Куток

Обкладинка для допису Чому вам варто звернути увагу на Gamemaker
Ternox для Статті для інді-розробників

Додано

Чому вам варто звернути увагу на Gamemaker

Я маю вже 16 років досвіду корисування цим рушієм - починалося все ще зі школи як хоббі і тепер це мій основний інструмент роботи.

Розповідаю на власному досвіді про переваги рушія та кому саме і для яких цілей він підходить.


1. Gamemaker добре підходить для 2D ігор, особливо для піксель-арту.

Вам буде зручніше та швидше створити двовимірну гру на Gamemaker, ніж, наприклад, на Unity, а рушій зможе легко видавати вам Pixel Perfect картинку.

Рушій заточений саме під 2D. Хоч якісь нескладні 3D елементи зробити можливо, а хтось навіть робить зовсім божевільні 3D-ігри, розібратися у цьому буде складно, тож націлюйтесь на 2D.


2. Gamemaker безкоштовний для некомерційний проєктів, а для комерційних потребує одноразової плати, а не підписки.

Також ніякої сплати роялті чи плати на інстали. У Steam-версії рушія є також регіональні ціни, тому версія Professional (для платних ігор) обійдеться вам у 1875 гривень.

Також за 929 гривень на місяць є підписка, яка окрім комерційної ліцензії надає можливість портування гри на консолі (про це докладніше далі).


3. Gamemaker добре підходить для новачків.

Gamemaker легше вивчити, ніж Unity і є можливість створювати ігри без коду взагалі.

Але для тих, хто хоче навчитись кодувати, у рушія є доволі гнучка та зручна мова програмування - GameMaker Language (GML). Її нескладно вивчити, але вона достатньо потужна для складних ігрових механік. Взагалі це хороший спосіб вивчати програмування та зрозуміти як працюють базові алгоритми.


4. Gamemaker ідеально підходить для джемів.

На рушії Gamemaker можна швидко зробити гру, вона буде легкою та швидко запуститься на будь-якому девайсі, у тому числі в браузері. Рушій дозволяє швидко створювати прототипи, що дає змогу розробникам тестувати ідеї та швидко вносити зміни.

Безкоштовна версія рушія повноцінна та дозволяє створювати безкоштовні ігри, що підходить для джемів.


5. Ігри на Gamemaker легкі та швидкі.

Якщо ви плануєте робити гру для браузера то маєте знати, що деякі майданчики не дуже полюбляють ігри на Unity, бо вони досить важкі. HMTL5 ігри мусять швидко завантажуватися, тому розмір проєкта на Gamemaker дуже маленький, особливо якщо ви робите піксель-арт гру.


6. Великі інді-видавці, такі як Devolver Digital, будуть не проти взяти ваш проєкт на Gamemaker, бо він легко портується на консолі та взагалі усюди, на відміну від Godot, Ren'Py, Construct та багатьох інших рушіїв.

Гра буде нормально працювати усюди, потребуючи лише невеликих змін згідно вимог платформи.


7. Кросплатформність.

Експорт на Windows, Ubuntu, Mac OS, Android, iOS та веб без обмежень та вотермарків. Також є можливість портувати ігри на консолі (PS4, PS5, Xbox One|Series, Nintendo Switch) за окрему підписку.

Сам рушій працює на Windows та Mac OS і скоро обіцяють підтримку Linux.


8. Gamemaker - рушій з величезною історією та хорошою підтримкою.

Рушій підтримується вже понад 20 років і ця підтримка так швидко не зникне. Тож, можете бути спокійним - вам не доведеться шукати новий рушій у найближчі 5-10 років як мінімум, тільки якщо прагнете перейти у 3D.

Давня історія Gamemaker також допоможе вам з пошуками інформації чи гайдів - переважна більшість матеріалів залишається актуальною і через 10 років - рушій отримує більше можливостей, але працює

Зараз рушій належить Opera і активно оновлюється (великі патчі кожні 2-3 місяці). Також існує окрема стабільна версія LTS.


9. Gamemaker - чудово підходить саме для невеликих команд 1-5 людей.

Звісно, це не якесь існуюче обмеження, а скоріш цільова аудиторія. Gamemaker, очевидно, не про величезні корпорації що роблять ігри сотнями людей.

Тому якщо ви розробник-одинак або невеличка група людей, натхненних ідеєю створити двовимірну гру - зверніть увагу на Gamemaker.

--

10. Ну і наостанок, якщо я все ще не зміг вас переконати, на Gamemaker було зроблено величезну кількість інді-хітів, тож ви можете оцінити можливості рушія наглядно.

Наприклад, на Gamemaker було зроблено такі ігри як:

Як ви можете побачити, ігри на Gamemaker абсолютно різних жанрів - екшн, платформери, симулятори, квести, візуальні новели, тощо. Post Void, наприклад, взагалі шутер від першої особи.

Моя гра STONKS-9800: Stock Market Simulator також створена на Gamemaker і сам я користуюсь різними версіями рушія ще з 2008 році.

З мінусів - дуже маленьке ком'юніті навколо цього рушія в Україні, що я і намагаюся виправити.

Топ коментарі (4)

Звернути
 
sashucity profile image
sashucity

Дякую за статтю!
Маю питання. Чому майже всі ігри, наведені у прикладах, використовують піксель-арт — це особливість рушія? Скажімо, щось на кшталт Banner Saga можна було б створити на Gamemaker?

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

Можна створити, ніяких обмежень щодо цього нема. Мабуть просто ком'юніті навколо рушія таке створилося, що полюбляє піксель-арт. Є новела, або ось Islets не в піксель-арті.

У Gamemaker ще є підтримка Spine, що може допомогти у створенні анімацій, але сам ніколи не користвувався.

Звернути
 
sashucity profile image
sashucity

Зрозуміло, дякую!

Звернути
 
qugalet profile image
qugalet

Що це виходить, тепер гру треба зробити?

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!