Куток

Обкладинка для допису Від нот до пікселів: мій досвід створення візуальних ефектів
Дмитро Гжибовецький
Дмитро Гжибовецький

Додано

Від нот до пікселів: мій досвід створення візуальних ефектів

7 квітня команди Контрабас промо, Космос табору та Лесі Квартиринки вирішили організувати концерт Ігорю Цимбровському. Досить цікавий музикант, постфактум можу сказати, що відвідувачі та поціновувачі залишали неоднозначні відгуки. Але музику, з боку суб‘єктивного, я зачіпати не буду і сконцентруюся на тому, до чого був причетний сам — створення візуалізацій і безпосередньо віджеїнг на самій події.

Ідеї

Мої візуалізації мають абстрактний, монохромний вигляд. Поверх усе це шліфується шумом і виходить дуже фактурно, а змішуючи композиції між собою, з‘являється лавкратівська глибина (лол). Техніку підчепив у Бена Меріота. Він має багато хороших відео на тему шуму, тому надихайтесь, користуйтесь.

Image description

Зберігаючи стиль, треба було знайти нове сенсове наповнення, яке б доповнювало виступ Ігоря Цимбровського. Слухаючи пісні дійшов висновку, що до його джазового, лаунжового звучання дуже підходить естетика нуару (очевидно), але більш якогось інтимного та меланхолійного. Було проскролено декілька олдових нуарних фільмів для натхнення і сформовано список атрибутів, які асоціювалися в мене з нуаром і підходили під музику.

Завдання:

  • Створення візуалізацій в Adobe After Effects CC 2019;
  • Сетап композицій в Resolume Arena 6;
  • Виступ.

Adobe After Effects

Кожна композиція має поверх себе однаковий фільтр шуму, який і створює фінальний вигляд візуалізації. Правда весь творчий процес відбувається під цим фільтром. Можна використовувати будь-які ефекти, будь-які режими накладання, аби створити максимально абстрактне видиво. Важливо, щоб глядач не виявив зацикленість і нескінченно вбачав там нові образи. Найбільш поширені ефекти це — Displacement та Blur. Перший допомагає деформувати зображення різними методами, а також використовувати інші відео, як мапу для деформації. А другий — допомагає розмити жорсткі краї і також створює ефект сяяння, який проявляється під шумовим фільтром.

Image description

Але ж ефекти мають на щось накладатися, відео, зображення? Для деяких задач використав ші, як от, наприклад зображення вулиці. Стосовно відео, здебільшого вони завантажені з ютубу й люто оброблені. Найкрутіше те, що вихідні відео мають просто створювати текстуру без жодної конкретики, тому вибираються абсолютно різні відоси — друкарська машинка, місячне небо, хайвей очима автореєстратора тощо. Усі ці композиції можна змішувати між собою, якось підмонтовувати, гратися з автоматизацією прозорості, головне створити постійне «відчуття руху».

Аби втримати це «відчуття», варто враховувати, що композиція мусить ідеально зациклюватись, має бути не довгою і займати адекватно місця)0)). Суто на «відчуттях» визначив загальну тривалість усіх композицій — 6 секунд. Це також зумовлено тим, що багато ефектів дуже сильно гальмують передогляд і якщо на провантаження 6 сек. ви витратите 1 хвилину, то провантаження 20 сек. може зайняти 5. Уявіть, після кожної маніпуляції над ефектом чекати стільки часу. Нам потрібне «відчуття руху», а не HDD муки. Окрім цього, потрібно слідкувати за тим, щоб анімації і ключі (кейфрейми) також ідеально зациклювалися, без смикань у разі повторення. Ділюся з вами крутим експрешном для афтера, який ідеально зациклює функцію «wiggle» та ще й розкриває додаткові параметри.

Loop wiggle (After effects expression):

frequency = 2; // wiggles per second
amplitude = 40; // amount of pixels to wiggle
secondsToLoop = 3; // time to loop in seconds
// --------
t = time % secondsToLoop;
wiggle1 = wiggle(frequency, amplitude, 1, 0.5, t);
wiggle2 = wiggle(frequency, amplitude, 1, 0.5, t - secondsToLoop);
linear(t, 0,  secondsToLoop, wiggle1, wiggle2)
Enter fullscreen mode Exit fullscreen mode

Resolume Arena

Можна сказати, що це був мій перший досвід користування програмою. Загалом усе що стосується шарів, відео, ефектів і навіть міді-мапінгу я розумів одразу, а от що стосується налаштувань виводу — це окремий пункт.

Якщо у вас ноутбук, то не починайте поглиблюватися в налаштування за день до події)0)). У день «Х», коли я вже підімкнувся до проєктора, то виявив, що відео тупо лагають, а FPS падає до 15. І це реально помітно глядачу. Також я виявив, що програма не бачить моєї дискретної відеокарти й використовує слабеньку вбудовану. Я перепробував декілька варіантів вирішення цієї проблеми, які б не крашнули ноут до виступу, і не знайшов нічого іншого як просто повимикати ефекти й заповільнити самі композиції. Якщо на переходах просідав FPS, то цього було просто непомітно. Геній думки. Як на мене, вийшло навіть краще)

Image description

Виступ

Окрім зазначених вище технічних проблем, були й інші. Щоб ви розуміли, це червона зала Будинку кіно, тобто звичайна кінозала, де позаду є комора з проєктором. Й оце я там сидів. Біля велетенського проєктора, який страшно й гучно гудів. Дійшло до смішного, я просто не чув Цимбровського (хто знайомий із творчістю, зрозуміє). У цій коморі єдиний доступ до звуку із залу, це маленькі віконечка в різних його частинах. Я відчинив одне подалі від проєктора й періодично бігав до нього слухати чи почав грати артист.

Image description

Весь віджеїнг відбувся, можна сказати, на габаритах. Інколи я бігав до вікна, щоби послухати і глянути збоку на візуалізації, інколи вловлював якісь акценти на барабанах і підлаштовувався під них, інколи єдиним орієнтиром були рухи тіла. Може видатися романтичним, але коли тобі треба якісно звести картинку зі звуком, то хочеться дуже сильно сміятись і матюкатись.

Ще спеціально для події друзі допомогли знайти відповідну параметрам міді-клавіатуру (Arturia Minilab MKII). Я її налаштував, прив‘язав усе до відповідних кнопочок та кручеників, але, дідько1!, на повну так і не використав. Нема ефектів — нема що крутить. Половину маніпуляцій однаково робив мишкою. Не дуже сумую із цього приводу)

Image description

Підсумки

Унікальний досвід, безмежно вдячний, що вдалося взяти участь у цьому. Цікаво було б спробувати інший софт для віджеїнгу, бажано безплатний і максимально легкий для компа. Згадав важливу думку минулого, треба повертатися до фільмування власних відео.

Щоразу виходить і експеримент, і саморефлексія. Мене затягує сам процес виліплювання образів із нічого та дурманить думка, що все можна ще раз змікшувати в реальному часі.

Щодо Цимбровського, то своєї думки не змінив. Повеселили люди, які на якомусь гайпі, нічого не послухавши, купили квитки. Андер не викупили)

Image description

Що думаєте про Ігоря Цимбровського?
Може маєте якісь альтернативи Resolume Arena?

Пізнавайте та творіть ✨

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!