Куток

Обкладинка для допису Hades II - сиквел у ранньому доступі що наступив на граблі оригіналу
Lortrevor
Lortrevor

Додано

Hades II - сиквел у ранньому доступі що наступив на граблі оригіналу

Hades II - сиквел досить успішного рогалика який вийшов декілька років тому, чи зміг він перевершити оригінал?

Вступ

Перша частина Hades була добротним рогаликом, який отримав схвальні відгуки як від гравців так і від пресси, але у гри було декілька проблем які псували загальне враження.

Я також пробував грати в цю гру на релізі, і на початку мене все влаштовувало, але вже через приблизно 10-15 годин я зрозумів, що
я просто нудьгую і бігаю на автоматі тільки щоб побачити кінець історії.

Для мене було несподіванкою те, що розробники вирішили випустити другу частину у ранній доступ, а не повністю у реліз, тому що я думаю, що перша частина дала їм достатньо досвіду у розробці та вони отримали величезний фідбек від гравців. Але ось - ми маємо Hades II у ранньому доступі, і сьогодні я хочу розказати, чи заяви розробників про те, що вони "взяли все найкраще з першої гри" правдиві.

Зав'язка

Наша протагоністка - Меліноя, дочка Аїда та сестра героя першої частини Загрея. Після подій оригінальної Hades титан Кронос захопив владу у царстві Аїда, і всю сім'ю героїні держить у заручниках в Тартарі. Її задача - пройти весь шлях до Тартару, вбити Кроноса та висвободити із заручників її сім'ю.

В цьому їй допомагатимуть персонажі такі як Немезида, Одіссей, Геката та інші, які зібрались в місці що називається Перехрестя. У всіх спільна мета - вбити Кроноса та відновити природній порядок речей у царстві Аїда.

Image description

Як на мене, хаб локація у цій частині трішки поступається оригіналу, але я думаю, що за час раннього доступу вони зроблять її більш різноманітною.

Рогалик-дейтсім

Image description

Насправді, дейтсім це трішки перебільшене висловлювання, але суть в тому, що Hades II відрізняється від більшості рогаликів тим, що у ньому сюжет та оповідання подається через діалоги з різноманітними персонажами як в хаб-локації так і в забігах (ночах). Основний сеттінг гри - грецька міфологія, її боги і все що з цим пов'язано, тобто гравцю потрібно буде говорити та будувати відносини з різноманітними богами та персонажами грецьких міфів, такими як - Зевс, Одіссей, Немезида, Геката та інші. Відношення з персонажами можливо прокачувати, та отримувати трінкети які допоможуть вам у проходженні гри.

Image description

Насправді, діалоги в грі дуже классно зроблені. За розвитком сюжету та діалогами з другорядними персонажами дуже цікаво спостерігати. Кожен персонаж має якусь свою фічу, кожному є про що вам розповісти, та кожен з них реагує на ваші забіги та прогресс у сюжеті, про що вони вам повідомляють.

Це все робить світ гри живим та наповненим, персонажі відзначають твій прогресс, дають поради, розмовляють з іншими персонажами в локації і тому подібне. Навіть у ранньому доступі діалогів в грі просто море, як і персонажів з котрими можна побалакати.

Геймплей

Геймплей гри представляє з себе звичайний рогалик, із скіллбілдами та іншими притаманними жанру особливостями. І в суті своїй він зроблений та поданий дуже добре.

У вас є звичний по першій грі набір з атаки, дешу та спеціальної здібності. Але в цій грі розробники пішли далі да додали ще декілька особливостей, такі як каст та спрінт. Всі ці навички ви маєте змогу апгрейдити за допомогою богів Олімпу які посилають вам свої дари. Наприклад, ви можете прийняти дар Посейдона та ваші атаки зброєю теперь будуть дамажити ворогів сплешом.

По мірі ваших забігів по локаціям ви маєте змогу вибирати куди вам пройти далі - в кімнату з ресурсами або міні-боссом, апгрейдами для мани/хп/здібностей, дарами богів, і т.д. Кожен забіг унікальний, тому вам потрібно розраховувати свій білд виходячи з того що у вас за здібності чи апгрейди у вас вже в наявності та які ви можете отримати далі при проходженні локації.

