Коли відбувся реліз оригінальної Horizon Chase Turbo, я одразу закохався у ті маленькі аркадні перегони. Гра не лише провокувала потужні асоціації з класикою жанру на кшталт OutRun, Lotus Turbo Challenge, Top Gear і Chase HQ2, а була чарівним та сучасним листом від розробників до шанувальників перелічених ігор. І не тільки їх, адже ніша аркадних 8- та 16-бітних перегонів доволі велика.
Як і у волохаті часи консолей третього і четвертого поколінь, фізика Horizon Chase 2 з реалізму покладається лише на ковзання кубика льоду по дну і стінках склянки віскі. Максимум — рівень ще перших двох частин Need For Speed, якщо пам’ять мені не зраджує. Там теж зчеплення коліс було дуже ковзким, а цифрове керування ще не поступилося місцем аналоговому. Однак, така реалізація чудово вкладається в увесь задум розробників із бразильської команди Aquiris — створити яскраву, просту в реалізації та насичену різноманіттям треків перегонову аркаду, яка зможе добре себе почувати майже на будь-якій сучасній платформі.
Основний скелет Horizon Chase 2 зберегла від попередниці — головний режим «Світове турне», додатковий режим турнірів, декілька основних регіонів у кожній з представлених країн, призові одиниці та нові машини, що відкриваються з проходженням певних трас. Незмінною залишилась і ключова ціль гравця — горизонт, десь за лінією якого проведена фінішна смуга.
Сиквел з першої траси тішить гравців значно покращеною графікою. Вона залишилась в низькополігональному стилі, проте рівень деталізації оточення і машин суттєво зріс, плюс з’явились погодні ефекти на трасах: дощ, туман, піщана буря тощо. Технічно, сиквел покращує майже кожен аспект оригіналу. Різниця між доступними автомобілями відчувається краще, швидкості зросли на добрі півтори сотні км/год прямо з перших трас (280+ проти 125+), а вибагливий дизайн треків стане хорошим викликом для шанувальників аркадних перегонів.
Утім, коли гравці втішаться чарівною графікою та вивіреним аркадним ігровим процесом, далі на них чатуватиме невеличке розчарування — брак різноманітності доступних режимів. В оригінальній Horizon Chase Turbo, навіть без урахування додаткового вмісту, світ та прогресія побудовані цікавіше, як на мене. Нехай друга частина і перейняла основний кістяк, вона втратила чимало м’язів у вигляді розваг для гравців, зокрема:
- Власний або обраний серед лідерів у таблиці заїзду «привид» на трасах.
- «Пригоди» (Adventures) — режим з додатковими стилізованими заїздами для конкретних моделей машин, за проходження яких передбачені унікальні автовигляди.
- «Витривалість» — режим турнірного характеру зі своїми винагородами.
- 20+ машин…
- Цікавішу систему покращень, яка не перетворювала ігролад у марудне стирання покришок на першому десятку треків, щоб набити кільком першим автівкам потрібній «досвід».
У Horizon Chase 2 залишився лише режим «Турніри», окрім базового «Світового турне», і складається він усього з трьох турнірних таблиць різної складності. Плюс з’явився режим «Майданчик» (Playground) — тут гравці можуть змагатись у мережевих перегонах, отримуючи різноманітні винагороди. На цю мить із «Турнірами» та «Майданчиком» бувають проблеми, які команді Aquiris варто налагодити першочергово — гра дуже полюбляє вилітати з помилкою, принаймні на PlayStation 5, під час переходу до вибору турнірів або вході в мережеве протистояння. Аналогічні скарги бачив стосовно версії для Nintendo Switch.
Усього в грі доступно 12 автомобілів, усі вони мають свої рівень та покращення. З кожною подоланою трасою тачка отримує 15 одиниць досвіду. Підвищення рівня винагороджує одиницею посилення, яку можна витратити на покращення доступних параметрів. Наче все логічно, правда? Але момент: на початку в гравців є вибір з трьох машин, усі подальші відкриватимуться з проходженням регіонів та виконанням додаткових умов.
Обравши одну з машин, гравці починають «Світове турне» і поступово покращують свої колеса. Така машина зберігає свою актуальність для наступних етапів, але якщо гравцям закортить перемкнутись на іншу — доведеться наново проходити якісь з перших треків. Автівки 1 чи 2 рівня вже у другому регіоні навряд чи зможуть забезпечити перемогу, їм просто забракне швидкості, маневровості, ефективності азоту. Тобто без марудного проходження старих трас по 10-15 раз фактично не обійтись. Розробники, очевидно, розуміли цю проблематику, тому нагороджувальні тачки чим далі, ти на вищому рівні прибувають в ігровий гараж. Наприклад, машини за передостанній та останній регіони одразу видають на 10 рівні покращення.
Особисто мені така система не сподобалась. Вона може і додала машинам індивідуальності, але обмежила свободу вибору транспортного засобу для гравців. Тоді як в оригінальній Horizon Chase Turbo система покращень була рівномірнішою: за проходження спеціальних трас гравці обирали одне покращення, що застосовувалось до усіх машин в гаражі, у тому числі майбутніх. А їх там, на разі, представлено 35 штук. Зменшений автопарк у Horizon Chase 2 розробники вирішили компенсувати додаванням виглядів — по три на кожну автівку. Перший доступний одразу, а другий і третій відкриваються за проходження цією машиною 5 і 10 треків, відповідно. Незалежно від успішності.
Та є момент: вигляди відкриваються не для використання, а для придбання за монети: 700 і 1500. Для розуміння економіки: винагорода за одну пройдену трасу в «Світовому турне» — 50 монет, за пройдений турнір з 4 трас, залежно від складності — 200-300 монет. Окрім виглядів можна відкрити й придбати різні схеми пофарбування машини, а також диски на колеса. Останні купувати за монети не треба, їх віддають «бонусом».
Справедливо буде зауважити, що оригінальна Horizon Chase Turbo теж не зі старту була продумана і насичена вмістом так, як сьогодні — три додаткові кампанії вийшли у вигляді DLC, а режим «Пригод» з’явився лише з оновленням v2.5. Цілком імовірно, сиквел буде розвиватися за аналогічною моделлю: оновлення з додатковими режимами + платні й безоплатні доповнення. Сподіваюсь на це. Але без ворожіння й сподівань, сьогодні можу лише констатувати факт: Horizon Chase 2 ще є куди рости, щоб наздогнати й обійти свою попередницю. З чим я щиро бажаю розробникам успіху.
А вам усім, хто зацікавився цією аркадою, раджу на знижках ухопити Chase Turbo, якщо ще ні. Сподобається? Захопить? Друга частина, геймплейно, сподобається і захопить ще більше. Тоді як по вмісту свої думки, претензії та сподівання розгорнув вище, до місцевого ігроладу прискіпатись навіть немає за що. Спочатку мені хіба не сподобався режим гонитви з часом, траси з яким присутні в деяких регіонах «Світового турне», але потім я його розсмакував — це маленький перегоновий хардкор, де потрібно їхати максимально обережно і швидко, збираючи усі бонуси часу на трасі (відмінусовують 1 секунду кожен). Спершу дратує, але дуже приємно коли вдається отримати золотий кубок.
Топ коментарі (0)