Космічна станція "Цитадель". Колись на ній вирувало життя, але тепер це одне велике кладовище. В темних коридорах снують істоти, що колись були людьми, але втратили людську подобу, мутувавши і перетворившись на кровожерливих потвор. Інші співробітники станції або вбиті, або забилися по кутках. Десь у глибинах технічних палуб станції чутно ревіння збожеволівших андроїдів. За цим апофеозом руйнації наглядає, через камери спостерігання, вона - SHODAN - штучний інтелект, що вважає себе богом, або, швидше богинею. Це її світ. Вона переробила його згідно своїм бажанням і тепер хоче дістатись до Землі, аби знищити своїх творців і затвердити титул безсмертної, ідеальної сутності...
Саме в такі умови потрапляли гравці у System Shock в далекому 1994 році, на світанку створення ігрового жанру Immersive Sim. У ролі хакера вони мусили протистояти SHODAN в її планах знищення людства.
З тієї пори вийшов ремастер цієї гри під сучасні системи - System Shock: Enchanced Edition, а 30 травня готується до виходу System Shock Remake.
Чи потрібен System Shock повноцінний ремейк? Безперечно так. Візуально навіть Enchanced-видання виглядає застаріло.
Але чи варто забути про оригінальну гру в очікуванні ремейку? Безперечно ні. Бо в System Shock є душа™.
Уявімо, що ми - пересічний гравець початку 90-х. Ми подолали Гітлера у Wolfenstein 3D та вже встигли побачити перший Doom. Аж тут виходить System Shock.
Наче і схожа гра, та зовсім не схожа. Де звичний принцип "знайшов червоний ключ - відкрив червоні двері; знайшов синій ключ - відкрив сині двері"? Замість ключів та беззмістовних коридорів, по всій станції "Цитадель", щедрою рукою дизайнера гри, розкидані аудіозаписи співробітників станції, які поясняють що, трясця, трапилось і що гравцю потрібно робити. А кожен рівень-палуба на "Цитаделі" має свою, цілком зрозумілу, функцію.
І тут виявляється, що в System Shock є сюжет. І сюжет цей, за змістовністю та наповненням, може посперечатися з сучасними іграми.
Візьмемо за приклад наше перше завдання в грі. SHODAN схильна вирішувати питання кардинально, тому вона хоче зарядити бойовий лазер станції та стрельнути по Землі у стилі "Зірки Смерті". Взяти контроль лазером на себе неможливо, адже SHODAN контролює системи безпеки.
Але є одна можливість. На станції є щит. Якщо його активувати то промінь смерті віддзеркалить та знищить сам лазер. Однак, щит розряджений, тому його потрібно спочатку зарядити за допомогою радіоактивного ізотопу, що знаходиться десь на науковій палубі, потім треба знайти код ручної активації щита, і лише після заряджання щита на палубі реактора, та введення коду активації щита з консолі на науковій палубі - перше завдання буде виконано.
Втім SHODAN має бурхливу уяву, як на штучний інтелект, і це тільки початок змагань...
Однак, що виділяє System Shock на тлі інших подібних старих ігор - гравець завжди знає свою мету. Потрібно лише бути уважним та читати\слухати аудіозаписи.
"То що, - спитає потенційний гравець - мені потрібно лише шукати записи та ходити туди-сюди? Це що, квест? А постріляти?"
О, а постріляти є чим і є в кого. До уваги гравця пропонується великий асортимент зброї - пистолети, дротики, автомати, кулемет, дробовик, декілька типів бластерів та плазмометів, рейлган та навіть справжня лазерна рапіра! А ще арсенал гранат на різні випадки життя.
Також в нагоді стануть стимулятори. Деякі з них лікують, деякі дозволяють бачити в темряві, або наносити більше пошкоджень.
Не зайвими також будуть і прилади - починаючи від ліхтаря, закінчуючи ручним захисним щитом та реактивним чобітками, що дозволяють трохи літати.
На жаль, список ворогів не такий різноманітний, але згодиться. Радо відправити гравця у потойбіччя спробують мутанти, роботи, андроїди, кіборги-мутанти, мутовані тварини та інша подібна пакость.
