Куток

Обкладинка для допису Like a Dragon: Ishin! Зразкова японщина
Tellery Spyro
Tellery Spyro

Додано • Оновлено

Like a Dragon: Ishin! Зразкова японщина

Розкрию вам страшну таємницю: я великий прихильник Yakuza. Не тих братків, що в кольорових костюмах шастають вулицями Токіо та б’ють один одному лиця. Не тих, що кришують автомати пачінко та кошмарили дрібних підприємців у восьмидесятих. Однак серія ігор, яка тісно пов’язана з японською мафією, без перебільшення є знаковою для геймдева.

Я був щасливим, коли в такому далекому 2018 році серія завітала на ПК. Спочатку у вигляді легендарної Нульовки, потім Ківамі, а за ними інші номерні частини серії… Поступово, Sega зробила персональні комп’ютери своєї флагманською платформою, куди тепер гарантовано виходять нові частини серії. Навіть спінофф у вигляді Judgment теж завітав до любителів клавомиші (і він значно краще, ніж про нього кажуть).

Село Бакамітаївка, однак у 19 столітті

В Ishin дивна історія. Вона бла розроблена ще в далекому 2014 році і без великої уваги преси. Це була виключно регіональна гра, яка за межі Японії ніколи не вибиралася. Вона навіть не мала англійської локалізації та не була доступна для купівлі за межами країни сходу сонця. Після шикарної П’ятірки, фан-база серії остаточно стала мультинаціональною, і такий крок Sega дуже здивував гравців.

Опис картинки

На довгий час про Ishin не було чутно. Вона існувала виключно у відео з мемами на Ютубі, де Сакамото Рьома (саме так звуть місцеву іпостась легендарного Дракона Доджими) яро рубає… овочі для обіду під крики «ЙОЖЬ!». Дивишся і думаєш, що Ishin – це якась збірка мемів, зроблена японцями, та випущена для них же.
Все змінив вихід ігор Sekiro та Ghost of Tsushima. Продажі показали, що західні гравці цікавляться історією давньої Японії і готові за цей інтерес платити. Sega зробила певні висновки, подивившись на продажі своїх ігор на ПК. «Так і бути!» - сказав глава студії Ryu Ga Gotoku Studios та дав добро на роботу над ремейком. Так, між іграми пройшло майже дев’ять років, і випускати її в первинному вигляді викликало б, як мінімум, здивування. Та й англійську локалізацію треба було зробити… І тут Остапа понесло. Вірніше, Рьому понесло...

Подорож у часі та знайомий мордобій

Не дивуйтеся, якщо не знайдете тут рідний Камурочо. Та й Токіо тут немає, як і Осаки. В 19 столітті міста називались геть інакше, а їхня архітектура та географія не мала нічого спільного із сучасними містами країни аніме. Що ж, Сакамото Рьома – це… не той самий Казума Кірю, якого ми знаємо. Маю сказати, цей персонаж володіє більшим спектром емоцій, і навіть здатен відчувати любов та співчуття. За сюжетом він – всиновлена дитина, що виріс в родині судді. Він страждає від тиску суспільства та невпевненості в своєму місці в ньому. Рьома займається пошуком себе, однак опиняється в центрі політичного конфлікту, що в часи Бакумацу (1853—1867) охопили Японію. Так, в грі сильний вплив тогочасних подій. Пересказувати сюжет його не стану, бо він, традиційно для серії, досить складний. Однак його є за що покритикувати, про це трохи згодом.

Опис картинки

Бойова система відрізняється від інший ігор серії. Якщо раніше холодна та вогнепальна зброя були посилюючим бонусом, то тут це норма. Лихі часи, що тут сказати… Ви озброєні катаною та револьвером, які можна як поєднувати, так і розкачувати окремо. В грі чотири бойових стилі: кулачний, стрілець, мечник, дикий танцюрист (поєднання катани та револьверу). Глибоко аналізувати кожен з них не буду, однак скажу, що останній стиль виявився найбільш ефективним проти великої кількості противників, а мечник – ідеальний проти босів. Рекомендую розвивати спочатку ці два стилі.

