Всі мої спостереження та враження від гри були написані в 2021 році, а грав я ще раніше. Тож враховуйте це, коли читатимете про те, як Survarium грається "зараз" чи на "даний момент".
Я слідкував за цією грою ще з моменту її анонсу, бо мене зацікавив концепт і стилістика зеленого постапокаліпсису. Довго я міг тільки слідкувати за Survarium і у 2015 вперше зіграв, та це було не в Стімі. Мій ігровий досвід продовжувався близько чотирьох – п’яти місяців і хоча розробники не виконали більшу кількість обіцянок (просторі локації й можливість їх дослідження з іншими гравцями, сюжетна компанія) я отримував певне задоволення від ігрового процесу. Стріляти тоді було досить складно, на відміну від нинішнього стану гри, до кожної нової зброї потрібно було довго звикати й прокачувати її з початку (приціл, покращений магазин, глушник, лазерний приціл і так далі потрібно відкривати за певну кількість знищених противників, або за донат).
Прокачування і зараз займає дуже багато часу, але у 2015 легше було отримати, після бою, той же самий новий приціл, глушник і т.д., а тепер тільки за донат, або якщо вас хтось візьме в кооперативну місію, та і в ній немає гарантії отримати те що потрібно. Це одна з найголовніших проблем гри – сильна прив'язка до донату!
Змінилася з часом і стрільба. Зараз стало набагато простіше стріляти й звикати до кожної нової зброї. І з одного боку це непогано, бо можна просто увімкнути гру після тяжкого дня, або після довгої перерви від гри й швидко почати отримувати задоволення від процесу. А з іншого боку, зникло те відчуття, коли повністю освоюєшся зі своєю зброєю і починаєш кайфувати від рівня навички стрільби.
Та все ж і від такої простої стрільби можна отримувати задоволення, але гра може і це зіпсувати, бо в неї зараз грає не так багато людей і тому очікування на бій, часом тримає не одну і не три хвилини. А коли все ж таки вдасться під'єднатися, то в бою можуть бути гравці з донатною зброєю та екіпіруванням, ще й не одного рівня з вами й тут стає вже зовсім не весело. Особливо дратують снайпери, якщо на мапі є відкритий простір і місця для снайперів, то задоволення від такого протистояння не буде і це дуже бісить.
В Survarium присутні такі режими гри: «Командний бій», «Бійня», «Дослідження», «Знайти та знищити» і «Захисний пристрій» та кооперативна місія проти ботів. З режимом «Командний бій» все ясно, це стандартний бій двох команд. «Бійня» – це те саме протистояння двох сторін, але на значно компактнішій мапі. «Дослідження» – це стандартне захоплення й утримання заданих точок. В режимі «Знайти та знищити», одній команді потрібно знайти артефакт і доставити його в один з контейнерів, а іншій потрібно завадити це зробити. А «Захисний пристрій» - це режим, де командам потрібно знаходити на мапі батареї та доставляти їх на свою базу, перемагає команда, що першою це виконає.
Кооперативну місію я пробував лише один раз, бо не зміг знайти напарників для цього, тож про неї не можу розповісти щось цікаве. «Знайти та знищити» і «Захисний пристрій» я майже не грав, мені не сподобалося, а от в решту режимів я награв чимало. Особливо мені сподобалася «Бійня», бо мапа там компактна і перестрілки там дуже інтенсивні, але і тут прокляті снайпери можуть бісити. Та все ж з часом і цей режим мені набрид, як і всі інші, і я знову залишив грати в Survarium і вже не планую повертатися.
З позитивного, я можу виділити рівень графічного виконання, бо гра дійсно приємно виглядає, а також можу похвалити цікаву стилістику зеленого постапокаліпсису і музичний супровід. Ці компоненти мене повністю влаштували і якби тут був присутній сюжет і дослідження просторих локацій, то я був би тільки радий і говорив би розробникам слова подяки, але тут цього немає і скоріше за все ніколи не буде. Керівникам проєкту явне не цікаво розробляти сюжетну компанію, а натомість вони направляють розробників на оновлення, де міняють характеристики різних видів зброї, додають нові мапи, що звісно добре, але головну свою обіцянку так і не виконують. Буду радий помилятися.
Survarium – це гра з хорошим потенціалом і задумом, які було загублено. І мені, як шанувальнику постапокаліпсису і S.T.A.L.K.E.R., на який робився акцент в піар компанії й рекламі гри, дуже шкода що ця гра не дала мені схожих емоцій і відчуттів. Так, у гри є позитивні моменти, але їх не достатньо і як мені здається, Vostok Games могли зробити набагато краще. Можливо ще і зроблять, хтозна… Не зробили, бо 31 травня 2022 року сервери гри відключили.
Посилання на мою рецензію гри в Steam тут - Survarium
Топ коментарі (3)
Ех колись теж грав в неї ще на старті й в ті часи дуже подобалась гра й за нею відчувався гарний потенціал. Але ще в ті роки я якось висловив своєму другу таку думку, що скоріш за все в них проблема в тому, що грошей вистачає лише тільки на підтримання гри й того прибутку який в них є не вистачає на так своєчасні оновлення та наповнення контентом гри. Що й відповідно призвело до стагнації гри та її повільного вмирання.
З такого боку я не дивився на проблеми гри, бо брак коштів дійсно міг вплинути на стагнацію гри і як підсумок - закриття проєкту. Шкода, що в розробників так і не вийшло реалізувати сюжетну кампанію гри. Тому що я б з задоволенням пограв би у таке.
Так я теж дуже чекав сюжетки чи хоч якогось напіввідкритого світу з декількома місіями та простинькими системами робочими.