Куток

Обкладинка для допису Все не так погано з Dead Space 3, як про це розповідають
Rodan
Rodan

Додано • Оновлено

Все не так погано з Dead Space 3, як про це розповідають

У Мертвому Космосі ніхто не почує твоїх криків, хіба що напарник

Насамперед, хочу подякувати своїй подрузі за компанію і проходження кооперативного режиму гри. Було як і завжди дуже приємно, місцями моторошно та подекуди адреналіново :) Та про сам кооператив розповім нижче.

Опис картинки

Напарник завжди прикриє

Взагалі-то, я планував був написати цю рецензію ще коли пройшов гру самотужки, кілька років тому, але щось мені було ліньки. Та як часто зі мною буває, думки про гру все ніяк не покидали мою голову. Тож я подумав, у себе в голові :), і зібравшись з силами вирішив таки написати рецензію. Тим паче, що тепер і про кооператив зможу висловитись.

Однокористувацьке проходження

Буз сорому зізнаюся, що мені сподобалась Dead Space 3. Просто я чув про дану частину серії стільки поганого, що намалював собі у голові страшну картинку. А коли почав грати, то був приємно здивований. Виявилося, що Мертвий Космос 3 – це хороша гра, хоч вже і не зовсім горор. Скоріше, вона тепер екшн з елементами горору. Та зізнаюсь чесно, їй вдалося мене кілька разів налякати, але це все були скрімери. Ну і кілька разів було досить адреналіново, тому що потрібно було щось дуже швидко робити й паралельно відстрілюватися від купи некроморфів, серед яких були безсмертні.

Опис картинки

І куди тут іти?

Коли я задумуюсь про Dead Space 3 і з чим можна порівняти її перевтілення в бік екшн складової, то мені спадає на думку франшиза фільмів про Чужого. Там теж перша та друга частини сильно відрізняються концептуально. Якщо фільм «Чужий» сконцентрований на виживанні людей і намаганні протидіяти майже безсмертному іншопланетянину, то картина «Чужі» відхилися в бік перестрілок та екшну, з виживанням та відстрілом великої кількості чужих, які помирали від кількох куль. Схожа ситуація і з Dead Space. Перша частина – це більше горор в поєднанні з шутером від третьої особи, друга частина вже трохи більше попрямувала в бік видовищності, та все ще була досить моторошною, ну а третя практично починається зі сцени спускання на спині по схилу і ухиляння від уламків космічного корабля, що намагається «наздогнати» персонажа. Тому так, Dead Space 3 одразу показує, що лякати гравця вона буде рідше ніж раніше.

Опис картинки

Добивай того некроморфа, а я поки що перезаряджусь

Сюжет і додаткові завдання

Історія стартує з того, що незмінний головний герой серії Айзек Кларк сумує, що аж за край, за втраченими стосунками з Еллі, дівчиною з попередньої частини. Тут до нього вламуються двоє невідомих (одного з яких звати Джон Карвер й саме він буде другим ігровим персонажем в кооперативі) і силоміць «вмовляють» його допомогти розібратися з Обелісками на планеті – Тау Волантіс. Та Айзек каже їм іти до біса, бо йому вистачило і минулих двох разів. Але непрохані гості «дістають з рукава» козир і повідомляють, що саме на ту планету відправилась Еллі й зв'язок з її групою обірвався. Тут вже наш бравий, хоч і стомлений життям, космічний інженер вимушений погодитися та відправитися на рятувальну місію.

Опис картинки

Яке ж у Айзека стомлене обличчя

Насправді гра починається не зовсім з того, що я описав вище, а з епізоду про безіменних персонажів, які й спускалися на спинах по схилу і ухилялися від уламків космічного корабля. Але ці події відбувалися на сотню років раніше та й дізнатися більше про них можна буде лише з різних аудіо та текстових файлів. Ну і окремі невеличкі історії будуть саме в додаткових завданнях.

Так, в ході другорядних завдань, які не обов’язково проходити для основного сюжету, можна роздобути багато різноманітних ресурсів для крафту, нових деталей зброї чи модулів для її покращення, креслення для створення зброї ну і звісно ж – дізнатися більше моторошних історій про долю людей, що населяли ті чи інші місця планети. І ще є спеціальні додаткові завдання, які можна побачити тільки в кооперативному проходженні та про них буде в розділі Кооператив.

Опис картинки

Ліземо нагору

Візуал

Грі вже трохи більше 10-ти років…! А я пам’ятаю, наче це було вчора і як дивився відеоновини про цю частину серії від OpenGamer, де підчас кожної такої новинної вставки про Dead Space 3, звучала Disturbed - Another Way to Die. Ех, щось аж трохи заностальгував :) А якщо хтось теж хоче, то я знайшов один з випусків - OpenNews #27 | Ігрові новини українською.