Опис картинки

Удари можна комбінувати як завгодно. Є безліч добивань та прийомів з використанням предметів навколишнього середовища. Рівень складності збалансований, рука до трейнера не тягнеться. Зверніть увагу, що у грі присутній досить серйозний грінд, отож якщо ви бажаєте закрити всі сабсторі та побічні активності – готуйтесь виділити не менше сотні годин під цю справу. Наприклад, на те щоб розкачати рівень коваля, вам знадобиться декілька десятків годин. Чи може це я такий повільний? А якщо ви захочете закрити особисту історію однією важливої для серії героїні... Вам реально доведеться переселитися до неї в хату, в буквальному сенсі!
У грі наявна система прокачки, гарно знайома фанатам серії по іншим частинам. Рьома отримує рівні та сфери досвіду, які він може використовувати для розвитку бойових стилів. Білі сфери універсальні, ними можна прокачувати всі чотири стилі. При отриманні сфери певного стилю, білу можна «повернути назад» та прокачати нею вже іншу навичку. Цікава реалізація перехресної прокачки, яка прискорює розвиток героя та швидше відкриває спеціальні навички.

Тут хочеться жити

Не дивлячись на те, які лихі та брудні часи показані (злидні, тотальне знецінення життя, безвладдя та самурайське беззаконня, тощо), в світ Ishin хочеться повертатися. Неймовірна атмосфера Японії 19 століття чудово доповнюється рушієм Unreal Engine 4, який створює специфічну, помаранчеву атмосферу. Оченята радуються кольорам та увагою до дрібниць. Наприклад, ринок міста влаштований реалістично, і гравець швидко запам’ятовує, де і що знаходиться. В місті легко знайти дорогу до коваля, адже він знаходиться в промисловому районі міста. Там же можна знайти декілька зброярів, адже район підходить за тематикою. Треба вивчити додаткові навички? В місті є спеціальні майстри, які з радістю поділяться досвідом з Рьомою. Треба купити дайкон для Харуки? Ласкаво просимо на ринок! Може, ви хочете залитися саке після важкого робочого дня? Тут і це можна зробити! Симулятор життя в Японії 19 століття у вигляді Like a Dragon: Ishin чекає на вас!

Опис картинки

А скільки тут сабсторі та побічних активностей… Мати моя рідна, я думав що після Сімки з Ічібаном мене буде складно здивувати! В Like a Dragon: Ishin – найбільша кількість можливих занять в усій серії. Гарантую, що ви проведете в них значно більше часу, ніж за основною кампанією. Будьте уважні, адже вас доведеться витягати з ігрового світу за руки і ноги!
Бойові тренування, легендарне караоке, традиційні танці, рибалка, маджонг… Це лише ті, що я можу одразу пригадати. Хочете піти рубати дрова замість сюжету? Не питання! А може, вам хочеться полунички на вулиці червоних ліхтарів? Немає питань, однак майте на увазі, що там одні з найскладніших міні-ігор! А як щодо власного будинку, де на вас чекає Харука? Що, думали тут немає головної антагоністки всієї серії? Дзуськи! Вона до ваших послуг, причому в буквальному сенсі! До речі, ведення господарства – чудовий спосіб підняти грошей для більш комфортного проходження основного сюжету.
Сабсторі трохи просідають по постановці та сюжету з більш пізніми представниками серії. Однак відверто всратих доручень по типу «піди принеси мені декілька кухолів пива» або «набий морду тим халамидникам» тут немає. Вірніше, вони тут бувають, однак гармонійно вплетені в невеличкі міські історії. Однак недоліком є відсутність озвучки тексту сабсторі, і під час читання ви знову будете чуть знайомі всім фанатам серії «тук-тук-тук». Лише в Сімці це виправили, однак вона на даний момент є останньою частиною серії, тому й сама просунута. Але ж мова йде про ремейк Ishin на іншому рушії та з бонусним контентом, чи не так? Як на мене, рішення не озвучувати сабсторі є дивним.

