Тричі на рік Steam проводить фестивалі новинок. Зараз це найкращий способ заявити про свою гру світові та отримати аудиторія зацікавлених гравців.
Але не все так просто. Гравці самі не прийдуть якщо ви їх не зацікавите. Більше того, брати участь у такому регулярному фестивалі від Valve можна лише один раз і цей шанс можна легко профукати. Тож у цій статті я зібрав усе що знаю про участь у подібних івентах та як отримати з них найбільший профіт.
Тож, коли проводять ці фестивалі? Приблизно один взимку, інший влітку та третій восени. За датами фестивалів треба слідкувати, але якщо ви зареєстрований партнер Steamworks то ви напевно отримаєте лист з запрошенням на такий фестиваль.
Цей фестиваль знайомить гравців з майбутніми іграми, тому щоб вам взяти участь необхідно :
а) Запустити сторінку своєї гри у Steam (не реліз гри, просто сторінка з Coming soon);
б) Вчасно подати заявку на фестиваль;
*в) *підготувати демо-версію своєї гри.
Тому я раджу створювати сторінку якомога раніше, щоб бути готовим у будь який момент податися на фестиваль. Без участі у фестивалі краще взагалі нічого не релізити.
Але поспішати з участю у фестивалі також не треба. Йти на фестиваль краще вже тоді, коли гра наближена до релізу і у вас є хороша демо-версія.
Підготовка до фестивалю
Для початку повідомлю: ваша гра може бути на Фестивалі Новинок лише один раз. Тому йдіть на фестиваль тільки якщо впевнені що вже готові показати цікаву демо-версію та добре оформлену сторінку гри. А далі по пунктам.
1. Очевидно, спочатку треба зайнятися сторінкою гри. Якщо сторінки не немає – треба її створити та подати на фестиваль, а якщо сторінку вже створено то треба переглянути її зовнішній вигляд. Будьте впевнені що ваша сторінка ідеальна з вашої точки зору.
Найголовніше на що треба звернути увагу це на головне зображення та усі його розмірні версії. Це перше що побачать гравці, переглядаючи сторінку фестиваля.
2. Перевірте теґи своєї гри. Бо за теґами ваша гра буде знаходитися у відповідних розділах фестивалю. Можете використати Майстер теґів від Valve, дуже зручна штука.
3. Перечитайте опис, а також додайте трейлер та цікаві скріншоти. Трейлер є не обов’язковим для створення сторінки, але краще без нього не йдіть, бо це жива “гіфка” яка показує геймплей.
4. Підготуйте демо-версію та вчасно подайте її на перевірку Valve.
5. Підготуйте маркетинг для старту фестиваля. Steam не залучатиме людей до вашої демо-версії. Вам все одно потрібно рекламувати свою гру за межами Steam. Як це все робити це вже окрема тема (яка трохи загадка для мене) але ведіть соцмережі, пишіть туди про свою гру, закидуйте гіфки на Reddit, витрачайте гроші на рекламу у соцмережах, якщо є така можливість.
Яка демо-версія потрібна?
Створення демо-версії це окрема робота, тож поставтеся до неї уважно. Якщо ви випустите сиру демо-версію на фестиваль то у людей складеться погане враження про гру, а іншого шансу взяти участь у фестивалі у вас не буде.
Є ще один неприємний момент. Steam зі своїми алгоритмами завдає вектор розвитку інді-ігрової індустрії. І звісно ж, платформа любить коли люди багато грають у вашу демо-версію. Тобто якщо у вас візуальна новела або лінійна гра і ви виклали пролог на 30 хвилин – у вас немає шансів потрапити у топ.
Ось найпопулярніші майбутні ігри з останнього осіннього фестивалю.
Майже усі вони або стратегії, пісочниці або багатокристувацькі змагальні ігри. Тобто у демо-версії цих ігор люди могли грати десятки годин, бо такі ігри генерують багато ігрових ситуації та контенту.
Але це не означає що якщо у вас візуальна новела то не треба йти на фестиваль. Треба, просто ефект від фесту буде меншим.
Основна порада така: зробити демо-версію, у яку можна було б грати багато годин. Рогалики також під це підходять.
Зараз я трохи процитую та перекладу інформацію від Кріса Жуковскі з блогу howtomarketyourgame.com:
Щоб отримати десятки тисяч списків побажань під час наступного фестивалю Steam, ви повинні з’явитися у одному з трьох топів, який з’являється у верхній частині сторінки Next Fest. Є 3 вкладки: «Найпопулярніші», «Популярні», «Щоденні активні демо-гравці».
Загалом є 2 способи потрапити до цього рейтингу:
1) Ви входите на фестиваль із ~75 000–100 000 списків бажань (вкладка = найбільше в списку бажань)
2) Ви заробляєте ~3 000 списків бажань за 2 тижні до фестивалю (вкладка = популярні або щоденно активні) демонстраційні гравці)
Коли ви берете участь в останньому фестивалі перед запуском, ви гарантуєте, що ваш маркетинг є найефективнішим із можливих. У вас є якомога більше списків бажань, і ви, сподіваюся, налагодите стосунки зі Стрімерами, які погодяться транслювати вашу гру перед фестивалем.
