У цій статті поговоримо про паралелі між звучанням саундтреків для ігор і контенту YouTube-кріейторів, про те, нащо вкладатися в унікальну аудіальну айдентику, а ще про новий саунд каналу Nikattica.
Коріння всього
Якщо ви не знайомі з неймовірно крутим каналом Nikattica, то раджу якнайшвидше зацінити цей проєкт талановитої кріейторки Вероніки Рогової, яка раз у раз доводить, що ігри — мистецтво, і робить це у вкрай естетичний та характерний спосіб.
Ми в аудіоагенції VP Production вже давно слідкуємо за творчістю цього каналу, бо окрім того, що нам подобається власне контент, нам ще і близькі цінності самої авторки. Ну бо Вероніка як мінімум раз у раз наголошує на важливості аудіо в іграх! А це якраз один із наших векторів роботи.
Інша ж наша спеціалізація — це аудіобрендинг, тобто втілення брендів або продуктів у звуці. І насправді, ці два напрями не такі вже й далекі у своїй сутності. Тож ми вирішили пояснити вам їхній тісний зв’язок на прикладі нашої співпраці з Nikattica.
До чого тут брендинг до ігор і контенту на YouTube
Одразу трохи термінології, щоби розставити все по місцях.
Бренд — образ продукту або компанії, який живе в головах і серцях аудиторії.
Брендинг — це процес створення і управління цим образом, процес побудови комунікації зі споживачем для забезпечення найбільш вигідного результату. (Адже навіть без управління і побудови складних систем у споживачів однаково складається думка про продукти, питання лише в тому, наскільки бізнес хоче та може впливати на це).
Визначні ігрові тайтли вже давно стали брендами, адже мають усі необхідні для цього атрибути, серед яких є і аудіо.
Найпростішим прикладом буде тема Ezio’s Family, яка фактично стала бренд-треком серії ігор Assassin’s Creed. Це — повноцінний брендинговий асет, який Ubisoft використовує в тому числі для доповнення образу нових тайтлів, зв’язування їх між собою, а заразом і для підтримання та посилення лояльності фанів до них.
Тобто, аудіо використовується як джерело емоційно насиченої комунікації навіть поза контексту ігроладу.
Для YouTube-кріейторів аудіо теж є надзвичайно важливим елементом. Ось, наприклад, що про це думає Вероніка:
Звучання у відео — це важливо.
Насправді глядач пробачить якісь неполадки з відеорядом, йому не так принципово важливо, як блогер виглядає в кадрі, але проблеми зі звуком глядач не пробачить ніколи.
Слухати відео має бути комфортно і приємно вушкам. І якщо в автора немає проблем із технікою і запис йде якісно, додати ще більшої якості допоможе музичний супровід.
Дуже часто автори обмежуються ігровим саундом або обирають декілька треків для себе, але найбільшої якості можна досягти, якщо створити власний аудіо бренд, який пасуватиме каналу якнайкраще й розкриє його характер.
Думаю, авторам, які вже досягли бажаної планки в якості відео, буде цікаво звернути увагу й на власний саунд, адже це додає родзинки до проєкту.
Загалом продумана аудіальна айдентика дає продуктам, кріейторам і брендам цілу низку переваг та допомагає:
- Підвищити впізнаваність і запам’ятовуваність.
- Доповнити свій імідж чи скорегувати його сприйняття.
- Виділитися на фоні конкурентів.
- Створити необхідні прогнозовані асоціації в аудиторії.
- Підтримати потрібний настрій глядачів (гравців, слухачів), залишаючись послідовними.
Так що ж спільного у YouTube-кріейторів та ігрових саундтреків?
Якщо коротко та в ідеалі — підхід до створення власного звучання. Адже якщо розглядати ігрові саундтреки та аудіосупровід YouTube-роликів як брендоване аудіо, то створюватися вони будуть за однаковими принципами.
Принцип № 1
Брендоване аудіо не обмежується лише доповненням візуального ряду (або ігрового процесу), воно призначене для трансляції та посилення позиціонування та ключових повідомлень продукту.
Принцип № 2
Таке аудіо базується насамперед на асоціаціях, які продукт має створити в головах аудиторії.
