Куток

Обкладинка для допису Правила маджонгу, частина 2
Shreibikus
Shreibikus

Додано • Оновлено

Правила маджонгу, частина 2

Охайо, раніше писав коротку і просту (наскільки це можливо) версію правил маджонгу, але їх достатньо лиш для онлайн-гри. У цій частині я розповім, що вам потрібно знати для гри вживу, щоб якудза не відрізали вам усі пальці. Якщо ви ще не читали попередню статтю, то бігом!

Нові терміни я позначатиму жирним, а в кінці прикріплю позначення. Терміни, що з'являлись в першій частині не позначатиму (ви вже мали б їх знати).

Тривалість партії

Ханчан — повна партія складаєтсья з двох раундів (східний і південний).
Раунд буває східним і південним. Від цього залежить, який зараз вітер раунду (потрібно для якухая). Кожен раунд триває щонайменше 4 роздачі (кожен гравець повинен зіграти на сході/бути дилером). Якщо дилер виграє роздачу, то він продовжує бути дилером, інакше дилерство передається проти годинникової стрілки.

Розкладка і побудова стіни

Набір маджонгу складається із 136 гральних тайлів. Також вам знадобляться палочки для підрахунку балів, два шестигранних кубики і мітка раунду. Зазвичай грають за квадратним столом.

Image description

Гравці сідають за кожну сторону квадратного стола. Кидком двох кубиків (більше число) визначається (або будь-яким іншим способом), хто буде дилером (першим східним вітром). На його сторону ставиться мітка раунду (сходом горілиць), вона вказує на раунд і хто був першим гравцем у цьому раунді. Якщо ви граєте два раунди (східний і південний), то коли перший гравець знову стане сходом, мітка перевернеться (півднем горілиць).

Далі розпочинається побудова стіни. Усі тайли хаотично перемішуються, після чого кожен гравець бере 34 тайла і ставить їх в 2 ряди по 17. Ряди повинні стояти один на одному. Далі усі гравці підсовують свої стіни в центр столу і будується такий собі квадрат.

Image description

Далі дилер кидає кубики і відраховує, починаючи із себе, гравців (проти годинникової стрілки). Наприклад, результат 2, 6, 10 на кубиках вкаже на гравця справа від дилера, 3, 7, 11 на граця навпроти, 4, 8, 12 на гравця зліва, а 5 і 9 на самого дилера.

Той, на кого вказали, відраховує зі своєї стіни число, що випало на кубиках (від правої руки) і "розламує стіну" (відсовує цю кількість трохи в сторону). Після чого гравці (проти годинникової стрілки), починаючи з дилера, по черзі набирають по 4 тайли в руку (за годинниковою стрілкою), доки в кожного не буде 12 тайлів, далі вони беруть ще по одному.

З місця розлому проти годинникової стрілки відраховується 7 пар тайлів, вони стають "мертвою стіною". Третій тайл зліва "мертвої стіни" перевертається він стає вказівником дори.

Що ж, тепер можна починати справжню гру. Сподіваюсь, ви не перевернули кілька тайлів, поки будували чи розбирали стіну;) Інакше пальців вам не дорахуватись (або балів)

Image description

Гравці по черзі беруть один тайл і скидують (взятий або той, що був на руці), доки хтось не переможе (як це зробити я описав у першій статті).

Коли хтось перемагає, він розкриває свою руку, і об'являє свої яку, рахує хани та фу і забирає виграш в інших гравців. Усі тайли знову затасовуються і починається наступна роздача. (Якщо переміг дилер, то він залишається ним, якщо хтось інший, то дилерство передається проти часової стрілки наступному гравцю).

Виграш

Гравець, що переміг, оголошує всі свої яку (3 частиною викладу список усіх яку) і рахує фу/мініпойнти. На основі цього вираховується кількість балів, яку він отримає з інших гравців. У разі цумо зі всіх, у разі рона з того, у кого було забрано переможний тайл.
Нижче прикладаю табличку. Якщо перемагає не дилер, то дивимось у верхню табличку. Вище значення для рона, нижні значення через скісну риску для цумо (перше число береться з дилера, друге з інших гравців). Якщо перемагає дилер, то рахується за нижньою табличкою. Вище значення для рона, нижче значення для цумо (з кожного)

Image description

Глосарій

  1. Дилер — гравець, що сидить на сході. Він ходить першим, також отримує і виплачує більше балів при виграші/програші відповідно.
  2. Мертва стіна — 14 тайлів, які не беруть участь у грі. Із них 6 тайлів не будуть взяті ні за яких умов, 4 тайли є вказівниками дори (1 відкритий з початку гри, інші відкриваються, коли оголошується кан), 4 тайли є вказівники ура-дор (розташовані під звичайними вказівниками) (відкриваються лише при перемозі з ріічі)
  3. Фу/мініпойнти — додаткові бали, які нараховуються, якщо ваша рука вартує менше 5 ханів. Детальніше про них напишу в статті, де розкажу про всі яку.

Якщо захочете зіграти, то доєднуйтесь в діскорд-канал, ми інколи збираємось вечорами грати. https://discord.gg/CfCzUrB4rn

Топ коментарі (1)

Звернути
 
cyberville_ua profile image
Сайбервіль - ретро та інді

Приємно бачити класику :)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!