Куток

Обкладинка для допису Як візуальна новела Rewrite створила найкраще внутрішньоігрове місто
Ignor
Ignor

Додано • Оновлено

Як візуальна новела Rewrite створила найкраще внутрішньоігрове місто

Вступ

Вітаю усіх відвідувачів сайту Куток, з вами Ignor, і в цьому дописі я хотів би розглянути, на мою думку, одну з найбільш цікавих і пророблених локацій у всіх візуальних новелах, що я читав. Я ніколи не писав нічого подібного про ВН, тому цікаво, що з цього вийде.
Читаючи (і перечитуючи) багато відомих японських візуальних новел, я помітив одну спільну рису. Ті з них, в яких розробники мали намір проробити внутрішньоігрове місто, де ведуться головні події, і якщо контекст цього міста дійсно мав значення, часто або брали існуючий житловий пункт, і на його основі створювали прообраз для новели (як, наприклад, у візуальній новелі Higurashi no Naku Koro ni, де внутрішньоігрова локація Хінамідзава є прототипом реально існуючого села в Японії), або просто використовували в сюжеті саме японське місто, не змінюючи його деталей, і залишаючи цю ж саму назву (наприклад, дану стратегію використовували розробники візуальних новел Steins;Gate і Chaos;Head, де події відбуваються в реально існуючих містах - Акіхабара і Шібуя).

Шіракава, Гіфу. Прообраз Хінамідзави з Higurashi no Naku Koro ni

Шіракава, Гіфу. Прообраз Хінамідзави з Higurashi no Naku Koro ni

Акіхабара, Токіо. Район, де відбуваються події новели Steins;Gate

Акіхабара, Токіо. Район, де відбуваються події новели Steins;Gate

Звичайно, це стосується далеко не усіх новел. В більшості з них місто, в якому ведуться події новели, не має великого значення для її контексту, і в сюжеті практично не відіграє ролі, а отже практично не згадується протягом усієї гри або згадується мимоволі.
Проте зараз я хотів би поглянути на один яскравий приклад, де автори новели вирішили спробувати інакший підхід, і створили ігрову локацію (чи варто узагалі до міста в візуальній новелі використовувати термін "Ігрова локація"?..), яка не є прямим прототипом якогось існуючого міста, а є повністю вигаданою і опрацьованою локацією, що має свій красивий візуал, унікальну ідею і якій приділили велику увагу в сюжеті, що зробило її, мабуть, однією з найкращих у візуальних новелах. Знайомтесь – Кадзамацурі.


Прояви уваги до Кадзамацурі в Rewrite

Як саме новела зображає це місто на початку? В перші хвилини нам повністю розкривають «портрет» міста, і воно виглядає дійсно чудово.

Зображення Кадзамацурі з прологу новели

Зображення Кадзамацурі з прологу новели

Уже, як і з опису гри, так і з цього зображення можна зрозуміти, що лісонасадження тут відіграло значну роль. Густа населеність деревами і зарощами є однією з центральних тем новели. Навіть дехто зі знайомих головного героя займається допомогою в озелененні Кадзамацурі. Ба більше, можна буде прийняти участь в засадженні, і якщо гравцю вдасться зробити усе, то на нього чекатиме приємний «бонус» :D

Попри все це, Кадзамацурі має усі ознаки, притаманні великим містам – хмарочоси, мікрорайони, поля, автомагістралі.

Фон, що демонструє одну з, ймовірно, центральних вулиць міста, де часто буває головний герой

Фон, що демонструє одну з, ймовірно, центральних вулиць міста, де часто буває головний герой

Настільки велика, обширна локація має багато різних деталей, про які можна довідатись, читаючи текст. Але ми не будемо концентруватись на абсолютно усіх, спробуйте самі прочитати і відшукати їх :)


Місто-привид?.. (попередження про невеликі спойлери)

Просуваючись по сюжету далі, головний герой почне потрапляти в дуже дивну версію свого міста. Все оточення виглядає ненатурально, вулиці порожні і закинуті, а небо схоже на сіру масу без хмар і сонця. Ходячи тут, протагоніст часто буде потрапляти в місця, з яких не зможе вибратись, у вузькі вулиці і коридори, з яких немає кінця. Усе виглядає як дешева копія, і не зрозуміло, як він узагалі сюди потрапив. Моторошний сірий ґрадієнт замість неба впливає на підсвідомість, і та починає домальовувати картини "постапокаліпсису", де всі живі створіння вимерли, і ти єдиний живий в цьому світі...
І в якийсь випадковий момент усе повертається назад, головний герой знову опиняється в нормальному середовищі, так, ніби нічого і не трапилось...
Побачивши місто Кадзамацурі з цієї містичної сторони, його новий образ як «міста-привида» засідає в голові, і забути про нього уже не виходить.

Один з фонів, ймовірно, ділового району Кадзамацурі у вигляді «міста-привида»

Один з фонів, ймовірно, ділового району Кадзамацурі у вигляді «міста-привида»

Mappie

Одним з геймплейних елементів Rewrite, котрий вдало корелює з сюжетом – це можливість використовувати GPS-додаток Mappie у телефоні протагоніста, що дозволяє відвідувати різні локації. Працює це дуже просто – в якісь конкретні сюжетні моменти гравцю дають можливість розглянути карту місцевості і спробувати взаємодіяти з різними точками, «маркерами» на ній. На деякі з них натискати потрібно, щоб просуватись по сюжеті, проте є і опціональні маркери. Також є дуже багато місць, позначених знаком «?». У версії Rewrite+ вони виглядають просто як додаткові точки, що не мають великого значення в сюжеті, проте в оригінальній версії Rewrite усі ці маркери були прихованими, і щоб їх знайти потрібно було водити мишкою по усій карті, й просто сподіватись, що ти нічого не проґавиш :)
Окрім цього, деякі з точок можуть бути заблоковані, оскільки потрібно виконати якусь дію або зробити якісь вибори перед цим, щоб їх розблокувати. І часто такі події дозволяють подружитись з якимось другорядними ігровими персонажами, що додасть їхні імена в «журнал».

