Куток

Обкладинка для допису ADVENT, або з сивої давнини
Kir для Ретро Куток

Додано • Оновлено

ADVENT, або з сивої давнини

Ознайомлення

Мабуть, якщо вас спитають про перший роуґлайк, і якщо ви уявите собі одну з багатьох ігор Dendy, пікселі, пересування по клітинкам, смішні монстрики, то ви глибоко помилитеся.

Якщо вас спитають про інтерактивну літературу, тобто текстову гру, ви уявите якесь вікно з текстом і варіантом вибору. І отут виявитеся праві. Але лише наполовину.

Так, найстаріша гра в роді одночасно і роуґлайк, і текстових ігор мала лише чорне вікно, і на ньому один текст. Але тут і криється один цікавий момент: текст треба вводити власноруч. З цього, власне, і починається цікаве. Тут нема жодних підказок, текст вводиться повністю власноруч, і при вводі неіснуючого в базі даних тексту видається помилка.

Все ж, не буду лякати, команда "help" є і працює. Більш того, там пояснюється достатньо доступно і зрозуміло, питання виникають якраз при взаємодії зі світом. Проте і підказки є, точніше натяки, (англ. hint).

intro

Вступ, перед самою грою, де теж докладно написано

Звичайно, тут вам доведеться грати і писати англійською мовою, але, думаю, цей маленький відступ зайвий.

Задача гравця — знайти в печері скарби і з ними вибратися назовні, набравши якомога більше очок за проходження. Ці очки можна використати на поради, тож в лабіринті їх треба використати щонайменше.

GOOD LUCK!

Щоб краще проілюструвати як працює гра, простіше накреслити модель. Оскільки шлях розпочинається з лісу біля входу, то така локація і була взята за приклад. (Це уявна локація, яка не має жодного стосунку до гри).

моя фігня

Отже, зрозуміло, де ви знаходитеся. Справа накреслений вказівник сторін світу, по якому і відбувається пересування, тобто, відносно мапи, рух на північ відбувається вверх. І щоразу, коли здійснюється перехід, гра каже, де ви знаходитеся.

Приклад пересування з місцезнаходження до точки а і взаємодія (див. по малюнку):

You're in plain
>n
You're in forest
>n
You're in forest
>n
You're in forest
>n
You're in forest
>n
The entrance to a cave can be seen nearby...
>enter cave
You're inside a cave, nothing remarkable.

There is a bottle of water.
There are some keys on the ground here.
There is food here.
>take keys 
Okay.
>take food
Okay.
>s
There is no way to go.
>exit cave
You're nearby the entrance again.
[...]
Увімкніть повноекранний режим Вийти з повноекранного режиму

Я думаю, модель гри вам зрозуміла, і, насправді, це потребує великої фантазії, бо можна ходити по печері в одних і тих самих місцях, навіть не підозрюючи про це. Якщо бути уважним, описи іноді змінюються. Іноді буквально одне слово заміняється іншим синонімом, чим можна користуватись при орієнтації. Цікаво, що гра доволі точно відображає Мамонтові печери, що знаходиться в Кентуккі, про це буде нижче.

Проходження частини гри, якщо ви залишилися зацікавленими в безпосередньому процесі гри.

Тепер, коли ми ознайомилися з самою грою, пропоную перейти до наступного.

Історія створення

Colossal Cave Adventure спочатку був створений Вільямом Кроутером у 1975-1976 рр. Він, та його колишня дружина Патриція, були програмістами та спелеологами. Активно досліджували Мамонтову печеру в Кентуккі.

У 1972 році Патриція очолила експедицію, яка знайшла зв'язок між Мамонтовою печерою та іншою більшою системою печер. На додаток до печер, пара створила векторні картографічні дослідження печери: вони переписали дані огляду печери з «замурзаних маленьких книжечок» у термінал телепринтера у своєму будинку, який міг надсилати та друкувати повідомлення з програм, запущених на центральному комп’ютері. Він був підключений до мейнфрейму PDP-1 у Болті, Беранеку та Ньюмені (BBN), де працював Вільям Кроутер.

Потім ці дані були подані в програму, розроблену парою, яка генерувала команди нанесення на перфострічку, які потім подавали на міні-комп’ютер Honeywell 316, підключений до барабанного плоттера Calcomp у BBN для друку паперових карт. Ці карти були одними з найперших намальованих комп’ютером карт печер.

плоттер

Плоттер Calcomp

Докладніше (англ.)

Інноваційність і вплив

Як було сказано в початку, гра родоначальник одразу двох великих жанрів.

Гра давала можливість прямо взаємодіяти з всесвітом, власноруч вводячи команди і даючи опис оточення. І саме цією грою надихнулися розробники першої роуґлайк гри — Rogue. Є також інші, не менш визначні: Zork, Mystery House, Adventure (Atari 2600). Є також інші, але хто хоче, той знайде.

ADVENT хоч і виглядає як експеримент, він став великим поштовхом в сторону дослідження можливості комп'ютерів та ігор на них. Тоді комп'ютери не розглядали як платформу для гри, надаючи перевагу гральним консолям та автоматам. Проте, тут існували і свої чинники, як-от криза індустрії ігор у 1983 р.. ADVENT вийшов 1976-го року, тому на той час його вплив вже проявився. Якщо про кризу в двох словах, то ринок виявився перенасиченим неякісними іграми, водночас зростала конкуренція з боку домашніх комп'ютерів і провал очікуваних бестселерів на консолі. Наслідки кризи краще переглянути в посиланні.

Топ коментарі (1)

Звернути
 
frenzytechnix profile image
Serhii "techniX" Mozhaiskyi

Додаткова читанка :)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!