Куток

Обкладинка для допису Химерна казка від Амерікена Макгі
Rodan
Rodan

Додано

Химерна казка від Амерікена Макгі

Я вже давно хотів зіграти в American McGee's Alice та все мені щось заважало чи знаходилися більш цікаві для мене проєкти. Та нещодавно я таки розпочав проходження гри і це було цікаво, моментами моторошно та не затишно, але цікаво. Підштовхнув мене на це той факт, що для гри є фанатський український переклад, навіть з озвучкою. Якщо хтось теж забажає ознайомитися з цією чудовою грою, то її можна завантажити на сайті Толока - American McGee's Alice. Бо я не знайшов варіантів, де можна було б придбати цю гру на ПК.

Опис картинки

Посеред уламків свідомості

Сюжет

Історія розпочинається з того, що у будинку маленької Аліси стається пожежа, в наслідок якої батьки головної героїні помирають. А дівчинка у всьому звинувачує себе, бо не змогла їх врятувати. Через ці трагічні події в неї почались проблеми з психічним здоров’ям і Аліса на довгий час потрапляє у психлікарню. Там вона і поринає у моторошну версію Країни чудес, змінену її зламаною психікою.

Опис картинки

І щоб Аліса робила без цього кота

Як сказала мені подруга, центральної ідеєю всього сюжету, є пробачення себе і намагання усвідомити, що не варто винити себе за те, на що ти не можеш вплинути. І коли я почув ці слова, то реально почав помічати натяки на це на кожному кроці та практично в кожному діалозі в грі. Навіть оточення часом показує відчуття провини, яким себе мучить головна героїня. І якою б моторошною та не затишною гра не здається, протягом всього проходження, після фіналу настає полегшення і задоволення від пройденого шляху.

Ігровий процес

American McGee's Alice – це лінійна екнш-адвенчура з елементами платформінгу і дуже унікальною та різноманітною зброєю. Практично кожна зброя в грі має альтернативний спосіб застосування, а на її використання потрібна енергія.

Опис картинки

Краще не зліть Алісу

  • Ніж – найперша і найпростіша зброя, якою можна ударити, або ж метнути у ворогів.

  • Гральні карти. Які можна метати їх на довгу дистанцію чи зробити залп багатьма картами одразу, але на коротку дистанцію.

  • Ключка для крикету. Вона б'є сильніше за ніж і може метнути м'ячик у ворогів.

  • Коробка з клоуном на пружинці. Котру можна використовувати як міну чи як вогняну пастку.

  • Морозний меч - стріляє потоком холоду, що заморожує ворогів і може робити укриття з льоду.

  • Іграшкові колючки. Після кидання розділяються на шість штук і літають навколо ворога та наносять їм пошкодження, або ж можна метнути одразу десять колючок.

  • Гральний кубик - дає шанс викликати демона, котрий може напасти як на ворогів, так і на головну героїню.

  • Магічний посох. Заряджається і стріляє магічним променем з вибухом в кінці атаки, а альтернативне застосування – залп магічними метеоритами.

  • Рушниця - найпотужніша зброя в грі, котра стріляє вибуховими кулями, що знищують всіх ворогів навколо.

  • Годинник - за допомогою якого можна зупиняти час.

Кожна зброя відчувається дуже індивідуально і її приємно використовувати, особисто мені, дуже сподобався Морозний меч і як тільки я його отримав, то майже всю гру з ним пробігав. А якщо залишити Алісу в спокої і нічого не робити, то вона почне бавитися зі зброєю, яку тримає в даний момент в руках.

Опис картинки

Хіба ж ця зброя не схожа на меч?

Ворогів у грі теж велика різноманітність, бо потрібно ж на комусь використовувати всю ту зброю. І що мені особливо сподобалося – з кожним новим рівнем гра пропонувала нових ворогів. Були тут і рядові поплічники Червоної королеви у вигляді гральних карт різних мастей, але з головами і алебардами в руках. Коли Аліса зменшилась, то битися доводилося з різноманітними жуками та зубастими рибами. Пізніше зустрічалися якісь парові автоматони і якісь летючі примари, котрі стають вразливими до удару, тільки під час близького контакту. Тож ворогів тут багато і вони дуже різноманітні й класно виконані в плані дизайну.

