Куток

Обкладинка для допису Більше ніж принцеси в небезпеці
goodving
goodving

Додано • Оновлено

Більше ніж принцеси в небезпеці

Вступ

Всім привіт!

Нещодавно я поділився зі своїм знайомим, який захоплюється MMORPG, своїм створеним персонажем у грі Black Desert. Цей персонаж був, на мою думку, чудовим - дівчина-шай. Проте мій друг дуже обурився, коли дізнався про це. Він не міг зрозуміти, чому я обрав грати за жіночого персонажа, оскільки він завжди обирав брутальних чоловіків у грі. Він вважав, що грати за дівчину - це щось дивне. Звичайно, я теж не лишився байдужим до його слів, але ця публікація не про нашу суперечку. Цей інцидент змусив мене замислитися і трохи глибше дослідити тему жіночих персонажів у відеоіграх. Скільки їх? Яка їх доля? Хто з них мене зацікавив і чому?

Опис картинки

Мій персонаж Another_Button в MMORPG Black Desert

Історія

Щоб вивчити тенденції розвитку жіночих персонажів у відеоіграх, слід звернутися до їхньої історії. Перші жіночі персонажі з'явилися у відеоіграх у далеких 80-х роках, коли індустрія тільки набирала обертів. Зазвичай це були прості, стереотипні персонажі, що відображали тодішні уявлення про жіночність.

Одним з перших таких персонажів була Miss Pac-Man (1982) - дружина Pac-Man, яка стала майже такою ж відомою, як і оригінальний персонаж. Критики хвалили Ms. Pac-Man за вдосконалення оригінального ігрового процесу та за наявність головної героїні; деякі описують гру як кращу за оригінальний Pac-Man. Ms. Pac-Man була внесена до списку найкращих відеоігор усіх часів як одна з найуспішніших американських аркадних ігор, коли-небудь створених. У 2009 році Game Informer поставив Ms. Pac-Man на 10 місце у своєму списку «200 найкращих ігор усіх часів», заявивши, що вона «перевершує оригінальний Pac-Man майже з усякого погляду».

Опис картинки

Копія аркадного апарата з грою Miss Pac-Man


Принцеса Піч, також відома як принцеса Тоадстул, безперечно,
є одним із найвідоміших та найканонічніших персонажів в історії
відеоігор. Її історія розпочалася у 1981 році з аркадної гри Donkey Kong від компанії Nintendo, де її прототип виступав в ролі дами в небезпеці, яку викрала та тримала в полоні зла горила Донкі Конг.
Згодом Принцеса Піч стала постійним персонажем у всесвіті Mario, з'являючись у численних іграх серії. Її роль часто зводилася до того, щоб бути врятованою від злих ворогів, особливо від головного антагоніста - Боузера. Однак, попри часті випробування, Піч завжди залишалася символом сили та гідності у світі відеоігор. Протягом років образ принцеси значуще трансформувався. З пасивної дами в небезпеці вона перетворилася на активну та незалежну героїню.
Сьогодні Принцеса Піч не лише залишається однією з найвідоміших жіночих персонажів у відеоіграх, але й слугує натхненням для гравців усього світу. Її еволюція з дами в небезпеці до сильної та незалежної героїні демонструє, як жіночі персонажі у відеоіграх поступово стають більш багатогранними та активними.

Опис картинки

Арт для гри Princess Peach: Showtime!


У світі ранніх відеоігор, де домінували чоловічі персонажі, Самус Аран з'явилася як революційний образ. Вперше з'явившись у 1986 році в грі Metroid для NES, вона одразу ж кинула виклик очікуванням, бувши представленою як солдат-мисливець, який бореться з космічними загрозами на різних планетах. Однак, найцікавіше те, що протягом першої гри ідентичність Самус приховується під бронею, залишаючи гравців у невідомості щодо її статі. Цей хід вийшов за рамки тогочасних гендерних стереотипів у відеоіграх, зосереджуючи увагу на її силі, наполегливості та мисливських навичках, а не на її зовнішності чи статі. Лише в наступних іграх серії розкривається, що Самус - жінка. Її образ став символом жіночої сили та незалежності в індустрії відеоігор, надихаючи гравців усього світу. Слава Самуc Аран зростала з кожною новою грою, завдяки її динамічній історії, геймплею, що захоплює, та неповторному дизайну.
Вона стала однією з найбільш впізнаваних та улюблених персонажів у світі відеоігор, долаючи гендерні бар'єри та залишаючи незабутній слід в історії індустрії.

