Два роки очікування цього доповнення за ціною ААА-гри. Чи варто воно було того очікування і такої ціни? Спойлер - так. DLC вийшло неймовірно великим і якщо на основну гру в мене пішло 120 годин, то на длс в мене пішло майже половину від цього.
Для мене Елден це найкрасивіша гра в яку я грав і длс одразу ж нагадало про це, адже тільки воно починається гравця зустрічає дуже гарний краєвид. Проте недовго я радів, адже після цього майже одразу нам представляють нову механіку Scadutree Blessing - треба збирати фрагменти Scadutree і підвищувати рівень благословення завдяки якому буде зменшуватися шкода по гравцю і збільшуватися по ворогам. Працює вона тільки в локаціях длс, тобто в усіх інших воно очевидно не працює. Спочатку я не придав особого значення цій механіці, але вже досить скоро зрозумів,що якась мутна ця механіка.
Благословення скадутрі
Давайте подумаємо для чого ця механіка потрібна:
1) Для того щоб заохочувати гравця досліджувати світ?
Особисто я в будь-якому випадку досліджував би світ, незважаючи на те, була б ця механіка чи ні. Але враховуючи, що я досить неуважний, то можу легко пропускати подібні штуки в іграх. На щастя, фрагменти лежать в досить видних місцях і я зміг апнути 17 рівень із 20 можливих, але 3 рівня я все ж апнув по ютубу, бо по-іншому Реллану я все одно що лоскотав, а не бив, але про це пізніше. Деякі гравці, наприклад, не хочуть досліджувати світ, а просто пробігтися по босам, але сорі нот сорі розробник змушує робити те, чого вони не хочуть. Цим гравцям не залишають вибора як бігати і збирати фрагменти скадутрі.
2) Баланс?
В основній грі була і є проблема, що ти міг або приходити до босів вже перекачаним, досліджуючи більшість світу, і гра йшла б досить легко, а міг прийти зарано і отримати піздюлів від рядового моба. І якщо в основній грі достатньо було пофармити 2-4 години і бути достатнього рівня, то тут треба шукати скадутрі для цього. Тобто проблема та ж сама під різною обгорткою і скадутрі абсолютно нічого не змінює.
3) Заповнити мапу контентом?
Як на мене, це найбільш підходящий варіант. Бо ця механіка не привносить нічого нового і можна було б цілком обійтися вже наявними механіками гри. Якщо брати криву складності основної гри і длс, то вони однакові: на початку складно, а потім все легше і легше. Скадутрі також схожа з механікою естуса, але естус сам по собі проста, але геніальна механіка. Про скадутрі такого не скажеш. Хорошою її точно не назовеш, але й прям поганою теж, вона просто філерна і непотрібна.
Боси
Боси в доповненнях до своїх ігор у FromSoftware завжди складні і дають неабиякий досвід гравцям. Елден не став виключенням і боси тут як мінімум одні з найскладніших з усіх їхніх ігор, якщо не найскладніші. Також варто зазначити, що боси в длс дуже агресивні, іноді навіть занадто..
Divine Beast Dancing Lion
Першим босом для мене була танцююча чупакабра він же Танцюючий лев. Сказати, що мені не сподобався цей бос і я від нього згорів - нічого не сказати. В нього мільйон хп, з таргетлоком камери поводиться неадекватно, а якщо він стоїть спиною до вас, то зрозуміти, яку атаку він робить шансів небагато. Накручені цифри боса це прям така собі складність. Я його ще й намагався вбити новими мечами з длс, але вони його зовсім не дамажили, тобто тут гра мене змушує міняти зброю. Вибір якби є, але якби і немає..Бос з гарними анімаціями, музикою, але накручені цифри і такий собі мувсет дали про себе знати.
Короче кажучи, через нову механіку і першого боса перші враження від длс були вже трошки зіпсовані.
Rellana
Другим босом для мене стала Реллана і до неї я прийшов з третім рівнем скадутрі при тому, що я досліджував світ. Коли я побачив скільки я їй шкоди наношу(трохи більше нуля) я був шокований. Деякий час продовжував намагатися перемогти її, але з часом зрозумів, що це було марно. Пішов по ютубу шукати ще скадутрі і апнув до шостого рівня. Після цього мені знадобилося щось до 10 спроб, щоб здолати її. Бос насправді дуже класний хоч і дуже агресивний, але знову ж таки ця нова механіка попсувала мені нерви і повністю насолодитись файтом не дала.
Bayle the Dread
Бос-дракон, від якого візуально стається розрив їбала естетичний оргазм. Хоч моїм улюбленим босом-драконом залишається Мідір, напевно, все ж таки Бейл це найкращий бос-дракон в іграх фромів. Епічна музика, нереально крутий візуал і класний дизайн самого дракона, який, можливо, є відсилкою на Балеріона з книги Мартіна "Вогонь і Кров"(але це не точно), це прям епік він. До нього я прийшов з дев'ятим рівнем скадутрі і я б не сказав, що він прям дуже складний, ПРОТЕ у нього є одна атака, яка є однією з найскладніших, що я в принципі бачив. Її важко зрозуміти, важко побачити і важко задоджити. І ще одна атака, яка перекриває майже весь екран і важко зорієнтуватися(штучна складність), до речі, боси длс страждають на подібні атаки, на жаль. Саме через ці дві атаки на нього пішло багатенько спроб, близько 40-50, але бос і сам файт мені цілком сподобались.
