Вітаю, гості та користувачі Кутку! Тиждень тому завершився вже третій джем по візуальним новелам, організований нашим гарним приятелем Ternox. Дуже приємно спостерігати, як жанр візуальних новел стає все більш популярним в нашій країні (і відходить від асоціації виключно з хентаєм), і з’являється все більше якісних українських представників жанру! Цього разу мав за честь приєднатися до джему в якості соло-розробника, і хочу поділитися цим досвідом з вами.
Нагадую, що Ukrainian Visual Novel Jam проводиться раз на півроку. Ціллю учасників є створення новели на певну тематику за обмежений проміжок часу (зазвичай це два тижні, однак терміни можуть збільшуватись через техногенні причини). Брати участь можна як в соло, так і в складі команди. Найбільш оригінальні, технічно-цікаві та вражаючі новели назавжди залишаються в пам’яті спільноти і ще довго є об’єктами обговорень в чаті візуальних новел. До речі, ви можете приєднатись до нього, якщо бажаєте познайомитись з жанром!
Увага! В цьому розділі спойлери до Артеї! Якщо ви ще в неї не грали, то читайте цю статтю на свій страх та ризик!
Все почалося з ящірок
Мене вже знають в спільноті розробників як навіженого, що майже все для гри робить сам. Наче в цьому нічого незвичного немає, в нас багато соло-розробників, які щодня працюють над улюбленими проєктами. Однак справа трохи змінюється, коли ти тягнеш велику за обсягом гру про фантастичний світ і паралельно починаєш інші проєкти. Минулого джему мені дуже пощастило з командою, і ми разом доводимо новелу Argumentum ad Culpam до релізу.
Здавалося б, почати ще один проєкт буде справжнім самогубством. Однак коли прозвучала тема джему «Віртуальність», я зрозумів що в мене в голові є історія, яку я міг би розповісти читачам. Так, в цілому тема джему була визнана більш слабкою і обмеженою за попередні, але це не завадило з’явитися новим гідним українським новелам, які ще раз підтверджують факт, що гарні розробники зроблять гарну гру на будь-яку тему.
Сюжет за 28 хвилин – це цілком реально
Перше, з чого в мене почалась робота, це з написання сюжету. Одразу було ухвалено рішення писати його в Нанрасі (В нашому випадку – в давньому Нанрасі до подій основної гри), оскільки багацько деталей вже були продумані для основної новели. Головними героями були обрані аннори, адже коти - це заборонений прийом, а фуррі-коти – це зброя масового ураження я хотів розповісти більше про цих милих істот, які швидко завоювали симпатії читачів і стали маскотами основної новели.
З чого ж почати? З кінця, звісно ж! Спочатку я придумав кінцівку, від якої почали зростати подальші деталі сюжету. Так, не треба дивитися на мене великими очима, я дивна ящірка. В мене заїла в голові одна гарна мелодія з гри на SNES, і я не міг заспокоїтись, поки не дописав весь сюжет. На це пішло в цілому 28 хвилин. Звісно, діалоги отримували нові подробиці під час перечитування, однак основа сюжету була закладена за час, за який чай не встиг охолонути.
Нагадаю про що новела. Події відбуваються у фантастичному світі Нанрас. Основними героями є аннори - милі істоти, схожі на прямоходячих котів. Особливістю данного виду є можливість керувати псіо-енергією та наявність органічних кристалів в їхній біології. Кажуть, що саме в них зберігається душа і особистість кожного аннора. Саме тому вчені досліджують їхні особливості вже багато років, і схоже, відповіді на бажані запитання вже близько.
Артея Лонгранс - талановита вчена, яка працює над перспективним проєктом створення лапотворних кристалів, які за властивостями максимально наближені до органічних кристалів аннорів. У випадку успіху, дослідження має назавжди змінити світ на краще і відкрити нову гілку розвитку раси. Однак стається дещо трагічне, через що життя Артеї та її близьких назавжди змінюється. Тепер їй доведеться пройти через важкий шлях зміни себе, щоб виправити помилки минулого. Бодай частково.