Опис картинки

Опис картинки

Самус Аран - мисливиця за головами


Отже, у ранні часи історії відеоігор, жіночі персонажі часто уособлювали стереотипні ролі, бути дамами в небезпеці або помічниками чоловічих героїв, або навіть приховувати свою гендерну ідентичність. Проте вони також зробили початкові кроки для виникнення складніших та багатогранних жіночих персонажів, які з'явилися у майбутньому. Вони проклали шлях для появи та розвитку таких різноманітних героїнь, як Лара Крофт з Tomb Raider, Джейд з Beyond Good & Evil, Æon Flux з однойменної гри та багатьох інших.

Кількість та якість жіночих персонажів у відеоіграх значно зросла за останні роки. Проте, точна цифра залежить від регіону виробництва гри, розробника та конкретного жанру. Наприклад, у шутерах від першої особи, жіночі персонажі все ще становлять меншість. Згідно з дослідженням 2019 року, проведеним компанією Geena Davis Institute on Gender in Media, лише 22% персонажів, які мають діалоги, у найпопулярніших шутерах від першої особи 2018 року, були жінками. Водночас, дослідження 2020 року, проведене Electronic Arts, показало, що 35% персонажів у їхніх іграх були жінками.
Важливо зауважити, що ці дані не враховують якість представлення жіночих персонажів. Навіть якщо у грі присутні багато жіночих персонажів, вони все одно можуть бути стереотипними або недоопрацьованими.
Наразі зростає усвідомлення цієї проблеми, і багато розробників ігор вживають заходів, щоб створити більш різноманітні та інклюзивні ігри. Проте, у відеоіграх спостерігається позитивна тенденція до збільшення кількості жіночих персонажів, але все ще є багато роботи, щоб досягти справжньої рівності.

Опис картинки

Частка героїв відеоігор з 2015 по 2020 роки за статтю

Гра, що руйнує стереотипи

Досліджуючи еволюцію жіночих персонажів у відеоіграх, від ранніх архетипів до сучасних героїнь, я не можу не замислитися над власним захопленням. Чому я, як гравець, віддаю перевагу жіночим персонажам? І це питання не має простої відповіді, а радше складається з низки факторів і мотивів. Можливо, ці роздуми розкриють вам, чому й ви віддаєте перевагу грі за жіночних персонажів або що саме вам подобається у них, навіть якщо вони не є головними героїнями історії.

Опис картинки

Мої героїні з ігор Bioware

Граючи за жіночих персонажів, я відчуваю, що зближаюся з їхніми емоціями та розумію їхні досвід та погляди краще. Це допомагає мені розширити свій світогляд та стати більш толерантною та емпатичною особою. Обираючи жіночих персонажів, я маю можливість відчути різноманітність персонажів з різними характерами та переконаннями, що робить мій ігровий досвід більш насиченим та захопливим. Часто спостерігаючи, як стрімери обирають чоловічі персонажі, я розумію, що вони закладаються на стандартні гендерні ролі. Однак, граючи жіночими персонажами, я відкидаю ці стереотипи та відкриваю для себе нові шляхи у розумінні різних аспектів людського життя.

Опис картинки

Опис картинки

Ві з Cyberpunk 2077

У сучасних відеоіграх багато жіночих персонажів вражають своєю силою, незалежністю та здібностями. Гра за них, як і за чоловічих персонажів, може дати мені відчуття сили та розширення можливостей, незалежно від статі героя. На додаток, це просто веселе і захопливе заняття. Я вважаю, що вибір персонажів не обмежений жодними правилами, тому я обираю тих, хто мені цікавий і за кого грати просто приємно. Замість того, щоб йти за течією застарілих уявлень про те, хто може бути героєм у відеоіграх, я закликаю вас зробити крок вперед. Спробуйте створити жіночого персонажа в наступній RPG, наприклад, в довгоочікуваній Dragon's Dogma 2. Це не просто вибір статі - це можливість отримати абсолютно новий ігровий досвід.

