Це не зовсім огляд гри, а скоріше зовсім не огляд. Я проходив гру досить давно і зараз вже не згадаю всіх деталей і думок які в мене були після проходження. Але що я не забув, це те яку неймовірну роботу провели художники та арт-дизайнери гри. А так як в мене на диску ще досі лежить ціла гора скріншотів, то я з радістю поділюсь ними з вами, розбавляючи їх короткими абзацами про саму гру. Також я старався уникати важливих сюжетних моментів чи спойлерів, наскільки це можливо.
В пошуках зниклого брата, головна героїня гри - Джессі Фейден прибуває в секретну організацію по боротьбі з надприродними явищами. Але як тільки Джессі переступає поріг будівлі, події починають розвиватись шаленим темпом і ось вона вже стає директором Федерального Бюро Контролю (шкода що в житті так не працює).
Перший день на роботі завжди складний
Ситуація стає досить небезпечною тому зброю ми отримуємо майже одразу. Сама по собі зброя є досить унікальною з точки зору геймплею, так як вона може змінювати форму від пістолета до снайперської гвинтівки. З часом гравець зможе відкрити нові можливості та покращити її.
З цією крихіткою ви забудете про іншу зброю
Всі локації гри знаходяться в одній будівлі яка називається Старійший Будинок, як можна здогадатись з назви, це місце існує давно і що цікаво ніхто його не будував, воно просто було. Також будинок має унікальну властивість змінюватись і підлаштовуватись під навколишнє середовище не привертаючи до себе увагу, завдяки чому він успішно залишається непомітним для пересічних людей.
Більшість локацій виконані в архітектурному стилі "бруталізму", який сам по собі є досить простим але вражаючим. Цей стиль ви можете знати через його спаскуджену варіацію під назвою - "радянський бруталізм", який на жаль сильно спотворив українські міста. Але в грі також є безліч дивних і мозковибухових локацій приклади яких ви ще побачите далі.
Так, запускайте ракети в сторону москви
Після невеличкого брифінгу від колеги та розмови з вищим керівництвом ми починаємо потрохи розуміти що і до чого. Іншовимірні істоти захопили Будинок та порушили його стабільність, а заодно винищили майже всіх працівників. І звісно ж нам, як новому директору, доведеться виправляти становище, а заодно врятувати весь світ.
То що воно таке ваше Бюро Контролю? Бюро це державна організація в Сполучених Штатах яка займається вивченням, дослідженням і утриманням різних надприродних явищ і предметів. Для тих хто знайомий з Фондом SCP ця концепція буде досить знайома. Безліч надприродних предметів, які можуть виглядати як звичайні побутові речі, зберігаються всередині Старійшого Будинку. Наша задача полягає в тому щоб знешкодити небезпечні предмети, які змогли вирватись на волю через навколишній хаос.
Приблизно так я уявляю сучасних дітей коли вони знайомляться зі старими технологіями
Також головна героїня буде виконувати безліч інших завдань щоб привести Бюро до ладу, як наприклад допомога місцевому прибиральнику зі сміттям. Швидко ж мене понизили... але в ваших же інтересах не відмовляти йому, цей персонаж явно приховує якісь таємниці і наслідки вам можуть не сподобатись.
Найкращий персонаж гри! Change my mind!
Протягом гри у нас також з'являться низка надприродних здібностей які допомагатимуть нам під час битв та переміщенню по локаціях. Саме в них криється найбільший плюс гри - в неї просто приємно грати. Хоч гра і має певну репетативну структуру, але комбінація здібностей і зброї створює унікальний і приємний геймплей який не набридає, а навпаки приносить задоволення.
Левітація
Телекінез
Щит
Хоч гра і лінійна вона також має структуру метроїдванії, певні частини локацій відкриваються тільки після здобуття тих чи інших здібностей, або після певних подій. Сутички з ворогами схожі на арена-шутери, тобто ми потрапляємо на локацію і маємо зачистити її від ворогів щоб пройти далі.
Інколи персонажі гри згадують, що директор не має вирішувати всі проблеми самотужки та допомагають вам у битвах. Однак зазвичай довго вони не живуть...