Персонажі дуже важливі для будь-якого твору
Зрозумівши, що я не встигну реалізувати в новелі все бажане, я сконцентрувався на розкритті персонажів. За гарно прописаними героями цікаво спостерігати протягом всього твору. Друга фаза сюжету, як на мене, вийшла краще за першу, адже вона дає відповіді на більшість запитань. Однак вона втратила десь годину сюжетного часу, що вплинуло на кінцівку.
Спочатку Артея викликає симпатію та співчуття. Гравець одразу дізнається про її трагедію, і який важкий шлях вона вже пройшла. Однак згодом вона може нагадати вам ту саму відмінницю з вашого класу, що завжди була зіркою і сиділа на першій парті. Вона велика молодчина, в неї все виходить бездоганно, її часто приводять в приклад вчителі. Але між уроками, на перерві або в спілкуванні поза школою, вона може показати свій істинний, геть не дружній та егоїстичний характер. Зазвичай таку людину вчить життя, як Артею провчила доля. Її марнославство та надвисока віра у власну велич призвели до жахливих наслідків. Вона втрачає найдорожчого аннора в своєму житті. Але… Чи був він найдорожчим для неї? Чи був Келот взагалі бажаним сином? Може, сам факт інциденту в лабораторії нашкодив їй більше? Коли ви проходите другу фазу сюжету, складно зрозуміти, де правда, а де брехня. Але ребус поступово складається, коли на сцену виходить Ійсі.
Деякі гравці вважають синю аннорку справжньою головною героїнею новели, і ця думка має право на існування. Ійсі ніколи не заздрила подрузі (яка іноді нею дуже нехтувала), раділа що її просто взяли пограти, завжди віддавала останнє задля комфорту друзів. Її добре серце не залишилось непоміченим оточуючими, і деякі з них радо ним користувались… Дівчина талановита і здатна власнолап зібрати прилади високої складності. Якби вона забажала, вона б легко обійшла подругу по всім параметрам, однак вона з якоїсь причини цього не робить. Можливо, це теж прояв доброго серця?
Створювати персонажів було самим цікавим процесом. Мені приносить задоволення, коли є помітна зміна характеру героїв протягом історії. Команда Melvoice зробила приємний сюрприз, запропонувавши допомогу в озвучці персонажів до новели. Озвучка героїв виводить занурення в пригоди на новий рівень, і це я зрозумів ще працюючи над основною новелою! Дякую команді озвучки за допомогу! Enelira (Ійсі та діти), Korzhik (Артея та діти) та Lomaev (Доктор Теггінс та містяни) відчули персонажів і зуміли вдихнути в новелу більше життя! На жаль, ми не встигли озвучити весь сюжет, однак я дуже вдячний їм за допомогу! До речі, в команди є група в Telegram, де ви можете їх підтримати переглядом!
Графічна складова. Традиційно ніякого планшету і не все так просто
Вся графіка для гри робилася мною за допомогою комп'ютерної мишки. Оскільки події відбуваються в давньому місті аннорів, пішов деякий час на розробку архітектури та устрою житла вухастих істот. На фонах чітко простежуються риси ом’верай з основної новели, однак оскільки події відбуваються в одному всесвіті, це навіть грає атмосфері на лапу.
Персонажів не так багато, тому їх можна краще розкрити за короткий проміжок часу. Я намагався зробити їх різними, впізнаваними та з унікальними рисами. Наприклад, в Артеї набута гетерохромія очей і кристалу через інцидент в лабораторії, а Ійсі завжди носить із собою улюблений планшетик. Навіть зріст підкреслює образи дівчат. Складно не помітити, що Артея в півтора рази вища за Ійсі, і це проявляється в манері їхнього спілкування (особливо в дитинстві)
Колір головних героїнь каже про приналежність їх до різних біомів. Артея – «дитина лісу», так називають аннорів зеленого кольору. Кажуть, що вони краще співчувають природі і здатні відчувати енергію життя. Синій колір Ійсі вказує на її приналежність до «печерників» - аннорів, що живуть серед ансоляр-рослин і кристалів. Кажуть, що аннори цього кольору мають гострий розум і неймовірну цілеспрямованість. Можливо, дівчинка трохи замкнена в собі і не має багато друзів, але вона розквітає, коли мова заходить про цікаві їй речі. Прямо як Артея, чи не так?