Але ж були якісь недоліки?

Ідеальних ігор не буває, і насправді в Ishin можна знайти багато проблем. Наприклад, якийсь нереальний рівень грінду для серії, який перевершив два мільйони єн в Сімці! Далеко не кожен має десятки годин для закриття побічних активностей, не кажучи вже що основна кампанія затягне вас на цілий тиждень. З іншого боку, в ігри серії Yakuza треба занурюватися з головою, а це потребує багато вільного часу.

Опис картинки

Інший серйозний недолік – абсолютно пососний (не побоюсь цього літературного слова) головний антагоніст! Це просто сміх! До останнього залишається почуття, що він є якимось невдалим першоквітневим жартом, а не серйозним злодієм, що задумав скинути Імператора. Та й взагалі під кінець кампанії ви почнете помічати занадто багато фантастики, яка дуже вибивається навіть на тлі інших частин.
Спірною є складність деяких боїв. Іноді вони занадто легкі, а іноді такі, що звичайні НІПи (неігрові персонажі) зламають вам лице декількома атаками швидше, ніж це зробить бос! Ну і випадкові битви, їх тут багацько і вам не завжди вийде оминути цих вуркаганів. Напочатку це цікаво, однак не на десяту годину сюжету, і не коли це вже сота, однакова битва.
Із нюансів (не є недоліком) занесу необхідність глибокого знання англійської. Yakuza це та серія, заради якої я підтягнув власні знання мови союзників, однак не кожна людина його взагалі знає, або знає досить гарно, щоб читати не лише архаїчну англійську, а й адаптовані діалекти та розмовні скорочення. Sega, Україна - велика країна, можна нам, будь-ласка, локалізацію в майбутньому? Було б чудово!

Ваша страва готова!

Like a Dragon: Ishin! – це неймовірно смачний фрукт для поціновувачів, і цікава подорож для будь-якого любителя жанру. В нього можна грати навіть без знань основної серії та її конфліктів, адже персонажі тут інші, і пов’язує їх зі своїми прототипами, хіба що, зовнішність.

На момент написання цього огляду, гра коштує 1800 грн за звичайне видання. Це зовсім недешево, однак гра багато дає, і як на мене повністю відбиває свої кошти. Фактично, ви купляєте декілька ігор в одній обгортці, які можуть подарувати вам не один десяток годин насолоди і емоцій.

Переваги: Неймовірна атмосфера Японії 19 століття, чудова музика, гарна бойова система, багато додаткових історій та побічних активностей, гармонійний геймплей та зрозуміла прокачка
Недоліки: Абсолютно несерйозний антагоніст, забагато грінду в деяких місцях.
Оцінка Азаріс: 8.5/10

Опис картинки

Найстаріші коментарі (5)

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Чекаю знижку і обов'язково завітають в Бакамітаївку) За плечима вже Якудзы з 0 по 4 і Like a Dragon а також гра в в п'яту і Judgement)

Звернути
 
tellery_spyro_58031d08098 profile image
Tellery Spyro

Вітаю! То ви вже досвідчений співун в караоке та дослідник таємниц Казуми Кірю! І як вам ця подорож?

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Доволі сильно затягує, потім раз в два-три місяці є бажання проходити чергову Якудзу) Хоча п'ята якась вже зовсім велетенська, я там зупинився на середині історії Сайджими і при цьому вже награв більше 40 годин.

Тред Тред
 
tellery_spyro_58031d08098 profile image
Tellery Spyro

Історія Сайджими сама нудна та занадто затягнута. Не ви один там надовго зупинялися.
Опис картинки

Звернути
 
mickenvald profile image
Микита Оленєв

Дякую за пост!

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!