Куток

Обкладинка для допису Наші ігри та де вони зараз (частина перша)
Vitaliy Bakal
Vitaliy Bakal

Додано

Наші ігри та де вони зараз (частина перша)

Українська ігрова індустрія не має аналогів. Чи є у світі компанії, які створили світові хіти та продовжують творити під бомбами? Ми пережили лихі дев'яності, кризу ПК-ігор 2004, глобальну фінансову кризу 2007, початок війни 2014, ковід та початок повномаштабної.

Більшість якісних спеціалістів тепер за кордоном під стягами західних компаній, а декого вже немає. Мене завжди цікавив стан індустрії, і як частина її, мені було боляче бачити як професійних проєктів стає все менше, а українських розробників у титрах закордонних ігор більшає.

Якось випадково мені згадалася обгортка журналу українського журналу "Gameplay – «апрель 2007»", на яскраво жовтому глянці зображений герой відеоігор, італійський сантехнік, Маріо, з дуже неіталійським елементом — оселедцем. Він застив в тріумфальному стрибку, з написом «НАШИ ИГРЬІ». Трошки вище можна побачити, "Stalker: Shadow of Chernobyl. Первая Рецензия".

Журнал Gameplay можна назвати піком еволюції української ігрової журналістики. Про ігри на той час в Україні писали в окремій секції журналу Домашній ПК, а повністю про ігри були худенькі напівпрофесіональні «Мой Компютер Игровой» та «Шпиль!». Звісно ж, усі вони були російською мовою, і виглядали незаможно на фоні бідьших твердопалітурніших російських «Game exe”, “Игромании” та навіть сталінських обриганів з «Навигатор Игрового Мира». Gameplay був побудований на руїнах Re:Play, першої спроби зробити «професійний» глянцевий журнал по тодішнім стандартам ігрової преси, який закрився після 3х випусків, ймовірно через загибель головного редактора Володимира Симонова в автокатастрофі. Один з членів проєкту, Сергій Гальонкін, вирішив не здаватись. Gameplay дебютував у 2005 році, піднявши планку попередників, які менш піклувались про журналістські стандарти.

Читаючи рецензії в шпілю зараз, розумієш що у них насправді не було Xbox та Gamecube. Питання повної російськомовності цих видань підіймалося часто, пізніше почали з'являлись статті українською, у вигляді експерименту. Коли видання почали переходити повністю на українську, то було вже пізно для друкованої преси.

У 2006 Gameplay вже створив масштабний матеріал, намагаючись зібравши всі студії, які на той час існували в Україні. В 2007 його повторили, приурочивши до виходу довгоочікуваного Сталкера. Чи є ця рецензія першою у світі сказати важко, можливо це був розбір гуляючої по ринку англомовної піратки у журналі «Фуфел» (інформація недоступна).

Також в номері є список усіх ігор, які на той час розроблялись на території України (за виключенням shаreware). Я вирішив взяти цю статтю і подивитись, як склалась доля наших студій після 2007го.
І почнемо ми не з компанії, а людини, що має значний вплив на український геймдев — Сергія Гальонкіна.
Опис картинки

Гальонкін покинув пост головного редактора у 2008, ще до закриття журналу у 2010, і з тих пір працював у сфері торгівлі і маркетингу у різних компаніях, серед яких київський відділ Нівалу Nival Red(пізніше Red Beat) та Wargaming. Вів популярний блог, брав часть в організації ігрових івентів, написав впливову книгу про маркетинг (російською) та заснував подкаст «Как делают игрьі». На час Революції гідності Гальонкін проживав за кордоном.

Світову славу йому приніс SteamSpy, інструмент по збору статистики продаж ігор в стімі, який певний час використовували практично всі пк-розробники та журналісти. В 2016 Сергій пішов працювати в Epic, ставши директором по стратегії маркетингу та ввівши в сторі гривню, за рік до того як це зробив Стім. На той час в епік сторі було 3 гри і готувалась до публічного виходу четверта — Fortnite. Гальонкін приймав участь в розробці маркетингу та монетизації Fortnite, та пізніше EGS. Минулого року він покинув Epic. Зараз працює в комнанії Build a Rocket Boy, створеній вихідцями з Rockstar.

Опис картинки


4А Games

Місто Київ
Дата заснування: 2006
Кількість працівників: 30
Bеб-сайт: www.4a-games.com
Проєкти: Metro 2033: The Last Refuge (4 квартал 2008)

«О компании 4A Games в «Наших играх» мы пишем впервые, хотя образовалась она еще год назад. Костяк команды составили выходцы из GSC Game World, работавшие там над S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl.
Возможно, поэтому дебютный проект компании «Метро 2033» внешне напоминает самый известный украинский долгострой. Хотя в действительности общего между ними только постсоветский постапокалиптический сеттинг да жанр.”

Перелік студій йде в алфавітному порядку, і так вже вийшло що на першому місці у нас передова компанія. На даний час це молодий колектив без випущених проєктів. 4А це Андрій Прохоров, Андрій Ткаченко, Александр Максимчук та Алесь Шишковцов, які залишили розробку Stalker Shadow of Chernobyl незадовго до виходу, по слухам через конфлікт з Григоровичем.

Нині працюють над грою Metro 2033: The Last Refuge, по мотивам інтернет-повістей молодого російського автора Дмитра Глуховського. «Проект обещает быть очень интересным...».

В 2014 році великі українські студії почали переводити свої активи та працівників закордон, боючись повномаштабного вторгнення та нестабільності нового уряду. 4A перевели половину кадрів на Мальту, щоб не втратити закордонних інвесторів та видавців. В цей час також збанкрутував американський видавець THQ, що пустило студію прямо в австро-німецьке мержерне болото Deep Silver, Thq Nordic та Embracer.

В результаті 4А перейшов під власність Saber, до минулого пітерській компанії з американськими керівниками. Вітчизняні гравці дуже занепокоєні таким розвитком подій, але робота кипить.


Absolutist

Місто Дніпропетровськ
Дата заснування1999
Кількість працівників 60
Bеб-сайт: www.absolutist.ru
Вийшовші ігри: «свыше 200 небольших игр”
Проєкти: “по одному каждый месяц”

"Среди создателей казуальных проектов днепропетровская команда Absolutist - самая известная за пределами страны украинская компания. За восемь лет работы она сделала себе имя на невероятно аддиктивных маленьких играх вроде Bubble Shooter и «Скажені пацюки». Проекты компании выходят на всех современных платформах - от Windows и Ипих до Symbian и Java. Мы не будем писать о каждом отдельном проекте студии, их чересчур много. Но пройти мимо крупнейшего отечественного разработчика казуальных игр не могли."

Як стверджують в статті, це на даний час найвідовіший за кордоном українький розробник. Згадані проекти — клон booble booble під назвою booble shooter та «Скажені пацюки». 90% скріншотів та інформації про гру Скажені пацюки лежить на ВікіФур, російськомовній фуррі-енциклопедії. На даний час компанія схоже все так же створює по казуалці за місяць. Шукати інформацію про казуальні компанії не легко, тим більше якщо потрібен реальний стан речей — більшість статей це просто самореклама. Чи зберегли вони статус тіньового гіганта, сказати важко.


