Куток

Обкладинка для допису Ґайд для новачків. Частина 4 "Терміни"
Ua-Gi-Oh
Ua-Gi-Oh

Додано

Ґайд для новачків. Частина 4 "Терміни"

Всім привіт, сьогодні наш останній ґайд для новачків, його тема - термінологія. Для цього посту були використані матеріали з Yu-Gi-Oh! Wiki.

Важливе зауваження - це, не офіційна термінологія, її використання, не є обов'язковим.

Антимета/Anti-meta - карти, колоди чи стратегії, для протидії мета колодам.

Список заборонених карт або банлист/Banlist - список карт обмежених у використанні, у ньому є чотири категорії:
(1)Заборонена/Forbidden - ці карти неможна використовувати
(2)Обмежена/Limited - ці карти можна використовувати, але тільки в одній копії
(3)Напівобмежена/Semilimited - ці карти можна використовувати максимум у двох копіях
(4)Необмежена/Unlimited - ці карти можна використовувати без обмежень.
Але у грі Yugioh duel links, список заборонених карт працює інакше:
(1)Заборонена - не відрізняється
(2)Обмежена до одної, двух та трьох копій - на колоду може бути тільки одна, дві та три копії кожного типу обмежеих карт
(3)Необмежена - працює так само.

Контроль/Control - тип колод, основний принцип яких, полягає у тому, що ви можете впливати на гру супротивника та маніпулювати тим, що він може/не може робити. Наприклад: заборонити викликати/використовувати певний тип карт чи обмежети кількість спеціальних викликів.

Консистенція/Consistency - частота, з якою ваша колода може працювати, як повинна. Полягає у тому, наскільки у початковій руці/короткій перспективі, ви маєте карти, які можуть забезпечити гарну гру.

Еволюція або розвиток/Evolution - Картка, яка є кращою за іншу картку, при цьому обидві картки мають схожий дизайн(в контексті ефекту) або функцію.

Перекваліфікація або покращення ефекту/Retrain - зміна ефекту старої карти/набору карт, для підвищення її ефективності або її балансування. У випадку набору карт, можливе також створення архетипу, у який будуть включені ці карти.

Формат/Format - певний період, який поділяють за доступними картами та забороненим списком карт, приклад: формат 05.05.2023(якби у цей день, був приведений в силу банлист).
•Найвеличніший з Усіх Часів і Народів(НУЧН) або ґоат формат/Greatest Of All Time(GOAT) Format - незмінний формат, який базується на квітневому банлисті 2006 року.
•Ніякий формат, окрім останього за датою, не може бути використаний в офіційних турнірах.

Основні правила/Master rules - набір правил, але має деяку особливість, а саме те, що він може змінюватися. Загалом в Ю-ґі-о є 5 версій основних правил, наразі актуальним є Master rule 5. Додавання нової версій правил завжди супроводжувається новою початковою колодою, список версій та що у них було змінено:
•Master rule 1(2008):
Опис картинки
-Були додані в правила монстри синхро, тюнери та синхрон виклик
-Зміна офіційної термінології:
(1)Sacrifice Summon > Advanced summon(зараз Tribute summon)
(2)Sacrifice > Release (зараз tribute)
(3)Fusion deck > Extra deck
-Ввели обмеження кількості карт у колодах:
(1)Main deck/Основна колода - від 40 до 60 карт
(2)Extra deck/Додаткова колода - від 0 до 15 карт
(3)Side deck/Запасна колода - від 0 до 15 карт
•Master rule 2(2011):
Опис картинки
-Були додані іксиз монстри, іксизу виклик та ранг
-Був видалений Ignition Effect Priority. Цю частину ігроладу складно описати новачкам, але я спробую. Priority полягає у тому, що пріоритет по активації ефекту має той, чій хід. Приклад:
Гравець А викликає монстра, чій ефект полягає у тому, що, коли його спеціально викликають, він може знищити карту на полі, а у гравця Б, є пастка, що знищує спеціально викликаного монстра. До Master rule 2, спочатку активувася б ефект гравця А, а потім вже використати пастку міг гравець Б,але після Master rule 2, ситуація буде навпаки, спочатку гравець Б може активувати пастку і тільки потім гравець А зможе активувати ефект монстра.
-Зміна офіційної термінології:
(1)Release > Tribute
(2)Advance summon > Tribute summon

Master rule 3(2014):
Опис картинки
-Були додані: маятниковий виклик, маятники, шкала маятника та маятникова зона
-Зміна офіційної термінології:
(1)Spell and trap card zone > Spell and trap zone
(2)Monster card zone > Monster zone
(3)Field spell zone > Field zone
-Нові стандарти для написання ефектів
-Зміни в правилах:
(1)Тепер в перший хід, першого гравця, він не тягне карту.
(2)Тепер кожен гравець може контролювати карту поля. До цього якщо активувалося закляття поля, то поле яке було під контролем іншого гравця, мало бути відправлене на кладовище.
-Етап шкоди був поділений на 5 фаз:
(1)Початок етапу шкоди/Start of the damage step
(2)Перед підрахунком шкоди/Before damage calculation
(3)Підчас підрахунку шкоди/Durning damage calculation
(4)Після підрахунку шкоди/After damage calculation
(5)Закінчення етапу шкоди/End of the damage step

Master rule 4/New master rule(2017):
Опис картинки
-Були додані: Монстри зв'язку, маркери/стрілки зв'язку, виклик зв'язку, терміни "пов'язані" та "зв'язані".
-Зміна ігрового поля:
(1)Тепер зони Маятників - це не окремі зони, а частина зони заклять та пасток.
(2)Додані додаткові зони монстрів. Вони нікому не належать, доки одна з них не буде зайнята.
(3)Монстри з додаткової колоди можна викликати тільки у додаткову зону та зону на яку вказує монстр зв'язку.