І це ще не все. Бо оскільки головний герой - хакер, то він повинен відповідати своїй професії. Тож йому доведеться ламати охоронні системи, вирішуючи доволі простенькі головоломки, та навіть виходити у кіберпростір
Кіберпростір - це те, що може не сподобатись. Розробники гри вирішили зробити його у повному 3D, але заради того, щоб процесори гравців 90-х не згорали на роботі, це 3D зроблено максимально простим. Додати до цього ще й специфічне керування та постійне миготіння кіберпростору, і запаморочення гарантоване.
Підсумовуючи, якби не застарілий візуальний стиль, System Shock відчувається як цілком сучасна гра (мова про Enchanced edition, де було покращене керування та додані більш гнучкі налаштування інтерфейсу), в ній немає необхідності читати товстенний паперовий мануал, щоб зрозуміти принципи гри. Є тільки один підступ - на кожній палубі "Цитаделі" є центр безпеки, яким керує SHODAN. Якщо знищити там апаратуру, то на моніторі поряд з'явиться цифра. Всього таких цифр має бути шість. Вони складаються у код, який знадобиться наприкінці гри. Код генерується випадково, тому підгледити в інтернеті його не вдасться. Він не фіксується в журналі гравця, тому його потрібно записати окремо.
На цьому все. Дякую за увагу, граємо в оригінальний System Shock, чекаємо на System Shock Remake та сподіваємося, що, при оновленому графічному стилі, збережуться всі глибинні позитивні якості цієї чудової гри.
Топ коментарі (10)
Пропоную зараз доєднатися до тг-чату проєкту, бо тут нема жодної можливості навіть знати, хто є хто, тому іншого варіанту, як писати під статтею з цією пропозицією я не бачу.
t.me/+8AgzECTbV9MyM2E6
На жаль, мене немає в ТГ чи Фейсбуці. Я іноді тільки в Твіттер заходжу)
Тоді пропоную завести телеграм? Не у вайбері ж спілкуватись, чи облишити ідею з спільним чатом
О, може в дискорді?
Можна. Kir#3999
Попереджаю, що не заходжу в нього тижнями, але так буде стимул перевіряти)
Гмм, обов'язково якось пограю, і саме в класичну. Я взагалі не дуже цікавлюся космічним жанром, але ця мене привабила. Не проти буду почитати про схожі.
Судячи по тексту, гра орієнтована на персональні вподобання гравця, комусь сподобається чи не сподобається ця чи ця річ, а сама по собі гра файна
P.S. розвиваємо #олдскул на сайті!
Якщо бажаєте щось схоже, то це, перш за все, серія "BioShock". Перші дві частини точно. "BioShock Infinite" теж гарна гра, але трохи відійшла від канонів жанру. Так, ці ігри не олдскульні, але вже 10+ років кожній є).
Якщо ж бажаєте схожого олдскулу, то це "Ultima Underworld" - перша та друга частини (до речі, від того ж розробника). Це вже чисте фентезі. А ще є "Arx Fatalis", яка спершу розроблялась як "Ultima Underworld 3".
Хотів би я колись зробити огляд на першу Ultima Underworld, але для початку її треба пройти, а з цим в мене поки що є проблеми)).
Біошок я вже дуже давно грав в обидві частини, як і Infinite)
Ultima Underworld вже зацікавило. А назву Arx Fatalis я колись чув, це мені нагадало Morrovind і Neverwinter Nights, вони все ж в майже один час вийшли.
Огляди на олдскул можна робити скільки завгодно, зараз це немов успадковане майно від бабусі, яке ти шкарпетка за шкарпеткою розгрібаєш, не перестаючи дивуватися, скільки тут всього. Обов'язково встигнеш)
Bethesda, коли робила свою The Elder Scrolls: Arena, надихалася саме Ultima Underworld. Ця гра - один з стовпів жанру, як класичних RPG, так і Immersive Sim. І при цьому Ultima Underworld - це лише спін-оф древньої, як хутро мамонта, серії Ultima - теж одного зі стовпів жанру RPG.
Це на 100% правда)
Якщо так кажеш, то я обов'язково зроблю на неї огляд, бо такий смаколик гріх пропустити. Звичайно, після того навряд чи хто в неї пограє, але, як мінімум, такі ігри треба знати кожному, хто цікавиться індустрією ігор