Abyss Lights Studio

*Місто Київ
Дата заснування2002
Кількість працівників 20
Bеб-сайт: www.abyss-lights.com
Вийшовші ігри Alia vs. Aliens 1 и 2, Aertha
Проєкти Abyss Lights: Skyjacker (2007) *

_“Главный проект компании, ожидаемый многими, - Abyss Lights: Frozen System, во-первых, по peкомендации издателей nepeumeнован в Abyss Lights: Skyjacker, и во-вторых, таки близится к завершению.” “A еще сотрудники Abyss Lights Studio участвовали в создании Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum, Need for Speed: Carbon и Spellforce 2: Shadow Wars (аутсорсинг).” _

Спочатку я розчарувався, так як пошук Alia and aliens був пустий, а сайт компанії працює на мертвому флеші. На цьому можна було поставити крапку, але потім я знайшов інтервю з головою студії, Євгеном Жуковим. Компанія була заснована в 2001му на кістках іншої великої аусорсингової української компанії, Boston Animatons. Вона зокрема відома дивним проектом по мотивам цукерок M&M, Darkened Skye.

150 працівників компанії було звільнено в звязку з терористичними атаками 11 вересня, після чого була організована студія Abyss Lights. Abyss Lights: Skyjacker це їх самостійний проект, який був перейменований на Abyss Lights: Frozen System та проданий Thrustmater. На наш час він числится відміненим. У 2011му році студія була розформована в звязку з кризою. Багато людей потрапило до інших тодішніх гігантів аутсорсу — Vogster та Crytek. Жуков переїхав в Сан-Франциско і з декількома людьми заснував ще одну студію, Digitilus, яка теж займалась аутсорсом,зокрема для таких проектів як League of Legends(Lol), але не полишила надію на створення своєї гри.

Skyjacker це відродження Abyss Lights: Frozen System, космосім про доісторичного хлопчика якого вкрали прибульці і він став космічним піратом. Digitilus називають першою українською студією на кікстартері, хоча сам Жуков каже що українського у них залишилось мало. Skyjacker не вдалося набрати 200к, але команді вдалося зібрати меншу суму на мобільний ап для збору космічних кораблів, пройти стім гріндайт та випустити демо. Проєкт так і не вийшов і про теперішній стан речей в студії мені нічого знайти не вдалось.


Action Forms

Місто Київ
Дата заснування1995
Кількість працівників 30
Bеб-сайт: www.action-forms.com
Вийшовші ігри Chasm: The Rift, Carnivores, Carnivores 2, Carnivores: Ice Age, «Вивисектор: Зверь внутри», «Остров сокровищ» Проєкти «Приключения капитана Врунгеля» (первая половина 2007), «Анабиоз: Сон разума» (конец 2007)

«Одна из известнейших украинских студий после выхода «Вивисектора» принялась за работу над громким проектом «Анабиоз: Сон разума». Со времен нашего большого превью (Gameplay, № 11, 2006) игра сильно похорошела и пополнилась новыми интересными фишками.»

Ще один стовб українського геймдеву. На даний момент розробляють Анабіоз:Сон Разума та гру по мотивам мультфільма про Врунгеля. На жаль це будуть їх останні повноцінні проекти — Анабіоз отримав переважно позитивні оцінки, а Пригоди капітана Врангеля не вийшли. Розробники стверджують що вони передали готову гру 1С, а Давид Черкаський був в захопленні від побаченого та планував зробити мультфільм з використанням моделей з гри, але на даний момент нічого окрім пари асетів та анімацій в мережі немає... В 2011му компанія залягла в спячку, з неї відокремилась компанія Tatem Games, яка портувала серію Carnivores на iOs. З тих пір вони займались рімейками цієї серії разом зі співвітчизниками з BeastShapers та Digital Dreams. Carnivores: Dinosaur Hunter Reborn була випущена в стімі в 2015му компанією Digital Dreams, але вона недоступна для купівлі. В 2020му вийшла Carnivores: Dinosaur Hunter Reborn, яка є портом мобільної гри і має переважно негативні рецензії. Окрім неї з усіх проєктів Action Forms в продажі доступний тільки рімейк Chasm:The rift, але його робили росіяни, які витягли ліцензію зі своїх печер та до оригіналу не мають ніякого відношення.

Екшн формс це не сталкер і не метро, але у час розквіту ретро-шутерів кругом їх ігор на заході почав формуватись маленький культ. Існує ціле англомовне комюніті модерів chasm, серед яких Девідом Сзиманскі, творець Dusk та Iron lung. Версія Чазму що лежала в інтернеті до рімейку була пропатчена і підігнана під досбокс ним. В стімі вийшли Perilous Warp та Hrot, які візуально відсилаются до українського полігонально-рейкастовому монстра. Cryostasis також має своїх поціновувачів в силу своєї унікальності, але його важко запустити на сучасних системах. Навіть гра про Острів скарбів мала хвилинку славу на гребіні несподіваної мемності. Шкода, що підтримкою і відродженням цих ігор займаются не українці.


Aerohills

Місто Київ
Дата заснування2001
Кількість працівників 11
Bеб-сайт: www.aerohills.com
Вийшовші ігри: нет

Проєкти «Алиса: Английский в Стране Чудес» (2007), «Чукча в Москве» (2007), «Алиса: Следуй за белым кроликом!» (2007), «История Древнего мира — 5 класс» (2007).
«Отправив проект «Алиса: Английский в Стране Чудес» издателю на одобрение, киевская студия решила отдохнуть от обучающих игр и вернуться к адвентюре «Алиса: Следуй за белым кроликом!», с которой, собственно, все и началось. Концепцию пересмотрели, к проекту присоединился новый геймдизайнер, и сейчас работа идет полным ходом...
Кроме того, на этапе ргеproduction находится юмористический квест «Чукча в Москве». Здесь, по словам разработчиков, вы не найдете сортирного юмора, характерного для большинства последних руссоквестов.
А еще студия работает над мультимедийной энциклопедией по истории Древнего мира и занимается аутсорсингом.»

«Алиса: Следуй за белым кроликом!» так і не побачила світ. «Чукча в большом городе» отримав переважно негативні оцінки. У сфері аусорсингу цій компанії пощастило більше — через 5 місяців вийде Witcher, де команда була задіяна в якості текстурщиків. Пізніше вони працювали над Arcania:Gothic 4. Подальша доля колективу мені не відома.
Опис картинки


АльфаКласс

*Місто Харків
Дата заснування2002
Кількість працівників 10
Bеб-сайт: www.malgrimia.kh.ua
Вийшовші ігри «Мальгримия: Затерянный мир магии»Проєкти «Мальгримия Il: Нашествие некромантов» (весна 2007)«Харьковская компания «АльфаКласс» известна нашим читателям пошаговой ВРС-стратегией «Мальгримия». *

После умеренного успеха первой части разработчики внимательно выслушали все замечания и пожелания игроков и во втором эпизоде постарались их учесть. Кроме исправлений и усовершенствований, в сиквеле добавится новая фракция — Heкроманты, разделенная натри «нации»: зомбированных, скелетов и призраков. А у каждой из них, разумеется, будут свои города, герои и юниты. Игра должна появиться в продаже уже этой весной. Издателем выступает компания «Новый Диск».»»

Мальгрімія є неофіційним сиквелом Kings Bounty 2, створеного харківчанином Сергієм Прокофьєвим неофіційного сиквелу Kings Bounty. KB2 дуже швидко розповзлась по дискетах і вінчаках пострадянських компів, так як ігри російською та переклади були на той час рідкістю. Мальгрімія 2 отримала здебільшого позитивні ревю та доповнення, але не мала великої популярності через те що вона виглядала як Герої 4, через рік після випуску Героїв 5. Тривимірна Мальгрімія 3 була відмінена через фінансову кризу. Подальша доля Прокофьєва невідома, обзорщики цитують один і той же параграф з вікіпедії, при цьому називаючи оригінал KB2 русскою грою.