Master rule 5/Master rule 2020-2021:
-Не було випущено стартової колоди для цих основних правил
-Тепер монстри злиття, синхро та іксизи можуть бути викликані у будь-яку зону монстрів.
-Тепер монстри, чій ефект спрацьовував, якщо вони покидають поле, не можуть активувати його коли покинули поле лицем вниз
-Тепер, якщо ефект, який вимагає знаходження карти в певному місці(наприклад на полі), був активований, але до того як він спрацював, карта покинула поле, він не спрацює
-Тепер, якщо ефект монстра який включав "Ви не можете викликати монстрів, окрім Х монстрів" був заблокований, то на вас, не будуть накладені ці обмеження.
-Тепер ефекти "ви можете викликати цю карту лише раз за хід", будуть в силі тільки у тому випадку, якщо виклик був вдалим.
-Фейкові монстри тепер не блокують зони заклять та пасток в яких знаходилися.

Мета/Meta - Конкурентноспроможні колоди.

Павер кріп/Powercreep - підвищення сили нових карт в порівнянні зі старими

Ванільний монстр/Vanilla - звичайний монстр. Пішов від використання слова Vanilla у контексті чогось звичайного.

Стейпл/Staple - карти, які можна використовувати у великій кількості колод.

Запасна колода/Side Deck - використовуються у форматі Бо3(Best of 3), з цієї колоди перед другим та третім раундом, можна взяти карту і додати до своєї основної/додаткової колоди, але ви не можете мати в основній/додатковій колоді більше карт, ніж було спочатку (наприклад, якщо у вас було 40 карт, то ви маєте викласти одну карту, перед тим як додати карту з запасної колоди).
•Бо3 - режим в якому люди грають, доки один з них не переможе двічі.

СТ/ST - закляття та пастки(Spell and Trap).

Технічна карта або Тех/Tech - карта яку додають у колоду для протидії певній колоді/стратегії або посилення колоди.

Рівень колоди або Тір X/Tier X - ранжування колод за їх силою.
•Тір 0/Tier 0 - колода яка має дуже великий відсоток перемог(мінімум 65%).

Ігровий набір або плейсет/Playset - набір з 3 копій однієї карти.

Палка для биття або бітстік/Beatstick - монстр з високою кількістью атаки відносного свого рівня/рангу/рейтингу зв'язку.

Дошка/Board - ігрове поле.

Бос монстр/Boss monster - сама сильна карта в архетипі/колоді, вона може бути босом через характеристики та/або ефекти.

Бафф/Buff - ефект карти в настільні версії сильніший, ніж в аніме/манґі.

Рак або канцер/Cancer - стратегія або колода проти якої неприємно грати.

Хімератек або багаторазова атака/Chimeratech або multiple attack - монстр який може атакувати декілька разів, цей термін названий на честь монстра злиття chimeratech overdragon.

Ціна/Cost - вартість активації ефекту, ціна - це все що написано до ; в реченні ефекта.

Рушій/Engine - набір карт(зазвичай одного архетипу) які не є основою колоди, але допомогають їй ліпше реалізуватися.
•Турбо/Turbo - спробі яким ви можете викликати Босс монстра якомога швидше і використовуючи менше карт.

Екстендер/Extender - карти які допомогають знайти ресурси для продовження гри. Наприклад Isolde

Плаваючий або флоат монстр/Floater - монстр який генерує перевагу в картах коли його викликають або прибирають з поля. Наприклад Madolche Magilene

Фладґейт/Floodgate - карта, що забароняє одному або обом гравцям виконувати певні дії.

ФТК/FTK(First turn kill) - перемога за перший ваш хід.

ОТК/OTK(One turn kill) - перемога за один хід, враховується тільки якщо за минулі ходи супротивник не отримував від вас шкоди.

Ґарнет/Garnet - карта, що втрачає свою користь коли потрапляє в вашу руку, цей термін отримав назву на честь Gem-knight garnet.

Загальний або ґенерик монстр/Generic monster - монстр для виклику якого не потрібні особливі монстри(з конкретними іменами або певним архетипом, але монстри які потребують певного елементу/типу/рівня і подібного, вважаються ґенерик монстрами).

ОПТ/OPT(once per turn) - ефект який може бути активований один раз за хід, кожна копія карти з таким ефектом, незалежна одне від одного.
•ХОПТ/HOPT(Hard once per turn) - ефект який може бути активований лише раз за хід, у цьому випадку, якщо одна копія карти була активована, то інші копії вже не можна активувати.