Опис картинки

Опис картинки

Героїні моїх пригод у Baldur's Gate 3

Жіночі Зорі за межами протагоністів

Окрім головних героїнь, у світі відеоігор існує безліч не менш захопливих та впливових жіночих персонажів. Їхні історії, емоції та вчинки часто відіграють важливу роль у розвитку сюжету, формуванні образу протагоніста та загальному сприйнятті гри.
Сьогодні я хочу поділитися з вами списком моїх улюблених жіночих персонажів другого плану.
Важливо зазначити, що це не жорсткий рейтинг, а лише перелік героїнь, які мене особисто зацікавили та здаються мені глибокими та багатогранними.

  • З давніх-давен жителів Ферелдена лякали моторошні історії про відьом з Диких Земель. Ці таємничі істоти, оточені легендами, збуджували уяву та лякали серця. Під час моїх пригод у Dragon Age: Origins я мав щастя зустріти одну з них - Морріган, дочку легендарної Флемет. З першого погляду Морріган зачарувала мене своєю таємничістю. Її темний гумор та цинічний погляд на світ приховували глибокий розум та сильний характер. Вона вірила у свободу волі та не боялася йти проти течії, якщо вважала це правильним. Хоча Морріган приєдналася до моєї команди, вона мала власні плани, які не завжди збігалися з моїми. Її непередбачуваність та незалежність робили її союзницею, на яку не завжди можна було розраховувати, але й водночас робили її ще цікавішою. Багато чого можна сказати про цю загадкову відьму, але я не хочу псувати враження тим, хто ще не грав у Dragon Age. Для мене Морріган - це один з тих персонажів, які залишають глибокий слід у світі відеоігор. Її унікальність, складність характеру, сила та незалежність роблять її однією з найцікавіших та найбагатогранніших героїнь, яких я коли-небудь зустрічав.

Опис картинки

Морріган - відьма з Диких Земель

  • Проект "Лазар" наближався до завершення, і хоча стан Шепарда ще не був стійким, його врятувала саме її присутність. Міранда Лоусон, відповідальна за проєкт відновлення капітана Шепарда в Mass Effect 2, працює на організацію "Цербера", відому своїми безкомпромісними методами. Її здібності, рішучість та прагматизм роблять її цінним активом для цієї організації. Мені було цікаво дізнатися, що за маскою впевненості ховається багатогранна особистість. Міранда бореться з внутрішніми демонами, пов'язаними зі складними стосунками з батьком та генетичними експериментами, проведеними над нею. Також цікаво, як її методи та надійність стануть ключовими для Шепарда і вплинуть на події у наступній грі. Міранда Лоусон - складний та різнобавний персонаж, який вражає своєю силою, вразливістю та суперечливими вчинками, а її історія додає глибини та нюансів у всесвіт Mass Effect.

Опис картинки

Міранда Лоусон - відповідальна за проєкт "Лазар"

  • "Хочеш кріптобіота? Ні? Побачимось, Сем Портер Бріджес." З цими словами, мов Мері Поппінс на парасольці, зникає Фраджайл, керівниця служби доставлення "Fragile Express" у Центральному регіоні Сполучених Міст Америки. Перша зустріч з нею не залишила мене байдужим. Загадкова та небезпечна, Фраджайл володіє надприродною здатністю бачити та відчувати істот з "потойбіччя", які невидимі для звичайних людей. Її минуле оповите таємницею, а обставини, що оточують її життя, лише підсилюють цю загадковість. Поступово, протягом гри, таємниця розкривається, оголюючи справжні мотиви та цілі Фраджайл. Вона стає важливою фігурою, надаючи Сему Портеру Бріджесу підтримку та допомогу у його місії. Її сильний характер та рішучість роблять її цікавим персонажем, що змушує гравця прагнути розкрити всі таємниці цього дивного світу та її місце в ньому.

Опис картинки

Фраджайл - керівниця служби доставки "Fragile Express"

Морріган, Міранда Лоусон та Фраджайл - для мене це безсумнівно цікаві та багатогранні персонажі, звісно глибина їхнього розвитку відрізняється. Наприклад, мотивація та цілі Міранди чітко окреслені. Вона прагне до процвітання "Цербера" та людства, хоча її методи можуть бути жорстокими. Її внутрішні конфлікти добре розкриті. Вона бореться з батьком, власними демонами та сумнівами щодо своїх дій. Крім того, цікаво те, що Міранда значно впливає на сюжет, і може бути як ключовим союзником, так і антагоністом Шепарда.
Темне минуле та мотивація Морріган більш туманні. Вона прагне зберегти свою свободу та силу, але її цілі не завжди зрозумілі. Її внутрішні конфлікти тонко окреслені. Вона залишається вірною своїй цілі до кінця гри.
Минуле та мотивація Фраджайл поступово розкриваються протягом історії. Вона прагне знайти спокій та захистити тих, хто їй дорогий.
Її внутрішні конфлікти зображуються більш багатогранно. Вона бореться з травмами минулого, посттравматичним стресом та переживає складні стосунки з Семом. Вона також значно впливає на сюжет, будучи важливою фігурою та надаючи Сему підтримку.

