Привіт спільнота, геймери та розробники ігор. Це коротенька стаття чи девлог про деякі нюанси Early Access в Steam. Пишу як було і тільки правду. Ми пройшли всі етапи перевірки і готові вийти в ранній доступ. Це було дійсно цікаво та ми мали деякі проблеми з цим. Нічні ракетні обстріли та атаки дронів хоч і погіршили нервову систему, але ми живі завдяки ЗСУ. Тож не нам жалітись на такі незначні проблеми, але хочеться розказати про це, може комусь буде корисно.
Чи треба Early Access ?
Ранній доступ це питання дискусій для кожного інді. Питань дуже багато…
Чи треба, чи не треба? Як це вплине на перше сприйняття гри? Як це вплине на продажі? Як гравці ставляться до цього? Як це змінить стратегію? (і ще торба всього)
Тож я провів опитування в соц мережах. Я розумію, що більшість голосів - це інді розробники, а не гравці, тож цей зріз думок саме від таких самих як і ми, і для мене це було більш заспокійливе. Сигнал до того, що це нормально, що це типова практика серед інді.
З якою проблемою ми зіштовхнулись?
Все дуже просто. Ми планували ранній доступ в голові, а не інструментами в Steam. Наша сторінка мала дату реліза (залаштунками), яка для нас була більш маркером часу, а ніж реальною датою. Ми її постійно змінювали, а в описі було вказано - Coming soon.
Планували ми ранній доступ на середину-кінець квітня, і думали, що за тиждень до дати, ми активуємо це. Коли ми вирішили активувати ранній доступ, то інструменти Steam не дали нам цього. Прийшлось звертатися в службу підтримки та чекати.
Десь через тиждень Steam повідомив нас, що це дійсно неможливо зробити, бо ми користувались датами реліза. Ще тиждень ми списувались з службою підтримки та погоджували тексти до раннього доступу. Питання було вирішено вже в перших числах травня.
ПОРАДА
Якщо ви плануєте ранній доступ, робіть це з першого дня. Активуйте його. Навіть якщо в вас нема білду. Просто зробіть це, хай воно висить…
Локалізація та потенційна проблема відмови
Ну може це дуже сильно сказано “проблема відмови”. Але це може бути ще плюс 3-5 днів перевірки. Це можливо припущення, а може і ні, Steam перевіряє 2 основні речі (сторінка та білд), які можуть робити або інші відділи, або люди.
Коли ми вперше опублікували сторінку, в нас було ді мови: українська та англійська. З часом з’явилось демо. Коли демо пройшло перевірку, то наступні оновлення ніхто не перевіряв з людей. З часом ми додали ще мови в білд, та змінили список мов на сторінці.
Коли я завантажив білд гри для раннього доступа на перевірку, то через декілька днів отримав відмову, бо на сторінці було вказано іспанська та іспанська (Latin America), а в грі в списку мов, була просто іспаньска. Факт в тому, що з демо це прокатило, бо скоріш за все, перевірка була до того, як ми розширили список мов, а оновлення сторінки та білда вже ніхто не перевіряв.
Підготовка білда
Цей етап в мене завжди стресовий та займає багато часу. Люба незначна зміна в коді - параноя.
Я роблю три різних білда. Перший - тестування гри без використання Steam API, який тестують інші члени команди. Два інших - це для windows та linux (Steam Deck) з використанням Steam API.
Дуже “полюбляю” моменти, коли в мене все працює і я вже ставлю собі помітку, що білди готові, і отримую повідомлення від колег, що десь в них щось зломалось. Це треба правити, знову збирати, тестувати, знову параноя. Мої ліки Dr.Pepper
Проблема з білдом
Проблема з білдом - проблема програміста. Тут я повністю беру на себе провину.
Друге попередження від Steam отримали таке: гра запускається, але далі екрану завантаження не йде… Момент, коли ти не розумієш чому та панікуєш.
Прокидаєшся після гарячої ночі, не відійшовши від стресу ракетного обстрілу та вибухів і бачиш повідомлення від Steam - що ти тупий.
Проблема була в тому, що я забув протестувати початок гри, коли в Steam Cloud не було збереження. Я міняв частину кода, покращення так сказати, та забув перевірити цей стан.
