Майже всі великі фільми Голівуду у літньому сезоні, окрім Барбі та Опенгеймера, показали погані результати. Від «Людина-мураха» до «Індіана Джонс», «Шазам», «Форсаж 10», «Місія нездійсненна» — дуже багато фільмів намагалися отримати прибуток та любов глядачів, проте сталося не як гадалося.
Це викликає серйозне занепокоєння у Голлівуду, оскільки багато хто сподівався, що 2023 стане першим роком після пандемії з поверненням до нормальних прибутків, а натомість отримали недовіру глядачів та масові страйки сценаристів і акторів проти штучного інтелекту, котрі незрозуміло коли закінчаться.
Девід Мурікван в новому матеріалі описав причини провалу головних фільмів цього року та уроки, які Голлівуд має засвоїти.
Роздуті бюджети, які неможливо відбити
«Індіана Джонс і реліквія долі» — 295 мільйонів доларів;
«Місія нездійсненна» — 300 мільйонів;
«Форсаж 10» — 340 мільйонів доларів, що зробило його восьмим найдорожчим фільмом усіх часів після «Зоряні війни: Пробудження Сили». А чи виглядає воно як кіно з подібними фінансовими вливаннями?
Цей список можна перераховувати довго, але збитки деяких фільмів у цьому році могли перевищувати 200 мільйонів доларів.
- Звички аудиторії після COVID-19 сильно змінились і люди почали частіше чекати поки фільм вийде для домашнього перегляду, ніж ходити в кінотеатри. А фінансові можливості впали як у нас, так і у західного глядача.
Люди втомлюються від конвеєра франшиз
Якщо виходить фільм, щоб зрозуміти який вам необхідно витратити десяток годин життя на перегляд минулих серій, то скоріш за все глядач відмовиться від подібної ідеї та буде ігнорувати його вихід в кінотеатрах. І чим більше серій франшиза створює, без значних пауз чи змін, тим менше грошей вона буде збирати — чудовий приклад з Marvel та DC з їхньою стабільно зменшуваною прибутковістю.
Хоча супергерої ще можуть зібрати молоде покоління своїм CGI та всесвітом, але що люди мають очікувати від умовного Він Дізеля та франшизи «Форсаж»?
Барбі та Оппенгеймер
Опенгеймер та Барбі є виннятками з правил лише тому, що їх успішно рекламували та продавали як культурну подію, яку неможливо пропустити. Згадайте хоча б ту кількість мемів.
Барбі при 145 мільйонів на знімання, та 150 на маркетинг заробили 1,18 мільярда доларів у всьому світі.
Оппенгеймер зібрав 722 мільйони доларів при бюджеті виробництва в 100 мільйонів.
Проте успіх тут не лише в гарній рекламній кампанії чи популярних акторах — якщо сезон блокбастерів 2023-го року чогось навчив нас, так це те, що глядачі жадають оригінальних фільмів і свіжих історій з непоганими сценаріями, а не бездумних проєктів заради грошових винагород.
Найстаріші коментарі (7)
Ну просто це новий фільм Нолана, а це Барбі, ще й з Гослінгом. Шкода, що фільми вийшли в одий день і Оппенгеймер недобрав свою касу, яку з'їла Барбі. Хоча з іншого боку, після виходу стрічок культурну війну (меми) виграв саме Оппенгеймер, коли Барбі вірусився до релізу.
Оппенгеймер , навпаки перебрав свою касу максимально, 3-х годинна історична драма від «генія» після недуже потужного «Тенет» - Барбі тут явно витягнула покази вверх.
Як невдалий Тенет відноситься до абсолютно іншого, нового фільму?
Ммм, можливо переоціненим режисером, хоча для початку ?)
А, Нолан переоцінений. Зроз 🫡
Ні, це ж дійсно славетне мірило режисури 🫠
вартові галактики 3 багато бабла заробили. люди хочуть нормальних стрічок