Початок нульових виявився експериментальним не тільки в жанрах, до яких приходили вже класичні серії, а й до способів взаємодії гравця з іграми. Одним з таких прикладів є серія ігор Boktai, яку продюсував доволі відомий у нас, великою мірою завдяки мемам, Хідео Коджіма🤯🤯🤯!
Унікальною гімікою ігор цієї серії, було те, що ворогів гравець мав долати за допомогою сонячної батареї, яка знаходиться в картриджі, тобто, гра буквально примушувала гравця йти мацати траву, доки він у неї грає.
Як мені здається, в певних колах ця серія все ж віднайшла свою авдиторію. Хоч дістати її зараз доволі нелегко в оригіналі, все ж, на Ebay англомовні версії ігор серії коштують від 100$, емулятори давно навчилися справлятися з цією грою: від простого регулювання рівня сонця в меню налаштувань до задіювання детектору в смартфонах (сам я це не перевіряв, тому що намагаюся не емулювати, тому буде цікаво послухати, якщо хто грав за допомогою емулятора).
І для мене стало дивом не так існування цієї серії, як її зв'язок з Mega Man Battle Network, про яку я писав вище, так до того ж, той зв'язок не був якимось разовим кросовером, а проходив однією лінією між багатьма іграми серій MegaMan і Boktai.
Дивує це, як мінімум тим, що 2 гри від різних розробників, компаній, у різних жанрах та сетингах, знаходяться майже що в одному всесвіті, на відміну від багатьох кросоверів, які відбуваються без урахування сюжетів і подій одне одного, часто, навіть якщо це серії одного видавця, але тут зовсім інший випадок.
Почнімо з простого та доступного.
Для початку, в минулорічній колекції MegaMan Battle Network Legacy Collection, на моє дуже велике здивування, CAPCOM цей контент вирізати не стала. Так, хоч через особливості ігор для GameBoy Advance/Nintendo DS, а також відсутність у збірці MegaMan Battle Network 5 для Nintendo DS (не забуваємо, що перші 2 ревізії Nintendo DS мали 2 слоти: для DS картриджів та GBA, через які була можливість об'єднувати ігри для DS та GBA), не абсолютно весь контент доступний, але раніше ексклюзивні для японського регіону Спеціальні Картки в збірці лишили.
Так у Megaman Battle Network 6 лишаються присутні картки Django та The Count, які можна використати для зміни спеціальної атаки Мегамену та отримання додаткових модулей (як працюють модулі й що це таке я описував у попередньому пості).
E-Reader - пристрій від Nintendo для GameBoy Advance, який дозволяв зчитувати з карток, що продавалися окремо, ігровий вміст. CAPCOM не нехтувала його використанням, тому для MegaMan Battle Network продавалася купа "DLC-карток", доступних лише для регіону Японії, через що, власне, контент, який розповсюджувався через картки не потрапив в оригіналі до англомовних версій гри, але щедра японська компанія дала можливість насолодитися ним у нещодавньому перевиданні, тому я і раджу грати ці ігри саме в вигляді Legacy Collection.
Чому я вирішив почати майже з кінця і розповісти про патч-картки - так це те, що це найменша частина цього контенту, яка доступна майже зі старту Battle Network 6, та одразу всім. По суті, це просто приємний бонус для фанатів/гравців у Boktai, які вирішили пограти в Battle Network. Надалі все ж я хочу піти в порядку виходу ігор і подивитися, що ж нового давала кожна частина в цьому мультивсесвіті.
MegaMan Battle Network 4 + Boktai 1
Battle Network 4
У цій грі, мабуть, найменша кросоверна складова, один побічний квест по допомозі якомусь блондину, в результаті якого персонажі перекидуються парою слів, що вони ще зустрінуться. Також можна отримати пару бойових чипів для Мегамена.
MegaMan Battle Network 5 + Boktai 2
Місце, де починається найцікавіше, тому що тут було представлено механіку Crossover Battle, на яку я не зустрічав нічого схожого.
Battle Network 5
Реалізація і контент між GBA та DS версіями відрізняються. У цьому випадку я віддам перевагу унікальному режиму для GBA версії гри, але для гравців на Nintendo DS теж є приємний бонус.
GBA версія гри.
Коли я вперше побачив, як це працює - я був здивований тим, що я абсолютно нічого не розумію на екрані. Цього разу в CAPCOM відійшли від використання застарілих шнурів, тому для гри по мережі використовується модний Wireless Adapter.
На відміну від PvP режиму між двома гравцями в Battle Network, цей режим не використовує збереження гравці, тому спорядження буде... чесним (???), бо гра сама обирає його за вас.
