Куток

Обкладинка для допису Морок підсвідомості. Огляд American McGee`s Alice
Олекса для Ретро Куток

Додано

Морок підсвідомості. Огляд American McGee`s Alice

Шлях до свого Дивокраю

Казка Льюїса Керрола "Аліса у Дивокраї" залишила чималий відбиток у світовій культурі, слугуючи натхненням для режисерів, художників, поетів та письменників. Химерна подорож дівчинки Аліси, чи то у своїх снах, чи то у підсвідомості, набула багатьох інтерпретацій.
"Дивокрай" постійно змінювався – дитячий, як мультфільм Волта Діснея; кіберпанковий, як фільм "Матриця"; мінливо-наркотичний, як пісня "White Rabbit" гурту Jefferson Airplane. І, нарешті, божевільний, як гра American McGee`s Alice.

Хто такий Амерікен МакГі? Це чоловік, що сам вибився у люди. Одного разу він прийшов додому і побачив, що його мати продала усе в будинку, а сама втекла зі своїм бойфрендом, який мріяв стати жінкою.
Але МакГі не здався. Він змінив багато місць роботи, доки не потрапив у компанію id Software, де відповідав за дизайн та побудову рівнів для Doom та Quake. Він також встиг докласти руку до Quake 2, але був звільнений у процесі розробки.
Тоді МакГі, разом з компанією Rogue Entertainment, що вже встигла відзначитись гарними доповненнями для Quake та Quake 2, вирішив зробити свою відеоігрову інтерпретацію пригод Аліси. Але ця гра розроблялася зовсім не для малих дітей. Це був кривавий екшен від третьої особи.

МакГі побачив свій Дивокрай. І в цьому краю не існувало місця для веселкових див. Лише похмурий морок. Так, у 2000 році, вийшла гра American McGee`s Alice

Опис картинки

Пригоди на залишках розуму

За сюжетом, дівчинка Аліса втратила батьків у пожежі та опинилась у божевільні. У своїх мареннях вона знову потрапляє у Дивокрай. Але той, наче дзеркало, відображає ментальний стан Аліси. Увесь її шок та жах. Тепер в Дивокраї володарює Червона королева, тож Алісі потрібно дістатись до тирана та знищити її.
Для цього героїня мусить пройти крізь темні копальні та химерні шкільні коридори. Крізь Задзеркалля та землі Божевільного Капелюшника. Плисти небезпечними водами річки та блукати лабіринтами живоплоту.

Опис картинки

На допомогу Алісі прийде відданий Чеширський кіт. Хоча він і втратив у хутрі та став більше схожий на єгипетського кота, але в нього завжди знайдеться порада для дівчинки. У бета-версії гри Чеширський кіт міг допомогти гравцеві у бою, але цю функцію вирізали з фінальної версії гри.

Опис картинки

Ворогів у Аліси значно більше за друзів. Тут є карткова варта королеви, летючі духи, що своїми криками можуть скинути гравця з платформи, гриби-людожери, мурахи-солдати з мушкетами, бісенята з вилами, кровожерливі шахові фігури, отруйні "павуки" і багато іншої пакості, яка може добряче вивести з себе.

Опис картинки

Втім, на ворогів знайдеться і зброя. Аліса не гребує бити ворогів ножем, кидатись гострими картами чи лупити крокетною ключкою-фламінго. Один з улюблених видів зброї – "чортик з табакерки", що може вибухати як граната або підпалювати усе довкола наче вогнемет.
Гравцеві варто звернути увагу на жезл, що може заморожувати ворогів, та посох, що працює як променевий бластер.

Час неможливо зупинити

Критики позитивно зустріли American McGee`s Alice на момент її виходу. Вони відмітили гарну графіку та незвичне трактування класичного літературного твору. Дизайн рівнів також прийшовся критикам до вподоби.
Та роки минають, прогрес не стоїть на місці. Смаки теж змінюються. Постає питання - чи гарно гра "постаріла"?

Опис картинки

Зрозуміло, що гра давно втратила свої графічні принади. Навіть ремастер 2011 року не рятує ситуації. Рушій Quake 3 залишиться рушієм Quake 3. Графіка не надто примітивна, але має забагато гострих кутів, як на 2023 рік. Але для справжнього ретро-геймера, графіка – то не головне. Проблема у тому, що деякі ігроладні особливості теж дратують.
Наприклад, стрибки по платформах. У American McGee`s Alice чимало моментів з платформами. І механіка стрибків реалізована поганенько. Аліса почувається в повітрі як колода, погано керується та може не зачепитись за потрібну платформу.
Крім того, існують проблеми з фіксацією влучань по ворогам. Іноді Аліса чітко стріляє по монстрам, але вони не отримують шкоди.
А ось псувати нерви вони здатні, ще і як. Гравець точно запам'ятає лісовий коридор з грибами-людожерами, які при наближенні Аліси, починають притягувати її під свій капелюх. Вирватись від них можна тільки за допомогою дива.

Опис картинки

Слід згадати "босів" у грі. В American McGee`s Alice є декілька ключових істот, яких можна перемогти просто стріляючи по них з усієї наявної зброї. Але є один "бос", якого треба бити тільки у вразливе місце. Він єдиний такий у грі. Але після нього, при битві з іншими "босами", може з'являтись думка "А чи все я роблю так я треба? Чи може потрібна якась тактика?"

Опис картинки

Однак, мистецьке бачення не старіє. Попри ігроладні недоліки, в American McGee`s Alice зберіглося головне – фантасмагоричне авторське бачення. Дивокрай і в класичному своєму виді відрізнявся химерністю. Амерікен МакГі додав у нього свої дитячі кошмари та створив справжнє темне фентезі, яке варте уваги сучасного гравця. Треба лише зробити знижку на поважний вік гри.

Топ коментарі (2)

Звернути
 
tsunderman profile image
tsunderman

Свого часу гра дійсно захопила незвичною подачею казкового сюжету, разом із Madness Returns досі займає місце в серденьку. Так, зараз виглядає вона не кращим чином, але спогади приємні, дякую за допис.
Варто ще було б згадати композитора першої частини, Кріса Вренну, бо OST від нього став, мабуть, одним із найвпізнаваніших по іграх взагалі :3

Звернути
 
piligrim profile image
Олекса

Погоджуюсь, саундтрек там незвичайний). Підкреслює навколишнє божевілля, але не перебирає на себе занадто багато уваги.
В мене таке буває, наче все що бажав написати - написав, а потім бачу - "о, можна ж було ще про це згадати!" =)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!