Image description

Наприкінці кожної локації на вас чекає босс, який перевірить ваш скілл та ваш білд на міцність. І плані боссів Hades II набагато перевершив оригінал, тому що кожен босс тут одразу запам'ятовується як своїм саундтреком так і механіками. Мій улюблений босс - Сирени у другій локації.

Image description

Їх основна механіка це те, що їх три, та кожна з них має свій мувсет. Сирена на барабанах створює зони які дамажать, сирена з гітарою носиться по всій арені та випускає снаряди з хвилями, а сирена вокалістка має всього потроху. Тому гравцю потрібно обирати кого з них він хоче найскоріше вбити, щоб скоріше та легше впоратись з тими що залишились. Найкрутіша механіка - коли ви вбиваєте одну з сирен, ост що грає залишається без барабанів/гітари/вокалу. Як на мене це зроблено дуже круто, та битва з ними дуже захоплює як напругою, так і її дизайном.

Вороги та баланс

Вороги в цій грі хоч і не повторюють себе з першої частини, але в основному всі вони залишились з приблизно такими ж самими механіками. Є вороги що запускають по вам проджектайли, вороги що бьють у ближній дистанції, вороги яких багато але вони ваншотні і т.д. Їх дизайн дуже добре пропрацьовано, і ви можете з легкістю сказати з якої локації ворог і чим він небезпечний.

Також на кожній локації перед фінальним боссом вам можуть потраплятися кімнати з опціональними міні-боссами. Кожен з них максимально різноманітний, має свої механіки і до кожного також потрібен свій підхід. Наприклад, є босс що накладає на всю арену сліпоту, і ви бачите щось лише в декільках метрах від себе, в той час як по вам багато чого прилітає від його прихвостнів.

І саме з цього босса я хотів би почати розмову про баланс. Річ у тому, що деякі міні-босси та вороги зроблені або на "швидку руку" або з абсолютно відсутнім почуттям якогось адекватного балансу. Міні-босс про якого я написав вище має абсолютно неадекватний хітбокс атаки по дузі, а босс у вигляді каналізаційної криси має настільки маленькі розміри що ти просто не розумієш, це він зараз просто пересувається по арені чи летить вдарити по тобі зі світловою швидкістю. Від цього дуже сильно горить срака, тому що тут не вина в тому що в тебе skill issue, а просто у босса кривий хітбокс на атаці чи він має анімації атаки які неможливо відрізнити від анімації пересування через його малі розміри.

Image description

Як і в першій частині у деяких ворогів є армор. Майже друга, золота, смужка ХП. В той час як вороги без армору завжди станлочаться від вашої атаки, вороги з армором так не роблять, та продовжують їх атаки. В оригінальній грі це не було якоюсь великою проблемою, тому що там вороги були збалансовані, але тут все по-інакшому. Деякі вороги в Hades II мають дуже велику перевагу над гравцем коли вони бігають з армором. Наприклад є привид який кричить в умовному конусі перед собою і переслідує гравця впродовж декількох секунд. Дистанція крику цього привида перевершує дистанцію всієї ближньої зброї що доступна гравцю, а його перезарядка займає дуже мало часу, що робить поєдинок з цим ворогом в алгоритм накшталт: біжиш, вдарив один раз, зняв 1/6 від полоски армора привида, він знову атакує, повторити все заново.

Так, звісно, я описав лише ту ситуацію коли гравець обирає прокачку через атаку а не магію, але навіть в інших скіллбілдах є вороги які доставляють багато проблем не тому що вони саме під такий білд влаштовані, а просто тому що вони самі по собі не збалансовані.

"Takes only the best from the original roguelike game"

Ось і настав час поговорити про те, як друга частина взяла тільки саме найкраще з оригіналу.