А вони серйозно налаштовані
Сетинг паранормальних явищ і світів дозволив розробникам розкрити фантазію на повну. Окрім звичайних бовванчиків для биття в грі також присутні боси, битви з якими вже є набагато цікавішими і потребують використання всього спектру ваших навичок, особливо якщо ви, як і я, проходитиме гру на високій складності.
Здається я на правильному шляху...
Битва з власним відображенням? Чом би й ні
Ну це вже якась Лавкрафтівська хрінь
Музика в грі також на висоті, фінські розробники завжди мали прекрасний музикальний смак та додавали в гру пісні від вітчизняних виконавців.
У вас є ціла окрема кімната для прослуховування Poets of the Fall? Мені починає подобатись ця робота
Технічна сторона гри теж приємно вражає, графіка неймовірна, особливо на хороших моніторах та з увімкненим режимом трасування променів. Робота зі світлом та тінями виконана на космічному рівні і створює атмосферу таємниці, страху та потойбічного.
Що я обожнюю в іграх це різноманітні секрети та великодки, а тут ми фактично маємо гру-секрет. На локаціях завжди можна знайти щось цікаве що більше розкриває світ гри і різні паранормальні явища, інколи навіть роблячи алюзії на реальні події розкриваючи їх під іншим, містичним, кутом. Також в грі можна відкрити приємні бонуси такі як костюми, а головне все це без жодних мікротранзакцій, все відкривається шляхом гри як в старі добрі часи.
Директор має виглядати відповідно
Я вже згадував про різноманітні локації гри і майже всі вони дійсно залишають глибоке враження та запам'ятовуються. Помітно як розробники черпали натхнення з різних фантастичних книг та фільмів. Якби в мене існував топ-ігор за естетичними локаціями то Control точно б посіла найвище місце. Мистецтво у всій його красі, а за рівень з лабіринтом я готовий аплодувати розробникам стоячи.
Безодня також дивиться в тебе
Інколи локації зривають дах... буквально
Якщо говорити детальніше саме про естетику візуальної складової гри, то гра вдало використовує архітектурний стиль бруталізму та зводить в абсолют геометризм простих форм. Такий стиль використовується в багатьох медіа та може відображати одночасно як похмуре тоталітарне минуле, як у фільмі Майкла Редфорда "1984", так і яскраве неонове майбутнє, як у фільмі Дені Вільньова "Той що біжить по лезу 2049".
Цей стиль ідеально підходить для гри, події якої відбуваються в локаціях будинку, що наче застряг поміж часу і простору. Також надзвичайно плідна робота була проведена з освітленням, яке є динамічним та змінюється залежно від ситуації та дій гравця. Фактура сірих бетонних стін відбиває та розсіює світло, що вдало контрастує з більш яскравими об'єктами на локаціях, підкреслюючи їх форми та кольори.
Приготуйтеся до одного з найкращих ігрових рівнів всіх часів
В підсумку лише скажу що гра дійсно заслуговує вашої уваги, я з задоволенням провів в ній десятки годин вибивши всі досягнення. Control - це поєднання неймовірного візуалу, геймплею та непоганого сюжету, меншого від Remedy я й не очікував. Також в гри є два сюжетних DLC, які ми розглянемо у доповненні до статті.
Деякі двері варто залишити зачиненими
▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉
▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉
▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉▉
(ДАНІ ВИДАЛЕНІ)
Топ коментарі (8)
Цікава стаття, але, дивлячись на її назву, хотілось би почути більше саме про естетику. Наприклад про використання бруталізму в медіа ("Згадати все", "Еквілібріум"), або сказати що основний акцент робиться на освітленні та фактурі (що відсилає також до стилю лофт). Чи про те що, подібно супрематистам, автори возводять композицію простих форм в абсолют.
Додав в кінці невеликий абзац де трохи детальніше розглянув графічну складову. Дякую за конструктивну критику )
Скріншоти кайф + вогонь 🔥
Дякую. Гра прям дуже єстетична, через неї полюбив бруталізм в архітектурі.
Вся гра — це немов будівля у твоїй голові.
ось тут можна додати