Куток

Обкладинка для допису Японські шутери, субкультури і пошуки себе через ігри — розмова з розробником HAZAMA_QEEN
Kirill Yermakov
Kirill Yermakov

Додано • Оновлено

Японські шутери, субкультури і пошуки себе через ігри — розмова з розробником HAZAMA_QEEN

Гравці в більшості коли чують вираз — японські ігри, одразу згадують Final Fantasy, Yakuza, Pokemon чи Mario. Перелік можна вести дуже довго, але чомусь важко назвати відомі суто японські шутери, бо насправді самі мешканці острова самураїв та аніме не часто в таке грають. Разом з тим це не означає, що немає розробників, що попри те випускають цікаві інді проєкти, які інколи прориваються і поза азійський ринок.

Мав можливість поспілкуватись з Cyno Bhaskara, керівником, видавцем та розробником в одній особі з Crush-vAdin. Вже скоро стане доступна його нова гра HAZAMA_QEEN, яку можна без перебільшення назвати гарним прикладом сучасного андеграунду японської ігрової індустрії.

HAZAMA_QEEN — це високошвидкісний та нестандартний легкий FPS. Використовуйте свою "праву руку YAMI", щоб завдавати потужних ударів, і зброю у лівій руці, що можна змінювати, щоб підкорити пекло, що кишить демонами! Продовжуйте перемагати ворогів і висмоктувати "YAMI", інакше Мері миттєво помре!

Говорили про його пошук себе через ігри, любов до DOOM та класичних шутерів того часу, а також вплив субкультур та локального фолькльору на гру.

Більше цікавого від мене, як завжди чекає в моєму Телеграм каналі!

Вітаю Bhaskara розкажіть, будь ласка, трохи про себе та як почали розробляти ігри.

Я маю роботу не пов'язану жодним чином з іграми, на якій працюю в день. В ночі та у вихідні стаю розробником, пишу код, малюю арт та графіку. Все почалось у 2019 і з того, часу я встиг розробити та випустити три гри в серії CYNOROID.

Мій шлях до цього це нудна історія. Навчався на філософському факультеті й хотів стати доктором наук з цієї дисципліни. Брак здібностей та власна лінь, зробили так, що закінчивши навчання я не зміг знайти жодної роботи. Саме в цей час я відкрив для себе створення ігор, і завершення моєї першої гри дало мені нове відчуття впевненості в собі.

Тепер це одна з моїх ідентичностей і єдине середовище, в якому я можу інтегрувати свої різноманітні здібності.

Розкажіть, будь ласка, чи хтось допомагав при розробці HAZAMA_QEEN і як виникла ідея та натхнення робити гру в цьому жанрі? Він дуже нетиповий для Японії.

Все створюється мною. Тільки жіночі голоси та ілюстрації на обкладинці це аутсорсинг.

Так, ви праві. В Японії дуже мало розробників шутерів (так званих FPS). Наскільки мені відомо, є лише близько п'яти розробників. Для багатокористувацьких ігор їх може бути трохи більше.

Я належу до покоління PlayStation, але мене завжди дуже приваблювали ігри епохи DOS тощо. Пам'ятаю, коли був у старших класах школи, я спробував грати в Shadow Warrior, DOOM, Dukenukem і подібні ігри й не зміг тоді пройти навіть першу карту в них.

Тому коли я почав створювати ігри, я вирішив робити їх у такому стилі, який ніхто інший в Японії не зміг би наслідувати. Саме в такому яким я запам’ятав ті ігри.

Коли я вперше почав працювати в Steam, я зв'язався з творцями The Citadel та V.R.G., і я познайомився з їх попередніми FPS-іграми, змодельованими за їхніми мотивами, і я спробував включити елементи цих ігор у свої у 2D.

З огляду на це, я створив перші три гри. Я почав робити HAZAMA_QUEEN, щоб змінити темп і трохи кинути виклик самому собі, спробувавши нове для себе в розробці.

У HZMQ вигляд ворогів та героїні специфічний, як і зброя. Можливо, є щось, що надихало вас при її створенні? Схоже, наприклад, що це були якісь субкультурні чи контркультурні явища.

Саме так, гра заснована на культурі "地雷系 JIRAIKEI(Mine like)”. (JIRA KEY — це новий модний стиль, що зароджується в Японії. Він схожий на раніше відомі стилі Dark Girl та Yami Kawaii, і багато в чому спирається на них (а дехто стверджує, що копіює їх). Дуже суперечлива через часту пов’язаність з суїцидальними нахилами.) яка популяризувала явище SICKNESS girl.