Мальгримия 2: Нашествие некромантов


Мальгримия 3

Applebit Games

Місто Луганськ
Дата заснування2006
Кількість працівників 3
Bеб-сайт: www.applebitgames.com
Вийшовші ігри нет

Проєкти Haunted Hotel (Ill квартал 2007)
“Небольшая компания, OCHOBaтели которой принимали участие в разработке казуальных проектов в составе Meridian’93. В данный момент команда занята казуальной же игрой Haunted Hotel, представляющей собой головоломку в стиле «Найди предметы на экране» (наподобие Mystery Case Files).”

Луганська студія, яка спеціалізується на хіден-обжект проектах. На даний час Haunted Hotel має 4 частини, але в графі розробників значится Special Bit Studio. Скоріше всього це одна і та сама студія. Чи переїхали вони з луганську, це невідомо. Продовжують випускати казуальні пазли, але в 2019му зробили адвенчуру в стилі лукасартсів, Angelo & Deemon.

Опис картинки


A.V.A.T.A.R.

Місто Донецк Дата заснування2005
Кількість працівників 30
Bеб-сайт: www.avatar-media.net
Вийшовші ігри нет
Проєкти «4 Врага» (2008)

“Донецкая компания A.V.A.T.A.R, помимо создания обучающих программ и Web-приложений, работает над проектом «4 Врага», который должен стать первой игрой по мотивам историй Карлоса Кастанеды. В ней игроку придется одолеть четырех природных противников: Страх, Силу, Ясность и Старость.”

Карлос Кастанеда це американський письменник-антрополог, який в 60х написав серію книжок про навчання у шамана племені Які, дона Хуана Матуса. Там автор дізнався, що він родовий нахуаль, людина на межі світу цивілізації, тварин та незвичного, а також навчився бороти 4х ворогів: перший че страх, після побору його приходить ясність, яка може зробити тебе самовпевненим і заманити в пасту. Коли навчишся виважувати свої кроки, приходить Сила, яку треба навчитись контролювати. Четвертого ворога, старість, перемогти не можливо, але отримати тріумф можна, ставши Людиною Знання, яка поборола 3х ворогів і може відправлятися на відпочинок зі спокоєм.
Книжки про уроки дона Хуана розійшлися мільйонними тиражами і були перекладені на 17 мов. Журналісти і вчені сумніваються в існуванні шамана. Кастанеда не був публічною особою, навіть використовував фото іншої людини для інтервю в «Тайм». Коли журналістка Сандра Бертон спитала про нестиковки в біографії, автор відповів: «Попросити підтвердити моє життя, давши мою статистику...це як використовувати науку для підтвердження чарів. Це краде магію зі світу та перетворює всіх нас на таблички».
В українській версії статті на вікіпедії подають цікаві факти:

«Сам Кастанеда користувався терміном «sorcery» («мольфарство», в українських перекладах з російської неправильно передане як «магія»), однак, за його словами, це поняття не повністю передає суть вчення, заснованого на традиціях древніх і нових видців - мольфарів, що вміють бачити енергію безпосередньо, як вона лине у всесвіті.»

Не зважаючи на це, далі в вікіпедійській статті використовуються терміни «маг» та «магія», також там немає жодних посилань, так само як у мене немає посилань на містичну студію донецьких аватарів.


B-Cool Interactive

Місто Киев
Дата заснування2005
Кількість працівників 14
Bеб-сайт: www.showdown.com.ua
Вийшовші ігри нет Проєкти Scorpion(конец 2007)

«О дебютном проекте B-Cool мы писали в прошлом году, и стех пор идеология Scorpion не изменилась — это все такой же прямолинейный сюжетный FPS с некоторыми интересными особенностями. Однако теперь мы наконец-то смогли поиграть в раннюю версию Scorpion в офисе студии и своими глаз ами увидеть мощь графического движка CoolEngine 2.1 собственного производства. И действительно, выглядит проект очень современно.»

Перспективний шутер Scorpion з нетиповою афро-естетикою вийшов у 2009му на пк під назвою Scorpion: Disfigured та отримав негативні ревю. В тому ж році студія закрилась, похоронивши з собою сиквел Скорпіона, проект La Guerilla 2040 та Метро 3, триквер Stalin Subway(?). Команда розбрелась по різним студіям, основний косяк осів в казуальній конторі iMaxGen, деякі розробники потім працювали в київському відділенні юбісофту.


Baikonour Games

Місто: Київ
Дата основания: 2006
Кількість працівників: Н/Д
Bеб-сайт: www.baikonour.com.ua
Вийшовші ігри нет
Проєкти Egeon (н/д)

“Молодая киевская команда с русским названием делает весьма амбициозный аркадный симулятор боевых роботов Едеоп.»

Крихітний скріншот двуногого прямоходячого робота це схоже що все що залишилось. Взльот не удался.

Опис картинки


Баюн

Місто Харків
Дата заснування2002
Кількість працівників 20
Bеб-сайт www.bayun.com.ua
Вийшовші ігри «Азбука: Как Мы- шонок буквы ловил», «Арифметика. Агазинчик домовёнка Бу», «Английсий для малышей. Hello, Бу!», «Детское творчество. Первые уроки музыки и поэзии» и др.
Проєкти «Мир животных», «Трениру-ем память», «Школа рисования» — рабочие названия (н/д)

“Студия, которая дарит радость самым маленьким геймерам и их родителям. В компании с веселым домовёнком Бу и его друзьями малыши учатся читать, считать, познают окружающий мир, осваивают английский язык и даже постигают азы этики. Бессменным издателем игр от «Баюн» выступает компания ИДДК и, к сожалению, эти забавные и познавательные проекты доступны только на территории России. Надеемся, со временем ситуация изменится. Кроме детских образовательных продуктов, харьковчане делают также DVD-agantaции и аудиокниги.»

Харківська студія, яка створювала проекти для російських немовлят. Що з нею сталось невідомо і я не думаю що це комусь цікаво.


Best Way

Місто Сєвєродонецьк
Дата заснування1991 (игровое подразделение — 1999)Кількість працівників 30
Bеб-сайт нет
Вийшовші ігри «В тылу врага», многопользовательское дополнение к «В тылу врага», «В тылу врага 2»
Проєкти Два самостоятельных аддона к «В тылу врага 2» (лето/осень 2007)

«Компания Best Way стала второй украинской студией, чей проект появился в западных топах продаж. Дилогия «В тылу врага» сделала разработчиков из Северодонецка (а сними и нашу страну) известными, и теперь отечественный геймдев знают не только благодаря «Казакам» и S.T.A.L.K.E.R.»

Серія «У тилу ворога» отримала безліч доповнень, а рушій Gem було ліцензовано до купи ігор, таких як Majesty 2. Перша частина вийшла на заході як Soldiers: Heroes of World War 2, друга як Faces of War, "В тилу ворога 2: лис пустелі" вийшов як Men of War.
Нажаль доля у цієї іменитої команди була важка: у 2014му вони евакуювались з сіверодонецька, пізніше дізнавшись що на офіс впала бомба. Один з членів команди пропав, евакуйовуючись в російську сторону. Щоб залишитись на плаву, команда почала працювати над мультиплеерною фрітуплейкою по мотивам тилу ворога, Men of War II: Arena. Між цим вони працювали над Nuclear Union, постапокаліптичною рпг від третьої особи, який був зустрітий без ентузіазму і проект було відмінено.

Men of War II: Arena була перейменована на Men of War II, ставши повноцінною третьою частиною Втилу врага 2.
Традиційно виданням серії займались 1С, які перебрались в польщу і замінили імя на Fulqrum, щоб уникнути санкцій. BestWay отримала осудження від української сільноти за співпрацю з опальними росіянами, настрій був розділений і в середині команди після повномаштабного. Вихід Men of War II запланований на цей рік.