Також не запускайте свою демку вперше під час Steam Next Fest. Ви вже мали оприлюднити свою демо-версію на інших фестивалях або запустити бета-версію. Це гарантує відсутність сюрпризів: у вашій демонстрації всі помилки виправлено, і ви виправили їх на основі відгуків гравців.
Запуск демо-версії задовго до Next Fest також допомагає залучити стрімерів до вашої гри, що створює більше додавань до списків бажань і налагоджує відносини з ними, щоб ви могли знову зв’язатися з ними перед фестивалем.
Раджу взагалі почитати блог Кріса чи його твіттер за розумними думками щодо релізу у Steam.
Хоча звісно, для багатьох (як і для мене) цифри у сто тисяч вішлістів трохи лячні, тож краще зосередитися на тому щоб ваша гра притягувала стрімерів і взагалі звичайних людей, які хотіли б грати у вашу демку багато годин і робили це регулярно.
Ви можете спитати: “А що робити якщо у мене візуальна новела на 3 години? Як потрапити у топ?” і обнадійливої відповіді на це питання у мене немає. Здається що потрапити у топ неможливо, тільки якщо у вас не революційна новела-рогалик або щось дуже вірусне. Звичайні нормальні історії на 3-4 години важко зробити популярними, ще й у вигляді демо-версії. Тож краще не мітитись у топ, а мітьтесь у свою аудиторію. Невеличку, але готову купувати вашу гру, бо любить подібний жанр. Це нормальна мета, як на мене.
Що робити на фестивалі?
Окей, ви підготувалися і все зробили як треба. Ви впевнені що ваша демо-версія готова і ви готові до фестивалю. Але що ж робити під час самого фестивалю? Звісно ж, окрім зовнішнього піару гри у соціальних мережах.
1. Те що можна зробити до фестиваля та під час нього – треба створити новину-івент про ваш стрім по грі.
Це дуже важливо і не нехтуйте цим. Я розумію що зараз не у всіх є можливість вести прямі трансляції, але можна робити трохи хитріше: готовати запис гемплею з коментарями (або і без) і потім крутити готовий запис по колу.
Трохи корисних інструкцій від Valve:
Як створювати новину
Як робити трансляцію
Взагалі якщо у вас є можливість не буде зайвим крутити запис трансляції цілодобово під час івенту. Але якщо такої можливості немає то обовʼязково робіть трансляцію у назначені час в новині-івенті. У цей час Steam буде показувати вашу трансляцію на головній сторінці фестивалю.
Чим більше у вас переглядів тим вище ви будете на фестивалі. Тож додаткова видимість гри буде не зайвою.
2. Перший день фестивалю дуже важливий і саме під час нього треба активно штурмувати соцмережі та виконувати весь маркетинг що ви можете собі дозволити.
- Читайте фідбек, спілкуйтеся з гравцями, оновлюйте свою демо-версію якщо це треба (наприклад, виправлення багів). Покажіть гравцям що ваша гра готова активно оновлюватися і реагувати на їх побажання.
Фестивалі бувають різні
Я тут пишу саме про фестивалі новинок, але буває ще багато різних фестивалів. Самі Valve проводять також фестивалі за жанровою належністю, наприклад фестиваль роглайків або фестиваль будівництва. Якщо ваша гра має відповідні теги ви отримаєте запрошення на фестиваль від Valve.
Брати участь можна як з готовою грою, встановлюючу знижку, так і з майбутньою грою та демо-версію. У другому випадку для вас усе буде ідентично з фестивалем новинок.
Окрім цього фестивалі можуть проводить побічні компанії з погодження Valve. Наприклад можно подати трейлер своєї гри на щорічний The MIX Next і якщо вашу гру оберуть, то за 500 баксів її трейлер покажуть на трансляції та вона потрапить на спеціальну сторінку події у Steam.
Також участь у Indie Cup дасть змогу вашій грі потрапити на відповідний фестиваль. Тому намагайтеся потрапити на подібні фестивалі, вони будуть дуже корисними для вашої гри.
У цілому же ваш алгоритм дій на різних фестивалях не змінюється і все це корисно для вашою гри – бо її побачить більше людей та додадут до списку бажаного або одразу куплять гру зі знижкою, якщо ваша гра вже існує.
На цьому все. Сподіваюсь поради були корисними. Пам’ятайте що поспішати з фестивале не потрібно і якщо ви не впевнені що встигнете зробити хорошу демо-версію до початку фестиваля то краще відкласти це на наступний фест.
Підписуйтесь на телеграм-канал, щоб не пропустити нові пости.
А ще є:
Топ коментарі (1)
топ!!!