Приклад епізоду Rewrite, де використовується «Mappie»

Приклад епізоду Rewrite, де використовується «Mappie»

Виникає очевидне запитання, а навіщо я про це узагалі згадав? Насправді, майже кожна така карта – це хороша можливість розглянути міське планування, плани споруд і вулиць.

Місто

Шкільний район

Провулок

Школа

Приклади карт і планів в «Mappie»

Увага до деталей і дрібниць вражає. Практично ніхто серед читачів не буде зосереджувати свою увагу на тому, де на карті паркувальне місце чи медпункт, яка дорога за що відповідає і на яких перехрестях знаходяться світлофори. Проте розробники новели все одно приділили цьому велику увагу, ніби при проектуванні плану для реального міста. Це дійсно крута деталь.
І це ще не все. Порівнюючи карти локацій і зображення з початку гри, я помічаю деякі деталі. Звичайно, усе це лиш мої спекуляції, скоріше всього я бачу у цьому те, чого немає, але мені цікаво проводити такі порівняння і шукати у всьому сенс і збіги.

Мої «спекуляції»

Мої «спекуляції»

Звичайно, не все тут співпало, десь доріг немає, десь школа не так розміщена, як на карті… Але знову ж таки, чи є багато людей, які б хотіли займатись цими пошуками? Можливо, це помилка, яку допустили художники, можливо, школа та інші частини розміщена в невидимій для нас частині міста, а можливо це я зі своїми спекуляціями облажався... Проте все одно здалось цікавим це дослідити.


Висвітлення проблеми забруднення довкілля

Тема забруднення довкілля дуже актуальна в 21 ст. Візуальна новела Rewrite також вирішила її трохи висвітлити. Окрім того, що ця тема згадується в деяких епізодах (і одна з героїнь особливо сильно схиблена на чистоті), побачити прояв боротьби з забрудненням, хоть і у віртуальному світі гри, можна і на зображеннях гри. «Одержимість» жителів міста у тому, щоб засаджувати усе можливе деревами і рослинністю для боротьби з забрудненням – це дійсно непоганий приклад для наслідування в реальності. Цікаво, чи може така «одержимість» згодом зіграти злий жарт в сюжеті?..

Споруда Альма Матер

Торговий центр

Дах торгового центру

Мешканці Кадзамацурі не соромляться висаджувати рослинність прямо на спорудах, в інтер’єрах торгових центрів і на дахах хмарочосів

Висновок

Що ми мали змогу побачити в цьому дописі? Key змогли продемонструвати крутий приклад внутрішньоігрового міста, додавши дуже багато деталей і дрібниць при його створенні в грі. Навіть якщо цього міста і не існувало в реальності, дуже якісний його портрет зміг показати нам, що не обов’язково проводити події новели в уже існуючому місті, або «копіювати» його образ, замість цього можна придумати щось своє, що може спрацювати навіть краще, ніж щось реальне.
Хоча тут є і недолік, хоч і незначний. Хотілось би бачити більше «лорних» елементів про місто Кадзамацурі в сюжеті. Яким воно було в минулому, і як дійшло до того, що є зараз. Хоч я і читав цю новелу декілька разів, але все одно пригадую надто мало таких деталей з сюжету.
Насправді, Rewrite не єдина новела, де цікаво обіграна роль міста у сюжеті. Новела Clannad від тих же розробників в цьому плані впоралась не гірше. Зміни міста в Clannad, безперервний потік часу сильно змінює не тільки його вигляд. Але новела більше зосередилась на «духовних» аспектах, де місто і його зміни більше зображуються у філософському контексті, не зосереджуючись на інших деталях. Ну і також це місто тісно пов'язане з однією з героїнь цієї новели. Проте це вже тема на інший раз :)


Всім дякую за увагу. Це мій перший допис на Кутку, і в цілому перший допис на тематику візуальних новел. Сподіаюсь, вам сподобалось. І, звичайно, якщо вас раптом зацікавила дана новела, не соромтесь прочитати і обговорити її зі мною. Також заходьте поспілкуватись в чат по візуальним новелам: Тиць

Буду радий почути ваші відгуки! До зустрічі :)

Дякую!

Топ коментарі (6)

Звернути
 
porn_expert_ua profile image
Glasses-Stockings-and-Incest

Виглядає як рай, насправді

Звернути
 
hollowsamurai_99dc2d78abe profile image
HollowSamurai

grisaia fan spotted

Image description

Звернути
 
porn_expert_ua profile image
Glasses-Stockings-and-Incest

grisaia fan spotted
Опис картинки

Звернути
 
hollowsamurai_99dc2d78abe profile image
HollowSamurai

Осьо читаєш і навіть не повіриш, що в цій вн гг тарілку дівчини вилизував...

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

ти так можеш сказати про купу людей навколо, насправді) Просто ти ж не бачиш, чим люди займаються вночі, коли тебе немає поруч😏

Звернути
 
jorest profile image
Орест Лук'янчук

Дякую за чудовий матеріал. Зацікавили грою, обов'язково ознайомлюсь, але пвено після Clannad)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!