Bird’s Eye View Games

Місто Київ
Дата заснування2006
Кількість працівників 10
Bеб-сайт www.bevgames.com
Вийшовші ігри нет
Проєкти «Ядерная угроза: Изоляция» (н/д)

«У этой студии были очень бурные молодые годы. Созданную выходцами из GSC Game World компанию наши внимательные читатели знают как С.А.Р. Она сверкнула на небосклоне украинского геймдева анонсом RTS Nuclear Gods и пропала Ha некоторое время. Проведенные в глубоком NDA месяцы не прошли бесследно, состав команды полностью изменился, название студии стало более поэтичным, а проект обрел издателя - «Новый Диск». Правда, дата выхода стратегии, которая предложит нам взглянуть на альтернативный вариант развития истории ХХ века, еще неизвестна. Надеемся, повоевать за СССР или США мы сможем уже в этом году.»

Проект схоже не вийшов і даних про команду знайти не вдалось. Ну хоч повоювати за США проти СССР нам в певному сенсі дали(🙃).

Опис картинки


Булат

Місто Донецьк
Дата заснування1999
Кількість працівників 30
Ме-сайт www.boolat.com
Вийшовші ігри «Смертельные грезы», «Тормозилки»
Проєкти: два неанонсированных проекта

Донецкая фирма «Булат», кроме локализаций (коих выпущено огромное количество), продолжает заниматься собственно разработкой игр, но никаких данных о своих проектах пока сообщить не может. Если помните, в 2005 г. Компания анонсировала два проекта: Age of Angels и «Тормозилки-2». Год назад они были заморожены (или засекречены), и стех пор никакой информации о них не поступало.

Тормозилки 2 та Age of Angels так і не побачили світла дня. Рпг-стратегія «Смертельные грезы» отримала переважно негативні оцінки. Пізніше студія починає співпрацювати з Playrix, які купили студію в 2021му. На даний момент компанія займається створенням казуалок. Остання стаття на сайті розповідає про волонтерство за часи війни та купівлю обладнання військовими.

Lethal Dreams
Lagsters

Age of Angels


Bravo Interactive

Місто Київ
Дата заснування 2002
Кількість працівників 15
Bеб-сайт www.bravointeractive.com
Вийшовші ігри outsourcing
Проєкти Веат 2 (н/д)

«Киевская компания продолжает трудиться на ниве аутсорсинга. Сотрудники Bravo Interactive приложили свой талант к таким играм, как Crazy Frog Racer, Moto СР 3: Ultimate Racing Technology, Cycling Manager 5 и другим проектам для самых pa3ных платформ. Кроме того, на счету студии shareware экранная заставка Beam, демонстрирующая захватывающие космические баталии.»

Ще одні аутсорсери, разом з AeroHills працювали над Відьмаком. Також вони працювали над Chaos League, Sacred 2 та Arcania: Gothic 4. Схоже що унаш час працівники розчинились десь у польському аутсорсі.


«Чумацький Світ»

*Місто Київ
Дата заснування2006
Кількість працівників 15
Bеб-сайт www.chumaki.meta.ua
Вийшовші ігри онлайн-игра «Чумацьк! Перегони»
Проєкти н/д *

«Молодая команда, подарившая нам забавную браузерную игру «Чумацьк! Перегони». Для разнообразия геймерам предлагают облачиться не в сверкающие латы, ав шаровары, вышиванку и брыль, и сыграть роль не благородного рыцаря на белом коне, а простого украинского чумака, почти верXOM... на воле. Проект подкупает веселой рисованной графикой и действительно необычной темой. Надеемся, другие игры студии будут не менее креативными.»

Всі дороги поросли, і тільки степові могили відають що це була за гра і куди попрямували розробники...


Corrida Soft

Місто Київ
Дата заснування2005
Кількість працівників 6
Bеб-сайт www.corridasoft.com
Вийшовші ігриWebRacing (браузерная)
Проєкти Sea Adventures (2007), Steel Division 13 (2007)

Под яркой вывеской Corrida Soft разместились старые знакомые из компании UCT. И за прошедший с момента публикации статьи «Наши игры 2006» год компания сменила не только название, но и направление развития. Амбициозная StarMaster Online, sci-fi MMORPG, задуманная задолго до онлайн-бума в отечественной индустрии, заморожена. Работы над проектом прекращены, и дату их возобновления руководитель студии пока назвать затрудняется. Зато Corrida Soft Haшла себя в создании браузерных игр и infranet-решений. Сейчас в недрах компании куются браузерные Sea Adventures и Steel Division 13 (тема больших роботов актуальна практически всегда) плюс еще проекты, о которых Corrida Soft He готова пока рассказать.

Знову ж таки, браузерні проекти десятилітньої давності часто втрачені навіки. Будемо надіятись що їх ігри таки побачили світ.


CREOTEAM

Місто Київ
Дата заснування2005
Кількість працівників 17
Веб-сайт creoteam.com
Вийшовші ігри нет
Проєкти COLLAPSE (IV квартал 2007)
*
«Action от третьего лица COLLAPSE, создаваемый дружной киевской командой СВЕОТЕАМ, с уверенностью можно назвать одним из наиболее перспективных отечественных проектов. События этой игры происходят в будущем на развалинах европейской цивилизации, погибшей в результате необъяснимой аномальной катастрофы. Наш протеже Родан — один из так называемых Лордов, предводителей небольших групп выживших, - пытается найти убийцу своего отца. Разумеется, он не подозревает, куда заведет его жажда мести.»
«СВЕОТЕАМ — молодая, по хорошему агрессивная и амбициозная компания. Многие ее сотрудники имеют опыт успешно завершенных проектов и умеют здраво оценивать свои силы. Верим, что у этой команды все получится.»

Collapse не підірвав світ як Сталкер чи Метро, але вийшов доволі непоганою грою. Сиквел був відмінений і команда була розпущена 2008го через світову фінансову кризу. В 2009му видавець запронував відродити гру у вигляді доповнення, і Collapse: the Rage вийшла у 2009му. Команда знайшла великого видавця щоб портувати гру на консолі, але той пізніше вирішив згорнути проєкт. Була почата розробка над грою для мультиплатформи, яка не завершилась успіхом. Як завжди, члени розійшлись по іншим студіям, накшталт crytek та nival red, із видних людей — художник Роман Гуро.

Зі старої команди залишилось 3е людей, які вирішили створити Football, Tactics & Glory — комбінацію покрокової тактичної рпг та футболу, яка мала успіх і отримала декілька доповнень. Наразі сайт каже що СRЕОТЕАМ це 6 людей які сидять в різних кутках України. Collapse продається в стімі, але під російською Букою, які перейменувались у ESDigital Games. «Вам сподобаються ще ці чудесні російські ігри» казала ссилка на сторінці в стімі, показуючи Погрнічьє(Borderzone) та Метро сталіна, напівграбельні оцтої, які були розгромлені російською пресою ще на виході. Collapse Rage недоступний ніде, а от Football, Tactics & Glory можна купити без угризіння совісті.

Шукаючи інформацію, я дізнався що Андрій Костюшко, один з розробників, буквально тиждень назад анонсував Threads of War, дикі танчики з елементами мандрівної гри та у вигляді вишиванок. В якості програміста виступає його 11ти річний син.