Та повернуся до візуальної складової гри. Одразу зазначу, що гра виглядає на свій вік і тут досить немало текстур низької якості та розмитості деяких об’єктів, що впадає в око. Але коли вперше потрапляєш у відкритий космос, де ще й можна відносно вільно політати, то щелепа просто відвалюється від тієї краси. А от інтер’єр космічних кораблів, на яких доведеться побувати, не дуже вражає. Все якось дуже одноманітно і сіро зроблено, хоч і досить детально облаштовано.

Опис картинки

Неймовірно красиво

Пізніше буде засніжена поверхня планети Тау Волантіс і тут вже знову було все гарно, бо я дуже люблю зимові локації в іграх, про що вже не один раз згадував в різних відгуках та рецензіях на інші ігри :) Тому це трохи суб’єктивно, але покриті снігом та льодом будівлі колоністів й снігові бурі додають грі атмосферності. Та по аналогії з інтер’єром космічних кораблів, інтер’єри цих будівель колоністів не так вражають, як поверхня планети.

Опис картинки

Прилітайте на Тау Волантіс

Музика та звук

Тут буде коротко, бо я не багато можу сказати про музичний супровід. Щось мені не запам’яталась жодна композиція, от зараз сиджу і згадую, але нічого конкретного не спадає на думку. Звісно, що музичні композиції в Dead Space 3 присутні й вони доповнюють атмосферу локації чи моменту в грі та от якогось гачечка вони не мають. Знаєте, так щоби врізалося в пам'ять.

Опис картинки

Знай свого ворога

А от звучить гра непогано. Некроморфи страхітливо кричать, булькають та ричать. Ну і смачно чавкають, коли їх давиш ногою :) Зброя гучна та по-різному звучить і сплутати її буде важко, особливо мені сподобався дробовик. Якщо в горор іграх дробовик класно звучить та відчувається, то це вже великий плюс для мене. Шо ще? А, вибухи роблять гучний бабах, що аж адреналін підвищується. Це більше стосується таких сцен, де персонажі спускалися на спині по схилу і ухилялися від уламків космічного корабля, а навколо все вибухало та ламалося.

Опис картинки

Карвер у засідці на некроморфів

Ігровий процес

Ігроладно третя частина серії грається точнісінько як Dead Space 2. Потрібно все так само відстрілювати некроморфам кінцівки з різноманітної зброї та використовувати в бою стазисну і кінетичну рукавичку для сповільнення ворогів та кидання в них різних предметів й гострих кінцівок самих монстрів. Зброї в Dead Space 3 чимало, тут присутній культовий для серії Плазмовий різак, а також: дробовик, вогнемет, гранатомет, Тесла-гармата, автоматична гвинтівка, пістолет, револьвер та дротикомет. Та і це ще не все, бо всю цю зброю можна комбінувати! Хочете дробовик з під ствольним гранатометом, або вогнемет з Тесла-гарматою? Будь ласка :) Все, чого ваша душа забажає.

Опис картинки

Айзек та його вогнемет

Та не тільки одними перестрілка потрібно займатися в грі. Я вже був згадував про перебування у відкритому космосі, тож додам, що літати на цих відкритих локаціях та досліджувати «скелети» великих космічних кораблів було приємно і цікаво. Та й всі ті екшн моменти, що з’явилися в Dead Space 3, хоч і не сприяють розкриттю горорної складової гри, але граються добре та виглядають по-кіношному ефектно. Так, в третій частині стало набагато більше ворогів некроморфів та ще й ворогів людей додали, що значно знизило відчуття жаху. Але бували такі моменти, де потрібно щось швидко зробити, а в цей момент тобі заважає купа іншопланетних безсмертних монстрів і ти такий бігаєш, нервуєш й коли забігаєш в цей бісовий ліфт, що їхав цілу вічність, то серцебиття непогано так пришвидшене. Розумію, що це не те, чого очікуєш від продовження серії про Мертвий Космос, але відчуття теж непогані.

Опис картинки

Не подобаються мені ці дроти

Крафт

Крафт – це абсолютно нова штука для серії, бо раніше всю зброю, набої, аптечки та інші розхідні предмети можна було тільки знаходити (і можливо купувати в Dead Space 2, але я щось вже не пригадую). А тепер всю зброю потрібно створювати самому чи використовувати заготовлені розробниками креслення, щоб було трохи швидше. А от різні розхідники можна як знаходити, так і створювати самостійно на станку. Для всіх цих занять доведеться збирати матеріали, які випадають з ворогів, або просто лежать на локаціях. А трохи далі по сюжету знайдеться мімімішний бот, якого можна буде відправляти за збором ресурсів у конкретних точках локацій, які знаходяться за допомогою радару чи характерного звуку, коли знаходишся поблизу них. Таких ботів знайдеться три штуки, що полегшує збір ресурсів.

