Куток

Обкладинка для допису Повнометражки від Netflix або Дорога реклама сумнівної якості
Antichrist in Jeans
Antichrist in Jeans

Додано

Повнометражки від Netflix або Дорога реклама сумнівної якості

Формат великих і малих екранів у кінематографі - предмет дуже давніх і безкомпромісних суперечок. Хтось не визнає фільми, які виходять виключно на стрімінгових сервісах як повноцінні, вважаючи їх аналогом раніше вживаного терміну "телефільм", хтось каже, що вони абсолютно такі ж. Але рідко коли є прихильники ідеї того, що ці стрічки повністю витіснять прокатні із часом. І сьогодні спробую окреслити кілька думок конкретно про Нетфлікс та його доволі проблемні фільми останніх років.

Опис картинки

Netflix у 2024-му році досі є найпопулярнішим стрімінговим сервісом за чисельністю підписників у 260 мільйонів, що на 60 більше, ніж у найближчого конкурента - Amazon Prime, і на понад сотню - ніж у Disney+. Ця компанія вже давно перейшла етап "кінопрокатника", створюючи чималу кількість оригінальних проєктів, деякі з яких дійсно набули значної популярності, тут і Stranger Things, i Wednesday, і навіть The Queen's Gambit - об'єктивно сильні і відомі шоу. І таких ще немало для різних глядацьких аудиторій на майже будь-який смак і вік. Однак, більшість спроб у повнометражні фільми завершуються доволі низькими оцінками критиків та глядачів. Вийнятки є, однак найбільші проєкти якраз що як мінімум контраверсійні.

Опис картинки

Критики злі, але глядачам зайшло

Почну з кращого прикладу - "Червоне повідомлення". Це так званий "суперфільм", де зібралися одні з найбільших зірок останніх років - Двейн Джонсон, Галь Гадот та Раян Рейнольдс. Так, він має 230 мільйонів переглядів (станом на кінець березня 2024-го), але основною причиною критики є вторинність. Якщо ви бачили шпигунські фільми останніх 20 років - то ви фактично бачили все, що міг запропонувати Red Notice. Стрічка не має унікальності і забувається буквально через кілька днів після перегляду, коли навіть назвати імена головних героїв стає складно, бо запам'яталися актори, які чесно відпрацювали свій 20-мільйонний гонорар, однак ні якихось кетч-фраз, ні культурного надбання шоу не залишило. Це типовий приклад того самого фільму-атракціону, про які так часто говорять в контексті супергероїки, але ще більш наочно.
Питання також щодо режисера/сценариста, бо Роусон Маршалл Тербер дійсно ~10 років тому випустив дуже вдалі "Ми - Міллери", однак з того часу мав лише "Півтора шпигуна" та "Хмарочос" із...тим самим Двейном Джонсоном. Обидва фільми не відрізняються глибоким сюжетом, як і більшість проєктів Джонсона, їх дивляться, бо люблять актора. На це ж ставить і Нетфлікс - залучає ВЖЕ відомих популярних акторів і робить не стільки фільм, скільки дорогу рекламу свого сервісу. І або обмежений прокат (Red Notice мав такий, але зібрав цілих 2 мільйони з 700+ кінотеатрів, що приблизно ніщо), або жодного. А тоді зіграє FOMO (синдром втрачених можливостей) прихильників когось із акторів (нагадую, що тут 3 голівудські зірки) - і люди оплачують підписку. Все, сервісу абсолютно не цікаво, скільки часу реально переглядатимуть продукт - його цікавить лише кількість підписників. Якщо подивитися оцю таблицю, то можна побачити, що сумарний час перегляду порахований банально як добуток тривалості шоу на кількість переглядів, і якось повірити в те, що вони не мають нормальної статистики як той же ютуб (де автори бачать, скільки відсотків часу в середньому дивляться їхні відео) - не виходить.
Але з "Червоним повідомленням" оцінки глядачів високі, бо самі актори змогли витягти максимум із того, що їм дали - а отже вартували потрачених грошей. Що не робить фільм шедевром, але на один раз його вистачить.

Опис картинки

Трохи більш "згладжена" картина

Наступний представник - Don't Look Up - таки дещо вибивається зі схеми. Тут є непогана соціальна та політична сатира, автор, що працював над сценарієм першого Ant-man (і на щастя не причетний до двох його продовжень, що виглядає цікавим співпадінням, враховуючи значно нижчу їхню якість), і серйозний акторський ансамбль з Леонардо ДіКапріо, Дженніфер Лоуренс та ще низки популярних акторів - може і не суперзірок, але все ще першого-другого ешелону.
Я б сказав, що цей фільм дещо аномальний для Нетфлікса, і попри розбіжність у сприйнятті серед критиків - навіть отримав кілька номінацій на Оскар, БАФТА, Золотий глобус (в жодній із них не виграв, але все ж) та низку інших. І досі вважається суперечливим, але хорошим.