Crow Interactive Limited

Місто Северодонецк
Дата заснування2001
Кількість працівників НД
Веб-сайтwww.crowteam.com
Вийшовші ігри нет
Проєкти Armageddon: Bless of Antichrist (н/д), Ocean (не анонсирован)

«Шесть лет назад Crow Interactive создавалась с целью изучения языков программирования второго уровня и их продвижения на рынке. Именно с этого все и началось: дабы доказать, что DarkBasicProfessional от GameCreators достаточно функционален, чтоб создавать на нем игры и программы коммерческого уровня. В 2003 году команда с головой ушла в работу над своим первьм проектом — Armageddon: Bless of Antichrist. Й через три года, в 2006-м на выставке «Территория игр», организованной компанией Eurolndex и журналом Сатеріау, представила его техническую демо-версию. В зтой дьяблоподобной action/RPG нам предстоит огнем и мечом охранять хрупкий баланс между Добром и Злом. Игру, кстати, обещают выпустить уже этим летом»

DarkBasic це спрощена мова програмування для ігор, створена британською компанією The Game Creators Ltd. У 2008му підтримка мови була завершена і пізніше вона стала опенсорсною. Із знатних проєктів — Brigand oaxaca, нечестивий пустельний деус екс. Про Crow Interactive Limited нічого не відомо. На виставці «Теріторія ігр» було показано демо, але всі скріншоти і статті про гру поглинули віки. Скріншот в журналі це все що залишилось від написаної на Чорному Бейсіку гри про антихриста.
Опис картинки


Crytek

Місто: Київ
Дата заснування: 2005
Кількість працівників: н/д
Bеб-сай: www.crytek.com
Вийшовші ігри: нет
Проєкти н/д

«Киевский офис Crytek был открыт в конце позапрошлого года, и сейчас в его недрах вовсю кипит работа над неанонсированным проектом. Также наши ребята помогают головному офису в Германии в создании Crysis. К сожалению, в виду упорно ходящих слухов о продаже Crytek компании Electronic Arts никакой информации об украинском представительстве в данный момент получить невозможно. Но если сделка, о которой так много говорят, все же состоится, у нас в стране, по сути, появится собственная студия крупнейшего в мире издателя игр.»

Так і сталося. Довго про них розказувати не буду, футболки крайтеку і так проходу не давали на київських ігрових виствках. Щоправда основним їх проектом був Warface, де вони колаборували з мейл.ру та тенцетом. Нині студія перейменована на Blackwood Games та працює над Warface:Clutch.


Deep Shadows

Місто Київ
Дата заснування2001
Кількість працівників 50
Bеб-сайт www.deep-shadows.com
Вийшовші ігри: Venom: Codename Outbreak, «Xenus: Точка кипения»Проєкти «Предтечи» (2007), «Xenus 2: Белое золото» (2007)

_«В Deep Shadows сейчас все страшно заняты — готовят проекты к GDC Expo 2007, которая пройдет в марте в Сан-Франциско. Причем, по заверениям разработчиков, поиграть в финальную версию сиквела Хепи$ мы сможем уже совсем скоро. На этот раз действие FPS/RPG будет происходить аж в 2010 году на островах в Карибском бассейне. Однако несмотря нато что кущи здесь, несомненно, райские, притаился за ними вовсе не пасхальный зайчик. Геймеру придется договариваться с представителями восьми фракций, работать над собой (читай: усовершенствовать перки персонажа), много и часто стрелять, а также угонять вертолет. И если никто не сглазит, второй блин получится не в пример румянее и вкуснее первого. Кстати, White Gold: War in Paradise (так игра Haзывается Ha Западе) выйдет и Ha Хбох 360. О «Предтечах» столько уже было сказано в нашем недавнем превью (Gameplay, № 3, 2007), что добавить особо нечего. А нас обещали позвать в гости еще раз, после GDC, и похвастаться новыми красивыми версиями обеих игр. Ждите.» _

Ще один класик кривеньких, але дуже амбційних шутерів з малою але дуже вірною фанбазою. Сергій Забарянский і Роман Лут є втікачами з gsc game world, які прихопили з собою двигун гри Venom:Codename outbreak. З цього вийшла Xenus: Точка кипения, яка випередила сталкер та фар край 3 на роки. Xenus 2 та Предтечі були не менш амбіційними, але й не менш забагавоними і необтесаними в плані дизайну і балансу. Після їх виходу студія різко з“їхала в жанр hidden object, де й залишились. Xenus 2 несподівано зявився на стімі через 8 років після виходу, в 2016му, за ним відразу послідували предтечі. Перша частина, Boiling Point, вийшла в 2023му.


Crazy House

Місто Харків
Дата заснування2002
Кількість працівників 19
Веб-сайт www.crazyhouse.ru
Вийшовші ігри«Вий. История, рассказанная заново», «Т-72. Балканы в огне», «Т-72. Балканы в огне.(Стремительный рейд», «Убойное дело»
Проєкти Tank Combat (апрель 2007), «1-72. Пылающий восток» (н/д), «Жюль Верн. Войны изобретателей» (н/д)

Активная деятельность на рынке локализаций не помешала харьковской студии Crazy House закончить работу над танковым action-cumynatopom Tank Combat (ранее известен как Tank Killer), который предлагает возвратиться на поля сражений Второй мировой войны.
...И как доблестный боец вермахта испытаете под Ленинградом первые модели «тигров»...
Настораживает и практически полное отсутствие новостей об оригинальной стратегии в стиле steampunk «Жюль Верн. Войны изобретателей», в основе которой лежит идея конструирования юнитов из отдельных компонентов. По словам руководителя Crazy House Юрия Лихоты, работа над этой игрой идет полным ходом, просто компания не спешит с официальным анонсом

Під «активною діяльністю на ринку локалізації» мається на увазі те, що це в минулому колектив «Дядюшка Рисеч», який в 90х займався перекладом і озвучкою російською піраток від фаргуса. Переклад був доволі специфічний і душевний, мем про креативні перейменування ігор фаргуса існує через них (Neverhood - Не верь в худо). Серія Command & Conquer ширилась просторами снг в перекладі харківського дядюшки.

«Вий. История, рассказанная заново» була fmv квестом, створеним за участі місцевих акторів театру та виложена в стімі в 2021му.
Про подальшу історію студії відомо мало, Війни винахідників так і не вийшли. Більше відомо про Юрія Лихоту - «Дядюшку Рісеча», засновника та творчого керівника групи. На даний час легендарний локалізатор російькою є ... головою харківського Правого Сектору. В 2014му він був на майдані, а на момент вторгнення перебував на Донеччині. Зараз він є також керівником харківської обласної спілки ветеранів.

Опис картинки
Опис картинки


Digital Spray Studios

*Місто Київ
Дата заснування2001
Кількість працівників н/д
Bеб-сайт www.digitalspray.com
Вийшовші ігри You Are Empty, «Инстинкт»
Проєкти DS3-Engine, неанонсированный шутер *

Digital Spray Studios, решившая в прошлом году сосредоточить усилия на разработке и усовершенствовании DS-Engine, продолжает следовать намеченному курсу. На ее движке DS2-Engine созданы и легендарный украинский долгострой You Are Empty, и «Инстинкт» (правда, здесь технология поновее, версия 2.5). Однако в приватной беседе Павел Музок, руководитель студии, признался, что сейчас Digital Spray Studios работает не только над следующей версией движка, но и над полноценным проектом. Жанр, как нетрудно догадаться, - шутер, a действие будет разворачиваться в современном мире. И это пока, увы, все подробности.

Шутер від першої особи ✅ Кривий ✅ Має маленьку фанатську базу за кордоном ✅. Після мясного антирадянського You are Empty студія зробила «Інстінкт», адаптацію... російського зомбі фільму зі звіриним оскалом Поречнікова на обкладинці. Неанонсований шутер таким і залишився, шляхи команди розтіклися по ubisoft, gsc та shaq-fu legend reborn.


