Куток

Обкладинка для допису Огляд Subnautica: страх і захват.
Yukarichi
Yukarichi

Додано • Оновлено

Огляд Subnautica: страх і захват.

Привіт! Свою першу статтю я хочу присвятити грі, на яку витратила 55 годин життя і жодного разу про це не пожалкувала.

Subnautica це підводно-будівнича виживалка з елементами горрору, яка була створена _Unknown Worlds Entertainment _ в 2018 році. Має офіційну українську локалізацію та VR-режим.

Коротко про головне

Головний герой, Райлі Робінсон, внаслідок збиття космічного корабля Аврора невідомим енергетичним імпульсом, опинився на планеті 4546В.

Збита Аврора та капсула Райлі

Єдина ціль гри - це покинути планету. А для цього потрібно:

🐡 дослідити біоми та інші рятівні капсули Аврори
🐡 знайти бази вцілілих з екіпажу Деґасі
🐡 знайти ліки від бактерії Хаара
🐡 побудувати базу
🐡 побудувати підводний транспорт

І все це пов'язано й переплетено. Без бази нема свободи.
А для будівництва бази, транспорту та інших речей в грі є багато різних ресурсів: від титану до кіаніту. Титан, мідь та кварц можна віднести до легкодоступних ресурсів, бо вони є в наявності майже у всіх біомах.
Наприклад у Безпечній мілині, яка має глибину до 80 метрів, є базові ресурси для створення знарядь.

Безпечна мілина

А ось кіаніт можна вважати рідкісним ресурсом, який у Subnautica є лише в Неактивній лавовій зоні, яка має глибину 900 - 1300 метрів, та інших зонах де є лава: Лавовий замок, Лавове озеро. Коротко кажучи, хочеш кіаніт - спускайся в пекло.

Пекло виглядає ось так

Щоб мати змогу подорожувати глибинами планети 4546В потрібен транспорт. І у грі він представлений декількома видами, не рахуючи Гвинтоплава, який скоріше знаряддя ніж транспорт.

Транспорт

А щодо знарядь тут також все дуже цікаво. Для них, як і для транспорту та об'єктів бази, потрібні креслення. Є креслення, які ми маємо на початку гри, а є такі, які потрібно шукати. Сканування фрагментів здійснюється за допомогою Досліджувача. До речі ним ви можете сканувати і живих істот.

Опис картинки

Створювати знаряддя та інші матеріали ви можете за допомогою Виготовлювача, який вже є у рятівній капсулі. Також його можна розмістити у базі.

Опис картинки

Біоми

Найбільше у цій грі мені сподобалось різноманіття біомів та їх дизайн. Їх близько 30, якщо рахувати разом з міні-біомами та островами.

Опис картинки

Усі біоми чудово пропрацьовані, мають свої особливі види флори та фауни. Звісно є багато істот, які можуть населяти усі біоми, наприклад Кривуля. Але про флору та фауну буде трохи далі.

Опис картинки

Чим глибше ви запливаєте, тим небезпечніше стає. Що і підкреслює звуковий супровід та кольорова гамма. Атмосфера локацій вражає.

Опис картинки

Максимальна глибина біомів ~1500 м, а разом з мертвою зоною (край мапи) 8192 метрів. І чим глибше ви запливаєте, тим більший тиск і витрата оксигену. Тому навіть у підводному човні ви не зможете допливти до самого дна, бо транспорт зруйнується і згодом ви помрете від нестачі кисню, або від Примарного велета, який стимулює вас повернутись в ігрову зону.
Але природа планети не обмежена глибинами. Також є острови у кількості 2 штуки: Гірський та Плавучий.

Опис картинки

Флора та фауна

Різноманітність біомів зумовлює різноманітність флори та фауни. Очевидно, що на островах ви знайдете рослини, яких точно не буде в морських біомах. Але між морськими біомами тварини та рослини також відрізняються.

Опис картинки

Фауну можна поділити на 3 категорії: агресивна, нейтральна та дружня. До особливо небезпечних істот варто віднести женця-велета та примарного велета, а також морського дракона. Їх габарити та моторошні писки однозначно вказують на їх небезпеку. Але не всі великі істоти небезпечні. Спиноскельник - істота класу велет, хоч і велика, але мирна. Ви можете збирати яйця деяких істот та вирощувати їх у спеціальному середовищі, а потім випускати на волю. Те саме можна робити з рибами, адже для них є окремих декоративний акваріум.
Існує також агресивна флора, проте значної шкоди вона не наносить. Загалом рослини слугують джерелом їжі та води, а також є ресурсом для створення сполук у Виготовлювачі. Їх можна вирощувати у горщиках (сухопутні рослини) та в спеціальному розсаднику (водорості) на вашій базі.

Архітектори

До Райлі та екіпажу Деґасі на цій планеті побувала древня раса, яку називають Архітекторами (таку назву їм дала трансдержава Альтерра). Їхні святилища Райлі буде знаходити по різним закуткам планети. Їхня історія докладніше описана у Below Zero.

Оцінка гри

У Стім гра має виключно схвальні рецензії, а на Metacritic гравці оцінили її у 8.6. Моя оцінка також позитивна! І якщо ви прагнете пограти у хорошу виживалку з будівництвом бази, хорошим сюжетом та ще кращим візуалом, то я однозначно вам її рекомендую.

Subnautica: Below Zero

У гри є продовження, яке першочергово планувалась як DLC, але пранк вийшов з-під контролю. Події Subnautica: Below Zero відбуваються через декілька років після порятунку Райлі. Гра не має VR-режиму, проте також може порадувати вас офіційною українською локалізацією з усіма чудернацькими адаптаціями. У неї також схвальні відгуки у Стім, проте захвату в мене вона не викликала. Тому Below Zero я рекомендую для глибшого занурення у лор, адже історія планети 4546В дійсно цікава.

Дякую за те, що дочитали до кінця!

Стаття є доповненням до мого огляду на Ютубі. Якщо знайдете помилки в тексті, не соромтесь писати в коментарях.

Топ коментарі (3)

Звернути
 
lost_human profile image
Lost Human

Вітаю з першою публікацією! Файно!

Звернути
 
kitepz profile image
Повітряний Змій

"Максимальна глибина біомів разом з мертвою зоною (край мапи) 8192 метрів" ну воно так, але насправді ні. все ж слід зазначити, що реальна максимальна глибина - десь 1500 метрів, бо фактично мертва зона - це трохи прикрашена out of bounds.
сама гра прекрасна. не пригадую, де ще мені було настільки цікаво просто досліджувати світ. сумно, що так мало розробників звертаються до водної тематики (і роблять компетентно).

Звернути
 
tanyareckless profile image
Tanya Reckless

Було корисно, дякую!

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!