Так, гра має справді дуже добре реалізовану соціальну складову, цікавих ворогів та боссів, продуманий сюжет, лор та багато чого іншого. Але на мою суб'єктивну думку - сама задумка складової рогалику що першої, що другої частини дуже і дуже кульгає.

У грі, весь ваш геймплей зводиться до дуже простого кліка двух-трьох кнопок. Назважаючи на вашу прокачку, ви будете робити те ж саме, різниця лише в кнопках які ви будете нажимати.

На відміну від багатьох рогаликів - тут система білдів та прокачки героя дуже відрізняється, і не в кращу сторону нажаль. Ваш плейстайл не сильно відрізняється від забігу до забігу, ваші здібності синергують між собою лише на базовому рівні. Наприклад, ви взяли собі водяні атаки від Посейдона та захотіли якоїсь синергії с блискавками Зевса або богині зими - забудьте. Ці здібності працють окремо одна від одної, і ніякої значної зміни в геймплеї ви не побачите. Ви, умовно, як били окремо водою і морозили ворогів проджектайлами так все і залишиться. Прикро за те, що навіть механіка "Дуо" втілена у дуже дивній манері.

Ви можете отримати "Дуо" апгрейд від двох богів, майже синергію сил обох вибраних дарів. І його плюси ну прямо дуже дивні, і на мою думку, дуже занижчені в силі.

Image description

Я вважаю, що гравець повинен кожен раз при виборі нової здібності продумувати її синергію з іншими його абілками, наприклад, як вони будуть працювати? Яка їх сила разом? Чи потрібно щось йому міняти в збірці щоб внести більше ДПС? В Hades II все, на що ви будете звертати увагу при виборі нового дару від богів Олімпу - скільки дамагу видає нова здібність. ВСЕ.

І це не проблема лише другої частини, але і першої також. Але в першій частині це було не так сильно показано через те, що взагалом механік бою в ній було менше ніж в сиквелі. Hades II це та гра, де третина всіх здібностей буде майже нікому непотрібна. І я не говорю зараз про любов людей до білду через мілішні атаки чи рендж чи, наприклад, через касти. Я говорю що для кожного з них багато які здібності будуть просто непотрібні через їх загальну слабкість.

Дивне наповнення

У грі є дивні речі які очевидно створені лише для того щоб штучно розтягнути ваше проходження. Наприклад садівництво, дуже високі ціни на предмети в місцевому магазині та "збиралки". Високі ціни в магазині були ще в оригіналі, а ось збиралки та садівництво це нові механіки які створені ЛИШЕ для того щоб затянути геймплей.

"Ой, а тут для нового апгрейду хабу потрібно щоб ти накопав нам деякі сажанці та виростив нові рослини". Добре. Гравець іде з лопатою в локацію, де він має надіятись на рандом не лише для того, чи заспавниться в кімнаті місце щоб копати, а ще й для саме для тої рослини що потрібна. Це правило також працює як проекція на всі інші предмети з цієї категорії (кайло, вудочка та лялька для привидів). І коли гравець покидає локацію де спавниться необхідний предмет, то до кінця забігу, або до того як гравець натисне на кнопку "здатись", і почне новий ран, він цей предмет не отримає.

Зброя в грі стала набагато нудніше ніж в першій частині. Моя улюблена - стандартний посох. Вся інша зброя або дуже специфічна і сподобається лише невеликій кількості гравців, або з цікавою задумкою, що реалізована дуже погано.

В першій частині був крутий лук, з яким я бігав дуже багато. А ось в другій частині нічого з далекобійної зброї я для себе не знайшов. Є палиці і череп. В них є свої "прикольні" механіки, але вони дуже поступаються аналогам що бьють мілішними атаками. Інша зброя, така як серпи та сокира для мене показались менш крутими в мувсеті ніж стандартна палиця.