Опис картинки

Шукаємо місце для відправки бота за ресурсами

В принципі, крафт непогано так розбавляє ігровий процес, а досліджувати локації в пошуках місць для збирання ботами матеріалів, мені було цікаво та чи потрібно це горор грі? Думаю, що можна було обійтися простим знаходженням нової зброї, як в минулих частинах. Та саме тут ховається загребуща рука видавця EA, який придумав як монетизувати крафт для заробляння грошей і про це буде нижче.

Опис картинки

Боти шукають ресурси :)

Мікротранзакції

Фокус ось в чому. Видавець зажадав, щоб розробники зробили систему кафту такою, що просто пройшовши гру, не вийде попробувати багато видів зброї, бо ресурсів не вистачить. І тут на «сцену» виходять вони, рятівники бідних гравців та пропонують їм купити DLC з ресурсами чи з додатковими ботами та покращенням їх для швидшого і більшого, за об’ємами, збору ресурсів. Типу вони спочатку створили проблему, а тепер пропонують її вирішити за додаткові кошти. Схожими методами, останніми роками, займаються Ubisoft і пхають свої «заощадження часу» у кожен проєкт.

Опис картинки

Ну купіть новий костюм, вам що - шкода?

А повернувшись до Dead Space 3, то наприклад я створив десь 7-8 видів зброї і в мене ще залишилося приблизно двадцять креслень, які в першому проходженні я точно не матиму змоги створити. Бо ресурсів просто не вистачить на все. Це не означає, що то буде якась дуже класна зброя, але факт жадібності видавця - лишається фактом.

Кооператив

Грати в кооператив Dead Space 3 одразу складніше і простіше. Складніше, бо під час екшн моментів де потрібно ухилятися та уникати всього, що намагається вбити персонажів, удвох це робити не так вже й безпроблемно. А простіше, бо протистояти некроморфам удвох значно легше. Хоча я не цікавився чи їх стає більше в кооперативному режимі… :) А взагалі, то кооперація гравців добре відчувається. Поки один зламує двері чи вирішує головоломку, інший прикриває його від ворогів і тому подібне.

Опис картинки

- Ти глюки бачиш?
- Ні.
- А вони є...

Але найцікавіше починається в додаткових кооперативних місіях, які в самітньому режимі не доступні, по очевидним причинам. Саме в цих місіях розкривається трошки історії з життя Джона Карвера, який є другим ігровим персонажем в кооперативі. Тут розробники проявили креативність і зробили так, що гравці бачать трохи різні події та чують абсолютно різні аудіозаписи. Поки у Айзека все звично і навколо все ті ж сірі облізлі стіни, іржаві бочки та труни з мертвими, інколи ні, колоністами, то у Джона все інакше. Стіни можуть бути прикрашені як на дні Народженні, замість бочок велетенські іграшкові солдатики, а труни замінені подарунками. Ну і аудіозаписи відрізняються, я грав за Айзека і один такий запис мене налякав, бо це було неочікувано й моторошно. Ну а коли Карвера глючило занадто сильно, то у грі за Айзека він просто завмирав та дрижав, тож доводилося його охороняти від некроморфів. А в цей час у грі за Джона, потрібно було виконувати щось своє, тож у мене тепер є бажання спробувати пограти ще й за Карвера.

Опис картинки

Прикриваю "глючного" Карвера

Підсумок

Беручи до уваги всі за та проти, я все ж рекомендую спробувати зіграти у Dead Space 3, як в одиночному режимі, так і в кооперативному. Непогана історія, яка розповіла більше про всесвіт гри, симпатична картинка (якщо враховувати вік гри), приємний ігролад та кооператив дадуть годин 15-20 захопливої та часом моторошної пригоди. Звісно, це вже не той космічний горор, що був у першій частині, але це все ж хороша гра, яка принесла мені задоволення двічі :)

Опис картинки

Не їжте мене, я не смачний

PS

Дякую всім, хто дочитав все це повністю! Бо мене щось трохи занесло і я написав чотири сторінки А4 про Dead Space 3 :) Тож сподіваюсь, що було цікаво читати.

Опис картинки

Айзек теж дякує, що ви це прочитали!

Посилання на мою рецензію гри в Steam (в посідбниках) тут - Рецензія на гру Dead Space 3

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!