Всім привіт, я Запорізької області. Зараз мешкаю в селі на Вінничині та закінчив розробку своєї другої великої гри.
Житло та місто було знищене під час обстрілу ще у березні 2022.
Трейлер гри про яку йтиме мова
Передісторія
Після випуску першої гри у мене з’являються кошти на своє власне житло.
Житло це невелика квартира у старому фонді, зовсім без нічого, з ремонтом з минулого століття, в мене було таке відчуття, що тут зупинився час.
Переглянувши купу відео про ремонти вирішую спробувати зробити самотужки, заразом буде привід відпочити від комп’ютера.
Беру на підкріплення батька і поїхали, першим ділом беремось за ванну кімнату
Наступним мені потрібен кабінет, в процесі штукатурки з’явилася ідея зробити імітацію кирпича.
Зі шматку стельового пінопласту вирізав шаблон і по ньому просто накладав штукартурку, вийшло кривенько, але в цілому не погано.
Захотілося зробити стіл власними руками, закупив дошку, зклеїв її, а потім під вагою дуже довго вирівнював дерев’яний щит, бо дошка була сира і її дуже покрутило.
Кабінет вийшов ось таким, вперше з’явилося реально комфортне робоче місце, результатом я був більш ніж задоволений.
Далі була спальня та велика кімната.
Із цікавого з залізних тарілок для фруктів зробив люстри та декоративну штукатурку.
Ремонт закінчився 22 лютого 2022 року, а вже 24 лютого о 5 годині ранку ми прокидаємося від вибуху. Почалася війна.
Ми зовсім не взяли жодних речей окрім грошей та документів, їдемо до моїх батьків в будинок, боїмося що до нашого багатоквартирного прилетить ракета. Після приїзду дізнаюся, що батько поїхав за 60 км на роботу, мама з сестрою вдома. У місті починається паніка, палива немає, їжі у магазинах немає, медикаментів також немає.
Наступного дня починається обстріл міста, ми ховаємось у підвалі. Батько й досі в іншому місті. Надвечір зникає електрика та вода, у підвалі без каміна стає дуже холодно та вогко. Над головою постійний свист та вибухи. Зі старих дверей у підвалі зробили ліжко і спимо по черзі, пріоритет вагітній дружині. Цієї ночі в підвалі був просто тваринний страх, зима, на вулиці дуже темно, немає взагалі жодних джерел світла. Такої темряви я ще не бачив.
3 день, моя дружина лікар у декретній відпустці. Її викликають, дуже багато поранених людей та потрібно допомогти зі збором крові. Ми ніяк не можемо наважитися, чи варто їй туди йти. Приїжджає швидка та забирає її, мене з нею не пустили. До 9 вечора я не можу нормально додзвонитися до неї, я не знаю, що вже думати, збираюся йти через все місто до неї в лікарню.
У такому режимі було ще 3-4 дні. У лікарню прилітає ракета і така, як дружина вагітна її просять, щоб вона більше не приходила.
8 день, окрім вибухів чутно автоматні черги які стають все ближче. По вулицях їздить машина і оголошує в рупор, щоб ті, хто має можливість виїхати власним транспортом, їхали, для решти на центральній площі готуються евакуаційні автобуси. Я вже в якомусь напів бредовому стані, нормально не спав із їжі практично одна консервація.
Нічого не взявши, ми сідаємо у машину та їдемо до Запоріжжя, дорогою бачимо зруйновані будинки, розбиту танками дорогу.
Після приїзду до Запоріжжя я хочу посадити дружину, маму та сестру на евакуаційний поїзд до Польщі.
Приїхавши на вокзал ми побачили тисячі людей перед входом та на платформах. Дружина на 7 місяці. Я розумію, що дружина з мамою та сестрою навряд чи потраплять на поїзд. Повертаємося у місто, бензину ніде немає, у моїй машині бензин закінчився, я лишаю її на парковці.
Телефоную другу, у нього дизельна машина і він встиг купити 4 каністри. Друг каже, що збирається виїзджати з дружиною та дитиною, а нас 4. Зі сльозами моя мама та сестра залишаються у Запоріжжі, я з дружиною та родиною друга їдемо туди де зараз. Моїй мамі та сестрі вдалося потрапити на евакуаційний поїзд до Польщі.
Дякуючи добрим людям знімаємо старенький будинок, вода із криниці, опалаення дровами, але ми не засмучуємося.
Розробка
Прийшовши до тями, почав перевіряти пошту, а там повідомлення від консольного видавника щодо ремастеру моєї старої гри Shapik: The Quest.
