Вступ
Вітаю усіх відвідувачів сайту Куток, з вами Ignor, і в цьому дописі я хотів би розглянути, на мою думку, одну з найбільш цікавих і пророблених локацій у всіх візуальних новелах, що я читав. Я ніколи не писав нічого подібного про ВН, тому цікаво, що з цього вийде.
Читаючи (і перечитуючи) багато відомих японських візуальних новел, я помітив одну спільну рису. Ті з них, в яких розробники мали намір проробити внутрішньоігрове місто, де ведуться головні події, і якщо контекст цього міста дійсно мав значення, часто або брали існуючий житловий пункт, і на його основі створювали прообраз для новели (як, наприклад, у візуальній новелі Higurashi no Naku Koro ni, де внутрішньоігрова локація Хінамідзава є прототипом реально існуючого села в Японії), або просто використовували в сюжеті саме японське місто, не змінюючи його деталей, і залишаючи цю ж саму назву (наприклад, дану стратегію використовували розробники візуальних новел Steins;Gate і Chaos;Head, де події відбуваються в реально існуючих містах - Акіхабара і Шібуя).
⠀
Шіракава, Гіфу. Прообраз Хінамідзави з Higurashi no Naku Koro ni
Акіхабара, Токіо. Район, де відбуваються події новели Steins;Gate
⠀
Звичайно, це стосується далеко не усіх новел. В більшості з них місто, в якому ведуться події новели, не має великого значення для її контексту, і в сюжеті практично не відіграє ролі, а отже практично не згадується протягом усієї гри або згадується мимоволі.
Проте зараз я хотів би поглянути на один яскравий приклад, де автори новели вирішили спробувати інакший підхід, і створили ігрову локацію (чи варто узагалі до міста в візуальній новелі використовувати термін "Ігрова локація"?..), яка не є прямим прототипом якогось існуючого міста, а є повністю вигаданою і опрацьованою локацією, що має свій красивий візуал, унікальну ідею і якій приділили велику увагу в сюжеті, що зробило її, мабуть, однією з найкращих у візуальних новелах. Знайомтесь – Кадзамацурі.
Прояви уваги до Кадзамацурі в Rewrite
Як саме новела зображає це місто на початку? В перші хвилини нам повністю розкривають «портрет» міста, і воно виглядає дійсно чудово.
⠀
Зображення Кадзамацурі з прологу новели
⠀
Уже, як і з опису гри, так і з цього зображення можна зрозуміти, що лісонасадження тут відіграло значну роль. Густа населеність деревами і зарощами є однією з центральних тем новели. Навіть дехто зі знайомих головного героя займається допомогою в озелененні Кадзамацурі. Ба більше, можна буде прийняти участь в засадженні, і якщо гравцю вдасться зробити усе, то на нього чекатиме приємний «бонус» :D
Попри все це, Кадзамацурі має усі ознаки, притаманні великим містам – хмарочоси, мікрорайони, поля, автомагістралі.
⠀
Фон, що демонструє одну з, ймовірно, центральних вулиць міста, де часто буває головний герой
⠀
Настільки велика, обширна локація має багато різних деталей, про які можна довідатись, читаючи текст. Але ми не будемо концентруватись на абсолютно усіх, спробуйте самі прочитати і відшукати їх :)
Місто-привид?.. (попередження про невеликі спойлери)
Просуваючись по сюжету далі, головний герой почне потрапляти в дуже дивну версію свого міста. Все оточення виглядає ненатурально, вулиці порожні і закинуті, а небо схоже на сіру масу без хмар і сонця. Ходячи тут, протагоніст часто буде потрапляти в місця, з яких не зможе вибратись, у вузькі вулиці і коридори, з яких немає кінця. Усе виглядає як дешева копія, і не зрозуміло, як він узагалі сюди потрапив. Моторошний сірий ґрадієнт замість неба впливає на підсвідомість, і та починає домальовувати картини "постапокаліпсису", де всі живі створіння вимерли, і ти єдиний живий в цьому світі...
І в якийсь випадковий момент усе повертається назад, головний герой знову опиняється в нормальному середовищі, так, ніби нічого і не трапилось...
Побачивши місто Кадзамацурі з цієї містичної сторони, його новий образ як «міста-привида» засідає в голові, і забути про нього уже не виходить.
⠀
Один з фонів, ймовірно, ділового району Кадзамацурі у вигляді «міста-привида»
Mappie
Одним з геймплейних елементів Rewrite, котрий вдало корелює з сюжетом – це можливість використовувати GPS-додаток Mappie у телефоні протагоніста, що дозволяє відвідувати різні локації. Працює це дуже просто – в якісь конкретні сюжетні моменти гравцю дають можливість розглянути карту місцевості і спробувати взаємодіяти з різними точками, «маркерами» на ній. На деякі з них натискати потрібно, щоб просуватись по сюжеті, проте є і опціональні маркери. Також є дуже багато місць, позначених знаком «?». У версії Rewrite+ вони виглядають просто як додаткові точки, що не мають великого значення в сюжеті, проте в оригінальній версії Rewrite усі ці маркери були прихованими, і щоб їх знайти потрібно було водити мишкою по усій карті, й просто сподіватись, що ти нічого не проґавиш :)
Окрім цього, деякі з точок можуть бути заблоковані, оскільки потрібно виконати якусь дію або зробити якісь вибори перед цим, щоб їх розблокувати. І часто такі події дозволяють подружитись з якимось другорядними ігровими персонажами, що додасть їхні імена в «журнал».