DIOsoft

*Місто Київ
Дата заснування2002
Кількість працівників 35
Веб-сайтwww.diosoft.com
Вийшовші ігри нет
Проєкти «Пираты ХХ! Века» (2008), «Глубина» (н/д) *

«Судьба «Пиратов ХХ! Века» от киевской студии ОЮ$5о# оказалась очень непростой. Концепция проекта, его содержание и тематика несколько раз менялись. Создав великолепную технологию визуализации воды и очень живописные тропические острова, команда столкнулась с проблемой уникальности проекта — он превратился в обычный шутер, неотличимый от звездного ряда FarCry, Crysis, Just Cause ит. д.
А вот с другим проектом студии дела обстоят не так хорошо. Экранизация «Лабиринта Отражений» Сергея Лукьяненко откладывается, равно как и дата выхода шутера «Глубина», который делается по этой лицензии. На данный момент готово две трети уровней. Оставшаяся часть не может быть закончена, так как наполнение локаций должно соответствовать тем или иным эпизодам пока не существующей кинокартины. Аналогичная ситуация наблюдается с игровыми персонажами и монстрами. Движок от FireStarter, на котором создается игра, стремительно устаревает. Поэтому Diosoft рассматривает варианты заморозки проекта и начала работ над ним с нуля уже на следующем поколении технологии «Пиратов», но это случится не раньше того момента, как фильм попадет в производство. Следите за новостями.»

Pirate Hunter: Сомалійскій Капкан є єдиною грою команди, про членів якої важко щось знайти. Навіть оцінки знайти складно, вони в основному негативні. Diosoft на даний час є аутсорсинговою іт-компанією з офісами в Києві і Мінську, але ці дані схоже давно не обновлялись.


DVS

Місто Миколаїв
Дата заснування2000
Кількість працівників 14
Веб-сайт www.dvshome.com
Вийшовші ігри «Восхождение на трон»
Проєкти неанонсированный fantasy action/RPG (названия пока нет)

“Николаевская судия выпустила наконец свой дебютный проект, и теперь ее сотрудники — уже не подающие надежды, а вполне состоявшиеся разработчики. Планов, как водится, громадье, однако распространяться о них DVS не спешит (чтоб не сглазить). Но тем не менее нам рассказали, что если «1C» даст добро, геймеров порадуют аддоном к «Восхождениию на трон». Кроме того, сейчас полным ходом идет pre-production новой фэнтези action/RPG, с уклоном именно в action. В общем следите за новостями.»

Миколаївський гібрид рпг та покрокової стратегії з мязистим мужиками та фігуристими жінками був одним з найперспективніших українських проєктів, але застряв у розробці на цілих шість років. Вийшов непоганий, але кривуватий аналог Kings Bounty. Неанонсований екшн-рпг так і не вийшов з препродакшена, кредити mobygames кажуть що Ascension to the Throne це єдиний проект половини розробників, хоча деякі ключові кадри можна прослідкувати в gsc, crytek та flying cafe for semianimals(Cradle). Гру разом з доповненням можна купити в стімі, але продає її злощасний 1c-Fulqrum.


Five-BN

Місто Дніпродзержинск
Дата заснування2002
Кількість працівників 7
Bеб-сайт нет
Вийшовші ігри Billard, Best Pool, Table Football, Mini Golf, Billiard club, Table Tennis, Cubozoid, Aquaball
Проєкти «Онлайновый бильярдный клуб» (рабочее название), Sprill. Aqua adventures, Magic Tale (н/д)

«Студия выходит в онлайн. Сейчас совместно с московской компанией «Территория информационных технологий» Five-BN работает над онлайновым бильярднымклубом. Здесь будут представлены все самые популярные разновидности бильярда, причем нам обещают реалистичную физическую модель. Покатать шары можно как с компьютерным оппоненTOM, так и сживыми игроками. Однако в названии не зря присутствует слово «клуб». Помимо бильярда, члены клуба смогут познакомиться, поболтать и, возможно, перенести общение «в реал». Ничто так не объединяет, как общее хобби. Кроме того, студия трудится над двумя shareware-npoektamu: Sprill. Aqua adventures и Magic Tale. Издает эти игры компания Alawar, а появятся они уже совсем скоро.»

Ще одна студія кежуал-кріпаків. У 2014му їм вдалося здобути волю з сахарень алавару, після чого студія невпинно кувала хіден-обжекти.


Friends Games

Місто Рівне
Дата заснування2003
Кількість працівників более 20
Bеб-сайт www.friendsgames.com
Вийшовші ігри Super Cooper: Revenge, Warehouse Madness, Kick the Cooper, Atlantizz (Ocean Bounty) ит. д. (для платформы SetTop BOX); Magic Match: The Genie“s Journey, Amazonia и др. (для РО)
Проєкти He анонсированы

«Ривненская студия, ускользнувшая от нашего внимания в материале «Наши игры 2006», является одним из крупнейших украинских разработчиков казуальных игр. В ее портфолио уже более 20 проектов, причем не только для РС, но и для экзотической телевизионной приставки (Set-Top BOX). Сейчас компания трудится над рядом не анонсированных пока игр, причем нескольких жанров.»

Творець казуалок. Проєкти на MobyGames важко відслідкувати і вони перериваються десь на 2009му. Я хотів махнути рукою, але потім звернув увагу на місто. Колись мені пропонували роботу у компанії Zagrava, де пропонували роботу в офісі в Рівному. Коли я спитав «у вас 300 людей роблять одну казуалку і ви ще набираєте», директор сказав що я задаю багато питань, тому мій переїзд з Київської області в Рівне не відбувся... Так от, схоже що люди з цієї студії стоять у витоків Заграви. Десь після нашого інтерв“ю компанію викупили і перетворили в місцевий офіс опального, на той час російського, гіганта Playrix. На даний час компанія все ще активна в Рівному та працює над «новим хітом».


Frogwares

*Місто Київ
Дата заснування1995
Кількість працівників 40
Веб-сайт www.frogwares.com
Вийшовші ігри «Шерлок Холмс: 5 египетских статуэток», «Путешествие к центру земли», «Шерлок Холмс: Тайна серебряной сережки», «Вокруг света за 80 дней» «Шерлок Холмс 3: Секрет Ктулху»
Проєкти Sherlock Holmes 4 (2007), Sherlock Holmes DS (2007), Dracula (н/д) *

«Монстр отечественного квестостроения продолжает радовать фанатов сыщика с Бейкерстрит. В четвертой части гению сыска Холмсу предстоит скрестить шпаги с гением мошенничества, воровства и обмана Арсеном Люпеном (соответствующая лицензия приобретена).
А еще студия работает над адвентюрой с красноречивым названием Dracula.
А еще игра «Шерлок Холмс: 5 египетских статуэток» будет портирована на Nintendo DS, причем работы по графике делают в Киеве, а по программированию и сборке проекта во Франции. От грандиозных планов насчет бренда TrackMania Frogwares отказалась. Все же стихия компании — адвентюры.»

При кожному показі радянського шерлока по стб нас інформували, що англійці визнали цю адаптацію найкращою. Підтвердження я не знайшов. У 2000х Ліванов отримав почесний орден британської імперії за роль, його часто видають як жест доброї волі іноземним діячам. Окрім актора його отримало ще четверо якихось напівдохлих непотрібних русаків, тому важко сказати чи насправді британцям сподобався радянський телефільм. Що можна сказати без долі сумніву, то це те що Frogwares справді на 100% є світовим лідером по створенню ігор по мотивам оповідань Конана Дойля.