Оригінальна Shapik: The Quest випущена ще в 2013, це була моя перша гра та перший досвід розробки, малювання, програмування та анімації. Гра працює на флеші(Adobe Flash). Натхнення черепав з ігор чешської студії Amanita Design(Machinarium, Samorots)
Я зогорівся цією пропозицію, мені здалося, що просто перенести оригінал це дуже мало, хотілося зібрати гру на сучасній технології(unity), перемалювати графіку в 4К та познайомитися з інструментом анімації Spine 2d.
Я описав ситуацію і видавник вислав мені ноутбук та графічний планшет, щоб я зміг завершити гру, за що я дуже-дуже вдячний. Ноутбук Acer Aspire V та графічний планшет Wacom One Medium.
Команда
У нашій команді всього 2 людини і якщо сильно спростити, то я відповідаю за графіку, а він за код, але як це зазвичай буває в таких маленьких командах, щоб гра змогла побачити світ кожен з нас виконує ширший спектр завдань.
Цікавий факт: Ми познайомилися в інтернеті, ніколи не бачили один одного, і за весь час жодного разу не здійснювали голосових дзвінків. Хто знає, може він насправді кіт?
Описав йому ідею зробити ремастер. Він запропонував зробити не просто ремастер оригінальної гри, а додати нові рівні та пазли. Я відкинув ідею розширення гри, бо не був впевнений чи взагалі зможу щось робити в моїй ситуації.
Стартуємо розробку
Так як ми поселилися в старій хаті в ній звісно ж не було ніякого інтернета, в цій хаті взагалі була одна розетка на кімнату. Вирішую спробувати підключити мобільний телефон як модем, але у хаті зовсім не ловить інтернет. Щоб отримати/відправити повідомлення доводиться виходити з ноутбуком та підключеним телефоном до нього(я спробував вивісити телефон з вікна, але це не допомагало, плюс ще кожного дня йшов сніг). Тож я намагаюся користуватися інтернетом якомога менше і це дуже заважає.
А взагалі день проходив приблизно так:
- розпалюю плитку(зима і якщо не опалювати, то буквально через години ставало дуже холодно)
- іду за водою до криниці
- наливаю воду в умивальник
- готую іжу
- намагаюся працювати, постійно бігаючи з ноутбуком на вулицю
- повітряна тривога
- йдемо в укриття
- над головою летять ракети(на початку війни через нас постійно летіли ракети, летять вони дуже низько, з дуже специфічним свистом який не переплутаєш нізчим)
- по пару годин сидимо в укритті(прокручую в голові новий рівень гри, чого ще не вистачає, чи можна щось покращить)
- намагаюся знайти краще житло
- ввечері повітряна тривога і знову все по колу
Цей замкнутий цикл дуже деморалізував, постійні ракетні обстріли, погані умови проживання, а тим паче ці погані умови для вагітної дружини, постійне читання новин та стрічка з загиблими знайомим та людьми яких я знав.
Я постійно перебуваю у якомусь підвішено-депресивному стані і ніяк не можу змиритися, що ми стали безхатьками на усе життя.
В цій хаті ми прожили з березня по червень, далі вдалося знайти будинок з нормальними умовами. І я не можу забути ці відчуття коли вперше за 3 місяці вода тече з крану, не треба носити дрова, бо у хаті газове опалення, можна нормально помитися під душем(до цього 2 рази на тиждень їздили помитися у готелі), а також є нормальне укриття під самим будинком.
Здавалося б повсякденні речі як інтернет, електрика, тепло і навіть вода, можуть раптово зникнути.
Невеликий ліс позаду хати та сусідський пес
Незважаючи на всі умови ремастер оригінальної гри був готовий.
Але ремастер вийшов дуже коротким, усього 9 рівнів, я розумію, що для повноцінної гри це дуже мало.
Згадую ідею програміста про розширення гри новими рівнями та пазлами. Беремось до роботи.
Нові рівні
Програміст придумав просто чудові нові рівні та пазли, до того ж кожен рівень унікальний.
Робота проходила так, він присилав макет намальований у paint, а я вже перемальовував у фотошопі, також разом обговорювали різні нюанси та покращення.
Далі програміст придумав, щоб всі пазли були щоразу випадковими, тому що згадуючи свої відчуття від подібних ігор - у світ гри періодично хочеться повертатися, але пройдені ігри зазвичай не можуть поставити перед гравцем нових завдань. І це рішення дуже гарно працює у грі.
