в часи PS3 й Xbox 360.

Звернути
 
doronie profile image
Derega

я це і мав наувазі, на початку ери пс4-бокс й ще клали якісь бумаги, а зараз, якщо не спеціальне видання - 80- відсотків не буде нічого. остання гра за мапою, до речі, в мене була у останньої версії скайріма, хоча вона гірще і менше за мапу з версії для бокс 360

Звернути
 
dmytro_shcherba_137ddb0a7 profile image
Dmytro Shcherba

Пункт 4/9 Регулярне підключення до інтернету втрачає свою актуальність. Зараз диск потрібен насамперед для ліцензії (принаймні на PS), а решту контенту з патчами доводиться дозавантажувати.

Звернути
 
hofter profile image
HoFTeR

Останній з релізів, що у мене є в колекції для PS4, Cyberpunk 2077 працював без інтернету. Довантажувати нічого не треба було. Інша справа що гра сама по собі не дуже працездатна)) Але все ж. Гра не потребує довантаження критичних файлів для запуску програми.

Звернути
 
dmytro_shcherba_137ddb0a7 profile image
Dmytro Shcherba

Як на мене, то приклад не дуже вдалий;) По-перше: грі вже майже три роки. По-друге: якщо грати без патчів day one версію на PS4, то очі будуть кровоточити.

Тред Тред
 
hofter profile image
HoFTeR

Я лиш навів приклад найбільш нової гри на диску в своїй колекції. А щодо «по-друге» читайте останнє речення мого попереднього коментаря – на диску повна версія гри. Тобто така, яка без додаткових файлів може запуститися на системі. Додаткові файли не обовʼязкові. Повторю – інша справа, що сама гра ламана і вона потребує патчу для того, щоб краще працювати.

Звернути
 
hrafnsmal profile image
Hrafnsmal

Головна причина з якої диски зникнуть та ігри будуть вимагати підключення для інтернету: це єдиний спосіб позбутися піратства та запровадити регіональні ціни.

Звернути
 
hrafnsmal profile image
Hrafnsmal

Я просто лишу це тут. Коли воно зникало, теж багато людей хвилювалися.
Image description

Звернути
 
hofter profile image
HoFTeR

І тим не менш зараз є люли, які колекціонують касети з фільмами. Окрім цього, зараз продовжують існувати фільми на BluRay. Цілі колекційні видання випускають. Тому я трохи не розумію, до чого ця картинка. Ще й зважаючи на те що VHS хоч і фізичний носій для фільмів минулого, надалі зʼявилися більш досконалі носії інформації, які дозволяють передати прекрасну якість кіно, чим VHS похвалитися не могли.

Звернути
 
maxsolo profile image
Max Solo

Ну все до цього йшло і рано чи пізно це мало статись. Хоча інколи бувають неймовірні феномени повернення з забуття, як наприклад ті ж картриджі для світч, чи платівки

Звернути
 
newgene profile image
ニュジェネ〜

Так на диску теж цифрові ігри. Не аналогові ж.

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

Image description

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!