У випадку з Boktai 2 в цей режим потрапити трохи складніше, так на стартовому екрані потрібно ввести L R L R L L R R R R L L Select Start Select Start.(невже хтось це буде перевіряти?)
Що ж з себе являє цей режим? Я б назвав це... асинхронним PvP? У чому взагалі полягає його суть? Двоє гравців б'ються проти одного боса одночасно. Як це можна уявити, враховуючи, що це дві різних гри з різним геймплеєм? Як виявилося, в CAPCOM (чи то в Konami) придумали.
Виглядає це, чесно кажучи, страшно, і... малозрозуміло.
Переможе той, хто вб'є ShadeMan'а швидше. Переможець отримує валюту залежно від того, наскільки добре він справився з босом. А також кожен гравець може заважати іншому гравцеві в перемозі над босом та допомагати Тіньочоловіку, наприклад, вилікувати його чи використати певну його навичку.
Запис битви отут
Що мене здивувало, так це те, що ця система була спільно запатентована компаніями Capcom та Konami, і, що цікавіше, дія на патент закінчується осінню цього року.
DS-версія гри.
Маємо ексклюзивну для цієї версії форму Мегамена, яку можливо отримати тільки в тому випадку, якщо в GBA слот Nintendo DS вставлена будь-яка гра серії Boktai. Наскільки я зрозумів, Nintendo DS не має можливості задіювати саме сенсори картриджу Boktai, тому обіграні навички цієї броні тим, що залежно від місця, з якого Лен (головний герой серії Battle Network) підключає Мегамена до мережі - ця форма отримує спеціальні навички.
Таким чином, якщо Лен підключає Мегамена на вулиці, або на вершині гори, бої будуть супроводжуватися появою великого сонця на фоні та додатковими навичками для самого Мегамена, до прикладу, автовідновлення або збільшеної шкоди від бойових чипів.
Оскільки системи боїв з GBA ігор з отримання Crossover Points тут немає, здобувати гравець їх буде за допомогою мінігри по стрільбі в кажанів. Мінігра, як і броня, з'являється лише тоді, коли в Nintendo DS знаходиться картридж з будь-якою частиною Boktai.
Boktai 2
У цій частині гри, як я зрозумів, по сюжету стає доступним опціональний бос і це... так, той самй ShadeMan. Після перемоги над ним Джанго отримує мегабастер (зброю Мегамена), але заряджений постріл можливо використовувати тільки після збирання достатньої кількості поінтів у кросовер боях і придбання за них костюму.
В результаті у Джанго лишається прохід до кіберсвіту і Мегамен запрошує його прийти на допомогу Лену.
Враховуючи, що витрачати очки з'являється можливість лише після проходження основної гри, MegaBuster виходить більше якимось End Game айтемом, але приємно.
MegaMan Battle Network 6 + Boktai 3
На виході контент ексклюзивний для японського ринку, але з виходом Legacy Collection дійшовший до нас і англійською. Хоча в оригіналі якась частина контенту й лишилася в грі, більшість посилань ігор одна на одну вирізали, так як третій Boktai лишився ексклюзивом Японії через низькі продажі.
Battle Network 6
У грі знову з'явилися побічні квести за участі Джанго, а також можливість побити якогось злого вампіра і власне Джанго. Про можливість розблокувати чипи та режими для Мегамену я писав вище. Також у гру повернулася система кросовер боїв, яка не сильно змінилася від гри до гри, але зазнала певного ребалансу, ну й б'ють цього разу не робота, а, цитую, "Графа Крові, що просочує Землю" (звучить зловісно).
битва ммбн6+боктай3
Boktai 3
У Boktai 3 цього разу не з'являлося якихось особливих сюжетів пов'язаних з Мегаменом, знову ж, лише кросовер бій і можливість подальшої купівлі предметів, пов'язаних з серією Мегамену. Не дивовижно, в кінці ж Battle Network 6 усі розійшлися по своїм всесвітам? Правда ж....?
Кінець?
Насправді, ні. Але на цьому я вирішив закінчити. Чому?
По-перше, Megaman Star Force - уже можна вважати іншою серією, хоч вона й продовжує Battle Network, та й до тієї в мене руки ще не дійшли.
По-друге, весь кросовер контент знаходився лише в японських версіях ігор і з англомовних був вирізаний. А на заході Boktai 4 взагалі намагалася видавати з себе іншу гру, яка ну зовсім не Boktai! Тому, будемо сподіватися на те, що в умовній Star Force Legacy Collection нам все ж дадуть переклад цього контенту, як це сталося з Battle Network 6, а в ідеальному майбутньому ще й збірку чотирьох частин Боктаю від Konami.
Топ коментарі (0)