Взагалі я дуже вдячний програмісту за його ініціативність, віру у проект та у нашу команду. Розробка гри відволікає від того жаху, що відбувається і навіть будучи дорослим приємно хоч ненадовго опинитися в чарівному світі гри, де всі загадки вирішуються, а зло не таке вже й страшне.
Новий комміт у гітхабі є тим промінчиком світла який трохи зігріває.
Технічні моменти
Гра намальована у фотошопі стандартним круглим пензликом та власноствореним під текстуру.
Малювати я ніде не вчився і я розумію, що у мене великі проблеми з перспективою, кольорами та композицією. Хочу почати навчання, але постійно щось заважає.
Анімація
Працюю у Spine на дуже примітивному рівні.
Розбиваю персонажа на окремі частини – голова, руки, ноги і так далі.
Ефекти малюю покадрово в Adobe Animate, тобто кожен кадр – це окремий малюнок. Потім ці малюнки програються один за одним.
Розумію що про гру треба якось розповісти
Тікток виглядає цікаво, створюю своє перше відео про розробку гри під час війни і воно, на мій подив, подобається людям та в мене з’являються підписники.
Далі пишу декілька постів на реддіт і вони також подобаються людям.
Гра майже повністю готова, але нові рівні та анімації без звуку. Для базової версії ми змогли сплатити створення звуків самостійно, але після суттєвого розширення гри та додаткового року розробки - це стало серйозною проблемою. Знижувати якість ми не хотіли, а тому було ухвалено рішення спробувати запустити збір коштів лише на найнеобхідніше.
Кампанія йде дуже важко, я працюю кожен день над контентом, створюю ролики для tiktok, youtube, пишу оновлення на кікстартері та твіттері.
В останній день кампанії мені не вистачає 15% і тут дякуючи пані @TouchtheGeo моє відео поширюється у твіттері і збір вдається закрити, за що я всім дуже вдячний, а особливо другу з Латвії який допоміг все організувати!
Отримані кошти допомогли сконцентруватися на розробці(оплатив аренду житла) та закрити дірки в озвученні, а також я зміг придбати генератор, бо через обстріли та руйнування енергетики почалися постійні відключення світла(іноді світла не було по 48 годин).
Також за допомогою TikTok я зміг знайти чудового композитора, який написав чарівний саундтрек та крутого звукового дизайнера, який створив чудові звукові ефекти та атмосферу у грі.
Реліз
Я планував зробити швидкий ремастер, але він затягнувся на півтора року. В процесі розробки ми додали 12 нових рівнів, купу нових анімацій, пазлів та прихованих об’єктів, також повністю змінили музику та звуковий супровід. І не зважаючи на все гра дійшла до релізу.
Скріншоти
Дякую, що дочитали до кінця. Я розумію, що для більшості мій ремонт квартиру виглядає недолуго та смішно і цей пост написаний не для ниття, чи викликати жалість, а щоб показати, що мені довелося пережити під час розробки.
P.S. Фото під час ремонту квартири, я та Кекс. Нажаль квартира повністю зруйнована, а Кекс зник під час обстрілу.
Топ коментарі (14)
Навіть не знаю як описати свої емоції після прочитаного. Бажаю сил та наснаги!
Та з Вами можна зв'язатися напряму в будь-якій соц. мережі ?
Так, в мене є діскорд група discord.gg/4XmBCkzm
Дякую!
Мені сподобався ваш ремонт квартири, все було дуже затишно. Шкода, що квартира зруйнована, а ваш котик зник 😢
Відчуваю, що ви дуже хороша і талановита людина, бажаю вам творчого успіху та мирного і стабільного життя 🙏 Останнього всім нам бажаю!
Вашу гру мені вчора подарували, тож буду тепер грати і насолоджуватися прекрасним казковим світом. Дякую вам та вашому напарнику за гру!
Хотів придбати мамі гру на телефон (moto G8 plus), але в Google Play пише, що пристрій не підтримується. Це не баг?
Дивно, перевірю, має підтримуватися
Це був баг, виправив, зараз працює.
Дякую, вже взяв у Стімі)
Дякую!
бачив ще на реддіті пост, радий, що вам вдалося закінчити гру
Дякую!
Неймовірна історія, дякую, що розповіли. Гра виглядає чарівно, обов'язково підтримаю 🙌
Ви великий молодець, що не опустили руки та довели проєкт до кінця. Дуже мотивуюча історія. Обов'язково придбаю гру.
Було б цікаво почитати десь через рік про успішність Shapik: The Quest.