Опис картинки

Тут навіть оцінки обох сторін майже сходяться

Ще один із непоганих - The Adam Project. Це доволі цікава фантастика із знову ж таки Раяном Рейнольдсом, і я хотів би любити цей фільм, але чогось йому не вистачає. Він середньо-високо оцінений і критиками, і глядачами, але і фінал, і сам задум не реалізовані на всі 100%. Я б відмітив ще акторську гру Волкера Скобелла, який тут чомусь значно більше нагадує Персі Джексона, ніж останній реально вийшов в однойменному серіалі. Знову ж - суперзірка витягує проєкт із не найкращий, але й не найгіршим сюжетом. Далі буде гірше.

Опис картинки

Слабко

The Mother (2023) - містичний трилер із Джей Ло. Фільм від режисерки нової версії "Мулан" (а це був один із найбільших касових провалів Діснею у 2020-му), а загалом - доволі сумбурна та нецікава оповідь про...а про що вона була? Приблизно так і відповідають більшість тих, хто дивився, часто додаючи, що це один із найгірших фільмів у фільмографії Лопез.

Опис картинки

Ще слабше

Heart of Stone (2023) - ще одна стрічка з Галь Гадот, і оцінки тут дуже добре відповідають якості. Взагалі не раджу тратити час на цей фільм.

Опис картинки

Треш

Rebel Moon (2024) - дивна спроба Зака Снайдера у "Зоряні війни". Вийшла пародія, причому погана.

Опис картинки

Середні оцінки для середнього фільму

Damsel (2024) - абсолютно середнє фентезі, яке можна описати як збірний образ фентезі 90-х, із Міллі Боббі Браун, яка й так більшість своєї акторської кар'єри працює із Нетфліксом, і якщо в "Енолі Холмс" був доволі непоганий сценарій і каст, то в "Діву" для чогось взяли сценариста десятого "Форсажу", а я не можу сказати про хоч одну хорошу сцену з останніх фільмів Дізеля. Ні, вони видовищні, але в сюжетному плані - це решето з дірок і лейкопластирю, де більшість нереального пояснюється тим, що "сім'я". Ну в Damsel є прикольна дракониця, це вже плюс, але загалом фільм на один раз.

І така ситуація продовжується - Нетфлікс бере відомих чи колись відомих акторів, режисера, який готовий знімати будь-що, сценаристів із сумнівними портфоліо - і запускають виробництво, вбухуючи в маркетинг ледве чи не більше, ніж у саме шоу. Що призводить до відповідної якості, бо самі фільми є теж маркетинговими проєктами чи "наживками" - одноразовими шматками найбільш типових і безхарактерних історій про все підряд, лиш би охопити те, що чи кого хочуть бачити глядачі. Тому більшість оцих ще теплих продуктів вилітають із пам'яті в моменті. А ще є всякі "Клеопатри", які взагалі вважаються одними із найгірших шоу В ІСТОРІЇ.

Опис картинки

Так, 3% від глядачів

От цього року повинен вийти Back in Action із Кемерон Діаз у головній ролі, а вона не знімалася майже ні в чому останні 10 років. Надіюсь, їй хоча б добре заплатять за повернення із свого відпочинку, бо від режисера нових "Рятувальників Малібу" (2017) очікувати чогось серйозного - так собі ідея. І в ту ж категорію можна віднести продовження "Червоного повідомлення", яке навряд чи буде кращим від першої частини.

І хоча в Нетфлікса ця проблема найбільш критично помітна та виражена, але й інші студії не сильно кращі - їх просто дивляться менше. Внаслідок чого маємо значне падіння якості стрічок, які ідуть на стрімінгових сервісах, а згодом це переходить і до великих екранів, як приклад - більшість сучасного MCU по якості не дотягує навіть до перших двох "Торів", яких неодноразово критикували в актуальний час, бо вони були слабшими від суттєво кращої більшості, і це було помітно. А тепер ситуація зворотна - на фоні доволі сірої маси низькопробних проєктів вибиваються одиниці якісніших, але й посередні ще так-сяк можуть відбиватися. Поки що, бо якщо "Квантуманія" ще хоч щось зібрала, то "The Marvels" - мають навіть менше, ніж потрачено на виробництво, що ставить їх на одну полицю із фільмами Соні, які загалом більше меми, ніж що-небудь серйозне, Морбіус підтвердить.

Опис картинки

І це з бюджетом у 270 мільйонів

Дуже сподіваюсь, що до Netflix та інших виробників посередніх посередностей із часом дійде, що не вийде вічно грати на фанатах знаменитостей та FOMO аудиторії, і перегляди стрімко підуть на дно. Що з однієї сторони погано - бо фільмів може стати ще менше, а великі студії зараз хочуть лише франшизи, а не оригінальні проєкти; а з іншої добре - бо може якість таки буде головнішою від кількості. Ну мені б хотілося в це вірити, але хтозна, як воно ще буде.

Це був не дуже позитивний #lazytalk
Наступного тижня мабуть буде Invincible, якщо другий сезон теж має всього 8 епізодів, буде видно.

Топ коментарі (1)

Звернути
 
homa4ok profile image
Павло

Хороший матеріал

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!