В неділю 20 серпня о 20:00 було закінченно оцінювання на Ігровари Літній Геймджем 2023, і нам показали зайняті місця кожної гри. Ігри оцінювали учасники джему. Тобто ті хто зробили ігри, оцінювали ігри інших людей. Було заборонено оцінювання людей, котрі не брали участь в джему. Переможцем джему виявилась гра CatriOS, і зайняле перше місце у всіх категоріях окрім геймплею. За геймплей гра зайняла 4 місце. Ви можете подивитись результати тут. І так, я і є розробник CatriOS. Зараз я вам розкажу про те, як відбувалась розробка, чому саме така гра була зроблена, і теорію чому саме вона перемогла. Буде цікаво.
Початок Джему
11 серпня, половина діскорд серверу Ігровари зібрались в голосовому чаті, і чекали початок джему. 3... 2... 1... і джем почався. Темою стала "По Той Бік". Більшості людей тема сподобалась, і вони почали вигадувати гру. Мені ж трішки пощастило так як я вже продумав гру для подібної ідеї. Але як тільки почався джем, мати забрала мене в магазин... так я годину просто пробув в магазину... Але як тільки повернувся додому, одразу сів за гру. Ідея була гри у жанрі візуальна новела. От тільки візуальна новела, котра відбувалась в ОС. Тобто ви наче запускали комп'ютер зі встановленою ОС. От тільки ви починаєте бачити дивні речі. Сюжет також був вигаданий для гри.
Сюжет
На дворі 2009 рік, ви спокійно сидите за своїм ПК, і тут вам хтось стукає у двері. Ви відкриваєте їх, і нікого не бачите. Натомість ви бачите диск завернутий у типовий паперовий конверт. Ви вирішуєте подивитись що це за диск. На ньому написано CatriOS, і текст "Встанови та прочитай README файл".
Саме таким текстом вас зустріне сторінка гри на itch. І все... так це все що треба знати для того щоб почати. А далі... ну пограйте самі і зрозумієте)
Як була вигадана гра, і чому саме така?
Коли я вигадував гру я надихався NEEDY STREAMER OVERLOAD, SIMULACRA, іншою своєю грою new Classmate in my Phone (у грі навіть є пасхалка на неї, і взагалі події відбуваються в одному і тому самому світі), ну звісно і деякими аніме. Ідея була зробити мінімальну по часу, дизайну, і сюжету гру. Але зробити це грамотно. Спочатку дизайн гри в ідеї повинун був виглядати консольним. Орамлення вікон зроблені різними симоволами і тд, але під час розробки дизайн помінявся. Ну і звісно що розкриття теми було "По Той Бік Екрану". Разом з цим усім у грі повинен був бути неочікуваний фінал, так який не який вибір. Також, я планував зробити цю гру, своєю останньою, тому зробив усе трішки трешовим. Ще я продумав усе так, щоб не дороблювати гру в останні хвилини, тому я був на 100% впевнений що вспію (джем йшов до 13 серпня).
Процес розробки
Для розробки я використав pygame. Ідея була написати компоненти котрі будуть не залежні, і будуть надавати зручний функціонал. Фактично я написав для гри цілий свій менеджер, котрий керує вікнами (не без багів). Назвав я його DSNC (Display Server Notification Control). Вони керує вікнами у грі, та може відправляти повідомлення в debug полосу (нижня чорна полосу у грі). Він вміє створювати, оновлювати, вбивати, та змінювати вікна у грі. Фактично коли у гри створюється нове вікно, їм одразу контролює DSNC котрий робить усю роботу. Дизайн для гри повинен був бути 1-bit, тобто не більше двух кольорів (в ітозі був доданий червоний колір в деяких випадках). Розробка йшла плавно і без серйозних проблем. В перший день вже був готовий на половину DSNC та примірний рух по сюжету. На другий день вже був повністю готовий DSNC, сюжет, кінцівки, і виправлені критичні проблеми. Фактично гра була вже готова, і мені залишалось протестити. Половину останнього дня джему я просто полірував і додавав приємні речі (як тіні під вікнами і дихання в кінці гри, котрі люди не дуже побачили і не почули). Я навіть вспів написати звуки для Other side of the island (Гра котру зробив один з організаторів джему, і котру видалили із-за цієї причини). Особливо хочу сказати дякую людям в голосову чаті Ігроварів котрі іноді допомагали мені, та просто підтримували.
Реакція Людей
Люди називали гру однією із самою закінчиною на джемі по відчуттям. Також людям сподобалось як я розкрив тему, і взагалі як креативно підійшов до гри. Казали що гра дуже сильно вибивається з усіх інших ігр, і таку гру точно було не очікувано побачити (хоча деякі казали що По Той Бік Екрану занадто банальна ідея). Але взагалом більшості людей гра сподобалась (ну так звісно зайняти перше місце). Але якщо бути чесно, то люди точно не думали що саме CatriOS буде на першому місці. Теорії були, але не 100% факт. Моє місце фактично вважають самим спорним з усіх, але на як я колись сказав "Ви ж самі за мене проголосували, і обрали цю гру". Деякі люди поважали сюжет у грі дивним, а інші люди, побачили у ньому потенціал, і взагалом сподобався. Так само як і кінцівка у грі, котра точна була не очікувана як для джем гри.
Теорія Перемоги
У мене є теорія що гра зайняла перше місце із-за того, що була унікальна ідеєю (в рамках джему). Була схожа гра Відображення злочину, але вона все одно показала не так, як це зробила CatriOS (Хоча жарти про домовленість і тд були). Гра мала більш менш зрозумілий сюжет зі зрозумілим кінцем (як це казали люди). Взагалом, чому саме моя гра перемогля залишається таємницею. В день коли були відомі результати, один із організаторів джему сказав "Треба було ставити тобі менші оцінки)".
Подяка
Велика подяка ігровій спільноті Ігровари, та її учасникам. Я отримав неймовірне задоволення від розробки, та оцінювання ігр. Усі ігри на джемі були круті, і по своєму цікаво розкривали тему. Також хочу сказати дякую своїй Матері котра підтримала мене, і намагалась мене не чипати поки не закінчу робити гру).
Мирного усім неба
Топ коментарі (5)
Вітаю з перемогою 🔥Цікаво було прочитати твій досвід на джемі. Бажаю успіху в подальших 🥰
додай хоч скрінів своєї гри
Вітаю з перемогою 🎉
Вітаю, Ви молодець!
Гарна стаття, дякую що поділився. Вітаю з перемогою!