На час написання статті Frogwares випустила "Шерлок Холмс 3: Секрет Ктулху", яка сприймалась тоді як мем, але студія пізніше повернулась до хтонічних тем в Magrunner, Sinking City та випустила рімейк Шерлока проти Ктулху у 2023му. На протязі всієї своєї історії студію переслідувли конфлікти з видавцями. Ще у 2002му вони судилися з видавцем через фінансування, з 2004го ліцензією володіли focus home interactive, але фрогвери знову звинуватили жабурятників у недобросовістності, і після кінця терміну ліцензія стрибнула до Nacon, які виявились тим ще болотом. Фрогвери стверджують, що фокус і након були тільки дистрибюторами, а не володарями ліцензії, і версія Sinking City на стімі була фактично скачаною піраткою. Цього року їм вдалося отримати права видавця, і ігри повернулись на всі платформи під знаменем розробника. Король Чарльз, де орден?


«Гейм Арт Студио»

Місто Київ
Дата заснування2006
Кількість працівників 12
Bеб-сайт www.gameastudio.com
Вийшовші ігри «Волшебник Изумрудного города», «Азирис Нуна»
Проєкти Magic Wars, Angels, Heaven & Hell, SWORDLAND, «Приключения слоненка До-До», «Превед!», «Оргазм» (н/д)

«Молодая киевская студия специализируется на создании игр для мобильных телефонов, причем для самой широкой аудитории — вчитайтесь в названия проектов. Кроме того, «Гейм Арт Студио» совместно с не менее молодой компанией «Чумацький Світ» paботают аж над двумя проектами. Это онлайновая игра «Школа Флирта», причем флиртом дело не ограничится (геймерам «до 16» просьба о проекте забыть, пока паспорт не получите), а также развлекательный WAP-портал с традиционными для такого ресурса картинками, мелодиями, гороскопами, анекдотами ит. д.»

Анонімна назва для компанії що створювала контент для wap-порталів... Доля проєкту «Оргазм» залишається невідомою.


GFI UA

*Місто Київ
Дата заснування2003
Кількість працівників 20
Bеб-сайт www.gfi.su
Вийшовші ігри «Офицеры»
Проєкти «Глюк@ та: Зубастая ферма» (|| квартал 2007) *

«После выхода серьезной реалистичной военной стратегии «Офицеры» (ранее она называлась «Комбат», и арт из нее украшал обложку самого первого номера Gameplay) компания СН занялась разработкой проекта по клипу знаменитой российской певицы Глюк“ога - «3yбастая ферма». Речь пойдет о войне виртуальной Глюк“ога и ее друзей (доберман в комплекте) против нацистских свиней (в буквальном смысле) слидером, очень сильно напоминающим Гитлера.»

Game Factory Interactive Ltd. це російська компанія з українським офісом. Що сталося з українським відділом невідомо. Рівно за місяць до повномаштабної це неподобство вийшло в стімі під назвою Jagged Farm, разом з аглійською версією «Как достать босса», єдиний цифровий слід компанії окрім казуалок.

Опис картинки

Опис картинки


Graviteam

Місто Харків
Дата заснування2004
Кількість працівників 20
Bеб-сайт www.graviteam.com
Вийшовші ігри «X-Designer. Планировщик садового участка 3D», «Тренажерный комплекс водителя БРДМ-2»
Проєкти «Стальная ярость: Харьков 1947» (2007), «безымянный танковый проект» (2008), «Тренажерный комплекс БТР» (2008)

«Компания Graviteam известна нашим читателям в первую очередь своими танковыми симуляторами — ее сотрудники принимали участие в создании «1-72: Балканы в огне» (2004) и за прошедшие со дня основания студии три года сделали еще два проекта, посвященных тяжелой технике. Самый примечательный из них - «Тренажерный комплекс водителя БРДМ-2», разработанный для Киевского танкоремонтного завода и, кроме собственно «игры», включающий полноценную симуляцию кабины БРДМ-2 с функционирующими датчиками, коробкой передач и прочим. Если бы не серьезность и масштабность заказа, можно было бы сравнить этот проект с дорогими аркадными кабинами. Увы, чтобы «поиграть» на «Тренажерном комплексе водителя БРДМ-2», необходимо попасть в танковые войска, так что нашим читателям скорее будет интересен второй, недавно завершенный проект «Стальная ярость: Харьков 1942».
Помимо военных симуляторов (в разработке еще два - «Тренажерный комплекс БТР» для армии и безымянный танковый проект для простых смертных), компания Graviteam активно занимается аутсорсингом: на счету ее сотрудников работы над такими играми, как «Путешествие Алисы», «Трое из Простоквашино: Путешествие на плоту», «Золотой теленок», «Вечера нахуторе близ Диканьки», «Понедельник начинается в субботу», «Волшебник Изумрудного города», «Урфин Джюс и его деревянные солдаты», «Трое из Простоквашино: Новый год», «Фабрика», «Маугли», «Провинциальный игрок-3», «Снежная королева» и пр.»

В майбутньому цієї студії тільки танки — хардкорні тактичні симулятори студії можна купити на стімі. Що зараз зі студією, невідомо. Знайшов акаунт у твітері, побачив дату останнього допису і захотілось заплакати.
Опис картинки


GSC Game World

Місто Київ
Дата заснування1995
Кількість працівників 65
Bеб-сайт www.gsc-game.com
Вийшовші ігри Warcraft 2000: Nuclear Epidemic, «Казаки: Европейсие войны», Venom: Codename Outbreak, «Казаки: Последний Довод оролей», Hover Ace, «Казаки: Снова Война», «Завоевание Америки», «Заоевание Америки: В Поисках Эльдорадо», FireStarter, «Александр», «Казаи Il: Наполеоновские войны», «Казаи ЇЇ: Битва за Европу», «Герои Уничтоженных Империй», 5.Т.А.1.К.Е.В.: Shadow of Chernobyl
Проєкти «Герои Уничтоженных Империй. Эпизод 2» (конец 2007), два неанонсированных проекта

«Знаете, это, пожалуй, первый материал цикла «Наши игры» (а начался он в далеком 2001 году еще в журнале «Домашний ПК»), в котором мы не будем писать о грядущем 5.Т.А.1.К.Е.В.: Shadow of Chernobyl. Игра отправлена на золото и должна появиться в продаже вскоре после выхода этого номера — читайте нашу рецензию! Большой этап в работе GSC завершен (что, в частности, видно и по уменьшившемуся коллективу), и компания приступила к созданию новых проектов. Среди анонсированных — вторая серия трилогии «Герои Уничтоженных Империй», которая должна выйти в конце этого года. Никаких деталей о ней пока не известно, но радикальных изменений ожидать не стоит скорее всего разработчики сосредоточатся на усовершенствовании проверенного в сетевых баталиях игрового процесса. А самый большой сюрприз, вероятно, будет касаться мультиплеера, но опять-таки ждем официального анонса. Естественно, игра с загадочной аббревиатурой S.T.A.L.K.E.R. не последняя. Компания GSC предпочитает не делать пока никаких заявлений, HO наш вам совет ждите как минимум один приквел, ато и продолжение.»

Чи варто щось пояснювати? Гра з тектонічним хайпом, вірогідна причина чому в номері існує матеріал про стан української індустрії. Хоч реакції тоді були трохи змішані(«ждалкер» обріс легендами ще до виходу), але й тоді було зрозуміло що це старт чогось великого. Герои Уничтоженных Империй. Эпизод 2 правда так і не вийшли, GSC на 10 років перетворилась на фабрику сталкера.
Існує мем, що всі українські розробники працювали над довгобудом, і зрозуміло чому. В даній статті вже було згадано декілька команд, які засновані людьми що працювали над Shadow of Chernobyl. В 2010му з немалим хайпом вийшло метро 2033, в 2011му стало відомо про заморозку Slalker 2. За цей час інші вихідці були задіяні в купі проектів, серед яких можна відмітити Cradle та Survarium. Після 5 років слухів про ексцентричність та відлюдькуватісь Григоровича, компанія відновила роботу, запустивши Козаки 3, а потім анонсувавши відродження довгостраждального Сталкеру 2, над яким працюють як новачки так і деякі ветерани. Будемо надіятись що гра вийде цього року і отримає 4.5\5(оцінка Stalker Shadow of Chernobyl в номері).