Доктор Теггінс приховує в собі багато таємниць, і це підкреслено його образом. Через маску ми ніколи не бачимо його справжніх емоцій, що додає йому загадковості. Крім того, Теггінс має багато гострих і закруглених елементів, що вказує на його неоднозначну натуру.
Кольорова гама новели складається з приємних фіолетово-синіх відтінків, які підкреслюють атмосферу таємничості, високих технологій та інопланетний присмак подій. До речі, під час проходження ви декілька разів могли помітити щось підозріле, що вказує на зв'язок новели з темою джему!
До чого тут Mega Man X?
Здавалося б, дві абсолютно різні гри, яких нічого не об’єднує. Однак саме гра про Ікса надихнула мене центрувати сюжет на питанні штучного життя та віртуальності. Доктор Лайт (персонаж Mega Man) бажав, щоб роботи могли відчувати емоції, рости, мали здоровий глузд і розуміння спірних аспектів людської моралі. Так і Артея, відчуваючи провину за загибель власного сина, хотіла щоб цю біль ніхто не відчував, і задля цього займалася проєктом створення штучних кристалів. В них можна було б копіювати особистість з кристалу живого аннора, який не залежав би від органічної складової носія і міг би існувати в механічному тілі. Концепція механічних аннорів викликає суперечки в суспільстві. Хтось підтримує штучне життя, а хтось категорично проти нього, адже це неприродньо.
Вирізана година сюжету якраз присвячена механічному Келоту. Там піднімаються проблеми його нового тіла, а також сприйняття хлопчика суспільством. Чи є він повноцінним членом суспільства, чи все ж він нереальний? Сурогат, імітація того, кого більше не існує? І хоча Mega Man сконцентрований на іншому, там теж піднімається питання "творців і творіння", і чи мають роботи працювати на людей.
Також побутові справи по догляду за дитиною мали б ще раз підкреслити неоднозначність характеру Артеї.
А ще я грав в Mega Man X до початку і під час джему, і був під враженням від чудової серії ігор. До речі, раджу ознайомитись з цією чудовою серією ігор!
Обмеження в часі – повна срака для соло-розробника
Тепер поговоримо про дещо важливе. Я ненавиджу завдання на час, в будь-якій грі. Вони мене бісять, заставляють нервувати, постійно слідкувати за часом, і… Я все рівно їх часто зливаю. Однак якщо в грі це можна виправити за допомогою читів, то в реальності це, на щастя, не працює. Оскільки я люблю все розкладати по пунктах, напишу про кожний з них окремо.
• Вам знадобиться гарне вміння організовувати власний час, щоб встигнути бодай щось.
• Ви одразу маєте змиритися, що у вас не вистачить часу реалізувати все, що ви задумали.
• Забудьте про особисте життя під час джему. Якщо у вас є кохана людина, вона вас рятуватиме від тотального задротства над проєктом і буде права.
• Ваш улюблений кіт залишиться без уваги
• Краще приймайте участь в джемі під час відпустки
Я дуже нервував під час розробки «Артеї», і маю сказати, що це дуже мене вимотало. Ви великий молодець, якщо робите гру в соло і у вас все виходить! Однак обмеження в часі вас зламає. Тому краще беріть участь в будь-якому джемі в складі команди. Ваші навички там будуть дуже корисними і можуть принести команді перемогу!
Висновок
Не дивлячись на всі недоліки, описані в розділі вище, мені сподобався результат і те, як люди сприйняли Артею. Я дуже радий, що більшості гравців вдалося роздивитися всю сутність сюжету та його головні посили. Багато чого довелося вирізати з гри, щоб встигнути. Щось довелося спростити або переробляти в останній день. Подекуди були безсонні ночі та сильний стрес.
Тому вдруге на соло-розробку для джему я, напевне, не піду.
А потім я дізнаюся, що тема наступного джему буде про драконів. А НУ ВСІ ПОСУНУЛИСЯ!
Я радий, що «Артея» сподобалась багатьом читачам! Можливо, колись я зроблю розширену версію цієї новели. Такою, якою я її запланував від початку.
Дякую за увагу! До зустрічі в Нанрасі!
Найстаріші коментарі (3)
у мене тільки "👍"
Я людина проста, бачу Mega Man X - ставлю лайк.
Прочитав, але все одно не розумію як це можливо :3