Ручна пастка/Hand trap - монстри чій ефект може бути актовований з руки. Наприклад Maxx "c".

Цикл або Луп/Loop - серія дій, які призводять до того самого або принаймні подібного ефекту, який можна використовувати знову і знову.

Макс "Ц" челендж/Maxx "c" challenge - Якщо ваш супротивник активує Maxx "C", то ви можете прийняти челендж, його сенс полягає у тому, що ви маєте здійснити стільки спеціальних викликів, щоб колода супротивника була пуста під час кінця вашого ходу(ефект Maxx "C" - ви можете скинути цю карту і якщо ви це зробите, то витягуйте 1 карту*кожен раз, коли ваш супротивник викликає монстра спеціальним чином).

Дзеркальний матч/Mirror match - гра в котрій гравці грають схожими колодами.

Прогавили час активації/Missing the timing - коли ефект карти який мав бути здійсненим, більше не може бути активованим через попередні карти у ланцюжку.

Нерф/Nerf - коли ефект карти в аніме/манґі, сильніший за ефект в настільній грі.

Копіювання колоди або нетдек/Netdeck - акт копіювання колоди з онлайн ресурсів.

ОП/OP(overpowered) - карта, яка сильніша за інші карти.

Аут/Out - карти, які використовуються проти певних карт або комбінацій.
•Ґейт/Hate - карти, які можуть протидіяти цілим колодам. Наприклад, Light-Imprisoning Mirror.

Ремувал/Removal - карта, що прибирає інші карти з поля.
•Бекроу ремувал/back row removal - карта, що прибирає карти в зоні заклять та пасток.

Роґ/Rogue - сильні колоди, але недостатньо для статусу тір колоди.

Стартер/Starter - карта, яка починає основну комбінацію колоди.

Швидкість закляття 4/Spell speed 4 - Не офіційний термін, яким описують карти з ефектом "ваш опонент не може активувати ефекти в відповідь на ефект цієї карти"
•Швидкість закляття 1 - всі ефекти, якими не можна відповісти на ефект іншої карти(наприклад: звичайні, ритуальні, деякі довготривалі та екіпірувальні закляття)
•Швидкість закляття 2 - ефекти, якимм можна відповісти на інші ефекти та карти в котрих написано "during either player's turn" або "(this is a Quick Effect)".
•Швидкість закляття 3 - всі контрпастки, на них можна відповісти тільки іншими контрастами.

Умови виграшу або він кондиції/Win condition - умови або шаблони, за якими колода може перемогти.

Баунс/Bounce - коли карта повертається до руки.

Цегла або брік/Break - погана роздача, при якій, ви або граєте не оптимальними комбінаціями або взагалі не граєте.

Випалювання/Burn - шкода від ефектів карт.

Контактне злиття/Contact fusion - виклик монстрів злиття, без використання карт для їх виклику. Наприклад Gladiator Beast Domitianus.

Дізрапт/Disrupt - постійне використання фладґейтів та/або контрпасток.

Пошук/Search - акт додавання певної карти з колоди, в руку.

Лок або блокування/Lock - акт утримування не потрібного або шкідливого монстра на полі.

Мілл/Mill - акт відправки карт з верху колоди на кладовище.

Муліґан/Mulligan - карта яка повертаєте карти з руки в колоду і витягує нові карти.

Нюк/Nuke - акт знищення/виклбчення/повернення багатьох або всіх карт з поля.

Пітч/Pitch - скидання або відправа карт з руки на кладовище.

Ресайкл/Recycle - повернення карт з кладовища в руку або колоду.

Відродження або реборн/Reborn або Revive - акт спеціального виклику монстра з кладовища на поле.

Власний захист/Self-protection - ефект, який захищає карту від знищення.

Стан/Stun - акт блокування(negating) на певний час або доки карта не покине поле.

Спам/Spam - коли в комбо ви викликаєте багато монстрів або використання одного ефекту багато разів.

Стал/Stall - затягування гри коли у вас немає ефектів які можуть вплинути на програнну гру або в системі Бо3 ви маєте одну перемогу і тягните час, який майже вичерпаний(фактично - це правопорушення і вас можуть дискваліфікувати).

Суїцид/Suicide - акт, при якому, гравець цілеспрямовано діє для свого програшу або цілеспрямована атака монстром який буде знищений у бою.

Пронизливий/Piercing - ефект, за допомогою якого, монстр може нанести шкоду в бою з монстром в позиції атаки.

Тулбокс/Toolbox - пошук монстра, який може пригодитися у специфічній ситуації.

Верхня карт/колод або топ дек/Top deck:
(1)Верхня(і) карта(и) в колоді
(2)Переміщення карти на верх колоди
(3)Додавання або витягування верхньої карти з колоди

Ц лінк/U link - назва екстра зв'язку. Має таку назву через схожість на букву "U".

На цьому все, дякуємо, що прочитала останній ґайд для новачків! Будемо раді бачити вас у нашому твітері, інстаграмі та телеграмі!

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!