Image description

В грі з'явилась механіка "аркан". Це карти таро що дають вам деякі бонуси за те, що ви їх обираєте. Вибрати ці карти можна лише до деякого ліміту, який ви можете прокачати. І я не говорю що це погана задумка, навпаки - це дуже крута річ яка дає вам змогу ще до початку забігу налаштувати персонажа так як вам заманеться. Але справа в тому що це ще одна річ яку прийдеться гріндити. Спочатку вам потрібно гріндити ресурс - попіл, на саму карту таро. Потім ви повинні гріндити зелену жижу, яка збільшує ліміт очків для викорстання карт таро, а потім вам потрібно гріндити ще й на апгрейд карт таро(вбивати боссів і отримувати з них спеціальні предмети).

Image description

Також в грі з'явилась нова гілка проходження - поверхня. Там і свої ресурси, і свої вороги, але мені здалося що там все не зовсім в кінцевому стані, тому туди я не так часто виходив, лише по ресурси та інші плюшки для того щоб просунутись по сюжету.

Ранній доступ - це погано?

Гра явно недополірована. Це відчувається майже у кожному аспекті. Але це провина сиквелу чи оригіналу? Хоча і кістяк геймплею вже ж не змінити, але більшість мінорних речей можна довести до працездатного вигляду.

У гри є потенціал, завдяки її цікавому сюжету, персонажів за якими цікаво спостерігати та загалом крутому основному геймплею вона ще може стати дуже і дуже добротною грою, але це справа часу та рішень Supergiant Games.

Основні недоліки гри такі як баланс, наповненість та грінд можна виправити у період раннього доступу, але кістяк геймплею залишиться таким яким він і був.

Тому на даний момент, так як гра в ранньому доступі, я можу порекомендувати її лише тим людям, що полюбили першу частину та не нудьгували після середини проходження. А також людям що незнайомі з оригіналом.

Можливо, на релізі я напишу невеликий опис гри з моєю зміненою оцінкою, але поки що від мене Hades II отримує 6 з 10.

Топ коментарі (9)

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Нарешті не я один сказав що Hades це клікер і геймплей не сильно міняється від зміни білдів)

Звернути
 
enningture profile image
Enningture

окей, а які можеш порадити рогалики, які максимально далекі від клікеру і є еталоном механік роуглайті(Айзека чур не називати)?

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Dead Cells до прикладу, гра на різних білдах має дійсно різний геймплей, або та ж сама Curse of The Dead Gods чи Skul, Enter the Gungeon, здається, теж більш-менш сюди вписується. Можна ще згадати не екшенові рогалики, типу Darkest Dungeon або Slay the Spire. але не певний, що їм місце в цьому контексті.

Звернути
 
sancho_panda profile image
Олександр Кузьменко

сиквел досить успішного рогалика

Перша частина має овер 90 балів на Метакрітік, 8 номінацій на Гейм Евордс, купу визнань GOTY і 98% позитивних з 237к відгуків в Стім.

Нефігову ж планку ставить автор, якщо це "досить успішний рогалик"))

Звернути
 
lortrevor profile image
Lortrevor

Не зовсім вірно висловився в цьому плані) Але я пам'ятаю що на релізі її хоч і любили, але за її недоліки також і недолюблювали, тому і сказав саме так. Вибачаюсь

Звернути
 
sancho_panda profile image
Олександр Кузьменко

Та нічого, ваш матеріал - ваше право) Просто дивно трохи стало, я в принципі нічого поганого не чув про Хейдес. Ну тобто, звісно, навіть GOTY-ігри є за що критикувати, але тут недоліки наче справді настільки незначні, що мені їх навіть складно сходу назвати)

Тред Тред
 
lortrevor profile image
Lortrevor

Недоліки і справді взагалому були незначні, але якщо їх складати до купи то виникає декілька питань до розробників, та чому вони вирішили зробити саме так. Але це лише моя думка і мої спогади про моє тодішнє інформаційне коло, не більше)

Звернути
 
stakkerable profile image
Андрій «Stakkerable» Лєвшин

kutok.io/lortrevor/hades_ii_sykvel...

Не хочу бути душнілою, але каст був і в першій частині, тільки там це був летючий знаряд, а тут аое сповільнююче поле

Звернути
 
lortrevor profile image
Lortrevor

Переплутав каст і спешл, вибачаюсь

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!