CURSE YOU, BAYLE!
Messmer the Impaler
OH MY GOD! EPIC WIN! IT`S SO FUCKING COOL 100/10!
Приблизно така в мене була реакція коли я зустрівся з Мессмером. Це єдиний бос в длс від якого я отримав максимальне задоволення. Мені сподобалось абсолютно все: від його крутого дизайну(ну ви бачили цього рудого хазбендо зі зміями?) до самого файту. В нього всі атаки зрозумілі і це не робить їх легкими, і що головне немає всяких нечесних + несправедливих булшит атак. Проте, якщо у попередніх босів відчувалось прям дуже багато хп, то в нього навпаки якось було мало хп і через це він може здатися досить простим, хоча в мене все одно пішло на нього 26 спроб. Можливо, ще спробую його пару раз вбити в коопі, от настільки мені сподобався цей бос.
Radahn, consort of Miquella
Я тебе ненавиджу, Радан.
Ще до виходу длс розробники казали, що в доповненні буде бос за рівнем складності як Маленія. І я так зрозумів це Радан. Чи справді це так? З однієї сторони так, а з іншої ні. Бос складний, але як саме він складний? Перша стадія нічого надприроднього, окрім гравітаційної магії Радана, вона досить проста і швидко звикаєш до більшості атак. А от друга стадія це жах і нічний кошмар епілептика. Деякі атаки банально не видно через всі ці анімації і іноді я тупо намагався вдивлятися як той азіат, який вдивляється в маленьку бумажку, щоб побачити, яку ж атаку робить Радан. На нього пішло 65 спроб, що менше ніж на Маленію, 38 з яких я ковиряв його мечами Реллани(не повторюйте моїх помилок) про що шкодую, якби одразу взяв посильніше зброю, то думаю спроб на 15-20 менше було, тому для мене це точно не рівень Маленії. З Маленією було цікаво битися і не було відчуття, що зі мною обходяться якось нечестно(не враховуючи вотерфолв денс). Дата підпис.
NOW LET ME SAY I`M THE BIGGEST HATER
Інші боси
Тут напишу пару слів про всіх інших ремембренс босів
Commander Gaius - досить непоганий і цікавий бос, на якого пішло 10 спроб, хоча для багатьох я чув він досить проблемний. Єдине що є одна атака у якої прям дуже погані хітбокси і треба приловчитися доджити.
Putrescent Knight - теж непоганий бос, який візуально схожий на Сироту Кос із бладборна, але не настільки сильний, тому особо проблем не завдав.
Midra, Lord of Frenzied Flame - особисто мені цей бос не сподобався через його жовто-помаранчевий візуал, моєму оку прям неприємно було дивитися на всі ці анімації, а так бос як бос, нічого особливого.
Romina, Saint of the Bud - дуже гарний бос візуально, але виявився досить слабким, на жаль, бо хотілося б побільше з ним побитися
Scadutree Avatar - соняшник, якого треба вбити тричі. Вбив його з другої спроби, виявився найслабшим босом.
Metyr, the Mother of Fingers - словами не описати, наскільки бос добре зроблений технічно і як цікаво було з ним битися, але цифри можуть - 0/10
Мій тір-ліст босів длс, Бейл також в S-tier. В середньому вони звісно ж вийшли складніші, ніж в основній грі, але комусь накрутили цифри, у когось кончені атаки, до когось прийшов з малим рівнем скадутрі тому вийшли такі собі змішані відчуття, бо від деяких босів я отримав задоволення, а від деяких - горіння сраки.
Локації, підземелля, експлорінг
Дане длс - це величезна окрема мапа з купою неймовірно гарних і різних локацій, які особисто мені було цікаво досліджувати і насолоджуватися краєвидами. Світ все ще частково відчувається пустим, проте для розробників, які вперше працюють над такою грою у відкритому світі - пойдьот з 10. Багато нового луту - зброя, медальйони, спели і купа мотлоху, якого я ніколи не буду юзати, а ну і скадутрі, яке от добавили, щоб просто заповнити пусті фрагменти локацій(не хейтер скадутрі).
От що мені прям дуже сподобалось це підземелля. Якщо ви пам'ятаєте, то в основній грі всі вони були схожі на один одного і були одноманітними з купою реюзабельних босів, через що швидко набридали і було нецікаво їх проходити. В длс підземелля це некст левел у порівнянні з основою. Вони здебільшого не схожі один на одного і проходити їх було одне задоволення. Тут фроми відпрацювали на повну, за що їм окремий респект.
Що я хочу сказати у підсумку. Длс вийшло дуже великим з великою купою контенту. Тут є майже все, що могло подобатись або ні в основній грі: вертикальна мапа і не розуміння як попасти туди не знаю куди, реюзабельність босів, добровільно-примусова прокачка(скадутрі), дослідження світу. Длс точно варте своїх грошей і витраченого часу(але не нервів :D). З мінусів це скадутрі і "складність" деяких босів, тому загальна оцінка доповнення 7,5 MIYAZAKI COOKED з 10.
Через відключення часу писати майже немає, але постараюся наступний допис випустити раніше, ніж через 2 місяці)
До зустрічі, шановні!
Топ коментарі (2)
я тут конаю від райкарда та малікета в основній грі, думаю, в длц мені дороги немає з тим, що я там бачив
CURSE YOU, BAYLE!
Найкращий босфайт із Бейлом)