У цій статті я спробую розглянути деякі типові помилки авторів, які створювали свої новели на Ukranian Visual Novel Jam. Вони не є критичними, а їх виправлення не потребує великої кількості часу чи специфічних знань, і робить знайомство з грою приємнішим для читача. Я не буду аналізувати красивість інтерфейсів чи дизайну, а сфокусуюсь саме на технічних деталях.
Меню налаштувань
Почнемо з меню налаштувань, ось скриншот однієї з робіт для прикладу, але така проблема характерна для 80% новел на цьому джемі, у деяких інтерфейс узагалі англійською чи російською.
По-перше, назву меню "Налаштунки" краще змінити на "Налаштування".
По-друге, "Приховати". Назва цього налаштування має бути "Пропустити". Воно відповідає за промотування тексту на кнопку CTRL. Особисто я завжди видаляю це налаштування і прописую в коді:
init python:
preferences.skip_unseen = True
Це дозволяє гравцям промотувати весь текст за замовчуванням.
Якщо ж ви хочете залишити це налаштування, то замість "Невидимий текст" варто написати "Усе", бо це налаштування відповідає за те, що гравець може пропускати весь текст (тобто той текст, який не читав раніше).
По-третє, "Час Автопереадресації" відповідає за швидкість читання тексту в режимі автоматичного читання. Тому це налаштування варто назвати "Швидкість авточитання". До того ж, це налаштування працює не зовсім правильно, і при збільшенні налаштування, читання тексту навпаки сповільнятиметься, щоб уникнути цього додайте в кінець рядку "bar_invert True":
bar value Preference("auto-forward time") bar_invert True
По-четверте, "Гучність Голосу" - надмірне налаштування, яке збиває з пантелику своєю наявністю, оскільки ніякого голосу в грі немає. Краще його прибрати.
По-п'яте, краще писати "Гучність музики", "Гучність звуку" тощо, тобто друге слово з маленької букви.
Гучність
Рекомендується ставити за замовчуванням нижчий звук гри, бо у кожного гравця на комп'ютері свої налаштування гучності, і деколи можна "вмерти" від гучності гри. Код нижче поставить стартову гучність на половину, далі гравець уже зможе підналаштувати під себе завдяки повзункам (якщо не забуде):
define config.default_music_volume = 0.5
define config.default_sfx_volume = 0.5
Відсутність назви або рандомна назва
Рядок нижче знаходиться в файлі options.rpy, вам варто змінити назву в лапках на вашу (можна кирилицею).
define config.name = _("Ваша назва")
Відсутність іконки
Це не критична річ, але красива і робиться дуже просто. Вам потрібно закинути вашу іконку в форматі icon.ico в папку вашого проекту(не в game). Для конвертації картинки в .ico формат ви можете скористуватись цим сайтом.
Розмір гри
Деякі ігри важать по 300, а то й 400 мб, що для візуальної новели просто нонсенс. Це стається через те, що деякі люди кидають музику у .flac або .wav форматі, а також через велику кількість картинок великого розміру.
Для того, щоб ваша гра стала легшою просто конвертуйте музику в .ogg формат.
Також ви можете проганяти свої картинки через цей сайт, щоб зменшувати їх розмір, при тому якість зберігатиметься. Це можна робити й іншими способами, просто зверніть на це увагу.
Відображення спрайтів/фонів у грі
Коли ви показуєте або приховуєте якийсь спрайт чи фон варто дописувати "with dissolve". Це робить появу/приховування зображень більш плавним і приємним для ока, а гра виглядає набагато живіше. Приклад:
show ellen happy with dissolve
scene room with dissolve
hide ellen with dissolve
Також ви можете налаштовувати час появи спрайту фону прописавши замість dissolve, Dissolve (2.0). Замість 2.0 може бути будь-яке інше число в секундах. Важливо Dissolve з часом повинен писатись з великої букви. Приклад:
scene room with Dissolve(3.0)
Музика і звуки
Це саме стосується музики, щоб музика не перемикались/з'являлась/зникала різко, варто дописувати fadeout 1.0 fadein 1.0 :
play music main_theme fadeout 1.0 fadein 1.0
Якщо ваш звук не задуманий різким (вистріл, удар тощо), то варто добавляти fadeout 1.0 до них, також можна збільшувати чи зменшувати час затухання, змінивши цифру (у секундах).
Топ коментарі (9)
Зі стандартними інтерфейсами дуже в точку. Більшість, на жаль, не хоче з ними заморочуватись через високу складність налаштування. Однак інтерфейс це як обкладинка гри - одне з перших, що бачить гравець.
Дякую за статтю! Наробила таких помилок в попередньому джемі і йей, тепер хоча б знаю, як виправити
А що за новела?)
"Пташина казка" (gronaproject.itch.io/bird-s-tale)
Читав, гарна історія) Плануєте приймати участь в наступних джемах?
До речі, якщо цікаво можете приєднуватись в чат, тут багато авторів з джему, та й просто людей, які читають новели t.me/ua_visual_novels
Дякую! Пх-х, а я читала "Перепуття" - чудова новелла і неочікувано було з кінцівкою.
Та-ак, хочу вписатися як художниця в якусь команду на наступний раз.
О, дякую!
Така стаття -- маст рід перед початком роботи над новелою.
Чекаю на твої розбори інтерфейсів)))
Грався с Ren'Py у 2011 році, тоді нічого так і не закінчив через те. А тут виявляється що там вже десятки робіт від наших авторів. Круто.
itch.io/jam/visualnovel-jam-ua