⠀
Приклад епізоду Rewrite, де використовується «Mappie»
⠀
Виникає очевидне запитання, а навіщо я про це узагалі згадав? Насправді, майже кожна така карта – це хороша можливість розглянути міське планування, плани споруд і вулиць.
⠀
Приклади карт і планів в «Mappie»
⠀
Увага до деталей і дрібниць вражає. Практично ніхто серед читачів не буде зосереджувати свою увагу на тому, де на карті паркувальне місце чи медпункт, яка дорога за що відповідає і на яких перехрестях знаходяться світлофори. Проте розробники новели все одно приділили цьому велику увагу, ніби при проектуванні плану для реального міста. Це дійсно крута деталь.
І це ще не все. Порівнюючи карти локацій і зображення з початку гри, я помічаю деякі деталі. Звичайно, усе це лиш мої спекуляції, скоріше всього я бачу у цьому те, чого немає, але мені цікаво проводити такі порівняння і шукати у всьому сенс і збіги.
⠀
Мої «спекуляції»
⠀
Звичайно, не все тут співпало, десь доріг немає, десь школа не так розміщена, як на карті… Але знову ж таки, чи є багато людей, які б хотіли займатись цими пошуками? Можливо, це помилка, яку допустили художники, можливо, школа та інші частини розміщена в невидимій для нас частині міста, а можливо це я зі своїми спекуляціями облажався... Проте все одно здалось цікавим це дослідити.
Висвітлення проблеми забруднення довкілля
Тема забруднення довкілля дуже актуальна в 21 ст. Візуальна новела Rewrite також вирішила її трохи висвітлити. Окрім того, що ця тема згадується в деяких епізодах (і одна з героїнь особливо сильно схиблена на чистоті), побачити прояв боротьби з забрудненням, хоть і у віртуальному світі гри, можна і на зображеннях гри. «Одержимість» жителів міста у тому, щоб засаджувати усе можливе деревами і рослинністю для боротьби з забрудненням – це дійсно непоганий приклад для наслідування в реальності. Цікаво, чи може така «одержимість» згодом зіграти злий жарт в сюжеті?..
⠀
Мешканці Кадзамацурі не соромляться висаджувати рослинність прямо на спорудах, в інтер’єрах торгових центрів і на дахах хмарочосів
Висновок
Що ми мали змогу побачити в цьому дописі? Key змогли продемонструвати крутий приклад внутрішньоігрового міста, додавши дуже багато деталей і дрібниць при його створенні в грі. Навіть якщо цього міста і не існувало в реальності, дуже якісний його портрет зміг показати нам, що не обов’язково проводити події новели в уже існуючому місті, або «копіювати» його образ, замість цього можна придумати щось своє, що може спрацювати навіть краще, ніж щось реальне.
Хоча тут є і недолік, хоч і незначний. Хотілось би бачити більше «лорних» елементів про місто Кадзамацурі в сюжеті. Яким воно було в минулому, і як дійшло до того, що є зараз. Хоч я і читав цю новелу декілька разів, але все одно пригадую надто мало таких деталей з сюжету.
Насправді, Rewrite не єдина новела, де цікаво обіграна роль міста у сюжеті. Новела Clannad від тих же розробників в цьому плані впоралась не гірше. Зміни міста в Clannad, безперервний потік часу сильно змінює не тільки його вигляд. Але новела більше зосередилась на «духовних» аспектах, де місто і його зміни більше зображуються у філософському контексті, не зосереджуючись на інших деталях. Ну і також це місто тісно пов'язане з однією з героїнь цієї новели. Проте це вже тема на інший раз :)
Всім дякую за увагу. Це мій перший допис на Кутку, і в цілому перший допис на тематику візуальних новел. Сподіаюсь, вам сподобалось. І, звичайно, якщо вас раптом зацікавила дана новела, не соромтесь прочитати і обговорити її зі мною. Також заходьте поспілкуватись в чат по візуальним новелам: Тиць
Буду радий почути ваші відгуки! До зустрічі :)
Найстаріші коментарі (6)
Осьо читаєш і навіть не повіриш, що в цій вн гг тарілку дівчини вилизував...
ти так можеш сказати про купу людей навколо, насправді) Просто ти ж не бачиш, чим люди займаються вночі, коли тебе немає поруч😏
Виглядає як рай, насправді
grisaia fan spotted
grisaia fan spotted
Дякую за чудовий матеріал. Зацікавили грою, обов'язково ознайомлюсь, але пвено після Clannad)