Ліричний вступ
Прогрес неможливо зупинити. Як розбійник, він підкрадається до вас непомітно. Не встигнете ви озирнутись, і комп’ютер, яким ви колись пишались, перетворюється на “гарбуз”, що не може прорахувати найпростіші промені світла у Cyberpunk 2077.
І тоді настає час оновлення. Стара “кобилка”, яка бачила наживо ще Windows XP, йде на пенсію. Замість неї постає новий “бойовий кінь”, що чітко знає усі інструкції процесора та може прорахувати промені усюди, навіть там, де вони не потрібні. Нові ігри не “йдуть” – “літають”.
Зі старими іграми зовсім інша справа. Деякі представники старої школи ігробуду не встигають за новими технологіями. Вони підтримують надто низьку роздільну здатність екрана, змушуючи гравця вітатися з кожним пікселем за руку. Деякі ігри взагалі перестають запускатися, кидаючи гравцеві в обличчя повідомлення про помилки.
Що ж робити в такому випадку?
Для зовсім старих ігор існує емулятор операційної системи MS-DOS – DOSBox, але він не завжди справляється зі своїми обов’язками. По-перше, далеко не всі ігри працюють через DOSbox так, як має бути. По-друге, не кожен гравець, що вже звик до сучасних зручностей, захоче пригадувати старі текстові команди, копирсаючись в інтерфейсі MS-DOS.
І тут на сцену виходять сорс-порти. Я вже згадував у своїй минулій статті, що “Source-port” – це програмне забезпечення, що покращує або замінює рушій старої гри для запуску її на сучасних системах.
Пропоную до вашої уваги добірку з сорс-портів для різних ігор.
Quakespasm
Quakespasm об’єднує в собі напрацювання інших сорс-портів – GLQuake та FitzQuake. Тепер наш улюблений Quake підтримує динамічне освітлення, покращений звук, високу роздільну здатність, плавну анімацію монстрів, кращі текстури та навіть геймпад.
“Нащо нам твій Quakespasm, коли вже давно є ремастер Quake Enchanced?” – можуть запитати читачі.
"Так, ремастер для Quake існує, - відповім я, – він має свої переваги, наприклад, два додаткових епізоди та підтримку деяких маппаків. Але чи не найкраще фанатське доповнення для Quake – Arcane Dimension – ви через нього не запустите".
Ось тут в пригоді стає Quakespasm. І Arcane Dimension витискає з нього 200% його можливостей.
BuildGDX
Перед вами – великий сорс-порт на основі Java-рушія, який дає змогу запускати ціле сімейство ігор, що базувалося на двигуні Build (Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Blood, Redneck Rampage, Powerslave тощо).
Довгий час BuildGDX (тоді ще BloodGDX) був єдиним нормальним способом запустити гру Blood. DOSBox не міг витримати Blood, демонструючи гравцеві смішну кількість кадрів в секунду. Згодом вийшов ремастер Blood Fresh Supply, але вже було запізно.
BuildGDX також підтримує модифікації. Наприклад мод Coagulated для Blood замінює пласкі спрайти ворогів на воксельні 3D-моделі. Також BuildGDX товаришує з чудовим фанатським доповненням Death Wish, для того ж Blood.
Daggerfall Unity
Серія The Elder Scrolls без модифікацій, як пиво без горілки. Раніше це стосувалося лише Morrowind та її наступників, але другу частину серії – Daggerfall – перенесли на рушій Unity і моди полились дощем.
Навіть без модифікацій Daggerfall Unity – амбітний проєкт, що має на меті доопрацювати відверто необроблену частину The Elder Scrolls, наближуючи її до сучасних ігор.
Виправлення багів, покращення інтерфейсу (нова автомапа у підземеллях – я тебе люблю), широкий інструментарій для модів – все це робить Daggerfall Unity визначною працею.
А які там модифікації… У кращих традиціях The Elder Scrolls – на будь-який смак. Нові квести та гільдії, нова графіка та музика, нове дослідження провінції Дагерофол – гру можна оновити до невпізнанності.
На GOG навіть існує збірка модифікацій “Daggerfall Unity GOG Cut”. Але кажуть, що вона не дуже якісна, краще підібрати моди своїми руками.
Heroes of Might and Magic 3 HD-mod
Спочатку HD-mod для покрокової стратегії “Герої 3” мав на меті надати грі високу роздільну здатність. Та згодом він отримав купу різних покращень. Нові рендер та фільтри роблять анімацію героїв та юнітів плавною; Є можливість змінювати різні аспекти гри, додавати нові шаблони правил для генерації випадкових мап. Також присутнє нове лобі для гри з різними людьми через мережу.
На основі HD-моду існують масштабні доповнення від фанатів, що додають нові нації, артефакти та юніти, цікаві місця на загальній мапі, роблячи гру ще більш різноманітною.
The Force Engine
Фанати “Зоряних війн” теж не підуть ображеними. The Force Engine ще знаходиться в активній розробці, але вже підтримує повноцінний запуск гри “Star Wars Dark Forces”, яка теж була надто “важкою” для DOSbox.
Dark Forces – це перша гра серії Jedi Knight. Шутер, що розповідає історію найманця Кайла Катарна, який краде креслення від Зірки Смерті та протистоїть Імперії у її планах побудувати армію “темних штурмовиків”.
Кайл Катарн – це Кассіан Андор старого канону. Навіщо було вигадувати нового персонажа, коли існував дуже схожий старий – це загадка історії. Втім, ми відхилились від теми.
The Force Engine додає нормальне керування мишею, пристойну кількість кадрів у секунду, можливість зберігатись де забажаєш, а не тільки між місіями.
В планах у розробника додати також підтримку вестерн-шутера Outlaws.
Зазначені вище сорс-порти – це лише крапля у морі аналогічного програмного забезпечення. Пишіть про знайомі порти улюблених ігор в коментарях. Разом можна дізнатись багато нового.
Найстаріші коментарі (11)
Є ще сайт-знахідка для тих, у кого Мак - macsourceports.com. Купа усього крутого, я так у других героїв грав на макбуці, коли світло вирубали, бо мак живе довго)
Хоча в мене і звичайний ПК з Windows, але очі на лоба полізли, коли побачив список ігор. Для власників Маків це дійсно справжній скарб!
Дякую, це цікаво)
Дякую!!! Саме це я і шукав!
Ще один лампаовий матеріал, аж піксель теплі. Круто, що хтось в україномовному сегменті робить такі речі)
Дякую! Мені приємно) Я колись теж шукав людину, що робила б в україномовному сегменті такі речі. Аж доки не вирішив, що ця людина - я сам. =)
Тішить, що нас стає більше. І з'являються такі сайти як "Куток", де можна вільно писати на будь-яку тему для україномовної аудиторії.
Аж самому захотілося в щось старе пограти.
Господи, треті герої... перед очима промайнули сотні годин з друзями в дитинстві... в основному те як чекав свого ходу ))
А якщо серйозно це без перебільшень моя найулюбленіша гра всіх часів, в яку я вже граю років 15 і не збираюсь зупинятись
Можу помилятися, але здається саме в HD-моді додали функцію "одночасні ходи", при грі через інтернет, тож тепер можна не чекати).
До речі, для Героїв 2 існує схожий соурс-порт
В ньому менше додаткових функцій, ніж в старшому браті, але головне завдання "пограти в Герої 2 на сучасному комп'ютері з високою роздільною здатністю" він виконує. Ба більше, він навіть містить деякі графічні виправлення.
Дякую!