Єдине, з чим у мене були проблеми в грі – це секції з платформінгом… Я не знаю, чи то я якийсь нездібний чи то зроблені ці відрізки гри не дуже вдало, але стрибати по різних шестерінках, які ще й обертаються, мені було дуже важко та не приємно. Добре, що зберігатися можна у будь-який момент, тож я все ж зміг долати ці секції зі стрибками. Хоч і далеко не з першої спроби.

Опис картинки

Як же мене бісили ці секції з платформінгом…

Візуал та музика

В плані візуального дизайну, American McGee's Alice має неймовірний вигляд. Країна чудес тут більше схожа на Країну жаху, бо вона спотворена психічним станом Аліси і все просто кричить про це. Чого тільки варта статуя дівчина, яка зображає як вона плаче і її сльози утворюють цілу річку. Та і в принципі, кожна локація дивує та лякає одночасно, принаймні мені дуже часто було не затишно від зовнішнього вигляду рівнів гри.

Опис картинки

Та сама статуя з Алісою, що плаче

А музичний супровід та різні звуки на рівнях тільки доповнюють візуальних кошмар, що відбувається на екрані. Більшість композицій вселяють реальний жах і тільки в рідкісних випадках звучить заспокійлива мелодії ніби зі старої музичної скриньки. В ці моменти в мене виникало відчуття, що Аліса на коротку мить змогла заспокоїтись та набирається сил, щоб знову рушити крізь весь той кошмар, що випав на її долю.

Опис картинки

Усе до гори дриґом

Не забули розробники наповнити локації і страхітливими звуками. На деяких рівнях можна почути дитячий плач, можливо, то був плач самої Аліси. А в інших випадках чути дитячий знущальницький сміх. Я це пов’язую з тим, що інші пацієнти психлікарні могли знущатися над головною героїнею і саме тому, в Країні чудес можна почути відголосок цього сміху.

Як грається American McGee's Alice в 2024 році?

Гра вийшла аж 5-6 грудня 2000 року, тож і грається вона як гра, котрій вже майже 24 роки. Інколи, я не розумів куди мені йти і що далі робити, бо ніяких підказок тут немає. Про не дуже приємні секції з платформінгом я вже писав вище. Та загалом, я не відчув якихось аж занадто неприємних проблем. В цій версії гри з українською локалізацією було покращено текстури, геометрію та інші аспекти проєкту за допомогою модифікації, тож вона нормально працює на сучасних системах і проблем з цим у мене не виникало. І якщо вас не лякає застаріла графіка, то навіть у 2024 році можна отримати задоволення від гри.

Опис картинки

Підводний рівень теж в наявності

Підсумок

Особисто я задоволений грою American McGee's Alice. Мені сподобався цей моторошний та жахливий світ Країни чудес, який створений Амерікеном Макгі. Його бачення стосовно дизайну та музичного супроводу мене приголомшили і я залишився під великим враженням. Сюжет приємно задовольнив своїм фіналом, а ігровий процес дивував своїм різноманіттям та цікавими ідеями, які навіть зараз дарують задоволення. Тож я радий, що нарешті зіграв у American McGee's Alice!

Опис картинки

Шикарний екран виходу з гри


Посилання на мою рецензію гри в Steam (в посідбниках) тут - Рецензія на гру American McGee's Alice

Топ коментарі (4)

Звернути
 
goodving profile image
goodving

Дякую за допис. Я, на жаль, не грав у цю гру. Проте багато чув про неї лише схвальні відгуки. Стаття допомогла зрозуміти чому саме цю гру так цінують. Все дуже вичерпано й послідовно написано. Я отримав відповіді на всі питання, яки виникали в мене щодо American McGee's Alice.

Звернути
 
rodan profile image
Rodan

Я радий, що сподобалося читати мій допис і що він ще й корисним виявився 😄

Звернути
 
kedavrovna profile image
Kedavrovna

Чудова гра. Свого часу дуже сподобалася. А музику з деяких локацій, я пам'ятаю навіть зараз.

Звернути
 
rodan profile image
Rodan

Погоджуюся, дійсно чудова гра. Ого, якщо музика з деяких локацій і досі пам'ятається, то значить гра дуже сподобалася :)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!