Принцип № 3
Брендоване аудіо покликано створювати послідовний і цілісний досвід для аудиторії. Саме тому і створюється система з музичних варіацій і адаптацій, які звучать у різних точках взаємодії із ЦА.
Наприклад, головна тема гри, яка адаптована також для трейлерів, контенту в соцмережах, виставкових павільйонів тощо.
Тобто з креативного погляду фактично не має аж такої різниці, для чого створюється музика, — для гри чи для відео на YouTube.
Як ми створили аудіо бренд Nikattica
Напевно, ви вже здогадуєтеся, що основне, на чому ми фокусувалися під час створення аудіо бренду, — це ключова думка всього контенту Nikattica («ігри — мистецтво») та асоціації, як він має викликати в аудиторії.
Але окрім цього ми також провели аналіз звучання її колег-кріейторів, аби згенерувати ідеї, як саме контент Вероніки має виділятися на фоні інших.
Тож, отримавши всі вихідні дані, ми сформували аудіальну концепцію (це такий документ з основними ідеями щодо звучання), підібрали аудіальні мудборди і влаштували з Веронікою так звану listening party — стратегічно важливий етап у створенні будь-якого аудіо для будь-чого. :)
Адже в роботі з клієнтами, особливо, коли йдеться про щось настільки абстрактне, як-от аудіо, важливо вчасно сформувати спільне бачення креативного вектору. Ось навіть і підтвердження від Вероніки:
Я не уявляла як ми можемо зійтись на якихось точках, бо я ще жодного разу не працювала над власним проєктом із кимось. Тому було ультра нервово.
Але за пару дзвінків, уже під час процесу, я для себе помітила, що тут мене дійсно розуміють, а головне чують (ну, це було б дивно, якби люди з музичним слухом мене не чули:D).
Коли справа дійшла до прослуховування екзамплів — стався приємний бум! Бо все дійсно гарно пасувало, і, скоординувавшись і усунувши маленькі детальки, ми разом дошліфували саунд до його найкращого звучання. Точніше я просто виклала свої емоції, а VP Production зрозуміли, розтлумачили і врахували побажання.
Ну а далі — справа техніки.
Ми обрали мікс із класичних і lo-fi елементів та інструментів, додали різних ефектів як-от реверберація та затишних штучок по панорамі, а «головною зіркою» зробили віолончель, яку згодом доповнила калімба.
У результаті вийшов елегантний і модерновий аудіо бренд, який захоплює глядача і водночас дає йому змогу розслабитися та гарно провести час.
Дізнатися докладніше про цей кейс ви можете на нашому сайті, або ж у відео Nikattica нижче:
Топ коментарі (9)
Про допис дізнався з твітера, хоча на теґи підписан, ну да ладно.
Дуже цікавий матеріал. Коли пишуть про аудіо в іграх завжди згадується відьмак і дівініті, де музика шедевральна, наче переносить тебе у ігровий всесвіт!
Дякую! ❤️ Тааак, деякі саундтреки ну просто портал у інший вимір.
Музичний супровід дійсно творить дива та надає вагомої значущості для будь-якого відеоконтенту та може стати візитною карточкою гри чи кіно. Часто буває так, що певна мелодія чи пісня асоціюється з конкретним твором, наприклад, Holding Out For A Hero - "Шрек 2", Make It Bun Dem - "Far Cry 3". і т.д. Чи взагалі, трек настільки хороший, що виходить за рамки своєї гри та просто стає популярним, як це є з Megalovain із "Undertale". І таких прикладів можна навести безліч.
Хороша та цікава стаття, як і ютуб-контент Ніки.
Дякую вам за такий цікавий розгорнутий коментар і за добрі слова! 🫶
Дякую за дуже цікавий матеріал. Сам як автор Ютубу каналу постійно займаюся підбором музичного супроводу і постійно спостерігаю за тим, як він впливає на сприйняття відео)
Дякую вам!🤝 Це настільки глибока тема, наскільки аудіо впливає на наше сприйняття. Кожен раз захоплююся. 😅
Дуже цікавий матеріал!
Аудіо це справді важлива частина будь-якого медійного твору, гарна робота!
Дякую. ❤️ Я в захваті від результату!