Вперше, Condemned: Criminal Origins я побачив в телепередачі «Страшно Интересно», яку показували на MTV. В ній, диктор з приємним і пронизливим голосом, під містичний і страшнуватий музичний супровід, розповідав про різні «лякаючі» прояви в ігрових світах. Хороша була передача.
Мені вже давно хотілося спробувати цю гру, та все ніяк не вистачало часу, тож я вирішив, що на цьогорічний Хелловін (а написано це було в 2020 році), обов’язково почну своє знайомство з Condemned. Подумав, що це свято ідеально підійде для такої гри, хоч події в ній і не пов’язані з «Вечором усіх святих».
Головний герой гри - Ітан Томас
Історія розповідає про агента ФБР на ім’я Ітан Томас, який розслідує вбивства серійного маніяка. Та він не такий і простий, бо полює та вбиває інших серійних маніяків, чиїми справами теж займався головний герой. Але і це ще не все, при першій зустрічі з цим злочинцем, Ітан втрачає свою зброю і маніяк вбиває з неї напарників головного героя, а всіх собак вішають на агента і тепер він змушений переховуватися від своїх.
Протягом сюжету, герой побуває в таких моторошних місцях, що особисто я в такі нізащо не пішов би. І кожне нове місце, страшніше за попереднє. Обшарпане метро, покинутий торговий цент, згорівша бібліотека, закинута школа і всі ці місця населені збожеволівшими та дуже агресивними безпритульними і якимись, вже мало схожих людей істот, принанні ведуть вони себе не як люди.
Моторошна тут школа...
Атмосфера гри під стать описаному вище. Вона весь час давила на мене своєю гнітючістю і відчуттям постійної небезпеки. Сприяють цьому дизайн оточення і звук. Всі локації виконані в сірих тонах, всюди темно і без ліхтаря погано видно, стіни облізлі, обшарпані та заляпані кров’ю. А звук, то окремий учасник подій. Розробники постаралися на славу, бо звуки постійно оточували мене, то позаду почуються кроки і ось вже холодок пробіг по спині, повертаюся, а там нікого. Та коли я вже звик до постійних кроків, шурхотінь, викриків, стогонів і перестав оглядатися на всі ці звуки, на мене раптом напали зі спини і після цього, я став ще більше лякатися невідомих, які завжди десь поруч. Та наймоторошніше мені було в покинутій школі, там розробники постаралися по максимуму. Не буду спойлерити, хто грав той і так мене зрозуміє, а хто ні, то нехай сам все побачить і відчує. Люблять творці з Monolith, робити в своїх іграх моторошні школи, в F.E.A.R. така теж була.
А тепер про ігровий процес. Він ділиться на дві частини, розслідування і бої. Так як Ітан являється агентом ФБР, то в нього є купа різних пристроїв для збору доказів. В його арсеналі прилад для зчитування відбитків пальців, аналізу різних речовин, фотокамера для знімків і ультрафіолетова лампа, все це доведеться використовувати не одноразово. Всі докази, моментально відправляються в лабораторію на аналіз до експерта на ім’я Роза і хоча головного героя оголосили в розшук, доступ до лабораторії не встигли заблокували і Роза все одно буде йому допомагати в розслідуванні, бо вірить, що він невинний.
Як же сильно лякали мене в грі манекени
Друга складова ігрового процесу – це бої і вони зроблені досить видовищно, брутально (навіть вибиті зуби ворогів летять в різні боки) і досить не просто, я грав на середній складності і мене частенько відправляли дивитися екран завантаження. Головний герой може використовувати зброю ближнього бою, різні труби, арматури, дошки з гвіздками, дверцята від шафи, молоти, сокири, лопату і багато іншого, а також вогнепальну зброю, пістолети, дробовики, автомат і гвинтівку. На жаль патронів завжди мало і в основному доведеться використовувати ближній бій.
Бойова система складається з удару і блокування, та не все так просто. Персонаж не може постійно знаходитися в блоці, а лише кілька секунд, тож, щоб не отримати пошкодження, потрібно натискати кнопку блокування в підходящий момент і до цього потрібно призвичаюватися. А кожна одиниця холодної зброї, має свої параметри сили пошкодження, швидкості нанесення удару, а ще ступінь блокування і радіус дистанції ураження, що привносить в бої різноманіття і трохи тактики, бо завжди потрібно вибирати, наносити слабкі та швидкі удари чи сильні, але повільні.
Ну хоч трохи світліша локація
В цілому, я задоволений Condemned: Criminal Origins. В грі цікавий сюжет, брутальна бойова система і моторошна атмосфера. Єдина моя претензія – наявність містики чи то надприродного, якісь постійні глюки головного героя і страшні виродки з залізяками на обличчі та надзвичайними здібностями, все це сильно виділялося на фоні розслідування про серійного вбивцю, але то можливо я чогось не зрозумів. А так, це хороша гра, особливо на Хелловін.
Посилання на мою рецензію гри в Steam тут - Condemned: Criminal Origins
Топ коментарі (7)
блін, ото нахлинуло:
оці манекени, які за тобою ходять, розпатрані ворони, яких треба збирати, ці наркомани, які бігають і луплять тебе. я навіть запах цих локацій відчував)
колись ще в школі я пройшов її на свому пк, потім через пару років в універі я порадив її своєму сусіду по кімнаті і коли він грав я дивився і ах*євав: "як я міг таке грати колись, воно ж страшне".
доречі, можливо хтось може накидати фільмів з подібним сюжетом (серійні вибвці, які вбивають серійних вбивць чи шось типу того).
п.с.
улюблена зброя була: різак для розрізання паперу.
Ого, оце так занурення в гру було, якщо навіть запах цих локацій відчував 😲
так ото ж..
ти знаходишся в покинутій будівлі, всюди сміття, розпатрані трупи тварин, обісцяні, обісрані стіни і в тебе зразу такий якийсь металічно-бетонний присмак в роті.. пфеее бл
Я взявся за Condemned одразу після проходження F.E.A.R. від тих самих розробників. Гра виявилася цікавою, але трохи мене розчарувала. У F.E.A.R. були динамічні перестрілки в слоумо та моторошні епізоди з Альмою, які тоді виглядали дуже страшними. У Condemned натомість більше уваги приділялося повільному детективному процесу та рукопашним боям із бомжами і наркоманами в покинутих будівлях. Така атмосфера мене менше затягувала, і на якомусь етапі я просто кинув гру.
Розумію тебе, бо якщо грати одразу після F.E.A.R., то Condemned дійсно здаватиметься повільною. Я грав у ці ігри в різній часовий проміжок, тож мені було простіше з цим. А стосовно атмосфери боїв з бомжами і наркоманами в покинутих будівлях, то вона реально специфічна і я грав у Condemned короткими сесіями, щоб мені вона не набридла. Тому можу тебе зрозуміти 🤝
Мені доводилось чути, що порт на ПК в Steam має якісь технічні проблеми і баги та в цілому працює не дуже. Чи довелося стикнутись з чимось подібним?
Коли грав у Condemned: Criminal Origins в 2020 році, то ніяких проблем з грою не зустрів.