Трохи прикладів зовнішнього вигляду та атрибутів культури

Я знаю про це стиль в моді та макіяжі. Однак, думаю, що багато хто одразу згадує (мова більше про Японську аудиторію) про дівчину, яка стала мемом і має деякі психічні проблеми.

Коротко кажучи, це дівчина, яка, здається, вибухне, якщо до неї доторкнутись, як міна. Я не хотів використовувати частину образу з психічними розладами, тому включив у гру лише стиль одягу, макіяж і характерні терміни в спілкуванні.

Ідея самої героїні полягає в тому, що вона зовсім не JIRAIKEI. Ця грань досить тонка і може бути важкою для розуміння японців, які добре знають цю культуру.

Можливо, вас надихало ще щось, наприклад, при створенні зброї. У грі є потужна зброя схожа на голову Медузи Горгони з грецьких міфів. Так було задумано чи це випадкова схожість?

У грі це називається "Circle crusher's head". За японськими легендами CC (Circle crusher's) — це жінка, яка з'являється в колі друзів чоловіків у коледжі й руйнує відносними між ними. Вона дійсно нагадує силует Медузи Горгони, тож, можливо, я підсвідомо думав про цей силует. Багато зброї це шана воїнам тіней (мова про Shadow warior).

Зброя про яку йде мова

Насправді все це отримало хороший відгук від японців, тож думаю, що я повинен був дозволити включити це в фінальну історію. Хоча насправді, це було просто зброя.

Розкажіть, будь ласка, про гру те, що, на вашу думку, є важливим, але може бути втрачено гравцями, тому, що не згадується в описі чи самій грі.

Гра була фактично було моїм дослідженням у сфері 3D-ігор. Задум полягав у тому, щоб використати її для вивчення технології, а потім зробити більш серйозний шутер. Саме тому період розробки був коротким, а гра вийшла компактною.

У мене був час поекспериментувати з новими для мене середовищем. Я думаю, що така свобода дій призвела до хорошого результату, і багато людей побачили гру.

Повинен сказати на цю гру сильно вплинула інді гра Post Void. Її задум чудовий. Я ж взяв його та зробив більш невимушеним, безтурботним, додавши свій власний стиль.

О так, динамічно ігри дуже схожі, але ваша гра простіша за стилем, але водночас має свій похмурий японський сучасний стиль. Я кажу японський, тому що тут немає жодних натяків на кіберпанк чи інші популярні на Заході речі. Ви вже думали про те, над чим будете працювати після HZMQ?

Саме так. Я не дуже цікавлюся кіберпанком. Мені більше подобаються більш містичні «м’ясні» теми. З наступним проєктом я поки не визначився, але мене цікавить зробити ретро-шутер, як до DOOM. Щось на кшталт Wolfenstein 3D або Catacomb 3-D.

Я думаю, що це може стати чимось дуже унікальним, якщо додати трохи вишуканості. Можливо, було б гарною ідеєю зробити його з атмосферою «нульових» (2000) або Silenthill.

Топ коментарі (8)

Звернути
 
lybutel profile image
Любітєл

Особисто мене FPS не дуже цікавлять, але ця гра виглядає не надто напружено. Може як планети зійдуться в ряд, то заціню разом з друзями. Сам допис було цікаво читати, особливо по нішевій гри. Чекаю на ще!

Звернути
 
individ profile image
Kirill Yermakov

Насправді вона напружена, але поки не зрозуміти ритм, між «я знищую надто швидко і помираю бо рухаюсь надто повільно».

Дякую за відгук! Це лише початок)

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

Ого, прикольно, це прям якийсь екслюзив та артхаус

Звернути
 
individ profile image
Kirill Yermakov

Так це дуже нішева штука, яку я знайшов випадково. Сам автор має невеличку фан базу в Твіттері, але суто япономовну, і там його підтримують інші автори подібних ігор, хтось навіть стрімить і записує відео, але все швидко занурюється у коридор з переходів локальними соціальними мережами, форумами та іншим))

Тож я просто знайшов шпарину у дивний світ так би мовити

Звернути
 
jorest profile image
Орест Лук'янчук

Цікава інтерв'ю та крута гра! Дякую за матеріал.

Звернути
 
individ profile image
Kirill Yermakov

Дякую, що прочитали, вже незабаром буде нове з зовсім іншою частиною світою та підходом в розробників :)

Звернути
 
b0sh profile image
b0sh

Супер цікавий матеріал 🥰

Звернути
 
individ profile image
Kirill Yermakov

Дякую, я маю намір продовжувати публікувати матеріали про цікаві інді ігри і розмови з їх творцями з нетривіальних країн :)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!