Всередині гри немає такої можливості, щоб видалити збереження в Steam Cloud, для цього в мене є ще один проект, який має частину кода роботи з Steam API. Коли я видалив збереження та запустив білд на Steam Deck, то побачив що я дійсно протупив.
Перша емоція - сором. Сором перед людиною, яка перевіряла на стороні Steam цей білд
Рекомендація від Steam
Це дійсно корисна порада, яку я не встиг додати, але обов’язково додам. Steam рекомендує ставити на паузу ігру, якщо гра отримала повідомлення відключення геймпада.
Я не дуже часто грав на геймпаді, минулий рік взагалі не грав крім Erra: Exordium, тож це приємно, що відсутність досвіда компенсується порадою Steam.
Рекомендації - вони не впливають на статус перевірки гри, навіть якщо вони є, то ви все одно можете опублікувати білд (якщо звісно немає інших проблем)
Відключення регіона
Цей розділ я залишив останнім, але він самий цікавий і корисний в нашої з вами реальності.
Гра ще немала демо, але вже були люди, які писали в Steam ком’юніті гри всякі неприємні гадості. Думаю ви розумієте про що я. Коли з’явилась демо - то їх стало більше.
Спостерігаючи за іншими інді або великими іграми, стало зрозуміло, що чим далі, тим це буде гірше. Коли гра буде продаватись, будуть токсичні коментари і оцінки від наших сусідів.
Тож ми написали в службу підтримки, що хочемо відключити регіон. З часом нам це зробили. Вже декілька тижнів спостерігаю статистику, де в списку країн немає однієї.
Наостанок…
двояке відчуття від процеса створення геймплея, коли приходиться вносити правки та тестувати ракети, міни та дрони камікадзе, коли над будинком реально пролітають кляті дрони-мопеди та ракети. Оце буде що згадати в майбутньому
А і ще… ранній доступ буде 20 травня, ціна гри $19.99, або 266 грн. Тож долучайтесь до раннього доступу та нашого дискорду
Erra: Exordium в Steam
Twitter гри
Discord гри
Мій twitter
Топ коментарі (10)
Дивно, я от у Ранній Доступ гру перевів на початку року і без проблем, хоча гра висіла у стімі уже майже два роки.
Я влітку буду виходити на ранній доступ) Страшно) Бо минула спроба була невдала.
Цікаво, а які дати в тебе були вказані до того, як ти перевів в ранній доступ?
також постійно рухав. Може у тебе було менше 3 тижнів до релізу? Бо коли менше 3 тижнів навіть дату рухати забороняють вже.
Я, доречі, на стонкс так свою дату релізу профукав, але потім у Стімі змінили процес вибору дати релізу і мені знову можна було вибрати дату)
Саме так, в мене теж було, що один раз профукали. Просили змінити...
А на другий раз перед раннім там залишалось зовсім впритик, може і профукали, а може і ні... але активація не працювала. Якщо з датою дійсно не встигли, тоді це ще один фейл
Сьогодні згадував про вашу гру. А чому відразу не відключили болотних? Це ж база, як на мене.
І чи немає у вас "синдрому творця" (коли хочеться щось змінювати/налаштовувати, переробляти без кінця-краю) ?
Так, треба було одразу відключити, але я думав що це не можливо... Чув, що тільки ціну можна поставити велику. А вже коли побачив, як інші розробники це зробили, зрозумів що там таке є
"Синдром творця" завжди заважає. З часом, коли ти граєш в свою гру, то бачиш ще більше косяків. А після демо та побажань від гравців, стає зрозуміло, що "синдром творця" іноді має рацію. Думаю цей синдром буде зменьшуватись з часом, це формула досвіду.
Вітаю з релізом в дочасний доступ! Тримайтесь і сил вам довести гру до повноцінного релізу!
Цікаво було почитати про "внутрішню кухню". Можливість не показувати гру кацапні — вогонь! Вже давно додав гру у список бажаного і чекаю на реліз. Дякую за усю роботу!
Крутий допис! Чекаю.
Дякую... Чим далі, тим цікавіше. Головне щоб нервова система витримала