Порівняйте жіночих персонажів з початку допису з вищезазначеними героїнями, і ви одразу помітите різницю. Стереотипні та нецікаві образи нарешті відходять у минуле, поступаючись місцем складним та різностороннім жіночим особистостям.

Підсумок

У підсумку хотів зазначити, що наразі важливо продовжувати підтримувати розробників, які створюють різноманітних та багатогранних жіночих персонажів. Ця тема виявилася набагато глибшою, ніж можна було очікувати від звичайного обговорення і виявляє собою більше ніж так звану “повістку”.

Жіночі персонажі у відеоіграх можуть допомогти дівчатам та жінкам бачити себе представленими у світі розваг. Це може бути особливо важливо для молодих дівчат, які формують свою ідентичність та уявлення про те, ким вони можуть бути. Коли вони бачать сильних, розумних та багатогранних жіночих персонажів у відеоіграх, це може допомогти їм відчути більше впевненості та можливостей. Крім того, такі персонажі можуть бути зразками для наслідування для дівчат та жінок. Вони можуть показати їм, що можливо досягти великих цілей, бути лідерами та бути сильними.

Мені було цікаво дізнатися, що, наприклад в іграх від Naughty Dog, жіночі персонажі використовуються для освіти гравців про важливі соціальні проблеми, такі як гендерна рівність, расова справедливість та сексуальне насильство. Це допомагає гравцям розвинути емпатію, стати більш усвідомленими та співчутливими людьми. Крім того, жіночі персонажі у відеоіграх можуть сприяти соціальним змінам, кидаючи виклик гендерним стереотипам та пропонуючи більш інклюзивне суспільство.

Жіночі персонажі відеоігор роблять ігри більш захопливим для всіх гравців. Представлення різних людей з різним досвідом робить ігри більш репрезентативними та доступними для широкого кола аудиторії. Створення різноманітного геймерського ком'юніті дозволяє нам почути різноманітні думки та розширює наше розуміння світу навколо нас.

Опис картинки

Дякую, що дочитали цей, можливо, провокаційний допис до кінця. Сподіваюся, ви дізналися щось нове або отримали новий погляд на вже відомі речі. Наступного разу, коли ви зустрінете жіночого протагоніста у грі, не поспішайте критикувати розробників або сучасні соціальні тенденції, а згадайте, що така гра може бути надзвичайно важливою для вашої сестри, подруги, дружини, або для будь-якої іншої дівчини.

Топ коментарі (3)

Звернути
 
komivna profile image
Iryna

Завжди граю за жіночих персонажів коли є вибір, але це, мабуть, і так зрозуміло, бо я жінка =)
Добре що серед чоловічої авдиторії є гравці, які обирають жіночі персонажі і не соромляться цього, бо зустрічала летсплейщиків, які надають перевагу брутальним чоловікам і навіть не розглядають жінок у якості персонажів. Щобільше, висміюють їх.
Дуже сподіваюся, що грати за жінку перестане бути чимось дивним та незвичайним, адже геймінг має право на існування і для жіночої статі.
Дякую за допис і прагнення рівності.

Звернути
 
kawasaki_tokio profile image
kawasaki tokio

Яка ж Морріган крута, вона мене просто зачарувала в DA Origins, справжня відьма.
Ада Вонг в оригінальній RE4, та ще стерво, обожнюю її (моя аватарка не дасть збрехати). Та і взагалі з задоволенням грав за жіночих персонажів, ніколи це мене не дратувало.

Звернути
 
goodving profile image
goodving

О так! Є ще багато крутих жіночих персонажів яких я хотів би додати в допис. Ада Вонг дуже харизматична і витончена жінка. Мені її образ дуже сподобався RE2 Remake.

Опис картинки

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!