ITGroup

*Місто Донецьк
Дата заснування2002
Кількість працівників н/д
Bеб-сайт н/д
Вийшовші ігри Feudal Lords, Magic Stone
Проєкти н/д “ITGroup была основана в 2002 году в городе Донецке. *

«На ее счету всего два выпущенных проекта: игра-викторина Magic Stone и ремейк классических «Точек» Feudal Lords («Средневековье»). О стратегии «Крит», номинально находящейся в разработке уже более двух лет, достоверных данных, к сожалению, нет.»

Якщо хочете ввійти в скрижалі історії, не називайте свою компанію «IT group».


Jam-Games

Місто Одеса
Дата заснування2004
Кількість працівників 10
Bеб-сайт www.jam-games.net

Вийшовші ігри «Как казаки Мону Лизу искали», Strip Poker Проєкти «33 квадратных метра: Война с соседями» (2007), «Агенты безопасной национальности» (2007)
«В составе этой команды, являющейся производственным подразделением компании-издателя «Одиссей», трудятся одесские кавээнщики. Именно по данной причине, очевидно, занимается Jam-Games в основном юмористическими проектами, из которых вышел пока только веселый рисованный квест о казаках по мотивам известного мультсериала от «Киевнаучфильм». А сейчас разработчики занимаются аркадной игрой с элементами квеста по лицензии от «О.С.П. Студия» с неизменной семьей Звездуновых в главных ролях (озвучат ее, кстати, сами ОСП-шники) и еще одним, пока достаточно таинственным проектом «Агенты безопасной национальности» (судя по скриншотам, довольно симпатичным).»

Студія зі столиці гумору. Гра по козаках була зустріта доволі прохолодно, так як була стандартним руссоквестом з нетиповим для козаків дорослим анекдотним юмором від «Джентельменів удачі», це був такий аналог дизель шоу тоді. Потім зайнялись створення клону «Как достать соседа» з російською осп студією. «Агенты безопасной национальности» вийшли за 10 хвилин після смерті проклятого жанру клонів петьки. У цьому номері журналу є огляд на цинічні та злі «Ядерньіе Твари», який можна вважати постмодернізмом російських квестів та російської fmv порнухи...

Опис картинки

Опис картинки

Опис картинки


Koan Games

Місто Київ
Дата заснування2007
Кількість працівників 4
Bеб-сайт www.koangames.com
Вийшовші ігри Knight Dreams
Проєкти Knight Dreams 2 (лето 2007), Monster Tennis (май 2007)

“Новообразовавшаяся украинская компания, создающая в данный момент игры для мобильных телефонов и планирующая заняться казуальными проектами. Примечательна тем, что была основана выходцами из СSС, в частности Алексеем Сытяновым, некогда главным геймдизайнером и сценаристом S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Knight Dreams це нетиповий для того часу проект — піксельна зельдоподібна гра для джава телефонів. Чи вийшла друга частина, невідомо.»

Ситянов разом з іншими GSC мігрантами працював над Survarium, але пізніше повернвся до теми милих піксельних монстрів у Sketch Tales, грі від першої особи де треба малювати світ. В той час як в цій грі розробником значится 8D studio, у сиквелі, мандрівній грі з колодами Sketch Crawler 22го року випуску вже значится Koan.

Опис картинки

Опис картинки

Опис картинки


Kyiv’s Games

Місто: Київ
Дата заснування: 2005
Кількість працівників 30
Bеб-сайт www.kg.com.ua
Вийшовші ігри Fire Department 3, Silverfall
Проєкти Silverfall для PSP (2007), City Life II (2007)

“Компания Kyiv’s Games является украинским отделением европейского издательства Мог{е Cristo Games и работает исключительно на него. В прошлом году вышли два проекта студии — Fire Department 3 (мы писали о нем в Gameplay) и Silverfall (пока только натерритории Франции, рецензия будет позже). К сожалению, из-за долгих переговоров с французским офисом ребята не успели предоставить к сдаче номера информацию о своих проектах, поэтому подробностей мы рассказать не можем. Знаем только, что компания занимается проектом в мире Silverfall для PSP и, вероятно, сиквелом градостроительного симулятора под рабочим названием City Life 2.»

Підстудія французької компанії Monte Cristo, в основному задіяні в 3д моделюванні та тестуванні. Порт Silvarfall на псп вийшов а City Life 2 вийшла під назвою Cities XL. Далі працівники студії традиційно ростікаються, багатьох можна прослідкувати в Unbound Saga, бітемапі для psp та xbox від Vogster.


Lopens

Місто Київ
Дата заснування2005
Кількість працівників 3
Bеб-сайт www.lopens.com
Вийшовші ігри Tanks Evolution
Проєкти Lopens (2007), Fishes (2007) «— рабочие названия»

"Первым проектом студии Lopens (ранее известной как Flame Rites) являлась серьезная хардкорная стратегия, которая так и не увидела свет. Разработчики признаются, что им не хватило опыта, хотя энтузиазма было хоть отбавляй. Решив начать с малого, команда обратила взоры в сторону shareware. И не прогадала: nocле неплохого дебюта Tanks Evolution Lopens работает уже над двумя играми."

Окрім їх проекту шаревар-танчиків, знайти щось про команду важко.


Media Art

Місто Донецьк
Дата заснуваннян/д
Кількість працівників н/д
Bеб-сайт www.mdart.com
Вийшовші ігри Neuro Hunter
Проєкти н/д

“Донецкое отделение американской компании Media Art приобрело сомнительную известность после выпуска шутера Neuro Hunter. Сейчас этот коллектив занимается преимущественно незатейливыми, но аддиктивными «офисными» играми, а также различными энциклопедиями и обучающими программами.»

Донецький Deus Ex дуже рідко згадувався навіть в тогочасній українській пресі. Він отримав середні та негативні оцінки, і після цього хардкорного українського шутеру студія робила, сюрприз, тільки казуалки, по крайній мірі та половина робітників що залишилась. Інша половина пішла працювати над іграми серії Metro.


Meridian’93

Місто Луганськ
Дата заснування1993
Кількість працівників 25
Веб-сайт www.meridian93.com
Вийшовші ігри Admiral: Sea Battles, Carcassonne, Mouse Force, El Grande, Alexander: Hour of Heroes, «Волкодав из рода Серых Псов» и еще почти десяток
«Проєкти шесть казуальных игр (н/д)»
*
“В рецензии на «Волкодава из рода Серых Псов» мы посетовали, что Meridian’93 делает мало казуальных игр, которые у этой студии традиционно получались замечательными. Берем свои слова обратно - в 2006-м компания выпустила шесть казуальных проектов (Mad Magic, Numericon, Dragon, KeyWords, BabyDrive, MiniGolf - их можно посмотреть Ha WWW. robingames.com) и в 2007 году Haмерена разработать еще шесть. От создания больших игр Meridian’93 временно отказалась, что, на наш взгляд, довольно разумно.”

Перша українська ігрова студія. Після створення однієї з 3х посередніх ігор по посередньому російському фільму «Волкодав», компанія таки і не повернулась до великих ігор і займалась традиційним промислом українських геймдевовців епохи 2008го, казуалками...
(продовження слідує)
Номер журналу на internet archive

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!